Klimaat
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Niet pesten Fred 1950, maar logisch nadenken,er is nog niet één jaar het zelfde klimaat geweest,door de eeuwen heen.Verloren moeite, frits. Ofwel ontkennen ze op dit forum de problemen om niet te bibberen van de schrik voor de toekomst, ofwel is het hun bedoeling om de gezond denkende mens in het harnas te jagen of te pesten.
Eigelijk denk ik dat het dit laatste is.
http://weet-magazine.nl/artikelen/Weet% ... 20heen.pdf
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
OF wij de natuur kunnen dwingen is NIET de vraag Tokkio.
De vraag is waar de natuur ons gaat toe dwingen
De vraag is waar de natuur ons gaat toe dwingen
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Gisteren op Canvas 21:20u.
Wie play heeft, kan het nog bekijken.
Of anders : https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/vlees-en-w ... neet-doet/
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
De vraag is ook wat de overheid ons nog allemaal gaat verbieden, of toe dwingen!?
Alhoewel we hier toch even mogen bij stilstaan: https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/vlees-en-w ... neet-doet/
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ach ja, de VRT. Die is flink in mijn achting gedaald sinds de reportage over de CO2 uitstoot van wagens en de klassering ervan. Als men koeienvlees ( want daar draait het om ) zoudt gaat inperken moeten er reusachtige soya plantages voor in de plaats komen om de mens van eiwitten te voorzien, en dat is misschien nog erger ( bemesting , onkruidverdelging, genmanipulatie , .... ). Rest nog de vraag of dat plantaardig eiwit wel de perfecte vervanger is voor dierlijk eitwit. En dan ook nog maar vitamine B12 blijven slikken .....Fazal schreef: ↑14 feb 2020, 17:45Gisteren op Canvas 21:20u.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Dus al wie niet mee gaat in het verhaal van de klimaathysterici wordt geklasseerd omdat het niet in hun kraam past.Fred1950 schreef:
Ach ja, de VRT. Die is flink in mijn achting gedaald sinds de reportage over de CO2 uitstoot van wagens en de klassering ervan.
-
Zwak besluit. De VRT klopt er nogal dikwijls naast als het over iets wetenschappelijks gaat ( vooral in hun nieuwsberichten ). Dat wil niet zeggen dat er géén probleem is met de methaan uitstoot als broeikasgas. Anderzijds wordt er geen fluit gezegd over wat de ontdooiing van de permafrost aan methaan uitstoot gaat veroorzaken, en wat de "warmtevervuiling" ( koeltorens, fossiel auto's , en verwarming in het algemeen ) tot gevolg heeft. Aan de methaan uitstoot van koeien kan men iets doen, aan de ontdooiing van de permafrost niets behalve de daling van de gemiddelde temperatuur op zich.Dicksy schreef: ↑14 feb 2020, 18:25Dus al wie niet mee gaat in het verhaal van de klimaathysterici wordt geklasseerd omdat het niet in hun kraam past.Fred1950 schreef:
Ach ja, de VRT. Die is flink in mijn achting gedaald sinds de reportage over de CO2 uitstoot van wagens en de klassering ervan.Een gekend verhaal.
Mij valt het vooral op dat de algemene kennis en inzicht van de Vlaming met de jaren daalt, en dan gelooft iedereen, en kijkt met grote ogen op, dat een Vlaming het ei van Columbus op het gebied van bvb. waterstof zou uitgevonden hebben. Ik vind dit triestig. Het zijn niet de "slimmen" die een volk slimmer maken, het zijn de "dommen" die een volk dommer maken ( of verkleuteren , debiliseren , .... )
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Jawadde!
Dat schrijft de gabber die vandaag nog liet weten dat Vlaanderen zijn pensioenen niet op orde heeft, hoewel dat een federale materie is.
Dat lezen we van de kerel die meent dat Animal Farm over Hitler gaat en een aanklacht was tegen het kapitalisme.
