Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

08 apr 2020, 10:54

Wil. schreef:
08 apr 2020, 10:50

Je hebt het nu over de verplegers, dokters, ambulanciers die geen van allen een patent hebben aangevraagd vanuit hun leegloperij? Ja toch, hé?

De ene verpleegster is statutair en de andere contractueel en nog een andere heeft een werknemerscontract.
Hetzelfde werk maar verschillend loon, verlof, ...
In pensioen kan dat vele honderdduizenden Euro's verschil maken voor hetzelfde werk!
Dat krijg niemand nog uitgelegd!
dejules

08 apr 2020, 11:02

Dicksy schreef:
08 apr 2020, 10:51

En als er geen mensen zijn omdat ze te ziek of besmet zijn gaat de economie ook in coma.
33% denkt men is immuun dwz dat 7.5 miljoen Belgen de ziekte krijgen. Hiervan worden 1.5 miljoen mensen zo ziek dat ze opgenomen dienen te worden in het ziekenhuis. En dat allemaal in een periode van 800 dagen. De lockdown volledig opheffen betekent de hel op aarde. Zelfs de essentiële sectoren vallen dan stil!
dejules

08 apr 2020, 11:04

De voorbije 24 uur zijn er in België 205 doden gevallen door het coronavirus, zo werd woensdagvoormiddag bekendgemaakt op het persmoment van het Nationaal Crisiscentrum. Dat brengt het totaal aantal doden in ons land op 2.440.

Wil.

08 apr 2020, 11:08

dejules schreef:
08 apr 2020, 10:54
Wil. schreef:
08 apr 2020, 10:50

Je hebt het nu over de verplegers, dokters, ambulanciers die geen van allen een patent hebben aangevraagd vanuit hun leegloperij? Ja toch, hé?

De ene verpleegster is statutair en de andere contractueel en nog een andere heeft een werknemerscontract.
In pensioen kan dat vele honderdduizenden Euro's verschil maken voor hetzelfde werk!
Dat krijg niemand nog uitgelegd!
Wat hebben ze allemaal gemeen? Allemaal leeglopers. Bravo Julio!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

08 apr 2020, 11:16

Wil. schreef:
08 apr 2020, 11:08

Wat hebben ze allemaal gemeen?
Hetzelfde werk maar verschillend verloond.
Je krijgt het niet uitgelegd.

Wil.

08 apr 2020, 11:17

Leegloper. Is dat zo moeilijk uit te leggen? Je gebruikt het woord om de haverklap. Dan zul je het toch wel kunnen uitleggen, zeker? Of bazel je maar wat?

Wil.

08 apr 2020, 11:18

Wuhan is vandaag weer 'los' . Dat wordt interessant om op te volgen.
dejules

08 apr 2020, 11:20

Wil. schreef:
Leegloper. Is dat zo moeilijk uit te leggen? Je gebruikt het woord om de haverklap. Dan zul je het toch wel kunnen uitleggen, zeker? Of bazel je maar wat?
Een leegloper is een werkloze die door de overheid verstopt werd in een onzinnige gesubsidieerde bezigheid middels een ambtenarencontract. Voorbeeld : leeglopers die moeten controleren hoe zelfstandigen sinaasappelen persen.
dejules

08 apr 2020, 11:21

Wil. schreef:
China lied.
People died.
Waar zijn de verdwenen artsen?
U gelooft de berichtgeving van de CCP?

Wil.

08 apr 2020, 11:25

dejules schreef:
08 apr 2020, 11:20
Wil. schreef:
Een leegloper is een werkloze die door de overheid verstopt werd in een onzinnige gesubsidieerde bezigheid middels een ambtenarencontract. Voorbeeld : leeglopers die moeten controleren hoe zelfstandigen sinaasappelen persen.
Mooie nuancering. Dus zijn politiemensen, belastingsambtenaren ( 8) ) , brandweerlui, leerkrachten, enz. allemaal geen leeglopers meer? Ze controleren geen zelfstandigen die sinaasappelen persen.

Het begint duidelijk te worden. Het is dus gedaan met de leerkrachten te wijzen op hun beperkt aantal uren per week? En de brandweerlui die alleen maar zitten te wachten op een brand, die draaien nog minder uren per week, toch?

We zijn op goede weg. Nu nog iets over de hangmatters en we zijn er.

Wil.

08 apr 2020, 11:26

dejules schreef:
Wil. schreef:
China lied.
People died.
Je hebt geen TV daar?
dejules

De IC's in Nederland kennen nog steeds een netto-toename. Dat wil zeggen dat er meer mensen instromen dan uitstromen, zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care.
dejules

08 apr 2020, 11:28

Wil. schreef:
dejules schreef:
Wil. schreef:
China lied.
People died.
Je hebt geen TV daar?
U profileert zich hier als uiterst rechts en van ellende ga je nu een uiterst links regime verdedigen.
U zit nog steeds in de ontkenningsfase.
Het normale, Wil punt, komt nooit meer terug.

Wil.

08 apr 2020, 11:29

Afbeelding

De grafiek bevestigt wat ik al enkele keren heb geschreven: na een maand bereikt men in nogal wat landen de top (Oostenrijk, Italië, Spanje) . De weg naar beneden duurt wellicht iets langer. In de eerste helft van mei worden de meeste beperkingen teruggedraaid.

Wil.

08 apr 2020, 11:30

dejules schreef:
De IC's in Nederland kennen nog steeds een netto-toename. Dat wil zeggen dat er meer mensen instromen dan uitstromen, zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care.
Dat is heel normaal. De mensen op IZ blijven wat langer onder toezicht. Niks nieuws.