Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

05 apr 2020, 10:35

Dicksy schreef:
05 apr 2020, 10:27
dejules schreef:
Uw statuut bestaat binnenkort niet meer.
U als gepensioneerde statutair krijgt een minimumpensioen.
Dat zijn de feiten.
Heeft u een wetenschappelijke bron voor uw bevindingen?
En een 👍 wordt niet aanzien als bron.
U komt uit een overbeschermd biotoop en U heeft steeds gedacht dat U nooit de gevolgen zou dragen van een economische crisis.
U heeft echter een cruciale fout gemaakt door te denken dat verworven rechten eeuwig duren.
Mensen die economisch actief zijn weten reeds zeer lang dat dit niet zo is.
U komt nu in een realiteit terecht die voor U onwezenlijk is.
U gaat nu 4 stappen meemaken nl :
1/ ontkenning en ongeloof
2/ boosheid en woede
3/ desorientatie
4/ aanvaarding
U zit nog steeds in stap 1.
Laatst gewijzigd door dejules op 05 apr 2020, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

05 apr 2020, 10:39

Dicksy schreef:
05 apr 2020, 10:07

Trekt u nog verlofgeld en eindejaarspremie dejules?
Dat geldt enkel voor mensen die werken.
Om met brugpensioen te mogen gaan moet je aan verschillende verplichtingen voldoen.
Eén daarvan is ontslagen zijn.

Horus1

05 apr 2020, 10:43

Graag bewijzen Dejules in plaats van die perverse droom- en waanbeelden van jou die je voor werkelijkheid neemt. En een krantenartikel is géén bewijs hé!
dejules

05 apr 2020, 10:53

"Europa moet een oorlogseconomie opzetten en verzet, wederopbouw en economisch herstel in gang zetten. Om dit te doen, moeten we aanzienlijke middelen mobiliseren via een plan dat we het nieuwe Marshallplan hebben genoemd, dat de steun van alle EU-lidstaten vereist", stelt Spaans premier Sánchez.

Hij wijst erop dat deze coronacrisis "een oorlog tegen een onzichtbare vijand" is die de toekomst van Europa kan maken of breken. "Ofwel kunnen we de omstandigheden aan, of we falen als Unie. (..) Het is tijd om oude nationale dogma's te doorbreken. We leven in een nieuwe tijd en we hebben nieuwe antwoorden nodig", aldus de Spaanse premier. "Als we klein blijven denken, zullen we falen."

NOS

Alle landen liggen economisch in puin.
Zij die denken dat we na de Paasvakantie terug naar het normale gaan zijn dwazen.
1/ de coronacrisis duurt totdat heel de wereld ingeënt is met een vaccin dat doeltreffend is.
2/ pas daarna kan de economie terug opgebouwd worden maar dat gaat tientallen jaren duren.
3/ wij zijn nu COLLECTIEF verarmd.
Dit is de realiteit.
Daarom spreekt men van een tijdperk VOOR corona en een tijdperk NA corona.
Iedereen zit nog in de ontkenningsfase.

Wil.

05 apr 2020, 11:00

Afbeelding
dejules schreef:
05 apr 2020, 10:35
U gaat nu 4 stappen meemaken nl :
1/ ontkenning en ongeloof
2/ boosheid en woede
3/ desorientatie
4/ aanvaarding
U zit nog steeds in stap 1.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43

05 apr 2020, 11:09

We gaan afwachten , zoals er nu voorstaat :?: :idea:

En niet te hard roepen met de jobs .

Als je meetings hoort komen er andere zaken naar boven Beste Wil .
En hoelang ze nog gaan thuis werken .
Moet werk zijn , en alles ligt bijna stil , hoe gaan ze aanpakken denk je
Gepensioneerde kunnen allemaal hoe zeggen van uit een zetel of bureaustoel
maar de realiteit gaat er wel anders aan toe .
Ik hoor andere geluiden .

Dicksy

05 apr 2020, 11:13

dejules schreef:
Dicksy schreef: ↑Vandaag, 10:07

Trekt u nog verlofgeld en eindejaarspremie dejules
Denk dat hier veel gepensioneerden op dit forum hun wenkbrauwen gaan fronsen als ze dit lezen.
dejules

05 apr 2020, 11:15

Er zijn de afgelopen 24 uur opnieuw 164 corona-overlijdens in ons land gerapporteerd. Er werden ook nog eens 499 mensen in het ziekenhuis opgenomen.