Het hangt er maar vanaf wat je met 'algemene kennis' bedoelt, hé? Hoe werkt een batterij ook weer?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Weten wie over pensioenen iets te zeggen heeft , of Animal Farm gelezen te hebben, staat niet voor het bezitten van algemene kennis.Wil. schreef: ↑14 feb 2020, 19:08Jawadde!
Dat schrijft de gabber die vandaag nog liet weten dat Vlaanderen zijn pensioenen niet op orde heeft, hoewel dat een federale materie is.
Dat lezen we van de kerel die meent dat Animal Farm over Hitler gaat en een aanklacht was tegen het kapitalisme.
Het hangt er maar vanaf wat je met 'algemene kennis' bedoelt, hé? Hoe werkt een batterij ook weer?![]()
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Algemene kennis is dat "watt gelijk is aan ampere maal volt" ( TSO kennis ) , dat water vlugger op een lagere temperatuur kookt als de luchtdruk lager is ( leert men op de kok school ), en dat esprit-de-sel een zuur is en eau-de-javel een "base" is ( leert men aan poetsvrouwen ), enz .... enz..... enz.... En blijkbaar ken jij dat eerste nog niet zoals ik merk in topic "elektrische wagens"
En zelfs al zou men dit alles nog weten , dan moet men ook nog in de praktijk met die kennis iets kunnen aanvangen ( er mee kunnen werken zoals je met een veegborstel iets kan wegvegen .... ).
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 15 feb 2020, 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
Nee hoor, het draait au fond niet om ons vleesverbruik of soyaverbruik. Of verbruik van wat dan ook (nafta enz).
Het draait erom dat we met véél te véél zijn op de planeet.
En dat komt vooral omdat ze in contreien bezuiden ons vergrijzende Westen, als bezeten blijven copuleren en reproduceren.
Maar dat mag niet hardop gezegd worden, want dan zijn we racisten.
De bange blanke mannen zijn immers de schuld van alles.
En zolang men die hoax blijft opblazen, is er geen ommekeer in zicht voor onze mishandelde planeet.
Ondank is 's werelds loon
-
We zijn inderdaad met te veel. Het zijn vooral de Indiërs en de omliggende volkeren die voor het ogenblik kweken als de konijnen. De Afrikanen moorden regelmatig mekaar uit, daar hoeven we niets van te vrezen, en in het Midden Oosten gaat men ook deftig te keer. Dat vormt dus ook geen probleem. Alleen de Chinezen hebben het destijds met hun één kind politiek ietwat menselijk aangepakt ( en beginnen nu ook met een vergrijzing te kampen ). Het zal wel beteren hoor
, maar ondertussen draait de aarde heter wordende rondjes. 
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
En daar draait het om, de overbevolking,en de mensen moeten eten, daar ze niet allemaal vegetarisch kunnen zijn ,eten ze vlees,en die koeiebeesten en aanverwanten leven al langer dan de mens,dus men mag de klimaat god nog zoveel aanroepen als men wil,maar men mag niet verlangen dat Vlaanderen dat "moet" oplossen,ik heb juist die bladzijde van het interview met die anuna de wever gelezen, dat kind loopt naast haar schoenen, maar ze heeft geen oplossing, maar ze vind wel dat Vlaanderen meer moet doen voor het klimaat, tja ,ze wilt ook secretaris-generaal van de VN worden, en haar bijdrage voor het klimaat is niet vliegen,.......maar met de flexibus naar Portugal gaanmaior domus schreef: ↑15 feb 2020, 07:05Nee hoor, het draait au fond niet om ons vleesverbruik of soyaverbruik. Of verbruik van wat dan ook (nafta enz).
Het draait erom dat we met véél te véél zijn op de planeet.
En dat komt vooral omdat ze in contreien bezuiden ons vergrijzende Westen, als bezeten blijven copuleren en reproduceren.
Maar dat mag niet hardop gezegd worden, want dan zijn we racisten.
De bange blanke mannen zijn immers de schuld van alles.![]()
En zolang men die hoax blijft opblazen, is er geen ommekeer in zicht voor onze mishandelde planeet.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.