Elektrische wagens
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Komt het bij u echt nooit op dat vele autobezitters geen garage hebben!?
Hoe gaan die dan 'thuis' laden??? In de living, of in de slaapkamer misschien?
-
Ice
En dan krijg je deze onzin als antwoord:
DUH DUH! Pfffff.....het vanzelfsprekende weer aanhalen.....natúúrlijk stijgt dan de prijs voor iedereen DOOR het opladen van e-auto's, zij zijn de schuldigen van de prijsstijging!
Ze moesten enkel de bezitters van e-auto's kapot belasten voor hun "brandstof" om per dag nog 50 km te mogen rijden, elke tankbeurt betalen wij óók afzonderlijk accijnzen naargelang onze brandstof! Dan moeten bezitters van e-auto's ook maar meebetalen voor ónze diesel en benzine!
...maar wij zullen allemaal weer het gelag moeten betalen voor een e-auto die we NIET hebben en nog wel door een onbetaalbaar geworden basisbehoefte voor ons aller huishoudlijk gebruik door enkele domoren die menen het klimaat te kunnen redden met hun e-autootjes.
Dat was JOUW voorstel als oplossing voor het tekort aan elektriciteit door het opladen van e-auto's!
In 88 procent van de Brusselse straten ligt nog 230 volt!! Dát zijn FEITEN.
Er is geen discussie te voeren met spartelende fantasten die veronderstellingen als argumenten menen te kunnen gebruiken, afgewisseld met wishfull thinking en dat dan verwarren met feiten.
-
Ice
Ice schreef: ↑17 jan 2020, 14:42Dat heeft fredje al uitgelegd, Fazal: met kabels naar de straat waar de laadpaal staat, maar enkel de lengte van je eigen voorgevel om je auto te parkeren..
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Dat was er al aan te komen, ze geven eerst een snoepje, en als er te veel zijn vragen ze geld voor dat snoepje,Charlie Maru schreef: ↑17 jan 2020, 11:04Wie zei nog dat elektrisch rijden goedkoper zal worden ?
https://www.hln.be/geld/consument/-welk ... ~a7364e7a/HLN schreef: “De welkomstfase is afgelopen”, zegt Michael Hajesch, CEO van Ionity, aan electrive. Tot nu toe betaalden klanten van het grootste open netwerk van snellaadpalen in Europa een vast tarief van 8 euro per oplaadbeurt, maar vanaf 31 januari wordt dat 79 cent/kWh. Voor de flinkere modellen elektrische wagens zal een tankbeurt zo al snel minstens 47 euro kosten.
niets nieuws onder de zon,en na de opslag voor de laadpalen ,gaan ze ook het particulier laden bekostigen, dat schreef ik al op Blz 25,en men moet al een grote idioot zijn om te geloven in St niklaas.
En ze gaan de mensen verplichten om via een speciale stekker en laadpaal te laden zodat ze kunnen zien hoeveel er getankt is ,en dan betalen ze daarvoor accijns+BTW.En eens de E auto nog meer ingeburgerd is .......komt er zeker accijns op, vorig jaar bracht de accijns +BTW alleen op benzine en diesel wagen 8 miljard op,dus.....
"Sof" laad alleen in zijn dorp, als er er nog maar 10000 zouden laden zitten ze zonder stroom,kunnen ze hun stoof terug aansteken, en kunnen ze geen piep gerechten meer klaarmaken in de microgolf"SOF" laadt al vijf jaar aan het stopcontact voor minder dan 6 Euro/100km. Als de electriciteitsprijs stijgt, dan zal dat ook voor u en voor iedereen het geval zijn. Koop dan maar alvast een "geel hesje" om mee op straat te komen. 's Nachts 3 uur laden aan 10 Ampere veroorzaakt geen stroompieken, en ge rijdt er 's anderdaags al zeker 50 km verder mee. In het weekend laat ge de wagen dan eens "vol" tanken ( laden dus ). Slimme mensen vinden altijd wel een oplossing, daar worden ze rijk van.![]()
Maar zelfs als men een eigen garage heeft en zonnepanelen dan gaat de regering er nog iets op vinden dat ge voor uw eigen stroom moet betalen,als ze nog meer idioten vinden die een pure elektrische auto kopen om 50 Km per dag mee rond de kerk te rijden,gaan we zelfs geen led lampje meer mogen aansteken ,zonder schrik te hebben dat de stroom uitvalt, en als die versleten kerncentrales,helemaal gaan stil liggen , zitten we terug met een petrol lamp, en een kaars zoals in de tijd van Deans.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Ze vinden er wel iets op, BV een extra accijns kilometer taks voor wie met zijn E auto een toertje doet.
