Aelbrecht schreef: ↑26 mar 2020, 10:22
Waar gaan ze dat geld blijven halen om al die uitkeringen uit te betalen? Ik denk aan pensioenen, invaliditeit, reguliere werklozen enz... Is er geld genoeg en zoja, voor hoeveel maanden? Na hoeveel maanden bv. ontvang ik mijn pensioen niet meer? Lijkt mij een duistere toekomst.
Ik heb net een interessante discussie gehoord op BNR
Daar werd geopperd dat het niet lang meer duurt dat banken geen geld meer lenen aan elkaar.
Dan kunt ge uw bankkaarten en kredietkaarten weggooien.
De teneur was dat babyboomers die dachten dat ze hun oude dag financieel op orde hadden de facto bankroet zijn en als ze de coronacrisis overleven en hopelijk in goede gezondheid dat ze dan terug mogen gaan werken tot aan hun dood.
De schulden van overheden, bedrijven en particulieren was nog nooit zo groot als heden + de pensioenverplichtingen tav de boomers die nu wereldwijd met honderden miljoenen in pensioenleeftijd komen zijn niet gefinancierd. 2008 is nooit verteerd, het is alleen maar erger geworden en deze coronacrisis heeft dat proces niet alleen versneld ... de tsunami heeft ons allen in zee getrokken maar de meesten zijn nog zo in shock dat ze nog geen tijd hebben om het te beseffen.