Klimaat

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

23 jan 2020, 19:06

tokkio schreef:
23 jan 2020, 15:53
....
Het enige dat ze niet willen weten is dat de wereld bevolking te groot wordt........
Ik neem aan dat ge reeds het goede voorbeeld hebt gegeven en geen kinderen of kleinkinderen hebt. Het probleem van de overbevolking ( met een voorspelling voor het jaar 2000 dat blijkbaar klopt ) werd reeds in 1971 door de Club Van Rome aangehaald, dus ge kon het geweten hebben.
Ice

23 jan 2020, 19:50

Fred1950 schreef:
tokkio schreef:
....
Het enige dat ze niet willen weten is dat de wereld bevolking te groot wordt........
Ik neem aan dat ge reeds het goede voorbeeld hebt gegeven en geen kinderen of kleinkinderen hebt. Het probleem van de overbevolking ( met een voorspelling voor het jaar 2000 dat blijkbaar klopt ) werd reeds in 1971 door de Club Van Rome aangehaald, dus ge kon het geweten hebben.
En hoeveel nazaten heb jij zelf?
Me dunkt dat wij onze plicht gedaan hebben, we hebben zelfs niet genoeg kinderen gemaakt om voor onze pensioenen te zorgen.. :twisted:

Fred1950

23 jan 2020, 20:10

Ice schreef:
23 jan 2020, 19:50
Fred1950 schreef:
tokkio schreef:
....
En hoeveel nazaten heb jij zelf?
....
Geen. Ik heb het verslag van de Club van Rome ( 1971 ) destijds gelezen, en met oliecrisis van 1973 erbij wist ik dat het alleen maar bergaf ging gaan. 8O :cry: Ik wou geen nazaten in de miserie storten die ik zelf als kind had gezien en meegemaakt.

tokkio

24 jan 2020, 17:35

@ Fred 1950
Geen. Ik heb het verslag van de Club van Rome ( 1971 ) destijds gelezen, en met oliecrisis van 1973 erbij wist ik dat het alleen maar bergaf ging gaan. 8O :cry: Ik wou geen nazaten in de miserie storten die ik zelf als kind had gezien en meegemaakt.
Die club van rome is de voorganger van die klimaat goeroes die niets anders dan doem scenario's uitvinden,als ze er maar geld aan verdienen, de overbevolking ,die komt niet van het blanke ras, maar van Azië, en Afrika,en die gaan Europa over nemen .
De wereld is in feite groot genoeg, maar doordat ze allemaal op een hoop gaan zitten wordt de concentratie "bevolking" pragmatisch,en doordat al die verschillende godsdiensten altijd maar zeggen dat ze nakomelingen moeten maken,zit Afrika, en de rest van de wereld met een probleem. En daar de Afrikaanse dictators het land laten leegplunderen voor geld, verhongert de bevolking, en zoals overal zijn ze met maatregelen te laat, Afrika was ooit een graanschuur, nu met slecht beleid is het een woestijn,ze moesten al veel vroeger ontzilting fabrieken gebouwd hebben die het dor land bevloeien dan zouden ze eten en welstand hebben , nu hebben ze armoede en honger,en dus gaan ze uitzwermen.......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

24 jan 2020, 21:22

tokkio schreef:
24 jan 2020, 17:35
@ Fred 1950
Die club van rome is de voorganger van die klimaat goeroes die niets anders dan doem scenario's uitvinden,als ze er maar geld aan verdienen, de overbevolking ,die komt niet van het blanke ras, maar van Azië, en Afrika,en die gaan Europa over nemen .
.....
Je moet eens nachecken wie er allemaal aan dat rapport heeft meegewerkt. Dat waren allesbehalve groene goeroes. Met hun voorspelling over de aangroei van de wereldbevolking zaten ze er pal op.

Europa overnemen ? Dat is nu eenmaal de geschiedenis van een "volk". Ken uw geschiedenis en lees hoe de Germanen stilletjes aan de belangrijkste posten van het Romeinse Rijk innamen. Nadien kwam de splitsing van het R.R. en een paar eeuwen later bleef er van beide Rijken niets meer over.

Europeanen zijn "doetjes" geworden die alleen maar alles "leuk" willen vinden, voor de kleinste miserie psychologische hulp nodig hebben, hun kinderen pamperen , etc ..... Dit staat zowat gelijk aan de "brood en spelen" van destijds de Romeinen, overgesofisticeerd , maar geen schop tegen hun kl**ten meer waard.

