Corona virus
-
dejules
Philips heeft het eerste deel van een bestelling van duizend beademingsapparaten geleverd aan Nederland. Het gaat om honderd beademingsapparaten. De komende weken komt de rest, schrijft minister Martin van Rijn op Twitter. Wanneer precies, is niet duidelijk.
De machine's komen uit de Verenigde Staten. De medische apparatuur wordt in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) over de verschillende ziekenhuizen in Nederland verdeeld. Mede dankzij deze apparaten kan het aantal bedden voor coronapatiënten op de intensive care verder worden uitgebreid.
De machine's komen uit de Verenigde Staten. De medische apparatuur wordt in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) over de verschillende ziekenhuizen in Nederland verdeeld. Mede dankzij deze apparaten kan het aantal bedden voor coronapatiënten op de intensive care verder worden uitgebreid.
-
dejules
Het afgelopen etmaal is het dodental in Nederland als gevolg van het coronavirus gestegen met 93, meldt het RIVM. Daarmee komt het aantal sterfgevallen op 639 te staan.
Het aantal patiënten dat in een ziekenhuis is opgenomen (geweest), is met 454 toegenomen tot 2954.
Het aantal patiënten dat in een ziekenhuis is opgenomen (geweest), is met 454 toegenomen tot 2954.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
FACT CHECK:
Duitsland telt nu 399 doden. De toename was de laatste 24 u. nog beperkt, vergeleken bij andere Europese landen (+84). De ziekte is nochtans ook verspreid over het ganse land.
Op dit ogenblik is de overlijdensgraad 399 op 83 miljoen mensen. Dat is 0,00048% (dus bijna 5 per miljoen mensen)
Duitsland heeft duidelijk een betere aanpak dan Spanje/Italië.
Duitsland telt nu 399 doden. De toename was de laatste 24 u. nog beperkt, vergeleken bij andere Europese landen (+84). De ziekte is nochtans ook verspreid over het ganse land.
Op dit ogenblik is de overlijdensgraad 399 op 83 miljoen mensen. Dat is 0,00048% (dus bijna 5 per miljoen mensen)
Duitsland heeft duidelijk een betere aanpak dan Spanje/Italië.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
In het najaar van 2015 zei De Wever : "Merkel, ik geef haar nog hooguit enkele maanden".
Vandaag is Merkel nog steeds op post en uit een bevraging blijkt dat 79%, negenenzeventig %!!!, van de Duitsers zeer tevreden is over haar beleid.
-
PL, spreek julleke niet tegen, aub, want dat is slecht voor zijn psychologische toestand. Julio zegt: 'BDW is politiek dood.' Punt.

dejules
Het dodental als gevolg van het coronavirus is in het Verenigd Koninkrijk met 260 sterfgevallen opgelopen tot 1019.
-
dejules
Met wapperende wit-blauw-rode vlaggen aan hun vrachtwagens reed een hulpkonvooi van het Russische leger woensdag het zwaargetroffen Italiaanse Bergamo binnen.
Wat tot voor kort ondenkbaar was, is nu realiteit. De Russen staan ondanks een handelsboycot plots in het Europese hartland,
terwijl China deze crisis aangrijpt om wereldwijd zijn invloed uit te breiden onder het mom van noodhulp. Ook de vijf miljoen mondmaskers die in ons land op gejubel werden onthaald, kwamen niet toevallig uit een Chinese fabriek gerold.
Het coronavirus schudt de wereldorde grondig door elkaar. En hoewel de crisis nog in volle ontwikkeling is, zijn er al een aantal duidelijke dynamieken zichtbaar, zo zeggen hoogleraars internationale betrekkingen Rob de Wijk (The Hague Centre for Strategic Studies) en David Criekemans (Universiteit Antwerpen).
“Dit is de eerste crisis waarbij China het leiderschap neemt, niet de VS”, zegt de Wijk. “Het grote verschil met de economische crisis in 2008 is dat de Amerikaanse president Barack Obama toen nog deed alsof hij begaan was met het lot van de wereld. Donald Trump doet dat zelfs niet meer.”
“China pakt dit trouwens heel slim aan. Niet alleen de Chinese overheid, maar ook personen als Jack Ma (de man achter webconcern Alibaba, nvdr.) maken gebruik van deze situatie.
Wat tot voor kort ondenkbaar was, is nu realiteit. De Russen staan ondanks een handelsboycot plots in het Europese hartland,
terwijl China deze crisis aangrijpt om wereldwijd zijn invloed uit te breiden onder het mom van noodhulp. Ook de vijf miljoen mondmaskers die in ons land op gejubel werden onthaald, kwamen niet toevallig uit een Chinese fabriek gerold.
Het coronavirus schudt de wereldorde grondig door elkaar. En hoewel de crisis nog in volle ontwikkeling is, zijn er al een aantal duidelijke dynamieken zichtbaar, zo zeggen hoogleraars internationale betrekkingen Rob de Wijk (The Hague Centre for Strategic Studies) en David Criekemans (Universiteit Antwerpen).
“Dit is de eerste crisis waarbij China het leiderschap neemt, niet de VS”, zegt de Wijk. “Het grote verschil met de economische crisis in 2008 is dat de Amerikaanse president Barack Obama toen nog deed alsof hij begaan was met het lot van de wereld. Donald Trump doet dat zelfs niet meer.”
“China pakt dit trouwens heel slim aan. Niet alleen de Chinese overheid, maar ook personen als Jack Ma (de man achter webconcern Alibaba, nvdr.) maken gebruik van deze situatie.
-
En in Hongarije? Meer bepaald in Transdanubië? Graag de cijfertjes, julleke.
Ik had er gisteren al om gevraagd, maar je negeert deze belangrijke Europese regio. Waarom toch?

Een vrouw spuwt naar een politieman. Vandaag de dag wordt dat beschouwd als een zwaar misdrijf: opzettelijke slagen en verwondingen. Nu blijkt die vrouw een hoofddoek te dragen. Dat kan het vervolg van het verhaal natuurlijk een heel andere draai geven.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Zou het een nieuwe machtsverhouding kunnen zijn........doelbewust?dejules schreef: ↑28 mar 2020, 15:32Met wapperende wit-blauw-rode vlaggen aan hun vrachtwagens reed een hulpkonvooi van het Russische leger woensdag het zwaargetroffen Italiaanse Bergamo binnen.
https://www.ipsnews.be/artikel/zou-het- ... e-toekomst
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
dejules
Wat China doet is deze crisis gebruiken om hun soft power uit te breiden. Hoe kan je jezelf aantrekkelijk en geloofwaardig maken voor andere landen? Niet alleen voor overheden, maar ook voor de mensen in andere landen, die zullen zeggen: China is nog niet het slechtste land. Later kan je dat dan omzetten in harde macht.”tokkio schreef: ↑28 mar 2020, 15:56
Zou het een nieuwe machtsverhouding kunnen zijn........doelbewust?
https://www.ipsnews.be/artikel/zou-het- ... e-toekomst
Vrienden voor het leven
“China probeert inderdaad maximaal gebruikmaken van deze opportuniteit, zeker als de VS straks de eerste piek te verwerken zal krijgen en zal blijken dat ze andere landen niet zullen bijstaan”, zegt ook Criekemans. “We zullen de komende dagen de VS letterlijk in elkaar zien storten. Landen die weinig geïnvesteerd hebben in gezondheidszorg zullen het moeilijk krijgen. Het zal de macht van de VS, die al twee decennia aan het afbrokkelen was, nog meer doen tanen. Dat zal nu voor iedereen open en bloot komen te liggen. Het proces waarbij Azië het centrum van de wereld aan het worden is, zal nog versnellen. Er worden nu vrienden gemaakt voor het leven. Ongetwijfeld zal dat tot een herschikking van de internationale verhoudingen leiden. We zullen terechtkomen in een wereld waarin niemand echt de leiding heeft. Ook China voorlopig nog niet. We staan voor verwarrende tijden.”
hoogleraars internationale betrekkingen Rob de Wijk (The Hague Centre for Strategic Studies) en David Criekemans (Universiteit Antwerpen).
Trump kent niets van diplomatie, dat is een olifant in een porseleinkamer.
Die man denkt niet strategisch en maakt overal vijanden.
Europa weet al lang dat ze niet meer op de Amerikanen moet rekenen.
En hier ligt alles onderuit.
Veel landen waaronder België hebben enorme schulden en die groeien met de coronacrisis astronomisch aan.
Aleksandar Vukic, de president van Servië - officieel nog altijd een kandidaat-EU-lidstaat - zei vorige week onomwonden dat Europese solidariteit niet bestaat en dat hij zijn hoop volledig op China heeft gericht.
En dan komt China ons "redden".
Maar voor iets hoort iets.
-
Hij is de eerste president die erin slaagt om met Noord-Korea in gesprek te gaan.Trump kent niets van diplomatie, dat is een olifant in een porseleinkamer.
Die man denkt niet strategisch en maakt overal vijanden.
Hij sluit een handelsakkoord met China.
Wat bedoel je eigenlijk met 'overal vijanden maken' ?
Oh, ja? Dat blijkt langs geen kanten uit de daden. Waar zit dat Europees leger dan? Ze weten het niet van gisteren maar al lang, schrijf je...Europa weet al lang dat ze niet meer op de Amerikanen moet rekenen.
Een zekere julio kwam hier 5 jaar geleden al declameren dat belgië onder curatele zou worden gesteld. Zelfs nu, met een schuld die naar 120 % of meer gaat, hoor ik daarover nog altijd niets.En hier ligt alles onderuit. Veel landen waaronder België hebben enorme schulden en die groeien met de coronacrisis astronomisch aan.
Dat heb ik een paar uur geleden nog aangetoond aan de hand van de daden die Duitsland gesteld heeft. Dat geldt ook voor heel wat andere Europese landen. De EU bestaat op papier en enkel wanneer alles zo ongeveer goed gaat.Aleksandar Vukic zei vorige week onomwonden dat Europese solidariteit niet bestaat

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.