Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik heb in een ander topic geschreven dat JIJ degene bent die de termen "ideologische eenheid" hebt geïntroduceerd. Dat was in dit topic gisteren om 19.17u.
Ik beweer dat er een set van ideeën bestaat die samen de basis vormen voor de islamideologie. Ik denk dat je het daarmee eens kunt zijn?
Laatst gewijzigd door Wil. op 21 feb 2020, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
DelaVega - Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05
De ware christen/gelovigen zijn mijns inziens de Jehovah’s Getuigen, aangezien zij zo nauwkeurig mogelijk conform de Bijbel trachten te leven. Uiteraard zijn zij ook niet volmaakt, zodat ze ook hun fouten en tekortkomingen hebben.
Laatst gewijzigd door DelaVega op 21 feb 2020, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
De islam is een godsdienst, geen ideologie.Wil. schreef: ↑21 feb 2020, 11:48Ik heb in een ander topic geschreven dat JIJ degene bent die de termen "ideologische eenheid" hebt geïntroduceerd. Dat was in dit topic gisteren om 19.17u.
Ik beweer dat er een set van ideeën bestaat die samen de basis vormen voor de islamideologie. Ik denk dat je het daarmee eens kunt zijn?
Daar wringt het schoentje al.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Zeer zeker niet, de mannen van De Wachttoren zijn zelfs een erkende sekte inclusief alles wat daar bij hoort, ook pedofilie.
Wij Rooms Katholieken vergeten altijd (als we het al wisten) dat er een dozijn apostelen waren, waarvan in de Bijbel er slechts vier aan het woord mogen komen
Van hetzelfde bedje ziek zijn de Mormonen die hebben maar er maar één
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Daar ga je al de mist in. De islam is een systeem van ideeën dat aan iedereen, ook aan degenen die niet bij de club horen, regels en verboden oplegt.De islam is een godsdienst, geen ideologie.
Probeer maar eens een tekening te maken van de profeet.
Lars, jij hebt de basisteksten niet gelezen. Hoe kun je er dan een gefundeerde mening over geven?
De islam geen ideologie? Zou deze man zijn basisteksten kennen?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Praat voor eigen rekening, ET... ik ben geen katholiek.E.T. schreef: ↑21 feb 2020, 12:18Zeer zeker niet, de mannen van De Wachttoren zijn zelfs een erkende sekte inclusief alles wat daar bij hoort, ook pedofilie.
Wij Rooms Katholieken vergeten altijd (als we het al wisten) dat er een dozijn apostelen waren, waarvan in de Bijbel er slechts vier aan het woord mogen komen
Van hetzelfde bedje ziek zijn de Mormonen die hebben maar er maar één![]()
Als niet-katholiek moet ik u echter verbeteren, de 4 evangelisten waren geen apostelen....
-
Wil. schreef: ↑21 feb 2020, 12:21Daar ga je al de mist in. De islam is een systeem van ideeën dat aan iedereen, ook aan degenen die niet bij de club horen, regels en verboden oplegt.De islam is een godsdienst, geen ideologie.
Probeer maar eens een tekening te maken van de profeet.
Lars, jij hebt de basisteksten niet gelezen. Hoe kun je er dan een gefundeerde mening over geven?
De islam geen ideologie? Zou deze man zijn basisteksten kennen?
![]()
Vertel eens wat de ideologie, de basisteksten zeggen over de morele nalatenschap van de profeet!
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
apostelen - evangelisten één pot nat
In de eerste honderdjaar is in Rome beslist wat er wel en niet opgenomen zal worden in het Nieuwe Testament.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
-
DelaVega - Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05
Een gemeenschap dat de Bijbel volgt (zoals de Jehovah’s Getuigen dat doen), is geen sekte. Een gemeenschap daarentegen die een welbepaalde persoon aanhangt, is dat wel. En een Getuige van Jehovah die zich schuldig maakt aan kindermisbruik, wordt uitgesloten.E.T. schreef: ↑21 feb 2020, 12:18Zeer zeker niet, de mannen van De Wachttoren zijn zelfs een erkende sekte inclusief alles wat daar bij hoort, ook pedofilie.
Van hetzelfde bedje ziek zijn de Mormonen die hebben maar er maar één![]()
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
-
1. Alweer antwoord je niet op wat ik vraag. Kent Khomeini zijn basisteksten niet? Waarom zegt hij dan dat politiek, economie, de sociale gemeenschap en de religie allemaal politiek doordesemd zijn?
2. Wat zou je willen weten over het morele nalatenschap? Veel daarover is te vinden in zijn woorden en daden. De koran zegt dat de moslims in hem een perfect voorbeeld hebben om na te volgen. Hij zegt zelf dat hij zegevierend is geworden door terreur. Hij heeft de eerste holocaust op zijn conto.
Om maar enkele zaken met een moreel tintje aan te halen, maar misschien heb je een vraag over gans andere zaken?
Laatst gewijzigd door Wil. op 21 feb 2020, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.