Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

26 mar 2020, 18:46

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

26 mar 2020, 18:59

tokkio schreef:
26 mar 2020, 18:39

Als het zo erg wordt als de Spaanse griep, gaat ge de tel kwijt geraken Jules.
Wat wij nu moeten weten :
1/ hoeveel mensen zijn besmet of besmet geweest
2/ hoeveel zijn er immuun.
Als 1/ = 66% vd populatie dan hebben we de eerste covid-19 golf achter ons.

Misschien, ik zeg zo maar iets, zitten wij reeds aan 44% en dan zijn we er bijna.
dejules

26 mar 2020, 19:22

dejules schreef:
tokkio schreef:

Wat wij nu moeten weten :
1/ hoeveel mensen zijn besmet of besmet geweest
Als 1/ = 66% vd populatie dan hebben we de eerste covid-19 golf achter ons.

Misschien, ik zeg zo maar iets, zitten wij reeds aan 44% en dan zijn we er bijna.
Voor alle duidelijkheid, wij (en een groot deel van de wereld) zitten in ons kot omwille van 1 reden nl aantal besmettingen terugdringen.
Daardoor is er hopelijk! (wij hebben tijd gekocht om maatregelen te nemen) genoeg plaats op ic in de ziekenhuizen.
Indien wij dat niet doen dan zijn alle zuurstofflessen, beademingsmachines, etc ingenomen en sterft iedereen met ademhalingsproblemen. De laatste 24 u werden in totaal 500 mensen opgenomen in de Belgische ziekenhuizen en die zouden allen sterven wegens geen plaats. Allen met zeer ernstige ademhalingsproblemen (voor minder wordt je momenteel niet eens opgenomen!!!). De meesten liggen voor langere tijd in het ziekenhuis en er zou dan alleen plaats vrijkomen na een overlijden.
Geen enkele regering in een democratisch regime kan dit verantwoorden tav zijn bevolking.
Dat zijn nazi-praktijken en dan komt er een soort Nürnbergproces.
Daar hebben ze angst van, dat is de ENIGE reden.
Laatst gewijzigd door dejules op 26 mar 2020, 19:48, 5 keer totaal gewijzigd.
dejules

26 mar 2020, 19:24

In Bergamo sterven zeven keer meer mensen dan normaal.

Charlie Maru

26 mar 2020, 19:31

tokkio schreef:
dejules schreef:
26 mar 2020, 18:24
Italië
662 mensen overleden in de afgelopen 24 uur.
3.612 mensen liggen op intensive care.
Dan ligt binnen een paar maanden iedereen onder het gras.....

Juul, dan zijde gij de laatste. Doede gij dan het licht uit :?: :lol: :lol:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
dejules

26 mar 2020, 19:43

Charlie Maru schreef:
26 mar 2020, 19:31

Dan ligt binnen een paar maanden iedereen onder het gras.....
Zolang er genoeg zuurstofflessen, beademingsmachines, medicijnen, artsen, verpleegkundigen, mondmaskers en andere medische materialen voldoende beschikbaar zijn kunnen ze de meeste mensen redden. Probleem gaat wel zijn dat relatief veel van deze mensen een blijvende invaliditeit oplopen.
Deze pandemie is heel slecht voor de economie.
Mensen beginnen nu terug solidair te worden en ontdekken het geluk vd familie. Naar het schijnt verandert deze ervaring ons consumentengedrag en zullen wij minder naar luxe verlangen. Wij hebben ontdekt dat een dure SUV U niet gelukkig maakt maar uw gezin, familie, vrienden en buren wel. Voka en de N-VA zullen dit niet graag horen, toch?

Fred1950

26 mar 2020, 19:50

dejules schreef:
.....
....
Dat weet men niet en dat gaat men ook nu nog niet testen. Als de piek voorbij is ga ik alvast proberen te weten te komen of ik immuun ben. Ik heb in februari wat symptomen gehad , ondanks dat ik gevaccineerd ben tegen griep. Als ik besmet zou geweest zijn, dan weet ik waar dit is gebeurd ( maar dat maakt nu toch geen verschil meer uit ).
dejules

26 mar 2020, 20:00

Fred1950 schreef:
Als ik besmet zou geweest zijn, dan weet ik waar dit is gebeurd ( maar dat maakt nu toch geen verschil meer uit ).
Ik heb gisteren een viroloog aan het woord gehoord (Duitse RTL).
U weet dat in de streek van Heinsberg (in mijn streek zeer goed gekend want dat ligt op de weg naar Borussia Mönchengladbach) de eerste grote uitbraak van het corona-virus was in Duitsland. Die vrouw heeft met haar team van 100 mensen stalen genomen in de huizen van ongeveer 1.000 besmette mensen. Werkelijk op alle plaatsen in die huizen, op alle oppervlaktes, deurklinken, voedsel wat nog op de keukentafel stond, ... zelfs van een gepelde kiwi die gereed stond om op te eten. De interviewer zei "Jullie hebben daar zeker veel corona gevonden". Antwoord : "Bijna niets". Die wetenschapster zei dat bijna alle besmettingen via druppeloverdracht gebeuren.
dejules

