Corona virus
-
Aelbrecht - Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:45
Ik heb gisteren met een paar buren gesproken, mensen van gemiddeld 75 jaar. Zij vinden het vooral zeer erg dat ze al hun sociale contacten moeten missen. Eén van mijn buren ging 's zaterdags kaarten, ging dagelijks naar een sociaal restaurant.
Mijn schoonmoeder van 88 en mijn moeder van 82 hadden hun dagelijkse gewoontes. Met deze mensen leef ik mee want die kunnen soms zulke aanpassingen moeilijk of niet meer aan en dat vind ik voor die mensen erg jammer.
Mijn schoonmoeder van 88 en mijn moeder van 82 hadden hun dagelijkse gewoontes. Met deze mensen leef ik mee want die kunnen soms zulke aanpassingen moeilijk of niet meer aan en dat vind ik voor die mensen erg jammer.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Een buschauffeur die blijkbaar blij was dat hij nog kon werken tot een egoïste er anders over dacht.dejules schreef:Buschauffeur die kwade video maakte over hoestende passagier sterft aan coronavirusDicksy schreef:
Buschauffeur Conny is blij dat ze weer kan werken: "Het was maar saai thuis. Ik verveelde me."
'In die video maakte hij zich kwaad over een vrouw die op zijn bus herhaaldelijk hoestte zonder enige moeite te doen om haar mond te bedekken. Vier dagen na het opnemen van de video werd Hargrove ziek. Het is onduidelijk waar en wanneer hij besmet raakte met het nieuwe coronavirus.'
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Heeft hij nu ook al smetvrees erbij gekregen ? Om compassie mee te krijgen ....
Dat hij wat minder brult tegen zijn medewerkers op 't schoon verdiep ....De Wever klonk trouwens erg hees.
.
-
dejules
Ik heb gisteren op de Duitse TV-zenders de corona-discussies gevolgd tussen politici, wetenschappers en mensen aan het front.Aelbrecht schreef: ↑06 apr 2020, 11:33Ik heb gisteren met een paar buren gesproken, mensen van gemiddeld 75 jaar. Zij vinden het vooral zeer erg dat ze al hun sociale contacten moeten missen. Eén van mijn buren ging 's zaterdags kaarten, ging dagelijks naar een sociaal restaurant.
Het onderwerp wat U aanhaalt, zeer belangrijk!, kwam ook ter sprake.
De mening van de mensen uit het veld was éénduidig :
In Duitsland (en in alle landen) zijn er grote besmettingshaarden in woonzorgcentra en bejaardentehuizen (800.000 oudere Duitsers verblijven daar). In oa Wolfsburg zijn daar ongeveer 20 mensen gestorven. Men heeft gedacht om de andere bewoners weg te halen en onder te brengen in hotels maar men doet dat niet omdat :
1/ je lost het probleem niet op maar verplaatst het.
2/ vele ouderen zijn gewend aan hun leefomgeving met zijn routines en kunnen niet tegen veranderingen. Dat zorgt voor depressies. Voor demente bejaarden geldt dat nog meer.
Er zijn 2 problemen nl geen of onvoldoende beschermgingskledij voor het personeel en voor de ouderen en er worden geen testen gedaan. De oplossing is een sneltest dwz iedereen die daar komt kan pas binnen als hij negatief getest is op covid-19 en mits beschermingskledij. Ook moeten besmette bejaarden gescheiden worden van de niet besmette. Duitsland is nu hard bezig om dat op te lossen. Bijkomend voordeel : de oudere mensen kunnen terug bezoek krijgen (als ze negatief testen). Dit zal duren totdat iedereen gevaccineerd is en je mag uitgaan van 1.5 tot 2 jaar (dat laatste zou volgens wetenschappers dichter bij de waarheid liggen).
