Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

09 apr 2020, 10:10

De Spaanse regering werkt aan plan om buitenlands toerisme deze zomer te weren, dat meldt de Spaanse krant ABC. De Spanjaarden zelf worden aangemoedigd in eigen land op vakantie te gaan.
dejules

09 apr 2020, 10:13

petrol schreef:
09 apr 2020, 09:18

Het Saoedische staatsfonds pompt 1 miljard dollar in Europese oliemajors.
Het PIF richt zich normaal gesproken juist meer op beleggingen buiten de olie- en gasindustrie om zo de economie van Saudi-Arabië minder afhankelijk te maken van energie.
Zo werd onlangs nog een groot belang genomen in de Amerikaanse cruisemaatschappij Carnival, die zeer hard geraakt is door de coronacrisis.
dejules

09 apr 2020, 10:37

Volgens een enquête van de Confederatie Bouw zag 39 procent van de firma's het aantal opdrachten "zeer zwaar" dalen sinds midden maart, terwijl een derde (33 procent) van de bouwondernemingen een "zware" terugval kende. Iets minder dan een kwart (23 procent) tekent een status quo op.

Uit de enquête van de Confederatie Bouw, waarvoor ze 346 ondernemingen bevroeg, blijkt voorts dat twee derde van de bouwbedrijven nu niet of slechts gedeeltelijk aan de slag is.

Dicksy

09 apr 2020, 10:46

dejules schreef:
Dicksy schreef: ↑Vandaag, 09:10
De mensen gaan terug moeten leren om zelf voor hun eigen te zorgen
Ik heb altijd mijn plan getrokken.
U niet?
Echt?
dejules schreef 17/01/2020 -18.14 hr:
Ik lig inderdaad in een hangmat en krijg 's morgens en 's avonds verzorging van het wit-Gele kruis.
Die vervangen oa mijn pamper.

Fred1950

09 apr 2020, 10:52

dejules schreef:
Volgens een enquête van de Confederatie Bouw zag 39 procent van de firma's het aantal opdrachten "zeer zwaar" dalen sinds midden maart, terwijl een derde (33 procent) van de bouwondernemingen een "zware" terugval kende. Iets minder dan een kwart (23 procent) tekent een status quo op.

Uit de enquête van de Confederatie Bouw, waarvoor ze 346 ondernemingen bevroeg, blijkt voorts dat twee derde van de bouwbedrijven nu niet of slechts gedeeltelijk aan de slag is.
"Den bouw" ? Nog zoiets dat een reconversie en optimalisatie kan ondergaan. Eind jaren '80 bouwde Danilith een prefab woning voor mijn deur in klassieke stijl. Complete gemetselde buitenmuren kwamen er aan en werden te plaatse aan mekaar "geschroefd". De woning staat er nog en is nog niet ingestort. Voordeel is dat de fabricage ( het metselwerk ) geautomatiseerd kan worden, dus veel sneller, met veel minder personeel en met dezelfde kwaliteit.

( 'k Zal straks eens een filmke uploaden hoe men in China een prefab hospitaal opbouwt )
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 09 apr 2020, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

09 apr 2020, 10:53

Dicksy schreef:
dejules schreef:
U niet?
Echt?
Ik heb 2 handen en een stel hersenen die ik altijd goed gebruikt heb.
Ik heb altijd mijn plan getrokken en zelf initiatief genomen.
U bent heel uw leven afhankelijk geweest vd staat.
In het echte leven gaan mensen als jij dood bij een crisis.
Niemand komt U voederen.
Ik heb altijd voor mijn eigen voeder gezorgd.
U kunt dat niet.
U gaat als eerste dood volgens Darwin.
Laatst gewijzigd door dejules op 09 apr 2020, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Charlie Maru

09 apr 2020, 10:54

Dicksy schreef:
dejules schreef:
U niet?
Echt?
Ik lig inderdaad in een hangmat en krijg 's morgens en 's avonds verzorging van het wit-Gele kruis.
Die vervangen oa mijn pamper.
:lol: :lol: :lol:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

