Elektrische wagens
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
Dan hoop ik dat ze via de slimme ellentriekmeters kunnen én willen zien wie er zijn elektrisch vehikel aan het opladen is.
Hef dan maar accijnzen op die elektrische tankbeurt.
Want ik wil niet meer meebetalen voor al die gesubsidieerde elektrobrol.
Het is al erg genoeg dat sos Freja mijn zakken heeft leeggeschud om de zonnepanelen van de buren te sponsoren én hun goedkope stroom.
Waar of niet soms?
Ondank is 's werelds loon
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Nee, Maior Domus het is de VLD die de groene stroomcertificaten voor de grote zonnepanelen parken heeft toegestaan en blijft uitkerenmaior domus schreef: ↑25 jan 2020, 10:56Het is al erg genoeg dat sos Freja mijn zakken heeft leeggeschud om de zonnepanelen van de buren te sponsoren én hun goedkope stroom.
Waar of niet soms?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Ice
De sossen zijn met die zwendel begonnen en de rest van de politieke dieven zagen hun kans schoon om iedereen te belasten voor zonnepanelen die we niet hebben én tegelijk alleen nog bedrijven stroomcertificaten te geven. Dat hebben ze gezámenlijk bekokstoofd!E.T. schreef: ↑25 jan 2020, 13:32Nee, Maior Domus het is de VLD die de groene stroomcertificaten voor de grote zonnepanelen parken heeft toegestaan en blijft uitkerenmaior domus schreef: ↑25 jan 2020, 10:56Het is al erg genoeg dat sos Freja mijn zakken heeft leeggeschud om de zonnepanelen van de buren te sponsoren én hun goedkope stroom.
Waar of niet soms?![]()
Ze hebben állemaal boter op het hoofd, niet enkel vld voor haar achterban.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
En nu doet de Vlaamse regering een herhalingske...........de plebs mogen niet meer binnen in de steden, of ze moeten er extra voor betalen, en de beau monde krijgt subsidies voor hun E auto...........De sossen zijn met die zwendel begonnen en de rest van de politieke dieven zagen hun kans schoon om iedereen te belasten voor zonnepanelen die we niet hebben én tegelijk alleen nog bedrijven stroomcertificaten te geven. Dat hebben ze gezámenlijk bekokstoofd!
Ze hebben állemaal boter op het hoofd, niet enkel vld voor haar achterban.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
En wat zegt de Sp.a zelf:
‘ Maar Sp.a pikt die kritiek niet. De partij wijst erop dat de groenestroomcertificaten indertijd zijn ingevoerd door Steve Stevaert (sp.a) onder leiding van toenmalig minister-president Patrick Dewael (Open Vld). enz......
https://www.demorgen.be/nieuws/sp-a-wei ... ~bb5f96ef/
In verschillende artikelen kan men ook lezen dat Steve Stevaert eigenlijk de geestelijke vader is van het systeem.
‘ Maar Sp.a pikt die kritiek niet. De partij wijst erop dat de groenestroomcertificaten indertijd zijn ingevoerd door Steve Stevaert (sp.a) onder leiding van toenmalig minister-president Patrick Dewael (Open Vld). enz......
https://www.demorgen.be/nieuws/sp-a-wei ... ~bb5f96ef/
In verschillende artikelen kan men ook lezen dat Steve Stevaert eigenlijk de geestelijke vader is van het systeem.
-
En daarmee bedoelde Hij (*) de werkende mens, die met een paneel of 10 zou bijdragen aan zijn eigen stroomverbruik.
(*) Dit is geen typefout!
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
En dan komen we bij handelen naar de letter van de wet of handelen naar de geest van de wet. De geest van de wet bedoelde de werkende mens maar anderen (de H(*)utsen e.a.) handelden naar de letter van de wet.E.T. schreef:
En daarmee bedoelde Hij (*) de werkende mens, die met een paneel of 10 zou bijdragen aan zijn eigen stroomverbruik.
