Corona virus
-
dejules
Een week voor wij in lockdown gingen lag het ziekteverzuim in het onderwijs op 38% (beelden Italië).
De dag voor de lockdown ver voorbij de 50%.
Benieuwd hoeveel er opdagen als de scholen terug opengaan.
Laatst gewijzigd door dejules op 08 apr 2020, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
Die voor het leven benoemde man is slapeloos en kan zijn eten niet binnenhouden. Die is radeloos zoals je ze nooit gezien hebt.
Die ene vraag die constant door zijn hoofd rondwaart is "wie gaat mij blijven onderhouden"?
Hij weet wie de rekening gaat betalen nl iedereen. HIJ OOK!
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/st ... ~ade5b064/
Stephan verliest zijn beide ouders aan corona in rusthuis: “Het is onwezenlijk”
Brusselaar Stephan Verheyden heeft in een week tijd zijn beide ouders verloren. Gisteravond stierf zijn 83-jarige moeder. Vanmorgen werd zijn vader (88) begraven. Ze woonden allebei in een rusthuis in Sint-Pieters-Woluwe. “De 11.000 testen die de overheid nu gaat afnemen, komen veel te laat”, zegt hij.
Onmenselijk , en meer heb ik daar niet aan toe te voegen !! Moet je maar overkomen als kind .
Gaan ook mensen zijn onder ons die ouders of familie in rusthuis verblijven .
Daar zit je 24 op 24 uur mee bezig .
Ze schieten te kort voor de zorgsector , hebben geen respect voor de zorg . Hebben ook gezin en man en kinderen , maar dat is ver van hun bed show bij de regering .
Als je ziet wat ze moeten doen voor de mensen die worden ontslagen in de kliniek , dat ze nog geen opvang hebben voor die mensen , thuiszorg zit overbelast , gelukkig dat er nog mensen zijn die hotels opzetten voor deze mensen . Vroeger konden die verblijven revalidatie centrum waar zitten die of aan de kust , kunnen ze die niet openstellen of zitten die ook overvol ? Maar die verblijven zijn ingekort tot een maand vroeger konden die daar jaar verblijven , dat ze daar iets aandoen regering , en die zijn opgeleid medisch personeel .
Bewijst nogmaals dat ze geen kennis hebben in de medische sector regering en politiekers .Net als de mutualiteiten , kunnen ook die zorg aanbieden maar neen moet er familielid meegaan , zijn gaan de zorg niet op hun nemen . Ieder mutualiteit bezitten zo revalidatieverblijven .
Wie heeft er gezegd moet bespaard worden in 2014 , dat zijn nu de gevolgen ervan .En zal er niet op verbeteren integendeel .
Stephan verliest zijn beide ouders aan corona in rusthuis: “Het is onwezenlijk”
Brusselaar Stephan Verheyden heeft in een week tijd zijn beide ouders verloren. Gisteravond stierf zijn 83-jarige moeder. Vanmorgen werd zijn vader (88) begraven. Ze woonden allebei in een rusthuis in Sint-Pieters-Woluwe. “De 11.000 testen die de overheid nu gaat afnemen, komen veel te laat”, zegt hij.
Onmenselijk , en meer heb ik daar niet aan toe te voegen !! Moet je maar overkomen als kind .
Gaan ook mensen zijn onder ons die ouders of familie in rusthuis verblijven .
Daar zit je 24 op 24 uur mee bezig .
Ze schieten te kort voor de zorgsector , hebben geen respect voor de zorg . Hebben ook gezin en man en kinderen , maar dat is ver van hun bed show bij de regering .
Als je ziet wat ze moeten doen voor de mensen die worden ontslagen in de kliniek , dat ze nog geen opvang hebben voor die mensen , thuiszorg zit overbelast , gelukkig dat er nog mensen zijn die hotels opzetten voor deze mensen . Vroeger konden die verblijven revalidatie centrum waar zitten die of aan de kust , kunnen ze die niet openstellen of zitten die ook overvol ? Maar die verblijven zijn ingekort tot een maand vroeger konden die daar jaar verblijven , dat ze daar iets aandoen regering , en die zijn opgeleid medisch personeel .