26 mar 2020, 21:45

Huisartsen in Noord-Brabant zeggen dat de cijfers van het aantal coronadoden vermoedelijk hoger ligt dan wordt gemeld. Tegen Zembla laten ze weten dat ze bij de GGD alleen sterfgevallen moeten melden die bewezen te maken hebben met covid-19.

"Ik vind het een gekke gang van zaken", zegt Angela van Uden, huisarts in Sint-Oedenrode. "Als huisartsen zien wij ook in de thuissituatie mensen die doodziek zijn. Niet iedereen komt in het ziekenhuis terecht. Als deze mensen thuis overlijden, worden ze niet meegerekend als ze niet getest zijn. Dat vind ik een kwalijke zaak. Juist ook omdat het RIVM gisteren zei, dat de situatie lijkt te stabiliseren. Dat baseren ze op onder meer de sterftecijfers en de ziekenhuisopnames. Maar wij huisartsen zien en behandelen dus mensen die niet in deze cijfers voorkomen. Ik ben bang dat mensen de strenge maatregelen dan weer aan hun laars gaan lappen, en denken: het valt allemaal wel mee. Maar het valt niet mee."

NOS

Fred1950

26 mar 2020, 23:11

dejules schreef:
26 mar 2020, 20:00
Fred1950 schreef:
Als ik besmet zou geweest zijn, dan weet ik waar dit is gebeurd ( maar dat maakt nu toch geen verschil meer uit ).
Ik heb gisteren een viroloog aan het woord gehoord (Duitse RTL).
U weet dat in de streek van Heinsberg (in mijn streek zeer goed gekend want dat ligt op de weg naar Borussia Mönchengladbach) de eerste grote uitbraak van het corona-virus was in Duitsland. Die vrouw heeft met haar team van 100 mensen stalen genomen in de huizen van ongeveer 1.000 besmette mensen. Werkelijk op alle plaatsen in die huizen, op alle oppervlaktes, deurklinken, voedsel wat nog op de keukentafel stond, ... zelfs van een gepelde kiwi die gereed stond om op te eten. De interviewer zei "Jullie hebben daar zeker veel corona gevonden". Antwoord : "Bijna niets". Die wetenschapster zei dat bijna alle besmettingen via druppeloverdracht gebeuren.
Kan ook niet anders. Het is virus is dood na maximaal 72 uur zonder contact met menselijke cellen. De kans dat je het oploopt is uiteraard het grootst waar veel mensen samenkomen en mekaar dicht benaderen zoals bij recepties of vergaderingen ....
dejules

27 mar 2020, 02:03

Is het jullie ook opgevallen dat de politici op enkele weken tijd veel ouder lijken?

Fred1950

27 mar 2020, 08:25

dejules schreef:
27 mar 2020, 02:03
Is het jullie ook opgevallen dat de politici op enkele weken tijd veel ouder lijken?
Ze worden niet meer geschminkt als ze voor de camera komen .... :mrgreen:

Wil.

27 mar 2020, 10:00

In Garches (Fr.) is in het R. Poincaré hospitaal een diefstal gebeurd. De daders zijn er vandoor met een stock aan hydroxychloroquine, een geneesmiddel dat in China wel heeft aangetoond dat het gunstige resultaten geeft in verband met de behandeling van coronapatiënten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

27 mar 2020, 10:11

Hongkong leek de voorbije maanden goed op weg om de coronapandemie in eigen regio te overwinnen, maar kreeg de voorbije week te maken met een fikse stijging van het aantal besmettingen.

Lars

27 mar 2020, 10:23

Wil. schreef:
27 mar 2020, 10:00
In Garches (Fr.) is in het R. Poincaré hospitaal een diefstal gebeurd. De daders zijn er vandoor met een stock aan hydroxychloroquine, een geneesmiddel dat in China wel heeft aangetoond dat het gunstige resultaten geeft in verband met de behandeling van coronapatiënten.
Opletten, Will.
Als je het filmpje bekijkt en Frans verstaat, zul je merken dat er nergens over diefstal wordt gesproken.
De stock werd "geplunderd" en bevindt zich nu in verschillende "ziekenhuisapotheken".