Maar het probleem is de hybride SUV, die heeft een klein batterijtje waar hij 10 min, elektrisch kan rijden, en verder een dikke 6 cilinder diesel , maar die rijd wel milieu vriendelijk.....in stad
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
- Locatie: In mijn zetel
Omdat het ook nog eens gelijkstroom is en het net te onlasten zullen er denkelijk centrale punten komen, dicht bij een cabine bvb.
't Zal wel te duur worden zodat ge uwe zak patatten met de fiets moet gaan halen.
't Zal wel te duur worden zodat ge uwe zak patatten met de fiets moet gaan halen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
dat bedoel ik niet, maar een gewone werkmens of de gepensioneerde die "zou"men zijn dieseltje de lucht verpesten, maar de hybride met zijn klein batterijtje en een zware 6 cilinder zou dan milieu vriendelijk zijn.
als men dan leest hoe een "expert" de E auto aanprijst, die alleen van groene stroom spreekt,en zelfs de grijze stroom beter vind dan de CNG,dus dat de E auto het beste is, wat men kan kopen, als men geld heeft....
Maar hij zwijgt angstvallig over de vervuiling die een E auto al heeft gemaakt,voor dat er zelf maar gebouwd is,
heeft ook geen oplossing voor mensen die in een rijhuis zonder garage wonen, zwijgt over de X5 meerprijs die ze nu vragen aan de laadpaal, en weet niets te zeggen wat de regering gaat doen met de stroomprijs, en wat de plannen zijn voor wie thuis kan opladen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01/16 ... -vijf-ant/
Ze bedriegen en ze liegen, die verkoop van E auto's, en zelfs van hybride is alleen bedoeld omdat de auto fabrikanten torenhoge boeten moet betalen aan dat Europees gedrocht,maar heeft niets met het milieu te maken, als een fabriek 1 miljoen "vervuilende" auto's verkoopt,maar ze verkopen ook 10 duizend E auto's , dan zitten ze onder de 95 gram C0²,maar dat miljoen diesel, benzine auto's vervuilt nog altijd even veel...
Dat is zoals schone lucht kopen, of emissie rechten te kopen ,als het maar geld opbrengt,heeft niets met het klimaat of milieu te maken.
https://www.hier.nu/themas/klimaatveran ... del-in-co2
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
@tokkio
Een gascentrale haalt een rendement van 60 % . Een elektrische wagen haalt een rendement van 80 %. Een wagen op "grijze" stroom van de gascentrale haalt dus een rendement van 48 % ( 80 % van 60 % ). Een wagen op CNG ( en trouwens op iedere fossiele brandstof ) haalt een rendement van 30 %. Een e-auto kan dus 1,6 keer ( 48 / 30 ) verder rijden met hetzelfde verbruik aan gas dan een wagen op CNG.
Een wagen zal korter zijn dan de breedte van de gevel van een rijwoning. De politiek moet er kunnen voor zorgen dat rijhuisbewoners die plaats gereserveerd krijgen en er kunnen opladen. Daarvoor moet er niet noodzakelijk voor iedere woning een laadpaal komen. Men kan met iets "mobiels" ook laden via een veilig aangelegde verlengkabel. Technisch lukt dit perfect ( en SOF kan het weten ). Dus, dat gemekker rond die dure laadpalen is niet nodig, ge hebt gewoon geen laadpaal van één of ander bedrijf nodig. Je gebruikt je eigen wallbox of mobiele lader.