Dicksy

24 jan 2020, 23:18

Fred1950 schreef:
Je moet eens nachecken wie er allemaal aan dat rapport heeft meegewerkt. Dat waren allesbehalve groene goeroes. Met hun voorspelling over de aangroei van de wereldbevolking zaten ze er pal op.
Zoek eens op internet naar aangroei van de wereldbevolking door de jaren/eeuwen heen? De tellingen worden reeds gedaan van voor dat dat clubke bestond en tonen steeds aan dat de wereldbevolking groeit en nog zal groeien. Is het dan zo moeilijk dat te voorspellen? 😂😂 Een voorspelling en ze zaten er pal op.......wauw, dat zijn echt slimmeriken. 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Fred1950

25 jan 2020, 00:23

Dicksy schreef:
24 jan 2020, 23:18
Fred1950 schreef:
Zoek eens op internet naar aangroei van de wereldbevolking door de jaren/eeuwen heen? De tellingen worden reeds gedaan van voor dat dat clubke bestond en tonen steeds aan dat de wereldbevolking groeit en nog zal groeien . Is het dan zo moeilijk dat te voorspellen? 😂😂 Een voorspelling en ze zaten er pal op.......wauw, dat zijn echt slimmeriken. 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
Ah bon , vecht dit soort beweringen maar met "tokkio" uit, ik kom er niet meer in tussen. :lol:

( p.s. Nog nooit van een "exponentiële" curve of groei gehoord ? Neen, dan behoor je alleszins niet tot een bepaald soort slimmeriken 8) )

Dicksy

25 jan 2020, 09:38

Fred1950 schreef gisteren om 21.22 uur:
Je moet eens nachecken wie er allemaal aan dat rapport heeft meegewerkt. Dat waren allesbehalve groene goeroes. Met hun voorspelling over de aangroei van de wereldbevolking zaten ze er pal op
Vraag het anders eerst eens aan de SOF voor ge weer eens onzin uitkraamt.

Fred1950

25 jan 2020, 09:48

Dicksy schreef:
25 jan 2020, 09:38
Fred1950 schreef gisteren om 21.22 uur:
Je moet eens nachecken wie er allemaal aan dat rapport heeft meegewerkt. Dat waren allesbehalve groene goeroes. Met hun voorspelling over de aangroei van de wereldbevolking zaten ze er pal op
Vraag het anders eerst eens aan de SOF voor ge weer eens onzin uitkraamt.
Manneke, dat rapport is nog te koop voor ongeveer 40 Euro. Koop en lees het zelf eerst vooraleer ge iemand gaat bekladden.

Dicksy

25 jan 2020, 11:32

Fred1950 schreef:
Manneke, dat rapport is nog te koop voor ongeveer 40 Euro. Koop en lees het zelf eerst vooraleer ge iemand gaat bekladden.
Ik beklad niemand, ik stel vast.
Als de tellingen van de wereldbevolking reeds gedaan werden voor dat dat clubke van Rome bestond en deze reeds vroeger aantoonden dat de aangroei van de wereldbevolking in stijgende lijn was en nog stijgende is dan is uw bewering ‘Met hun voorspelling over de aangroei van de wereldbevolking zaten ze er pal op’ onzin uitkramen. Als u dat klakkeloos overneemt zonder uzelf vragen te stellen dan vraag ik mij af tot welk soort slimmeriken u dan behoort. 😎
Zo, einde voor mij.

Fred1950

25 jan 2020, 11:46

U lijdt aan het toogpraat discussie syndroom :lol:

Ze voorspelden in 1971 de wereldpopulatie van het jaar 2000 , en dat getal klopte perfect. Zo duidelijk ?
Ice

25 jan 2020, 12:00

Voorspellen dat de wereldbevolking zal aangroeien is hetzelfde als voorspellen dat elke morgen de zon zal opkomen, het juiste aantal van aangroei is totaal irrelevant...hahahaha, wat een slimmeriken toch.. :mrgreen:

Dicksy

25 jan 2020, 12:02

Ice schreef:
Voorspellen dat de wereldbevolking zal aangroeien is hetzelfde als voorspellen dat elke morgen de zon zal opkomen, het juiste aantal van aangroei is totaal irrelevant...hahahaha, wat een slimmeriken toch.. :mrgreen:
👍
Ice

25 jan 2020, 12:18

En nóg gekker is op de voorspellingen van zulke slimmeriken je persoonlijke kinderwens af te stemmen... 8O

E.T.

25 jan 2020, 12:20

Dicksy schreef:
25 jan 2020, 12:02
Ice schreef:
Voorspellen dat de wereldbevolking zal aangroeien is hetzelfde als voorspellen dat elke morgen de zon zal opkomen, het juiste aantal van aangroei is totaal irrelevant...hahahaha, wat een slimmeriken toch..
👍
En daar zet jij een duimpje achter :mrgreen:

Net de voorspelling van het totaal aantal mensen was toen (in 1971) een fameuze wake-up call, die weinige wilden geloven.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet