Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Lars

28 mar 2020, 15:43

Volgende keer dat de politie mij tegenhoudt en mijn rijbewijs vraagt doe ik een Willeke:
"Ja, maar wat is dat eigenlijk een "rijbewijs"" ??" :lol:

Wil.

28 mar 2020, 15:44

Er bestaan heel veel wetten, maar in het recht heeft men de bedoeling elke term nauwkeurig te omschrijven zodat we goed weten wat de inhoud is indien de wetgever die term gebruikt.

De term discriminatie is omschreven.
De term verkrachting is omschreven.
Wat met de term haat ?

Het kan toch niet dat iedereen maar moet weten wat jij er bv. van vindt , terwijl ik daar weer een andere inhoud aan geef?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

28 mar 2020, 15:51

Wil. schreef:
28 mar 2020, 15:37
Ah, neen, hé tokkio. Die vrouw heeft de agenten niet gediscrimineerd. Ze heeft naar allebei die agenten gespuwd. Gelijke behandeling, zeg maar.
Ja maar de man ,daar hebben ze geen afkomst van gegeven, als het bv een kleurling was,......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

28 mar 2020, 15:54

Dan wordt elke klacht waarschijnlijk ingetrokken. De politie zou dan mogelijks wel eens kunnen beticht worden van discriminatie, of erger nog van racisme.

Lars

28 mar 2020, 16:03

Wil. schreef:
28 mar 2020, 15:44
Er bestaan heel veel wetten, maar in het recht heeft men de bedoeling elke term nauwkeurig te omschrijven zodat we goed weten wat de inhoud is indien de wetgever die term gebruikt.

De term discriminatie is omschreven.
De term verkrachting is omschreven.
Wat met de term haat ?

Het kan toch niet dat iedereen maar moet weten wat jij er bv. van vindt , terwijl ik daar weer een andere inhoud aan geef?
Vraag eens aan Fouad Belkacem of aan zijn advovaten wat 'aanzetten tot haat' juist inhoudt.
Hij is daar ooit voor veroordeeld....

Wil.

28 mar 2020, 16:08

Je stelt vast dat het niet zo simpel is als je gedacht had, hé Lars? Je haat wellicht Adolf H. en zijn aanhangers. Als je dat hier durft neerschrijven , val je dan onder diezelfde wetten die 'haatzaaien' verbieden? Of is er misschien goede haat en slechte haat?

Lars

28 mar 2020, 16:19

Wil. schreef:
Je stelt vast dat het niet zo simpel is als je gedacht had, hé Lars? Je haat wellicht Adolf H. en zijn aanhangers. Als je dat hier durft neerschrijven , val je dan onder diezelfde wetten die 'haatzaaien' verbieden? Of is er misschien goede haat en slechte haat?
Voor mij is het begrip "haat" nochtans heel simpel...
Maar vrees niet, de kans dat jij (of Diego...) ooit tegen de lamp zullen lopen is zeer klein.
Dat soort misdrijven wordt amper bestraft.
Het internet krioelt ervan.

Lars

28 mar 2020, 16:28

Pour la petite histoire:
Sharia4Belgium ontkende in 2012 ook dat Belkacem had opgeroepen tot haat en zag zijn arrestatie als een aanval. Ook beweerden zij op hun beurt de vaandeldragers te zijn van de vrijheid van meningsuiting.

Wil.

28 mar 2020, 16:32

Lars schreef:
Wil. schreef:
Maar vrees niet, de kans dat jij (of Diego...) ooit tegen de lamp zullen lopen is zeer klein.
Lars, jij antwoordt zéér zelden op concrete vragen.
Ben je een haatzaaier als je zegt dat je Ad. H. en zijn hedendaagse aanhangers haat? Indien niet, waarom niet.

Is dat moeilijk?

Lars

28 mar 2020, 16:43

Wil. schreef:
28 mar 2020, 16:32
Lars schreef:
Wil. schreef:
Lars, jij antwoordt zéér zelden op concrete vragen.
Ben je een haatzaaier als je zegt dat je Ad. H. en zijn hedendaagse aanhangers haat? Indien niet, waarom niet.