Bewijst nogmaals dat ze geen kennis hebben in de medische sector regering en politiekers .Net als de mutualiteiten , kunnen ook die zorg aanbieden maar neen moet er familielid meegaan , zijn gaan de zorg niet op hun nemen . Ieder mutualiteit bezitten zo revalidatieverblijven .
Wie heeft er gezegd moet bespaard worden in 2014 , dat zijn nu de gevolgen ervan .En zal er niet op verbeteren integendeel .
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Komen de werknemers aan de poort van het bedrijf na de coronacrisis::dejules schreef:
Morgen sturen we de 3.000 medewerkers en crews naar Brussels Airport om te gaan werken en ik kan u nu reeds zeggen wat ze daarmee gaan doen nl allemaal ontslaan wegens geen werk. u moet eens opzoeken hoeveel landen hun luchtruim gesloten hebben.
Komen de werknemers aan de poort van het bedrijf na de coronacrisis:Zijn vakantiegeld en eindejaarspremie zakken ook gevoelig. Zijn pensioenopbouw is minimaal, niveau langdurige werkloze.
Hoe los je dat op?

enz,...enz,.....enz,.....
-
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/me ... ~a21961bc/
Mensen stellen doktersbezoek uit en gaan te vaak naar de apotheek
Uit de coronastudie van de UAntwerpen blijkt dat mensen doktersbezoeken uitstellen. Ze willen de dokters niet overbelasten of zijn bang om besmet te raken. Terwijl de doktersbezoeken dalen, krijgen apothekers het bijzonder druk. Uit een bevraging van de VUB bij 2.000 apothekers blijkt dat het aantal telefoons op een dag verdubbeld is, en dat 40 procent van de bezoeken aan de apotheek eigenlijk niet nodig zijn. En dat begint te wegen. “Het zijn ongelofelijk zware dagen, heel lange dagen”, zegt apotheker Ann Van de Casteele. “Je slaapt niet goed. De angst en stress van de mensen blijft je bij.”
De apothekers hebben meer werk, maar verkopen de laatste weken een vijfde minder geneesmiddelen. Dat komt omdat mensen wachten om een voorschrift af te halen en dat kan gevaarlijk zijn. “We vragen ons af hoe dat komt en of de mensen hun gewone medicatie en kwaaltjes wel verzorgen zoals normaal”, vertelt Lieven Zwaenepoel van de apothekersbond.
Mensen stellen doktersbezoek uit en gaan te vaak naar de apotheek
Uit de coronastudie van de UAntwerpen blijkt dat mensen doktersbezoeken uitstellen. Ze willen de dokters niet overbelasten of zijn bang om besmet te raken. Terwijl de doktersbezoeken dalen, krijgen apothekers het bijzonder druk. Uit een bevraging van de VUB bij 2.000 apothekers blijkt dat het aantal telefoons op een dag verdubbeld is, en dat 40 procent van de bezoeken aan de apotheek eigenlijk niet nodig zijn. En dat begint te wegen. “Het zijn ongelofelijk zware dagen, heel lange dagen”, zegt apotheker Ann Van de Casteele. “Je slaapt niet goed. De angst en stress van de mensen blijft je bij.”
De apothekers hebben meer werk, maar verkopen de laatste weken een vijfde minder geneesmiddelen. Dat komt omdat mensen wachten om een voorschrift af te halen en dat kan gevaarlijk zijn. “We vragen ons af hoe dat komt en of de mensen hun gewone medicatie en kwaaltjes wel verzorgen zoals normaal”, vertelt Lieven Zwaenepoel van de apothekersbond.
-
dejules
Een ambtenaar die kan elke dag op een stoel gaan zitten op zijn werk ook als er geen werk is of zoals nu "beschikbaar" thuis zitten met zijn vol loon en zijn vol dubbel pensioenopbouw.Dicksy schreef: ↑08 apr 2020, 21:41Komen de werknemers aan de poort van het bedrijf na de coronacrisis::dejules schreef:
Morgen sturen we de 3.000 medewerkers en crews naar Brussels Airport om te gaan werken en ik kan u nu reeds zeggen wat ze daarmee gaan doen nl allemaal ontslaan wegens geen werk. u moet eens opzoeken hoeveel landen hun luchtruim gesloten hebben.