De aanmaak van een e-auto is per definitie niet vuiler dan de aanmaak van een klassieke wagen. De producenten kunnen er zonder probleem voor zorgen dat er geen vervuiling, CO2 uitstoot of kinderarbeid bij de productie van de batterijen plaats vindt. Als ge daar nu bezwaren tegen hebt, moet ge ook bezwaren hebben tegen GSM's , Smartphones , Laptop's ... De productie van de batterijen die daar wereldwijd in gebruikt worden overstijgt drastisch de productie van de e-auto batterijen.
Een gascentrale haalt een rendement van 60 % . Een elektrische wagen haalt een rendement van 80 %. Een wagen op "grijze" stroom van de gascentrale haalt dus een rendement van 48 % ( 80 % van 60 % ). Een wagen op CNG ( en trouwens op iedere fossiele brandstof ) haalt een rendement van 30 %. Een e-auto kan dus 1,6 keer ( 48 / 30 ) verder rijden met hetzelfde verbruik aan gas dan een wagen op CNG.
Een wagen zal korter zijn dan de breedte van de gevel van een rijwoning. De politiek moet er kunnen voor zorgen dat rijhuisbewoners die plaats gereserveerd krijgen en er kunnen opladen. Daarvoor moet er niet noodzakelijk voor iedere woning een laadpaal komen. Men kan met iets "mobiels" ook laden via een veilig aangelegde verlengkabel. Technisch lukt dit perfect ( en SOF kan het weten ). Dus, dat gemekker rond die dure laadpalen is niet nodig, ge hebt gewoon geen laadpaal van één of ander bedrijf nodig. Je gebruikt je eigen wallbox of mobiele lader.
De aanmaak van een e-auto is per definitie niet vuiler dan de aanmaak van een klassieke wagen. De producenten kunnen er zonder probleem voor zorgen dat er geen vervuiling, CO2 uitstoot of kinderarbeid bij de productie van de batterijen plaats vindt. Als ge daar nu bezwaren tegen hebt, moet ge ook bezwaren hebben tegen GSM's , Smartphones , Laptop's ... De productie van de batterijen die daar wereldwijd in gebruikt worden overstijgt drastisch de productie van de e-auto batterijen.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Alzo schreef de papegaai van de SOF.Fred1950 schreef:
Een gascentrale haalt een rendement van 60 % . Een elektrische wagen haalt een rendement van 80 %. Een wagen op "grijze" stroom van de gascentrale haalt dus een rendement van 48 % ( 80 % van 60 % ). Een wagen op CNG ( en trouwens op iedere fossiele brandstof ) haalt een rendement van 30 %. Een e-auto kan dus 1,6 keer ( 48 / 30 ) verder rijden met hetzelfde verbruik aan gas dan een wagen op CNG.
Een wagen zal korter zijn dan de breedte van de gevel van een rijwoning. De politiek moet er kunnen voor zorgen dat rijhuisbewoners die plaats gereserveerd krijgen en er kunnen opladen. Daarvoor moet er niet noodzakelijk voor iedere woning een laadpaal komen. Men kan met iets "mobiels" ook laden via een veilig aangelegde verlengkabel. Technisch lukt dit perfect ( en SOF kan het weten ). Dus, dat gemekker rond die dure laadpalen is niet nodig, ge hebt gewoon geen laadpaal van één of ander bedrijf nodig. Je gebruikt je eigen wallbox of mobiele lader.
De aanmaak van een e-auto is per definitie niet vuiler dan de aanmaak van een klassieke wagen. De producenten kunnen er zonder probleem voor zorgen dat er geen vervuiling, CO2 uitstoot of kinderarbeid bij de productie van de batterijen plaats vindt. Als ge daar nu bezwaren tegen hebt, moet ge ook bezwaren hebben tegen GSM's , Smartphones , Laptop's ... De productie van de batterijen die daar wereldwijd in gebruikt worden overstijgt drastisch de productie van de e-auto batterijen.
-
Ice
Al 30 pagina's wordt het ongelijk bewezen maar die worden door een papegaai niet gelezen...
Telkens worden appelen met peren vergeleken om gelijk te kunnen halen.
Om CNG vervuilend te kunnen maken sleuren ze zelfs de ontginningsmethode erbij voor de propaganda van de e-auto....bespottelijk en belachelijk.