Wil.

05 apr 2020, 11:17

Mooi op schema. Toch?
dejules

05 apr 2020, 11:19

Dicksy schreef:
05 apr 2020, 11:13
dejules schreef:
Dicksy schreef: ↑Vandaag, 10:07

Trekt u nog verlofgeld en eindejaarspremie dejules
Denk dat hier veel gepensioneerden op dit forum hun wenkbrauwen gaan fronsen als ze dit lezen.
Voor mensen die niet uit de statutaire ambtenarij komen en een laag pensioen hebben (de meesten) heeft men uit schaamte een bijkomend pensioenbedrag voorzien dat 1 keer per jaar wordt uitbetaald.
Men noemt dit valselijk "vakantiegeld".
dejules

05 apr 2020, 11:20

Wil. schreef:
05 apr 2020, 11:17
Mooi op schema. Toch?
Wat U niet begrijpt is dat je hoe dan ook de lockdown niet kunt opheffen anders begint de rollercoaster opnieuw te rijden maw wat U wilt nl terug naar het normale gaan is niet mogelijk.

Wil.

05 apr 2020, 11:24

Voor het eerst meer mensen uit het hospitaal ontslagen dan nieuwe gevallen die binnenkomen.

Waar gaat dat eindigen?

tokkio

05 apr 2020, 11:31

Ik ben helemaal geen anti-Trump actievoerder, maar in deze zaak heeft Trump niet gewoonweg geflaterd, het is een blunder die zelfs over de grens van de misdadigheid gaat. Door zijn gebral heeft hij de Amerikanen een gevoel van veiligheid en van 'ons gaat niks gebeuren' gegeven.

Dit gaat hem levenslang aangewreven worden (maar hij gaat het zich niet aantrekken).
Dat is zo voor iedereen die er iets kan over beslissen, ze hebben allemaal boter op hun hoofd ,zowel den trump, als boris, de block, al die regeringen, het WHO, heel die europeese gemeenschap ,ze zijn allemaal te laat wakker geworden,hebben het onderschat, en geminimaliseerd,dus is de put veel te laat en zelfs nog niet helemaal gevuld, er verdrinken nog steeds kalveren ,maar ze blijven verder doen met de zwarte piet door te schuiven,
wat er nu in Ecuador gebeurd, gaat ook in vele Zuid + noord Amerikaanse gebeuren, ook in de Afrikaanse landen is het nog aan het beging,en dan India, Pakistan, en de andere Aziatische landen,ik vrees voor een dodental wereldwijd van 10 tallen miljoenen,omdat ze het niet zagen aankomen, te late en verkeerde beslissingen namen, en ze ,nu nog , bij hoog en laag beweren dat ze het onder controle hebben,want het is maar een griepje..........
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/re ... ~a9d23efc/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
dejules

05 apr 2020, 11:37

Wil. schreef:
05 apr 2020, 11:24
Voor het eerst meer mensen uit het hospitaal ontslagen dan nieuwe gevallen die binnenkomen.

Waar gaat dat eindigen?
Dat eindigt als de lockdown wordt opgeheven.
Ik las dat een groot deel van de bevolking achterlijk is. Zij denken dat als ze 12 dagen in quarantaine gezeten hebben dat ze dan immuun zijn voor covid-19 en dat ze geen angst meer moeten hebben voor deze vreselijke ziekte waarvan de doodstrijd te vergelijken is met verdrinkingsdood.
Behoort U ook tot die groep, Wil punt?
Laatst gewijzigd door dejules op 05 apr 2020, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

05 apr 2020, 11:37

Tokkio:
omdat ze het niet zagen aankomen, te late en verkeerde beslissingen namen, en ze ,nu nog , bij hoog en laag beweren dat ze het onder controle hebben,want het is maar een griepje..........

"In het federaal parlement krijgt minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld) diezelfde dag vragen over het coronavirus. Ze verzekert de parlementsleden dat “de situatie in België en Europa onder controle is”, dat de Belgische gezondheidsdiensten “prima functioneren”, dat er “afspraken zijn over de verdeling van medisch materiaal in Europa” en dat “heel recente cijfers” die ze vandaag heeft ontvangen leren dat het nieuwe coronavirus een mortaliteit heeft van 2 procent, “wat dus minder is dan de mortaliteit van de seizoensgriep”. Kortom: niets wijst op een ernstige dreiging voor België."
Bron