Komen de werknemers aan de poort van het bedrijf na de coronacrisis:Zijn vakantiegeld en eindejaarspremie zakken ook gevoelig. Zijn pensioenopbouw is minimaal, niveau langdurige werkloze.
Hoe los je dat op?
enz,...enz,.....enz,.....
In het bedrijfsleven is dat niet zo. Als er geen werk is dan ben je werkloos.
De invoering van het stelsel van economische werkloosheid is bedoeld om faillissementen te voorkomen.
Als die bedrijven hun personeel moeten betalen om niets te doen gaan die failliet.
Wat begrijpt U niet?
Laatst gewijzigd door dejules op 08 apr 2020, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
De ambtenaren die niet moeten werken zitten betaald thuis met vol loon.gast43 schreef: ↑08 apr 2020, 21:43https://www.hln.be/nieuws/binnenland/me ... ~a21961bc/
Mensen stellen doktersbezoek uit
Die hoeven dus geen ziek te vieren als ze geen zin hebben om te gaan werken.
-
En u denkt dat bedrijven/kmo’s e.d. geen andere kosten hebben dan deze van het personeel?dejules schreef:
De invoering van het stelsel van economische werkloosheid is bedoeld om faillissementen te voorkomen.
Als die bedrijven hun personeel moeten betalen om niets te doen gaan die failliet.
Wat begrijpt U niet?
Geen personeel —> geen producten —> geen verkoop —> geen geld (inkomsten)—> boeken toe.
Wat snapt u eigenlijk niet?
-
dejules
KMO met 100 werknemers maakt en plaatst keukens op maat en heeft geen enkele bestelling.
Wat stelt U voor?
Die mensen naar het bedrijf laten komen en borstelen?
-
dejules
Air France redden
De regering gaat er alles aan doen om Air France te redden, zei de minister vanavond. "De maatschappij heeft staatssteun nodig nu vrijwel alle toestellen aan de grond staan. Het bedrijf verliest miljarden per maand."
Le Maire liet zich niet uit over de groep die Air France vormt met KLM. Frankrijk onderhandelt achter de schermen met Nederland over miljardenleningen aan de luchtvaartmaatschappij, waarvoor de twee overheden zich garant zullen stellen. Een akkoord daarover wordt op korte termijn verwacht.
De regering gaat er alles aan doen om Air France te redden, zei de minister vanavond. "De maatschappij heeft staatssteun nodig nu vrijwel alle toestellen aan de grond staan. Het bedrijf verliest miljarden per maand."
Le Maire liet zich niet uit over de groep die Air France vormt met KLM. Frankrijk onderhandelt achter de schermen met Nederland over miljardenleningen aan de luchtvaartmaatschappij, waarvoor de twee overheden zich garant zullen stellen. Een akkoord daarover wordt op korte termijn verwacht.
-
Dat de overheid word betaald door belastingbetaler - regeringleiders .
Dat is groot verschil met zelfstandigen , die hebben zero .
En die mensen steunen prima , maar met die som die ze krijgen of gaan krijgen kom je niet ver mee .
Is zout nog niet op u patatten - ( Want ze gaan altijd kosten op betalen ) Niks voor niks .
Hoe gaan ze berekenen sociale bijdrage , want jaar is opgemaakt voor 2020 en je kan blijven betalen , of waar dat ze daar ook regeling treffen . Want de herziening komt maar pas in 2021 telkens bij zelfstandigen BIJ AANGIFTE . Eerlijk gezegd ben blij dat ik al zo oud ben .
Maar komt niet goed met covid-19 iedereen zal moeten snoeien .
En in Nederland zijn ze al aan Besparen op pensioen
Wat ze nu uitgeven zal blijven hangen , en er komt niks binnen hoe gaan ze waarmaken !!
En iedereen zal hem inhouden , wat gaan ze doen met de renovatie's .
Wat gaan ze doen met de voorschotten die je al hebt betaald op de renovatie's , en ze gaan morgen kopke onder zijn we ook kwijt denkt eraan . Heb compassie met de jonge gezinnen !!
Moet de verkoopsvoorwaarden lezen en kleine lettertjes
.
Hoe gaan ze waarmaken die voor hun ouders moeten opleggen in rusthuis , ook herzien
en ga zo maar door .
T'is niet voor niks dat ze zeggen nu ga je moeten sparen .
