Corona virus
-
dejules
“Uitspraak Jambon over tijdelijke werkloosheid is onterecht, bouwbedrijven sluiten niet zomaar”
“Er zijn uiteenlopende factoren waardoor bouwbedrijven door de coronamaatregelen in een situatie van overmacht terechtkomen en dus wel gedwongen zijn om gebruik te maken van het systeem van tijdelijke werkloosheid”, klinkt het bij de Vlaamse Confederatie Bouw.
“Bouwbedrijven gaan niet zomaar dicht. Door de coronacrisis dreigen trouwens voor steeds meer bouwbedrijven liquiditeitsproblemen. Vaste kosten lopen onverbiddelijk door. Als zij sluiten, is dat een weloverwogen beslissing waarvoor zij niet over één nacht ijs gaan.”
Daarnaast zijn er volgens de Vlaamse Confederatie Bouw ook problemen met de bevoorrading van de bouwplaatsen en zijn er nog sommige opdrachtgevers die werken stilleggen. “Hieruit blijkt duidelijk dat heel wat bouwbedrijven door de coronacrisis in een toestand van overmacht terechtgekomen zijn en daardoor geen alternatief hadden dan tijdelijke werkloosheid aan te vragen.”
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-u ... ~a0042fc6/
“Er zijn uiteenlopende factoren waardoor bouwbedrijven door de coronamaatregelen in een situatie van overmacht terechtkomen en dus wel gedwongen zijn om gebruik te maken van het systeem van tijdelijke werkloosheid”, klinkt het bij de Vlaamse Confederatie Bouw.
“Bouwbedrijven gaan niet zomaar dicht. Door de coronacrisis dreigen trouwens voor steeds meer bouwbedrijven liquiditeitsproblemen. Vaste kosten lopen onverbiddelijk door. Als zij sluiten, is dat een weloverwogen beslissing waarvoor zij niet over één nacht ijs gaan.”
Daarnaast zijn er volgens de Vlaamse Confederatie Bouw ook problemen met de bevoorrading van de bouwplaatsen en zijn er nog sommige opdrachtgevers die werken stilleggen. “Hieruit blijkt duidelijk dat heel wat bouwbedrijven door de coronacrisis in een toestand van overmacht terechtgekomen zijn en daardoor geen alternatief hadden dan tijdelijke werkloosheid aan te vragen.”
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-u ... ~a0042fc6/
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
M. Van Ranst beantwoordt de vraag of het coronavirus zal muteren naar een nóg gevaarlijker virus?
- Neen, coronavirussen evolueren eerder naar een verkoudheidsvirus. Dat weten we uit de evolutie van andere coronavirussen.

- Neen, coronavirussen evolueren eerder naar een verkoudheidsvirus. Dat weten we uit de evolutie van andere coronavirussen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Hierboven heb ik al een weg aangewezen die de wetenschap aan het uitproberen is. In Nederland doet men nu hetzelfde. Ook daar wijst men op de goede resultaten die bij andere virusuitbraken werden behaald met deze methode.Wil. schreef: ↑22 mar 2020, 18:48Een tijdelijke bijdrage tot het voorkomen of vlugger genezen van corona: bloedtransfusies met bloedplasma van mensen die het virus overleefd hebben.
Voordat er vaccins bestonden, was dit een methode die al gebruikt werd, maar die sindsdien in onbruik is geraakt.
Vanzelfsprekend zullen degenen die het virus overleefd hebben, bereid zijn om bloed te geven zodat anderen ermee kunnen worden geholpen. Dat zijn in de eerste plaats de mensen die de ziekenhuizen bemannen en ook patiënten indien er genoeg plasma voorradig is.
Het zou vooral voor het verplegend en verzorgend personeel van groot belang kunnen zijn. Aangezien er verre van voldoende plasma is voor de wereldbevolking, zijn deze mensen de eersten die in aanmerking komen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Dat wel...............alhoewel.......ongevallen gebeuren er nog altijd.
https://www.hln.be/bizar/twee-politiewa ... ~a1551755/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
dejules
Amerikaanse arbeidsmarkt incasseert enorme dreun
3,3 miljoen Amerikanen hebben vorige week een werkloosheidsuitkering aangevraagd. Dat is bijna vijf keer zoveel als het vorige record, dat dateert van 1982.