(*) Dit is ook geen typfout.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat kunnen ze niet zien. De e-auto identificeert zichzelf als een naaimachine op wieltjes.maior domus schreef: ↑25 jan 2020, 10:56Dan hoop ik dat ze via de slimme ellentriekmeters kunnen én willen zien wie er zijn elektrisch vehikel aan het opladen is.
....
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
De stad Gent verwacht dit jaar 30 miljoen inkomsten uit boetes waaronder 80% via LEZ, en 20% via betaalde toelatingen. Dit stond op 24/01/2020, schaamteloos, op de voorpagina van Regio Gent (De Gentenaar) te lezen.
Hiermee bekent de stad dus onomwonden, dat het hen niet zozeer over het verminderen v/d pollutie te doen is, maar eerder om de stadskas bij te vullen.
Hiermee bekent de stad dus onomwonden, dat het hen niet zozeer over het verminderen v/d pollutie te doen is, maar eerder om de stadskas bij te vullen.
-
De totale begroting van Stad Gent is zo'n 1,6 miljard
Die 30 miljoen gaan de zaak niet redden hoor.
Die 30 miljoen gaan de zaak niet redden hoor.
-
Ice
Waarom protesteren de Gentenaren die hierdoor getroffen worden dan niet in hun stad?Fazal schreef: ↑26 jan 2020, 11:06De stad Gent verwacht dit jaar 30 miljoen inkomsten uit boetes waaronder 80% via LEZ, en 20% via betaalde toelatingen. Dit stond op 24/01/2020, schaamteloos, op de voorpagina van Regio Gent (De Gentenaar) te lezen.
Hoeveel mensen worden gedwongen hun auto te verkopen omdat ze in een lez-zone wonen/werken?
Waarom betogen ze niet en gaan ze niet massaal de straat op?
Voor degenen buiten lez-zones, die blijven gewoon wég en hebben verder geen last van lez, je zal er maar wonen of werken.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Lieve Ice, Gentenaren zijn niet zo fier als ze zelf laten uitschijnen.
Met Gentenaren kan men, zoals met de meeste Vlamingen, doen wat men wil.
Als één Gentenaar opstaat tegen iets waar eigenlijk de meeste Gentenaren last van hebben, dan staat hij daar moederziel alleen, en te kijk, want alle anderen zullen 'blijven' zitten.
Ik maak het hier jaarlijks mee op de algemene vergadering van mede-eigenaars, voorgezeten door de syndicus
v/h gebouw. Het staat niemand aan, maar oh wee, als iemand hem durft tegenspreken.
En die persoon zal geen steun van de anderen moeten verwachten.
Dus ook een syndicus kan met de eigenaars doen wat hij wil.
Hoe komt datte? Wel, omdat Gentenaars ook Vlamingen zijn.
Die durven alleen maar tegen huns gelijke te vechten. 'En dat doen ze dan nog ook'.
Ikzelf ben ook een rasechte Gentenaar, maar buiten mijn persoonlijke fierheid, ben ik er niet fier op, een Gentenaar te zijn!
Met Gentenaren kan men, zoals met de meeste Vlamingen, doen wat men wil.
Als één Gentenaar opstaat tegen iets waar eigenlijk de meeste Gentenaren last van hebben, dan staat hij daar moederziel alleen, en te kijk, want alle anderen zullen 'blijven' zitten.
Ik maak het hier jaarlijks mee op de algemene vergadering van mede-eigenaars, voorgezeten door de syndicus
v/h gebouw. Het staat niemand aan, maar oh wee, als iemand hem durft tegenspreken.
En die persoon zal geen steun van de anderen moeten verwachten.
Dus ook een syndicus kan met de eigenaars doen wat hij wil.
Hoe komt datte? Wel, omdat Gentenaars ook Vlamingen zijn.
Die durven alleen maar tegen huns gelijke te vechten. 'En dat doen ze dan nog ook'.
Ikzelf ben ook een rasechte Gentenaar, maar buiten mijn persoonlijke fierheid, ben ik er niet fier op, een Gentenaar te zijn!