Is dat moeilijk?
Neen.
Er is meer nodig dan dat.
Pas wanneer ik dagelijks en systematisch "ADH en zijn hedendaagse aanhangers" via allerlei kanalen continu in een negatief daglicht stel en één of andere Pipo reageert daarop met "Ja, laten we alle ADH aanhangers doodschieten!", dan is er volgens mij een grens overschreden.
Dan ben je moreel verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen van je woorden.
Dat was ook waarom Belkacem effectief zijn celstraf moest uitzitten, hij dacht zich te kunnen verbergen achter "het zijn maar woorden"....

En neen, ik weet of in Soedan of in Canada haat zaaien ook verboden zijn, en ja, voor mijn part mogen alle haatzaaiers overal ter wereld aangepakt worden.

Wil.

28 mar 2020, 17:02

Lars schreef:
28 mar 2020, 16:43
Neen.
Er is meer nodig dan dat.
Pas wanneer ik dagelijks en systematisch "ADH en zijn hedendaagse aanhangers" via allerlei kanalen continu in een negatief daglicht stel en één of andere Pipo reageert daarop met "Ja, laten we alle ADH aanhangers doodschieten!", dan is er volgens mij een grens overschreden.
Door wie? Door degene die de wandaden van A.H. aankaart? Of door degene die voorstelt om tot actie over te gaan?

Ga nu een stap verder: wanneer de N-VA of het VB dagelijks door bepaalde partijen in een negatief daglicht worden gesteld, is dat dan haatzaaien of is dat de bevolking inlichten, wat trouwens de plicht is van de pers en de parlementsleden?
Dan ben je moreel verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen van je woorden.
Wiens woorden?

Dat was ook waarom Belkacem effectief zijn celstraf moest uitzitten, hij dacht zich te kunnen verbergen achter "het zijn maar woorden"....
Zo werk het niet en je stelt het wellicht ook verkeerd voor. Als je oproept tot geweld, dan heb je de lijn overschreden. Dat mag in ons rechtsbestel niet.

Belkacem: ""Dus broeders en zusters wordt wakker en sta op en ga in tegen deze misdaad en verdedig de eer van onze broeders en zusters en vervloek en vernietig en breek, met Gods wil, elkeen die met een vinger of een hand komt aan een zuster moslima".

en ook:

"Op een filmpje dat vervolgens op de website van Sharia4Belgium wordt gepost, leest Hicham Chaib een brief van Belkacem voor waarin hij oproept tot gewapende strijd. Het onrecht moet tegengegaan worden met de handen, zo roept Belkacem op. Bovendien zijn er nog meer video’s opgedoken waarin moslims opgeroepen worden tot geweld met wapens tegen de Westerse wereld."

Lars

28 mar 2020, 17:18

DelaVega schreef:
28 mar 2020, 10:18
Die rotzooi onmiddellijk doodschieten.
Nu je het zegt, misschien lijkt dit meer op een oproep tot geweld.
Als reactie op jouw haatzaaierij.

Lars

28 mar 2020, 17:25

Ik zal aan de moderatie vragen of ze het bericht kunnen verwijderen.
Zij kunnen daar misschien nog last mee krijgen....

Wil.

28 mar 2020, 17:27

Lars schreef:
28 mar 2020, 17:18
DelaVega schreef:
28 mar 2020, 10:18
Die rotzooi onmiddellijk doodschieten.
Nu je het zegt, misschien lijkt dit meer op een oproep tot geweld.
Misschien... maar misschien wil de poster dat de overheid daartoe het initiatief moet nemen? Een wederinvoeren van de doodstraf, weet je wel?
Als reactie op jouw haatzaaierij.
Je blijft watertrappelen, beste Lars, want je raakt kant noch wal aangezien je geen definitie hebt van haat.

A propos, jij wist het voor jezelf héél goed schreef je. Laat eens horen ?

Je bent wel bezorgd om anderen, maar iemand van een misdrijf betichten (haatzaaierij) , dat valt buiten je bezorgdheden, neem ik aan? Splintertje/balk?

Lars

28 mar 2020, 17:30

Wil, het is niet omdat ik geen enkele bevredigende definitie vind voor een "rijbewijs" dat het legaal is om zonder rond te rijden.

Als jij het woord "haat" niet kan vatten moet je je moreel kompas eens dringend terug resetten.