3,3 miljoen Amerikanen hebben vorige week een werkloosheidsuitkering aangevraagd. Dat is bijna vijf keer zoveel als het vorige record, dat dateert van 1982.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Jules,dejules schreef: ↑25 mar 2020, 18:45De Belgen uit China werden samen met andere Europeërs met een gecharterd vliegtuig geëvacueerd, getest op corona en in quarantaine gezet.tokkio schreef: ↑25 mar 2020, 16:57
Europa heeft het onderschat, en de landen van Europa ook, ze dachten allemaal dat het iets van de ver van mijn bed show was,dus lieten ze toeristen, en zakenmensen, arbeiders maar vertrekken in China en als ze hier of in andere lande toekwamen mochten ze gewoon nar huis.
En toen kwam het krokusverlof, voor vele honderdduizenden ambtenaren hun zoveelste verlof.
Die zaten in skigebieden (oa Noord-Italië), Bali, op cruiseschepen, ...
En die mensen uit het onderwijs hebben al die kinderen besmet maar die kregen geen ziekteverschijnselen maar die gaven dat op hun beurt door aan hun ouders en grootouders.
Men kon al die mensen niet controleren.
Herlees nog eens het bericht van 31/01/2020
Ik lees niets over ambtenaren, schoolmeesters en kinderen,wel dat de eerste getest zijn maar die hadden "een griepje",en op een vliegtuig zitten er meer dan 20......
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200131_04829043
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
dejules
In de privé bestaat geen krokusverlof. Daar heeft men 20 verlofdagen per jaar met meestal collectief verlof in de zomer en die paar dagen die overblijven neem je op tijdens de rest vh jaar.tokkio schreef: ↑26 mar 2020, 16:29
Jules,
Herlees nog eens het bericht van 31/01/2020
Ik lees niets over ambtenaren, schoolmeesters en kinderen,wel dat de eerste getest zijn maar die hadden "een griepje",en op een vliegtuig zitten er meer dan 20......
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200131_04829043
Zelfs de openbare zenders gaan met krokus in winterslaap : zo is er oa geen zevende dag etc.
De overgrote meerderheid van de reizigers in die periode komen uit de ambtenarij.
-
dejules
Ik heb net een interessante discussie gehoord op BNRAelbrecht schreef: ↑26 mar 2020, 10:22
Waar gaan ze dat geld blijven halen om al die uitkeringen uit te betalen? Ik denk aan pensioenen, invaliditeit, reguliere werklozen enz... Is er geld genoeg en zoja, voor hoeveel maanden? Na hoeveel maanden bv. ontvang ik mijn pensioen niet meer? Lijkt mij een duistere toekomst.
Daar werd geopperd dat het niet lang meer duurt dat banken geen geld meer lenen aan elkaar.
Dan kunt ge uw bankkaarten en kredietkaarten weggooien.
De teneur was dat babyboomers die dachten dat ze hun oude dag financieel op orde hadden de facto bankroet zijn en als ze de coronacrisis overleven en hopelijk in goede gezondheid dat ze dan terug mogen gaan werken tot aan hun dood.
De schulden van overheden, bedrijven en particulieren was nog nooit zo groot als heden + de pensioenverplichtingen tav de boomers die nu wereldwijd met honderden miljoenen in pensioenleeftijd komen zijn niet gefinancierd. 2008 is nooit verteerd, het is alleen maar erger geworden en deze coronacrisis heeft dat proces niet alleen versneld ... de tsunami heeft ons allen in zee getrokken maar de meesten zijn nog zo in shock dat ze nog geen tijd hebben om het te beseffen.
-
Geld genoeg Aelbrecht,het kan niet op....Aelbrecht schreef: ↑
Vandaag, 10:22
Waar gaan ze dat geld blijven halen om al die uitkeringen uit te betalen? Ik denk aan pensioenen, invaliditeit, reguliere werklozen enz... Is er geld genoeg en zoja, voor hoeveel maanden? Na hoeveel maanden bv. ontvang ik mijn pensioen niet meer? Lijkt mij een duistere toekomst.
https://www.hln.be/geld/economie/kamerc ... ~a743a49b/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
dejules
De voorbije 24 uur zijn in Lombardije 385 nieuwe overlijdens vastgesteld. Het aantal doden door Covid-19 in de zwaarst getroffen regio van Italië stijgt hiermee tot ongeveer 4.860. Gisteren kwamen er 296 nieuwe overlijdens bij.
-
dejules
Italië
662 mensen overleden in de afgelopen 24 uur.
3.612 mensen liggen op intensive care.
662 mensen overleden in de afgelopen 24 uur.
3.612 mensen liggen op intensive care.
-
Als het zo erg wordt als de Spaanse griep, gaat ge de tel kwijt geraken Jules.
https://historiek.net/spaanse-griep-191 ... mie/79002/
Hopelijk vinden ze een vaccin.....
https://www.nporadio1.nl/wetenschap-tec ... er-nu-voor