Dat is groot verschil met zelfstandigen , die hebben zero .
En die mensen steunen prima , maar met die som die ze krijgen of gaan krijgen kom je niet ver mee .
Is zout nog niet op u patatten - ( Want ze gaan altijd kosten op betalen ) Niks voor niks .
Hoe gaan ze berekenen sociale bijdrage , want jaar is opgemaakt voor 2020 en je kan blijven betalen , of waar dat ze daar ook regeling treffen . Want de herziening komt maar pas in 2021 telkens bij zelfstandigen BIJ AANGIFTE . Eerlijk gezegd ben blij dat ik al zo oud ben .
Maar komt niet goed met covid-19 iedereen zal moeten snoeien .
En in Nederland zijn ze al aan Besparen op pensioen
Wat ze nu uitgeven zal blijven hangen , en er komt niks binnen hoe gaan ze waarmaken !!
En iedereen zal hem inhouden , wat gaan ze doen met de renovatie's .
Wat gaan ze doen met de voorschotten die je al hebt betaald op de renovatie's , en ze gaan morgen kopke onder zijn we ook kwijt denkt eraan . Heb compassie met de jonge gezinnen !!
Moet de verkoopsvoorwaarden lezen en kleine lettertjes
Hoe gaan ze waarmaken die voor hun ouders moeten opleggen in rusthuis , ook herzien
en ga zo maar door .
T'is niet voor niks dat ze zeggen nu ga je moeten sparen .
Laatst gewijzigd door gast43 op 08 apr 2020, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dan gaat die kmo failliet en de werknemer ‘zijn vakantiegeld en eindejaarspremie zakken ook gevoelig. Zijn pensioenopbouw is minimaal, niveau langdurige werkloze.’ Jammer maar helaas.dejules schreef:
KMO met 100 werknemers maakt en plaatst keukens op maat en heeft geen enkele bestelling.
Wat stelt U voor?
Die mensen naar het bedrijf laten komen en borstelen?
Maar zoals u weet maakt niet elke kmo keukens op maat, toch?
-
Dat is nog maar één voorbeeld dat je geeft en zo zijn er nog meer en in verschillende branche’s. Maar voor dejules mag de economie gerust kapot, zijn pensioen ligt er toch elke maand net als dat van mij. Met dit verschil dat ik niet denk van ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.gast43 schreef:
Wat gaan ze doen met de voorschotten die je al hebt betaald op de renovatie's , en ze gaan morgen kopke onder zijn we ook kwijt denkt eraan .
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
https://radio2.be/de-madammen/zo-maak-j ... ondmaskers Er zijn nog teveel mensen die denken ze zullen het wel brengen, we zullen 't wel kopen.
Maak je mondmasker toch zelf, ik zou me ermee zelf veilig voelen ook tov anderen.
(altijd dat gejank)
Maak je mondmasker toch zelf, ik zou me ermee zelf veilig voelen ook tov anderen.
(altijd dat gejank)
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Idd Dicksy , mij moet je niet komen vertellen , wat er nu aan de hand is , heb gewerkt in de privé en zelfstandig .
En ik weet hoe de zaken in elkaar zitten .
En de renovatie's idd , zit er midden in ik weet waar ik over praat .
Zou anders niet schrijven , heb ook voorschotten betaald we zien wel .
En je kan de zelfstandigen niet de vinger wijzen mensen kunnen daar ook niet aandoen .
Vreselijk heb er geen andere woorden voor .En is voor iedereen zijn geen uitzonderingen nu .
Al een geluk dat er eten op tafel komt dat konden ze vroeger nog niet zeggen of denken bij onze ouders en grootouders over zoveel jaren terug .
En ik weet hoe de zaken in elkaar zitten .
En de renovatie's idd , zit er midden in ik weet waar ik over praat .
Zou anders niet schrijven , heb ook voorschotten betaald we zien wel .
En je kan de zelfstandigen niet de vinger wijzen mensen kunnen daar ook niet aandoen .
Vreselijk heb er geen andere woorden voor .En is voor iedereen zijn geen uitzonderingen nu .
Al een geluk dat er eten op tafel komt dat konden ze vroeger nog niet zeggen of denken bij onze ouders en grootouders over zoveel jaren terug .