Laatst gewijzigd door dejules op 06 apr 2020, 12:13, 3 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
Voor IEDEREEN!Aelbrecht schreef: ↑06 apr 2020, 11:11Zal een zware aanpassing zijn voor vele mensen.Verder werd gezegd dat het minstens 2 jaar zal duren eer iedereen terug in de normaliteit komt. Reizen zal tot die tijd uitgesloten zijn : enkel in de eigen stad, daarna regio en daarna binnen eigen land. Pas na 2 jaar kan er gereisd worden naar landen die ook in de normaliteit zijn gekomen. Reizen buiten Europa en zeker intercontinentaal gaat nog veel langer duren.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Het komt er nu vooral op aan met vrienden, kennissen en familieleden contact te houden, om verwatering met goede relaties te voorkomen. Af en toe bel ik eens iemand op, en ze zijn allemaal dankbaar dat er nog iemand is die aan hen denkt. Sommigen bellen later even terug, sommigen niet.Aelbrecht schreef: ↑06 apr 2020, 11:33Ik heb gisteren met een paar buren gesproken, mensen van gemiddeld 75 jaar. Zij vinden het vooral zeer erg dat ze al hun sociale contacten moeten missen. Eén van mijn buren ging 's zaterdags kaarten, ging dagelijks naar een sociaal restaurant.
Soit, 't moet zijn, dat ze het niet nodig vinden, of niet nodig hebben. Goed voor hen.
Ikzelf tracht niemand te vergeten, en de meeste zijn mij daar dankbaar voor, want dat hadden ze in die meer en meer vereenzamende wereld niet meer zo direct verwacht.
-
dejules
In Wuhan zitten alle inwoners nog steeds in quarantaine.
De VRT belt regelmatig met een Vlaamse inwoner die daar vastzit.
Op straat alleen mensen van de communistische partij, geheime diensten, politie en militairen. Voor hen zijn er winkels en shoppings geopend. de politieke gevangen werken nu in de fabrieken aldaar.
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Bill Gates/Vermogen
99,3 miljard USD 2020
https://www.hln.be/de-krant/kinderen-va ... ~a98b4150/
Kinderen van Bill Gates erven ‘maar’ 9 miljoen
Als hun schatrijke vader Bill Gates (63) ooit komt te gaan, hoeft zijn kroost niet op een miljardenerfenis te rekenen. Zijn vrouw Melinda (54) zei in een interview met de Britse krant ‘The Sunday Times’ dat hun kinderen Jennifer (22), Rory (19) en Phoebe (16) elk ’slechts′10 miljoen dollar zullen krijgen - omgerekend bijna 9 miljoen euro.
99,3 miljard USD 2020
Als hun schatrijke vader Bill Gates (63) ooit komt te gaan, hoeft zijn kroost niet op een miljardenerfenis te rekenen. Zijn vrouw Melinda (54) zei in een interview met de Britse krant ‘The Sunday Times’ dat hun kinderen Jennifer (22), Rory (19) en Phoebe (16) elk ’slechts′10 miljoen dollar zullen krijgen - omgerekend bijna 9 miljoen euro.
-
Heet toch niet toevallig 'Vranckx?'
Neen Dicksy , die vertoeft in eigen land
Hij belt wel veel met buitenland
https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/vranckx/20 ... 13-a-casa/
Hij belt wel veel met buitenland
https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/vranckx/20 ... 13-a-casa/
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Julleke: "Betweter!!"gast43 schreef: ↑06 apr 2020, 12:17Bill Gates/Vermogen
99,3 miljard USD 2020

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

Van het begin (aantal actieve gevallen) tot op de top heeft het in Oostenrijk één maand geduurd. Ik ga ervan uit dat de weg naar beneden anderhalve maand duurt.
Dat betekent dat rond half mei - wellicht eerder - Oostenrijk weer volop in actie zal zijn.
Ik lees dat Oostenrijk na volgend paasweekend de regels al flink gaat versoepelen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Wil : nog niet vooruit lopen , ik lees dat wel graag .
LIVE. 185 nieuwe overlijdens en 420 ziekenhuisopnames in ons land -
Zou het rustig aandoen .
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/li ... ~a90ee653/
LIVE. 185 nieuwe overlijdens en 420 ziekenhuisopnames in ons land -
Zou het rustig aandoen .
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/li ... ~a90ee653/