Lars schreef: ↑30 mar 2020, 14:18
Omdat ik goed gezind ben vandaag, wil ik mijn inhoudelijke kritiek nog eens heel kort samenvatten:
- Je bent niet in staat duidelijke vraagstelling/probleemstelling te formuleren.
1. Welk stukje heb je niet begrepen?
2. Bedoel je misschien op taalkundig vlak? Echt? Meen je dat?
- Je hanteert een eigen vocabularium (ideologie) waardoor godsdienstige, levensbeschouwelijke en culturele aspecten compleet genegeerd (misschien niet gekend?) worden.
Ik focus me op de ideologie. Dat bestaat, weet je: het is een set van ideeën dat wanneer het samenhangend is een ideologie wordt genoemd.
Ik ken ook de nazi-ideologie want ik heb Mein Kampf gelezen. Maar moeten we daar de culturele, de economische en de sociale componenten van kennen voordat we onze mening mogen geven? Een ideologie die een groep van mensen beschouwt als lagere diersoorten, veroordeel ik onmiddellijk.
Daarom stel ik de islamideologie ook in vraag. Dat zou ook voor jou moeten gelden. Je hebt het excuus dat je de islamideologie nog niet kent. Onwetend kun je niet zondigen, hé?
- Hermeneutische en historische context ontbreken, mooi aangetoond door uw ridicule vraag tot welke strekking de profeet behoorde.
Wanneer ik vraag of de profeet een salafist of een jihadist is, dan zit die vraag gebeiteld in de geschiedenis van die ideologie, maar dat weet jij niet.
Wanneer ik je vraag of jij Mohammed een Wahabist zou noemen, dan wordt die vraag gelijkaardig qua taalgebruik als de vraag of Plato een romantisch schrijver was. De romantiek situeert zich in de 18e en 19e eeuw, maar ik gebruik de term
op generische wijze. Zoek eens op wat dat betekent, schoolmeester want je schiet tekort op het taalkundige vlak.
Uw bronnen (een mossad nieuwssite aanhalen ...) zijn soms zeer twijfelachtig,
Mossad???

Ik heb het wel voor jouw vorm van humor, Lars.
Wanneer ik je een video-opname laat zien, dan kun jij even goed beoordelen wat daar gezegd wordt . Twijfel je soms aan de vertaling, doe dan eens een testje en leg het eens voor aan iemand die vlot Engels of Arabisch spreekt.
Ik heb de gewoonte om voor bijna elk item een verwijzing naar de bron te plaatsen. Jij kunt dat niet omdat je enerzijds niets aanbrengt en anderzijds geen tegenargumenten hebt. Deze laatste zin vat het allemaal wel ongeveer samen, denk ik.