De kannibaal

09 apr 2020, 10:56

De Wever en Van Grieken staan met hangende schouders langs de zijlijn toe te kijken, hoe hun kiezers dagelijks met tientallen worden weggemaaid. De geviseerde doelgroep wordt dagelijks kleiner en als wij zien hoeveel rusthuizen in het Antwerpse in nood verkeren, zal de toestand er zeker niet op verbeteren. De Wever denkt er zelfs aan om de ganse immobiliën firma van de NVA op te doeken, en de waarde te verzilveren voor harde munten. De opbrengst zou volledig worden besteed aan de aankoop van een eerste beschermingsmiddel om de waardevolle Vlaming in leven te houden; een echt mondmasker dat in staat is om Het Beest op afstand te houden. Met een opgedrukte fiere Vlaamse leeuw met wijd opengesperde klauwen.
dejules

09 apr 2020, 10:58

De kannibaal schreef:
09 apr 2020, 10:56
De Wever en Van Grieken staan met hangende schouders langs de zijlijn toe te kijken, hoe hun kiezers dagelijks met tientallen worden weggemaaid.
Ik denk ook dat wij het laatste zangfeest van de Vlaams-nationalisten beleefd hebben.
De Wever is nog juist goed om als burgemeester zijn Antwerpse crematoria een vergunning te geven om 7 op 7 en 24u/dag te laten draaien.

gast43

09 apr 2020, 11:00

Fred1950 sorry bouw , heb ik nog niks van gemerkt .

Nog geen telefoontje gekregen voor renovatie's lees dat allemaal graag .
En normaal moest al gedaan geweest zijn 26 a 27 maart , maar dan hebben ze werk neergelegd .

En de andere zaken nog totaal niks gekregen afwachten is de boodschap op dit moment .
dejules

09 apr 2020, 11:03

283 nieuwe doden in ons land, 459 nieuwe ziekenhuisopnames.
dejules

09 apr 2020, 11:06

Veel prostituees in Groningen zijn op zoek naar een andere baan nu ze hun werk niet meer kunnen doen vanwege het coronavirus. Dat schrijft RTV Noord.

Evert Sulman van hulpinstantie Het Overweeghuis heeft een oproep gedaan op sociale media: wie heeft er een baan voor deze vrouwen? "Daar kwamen vanuit verschillende regio's reacties op", zegt hij tegen de regionale omroep. Inmiddels is een deel van de sekswerkers aan de slag in kassen (serres) of doen ze schoonmaakwerk.

Dat kunnen ze toch ook voor Belgische ambtenaren invoeren die werkloos thuis zitten aan 100% loon en 100% pensioenopbouw.

Dicksy

dejules schreef:
Ik heb 2 handen en een stel hersenen die ik altijd goed gebruikt heb.
Ik heb altijd mijn plan getrokken en zelf initiatief genomen.
En dejules zag dat het goed was. Nu is het voor de anderen dus:
Ik lig inderdaad in een hangmat
U bent heel uw leven afhankelijk geweest vd staat.
En nog. Eerst voor mijn pré en nu voor mijn pensioen.
Bloemen verwelken, schepen vergaan maar vadertje staat zal altijd blijven bestaan. :wink: :wink:
U gaat als eerste dood volgens Darwin.
Denk dat Darwin mij al voor gegaan is. 🤔
dejules

09 apr 2020, 11:10

Dicksy schreef:

Bloemen verwelken, schepen vergaan maar vadertje staat zal altijd blijven bestaan. :wink: :wink:
De ECB geeft geen noodkredieten voor dubbele ambtenarenpensioenen.
U zult het moeten doen met 1.000 Euro, indien U tenminste 45 jaar effectief gewerkt hebt, anders is het een pak minder.
Het tijdperk van de leeglopers eindigde in 2020.

Fred1950

09 apr 2020, 11:13

Fred1950 schreef:
09 apr 2020, 10:52
dejules schreef:

"Den bouw" ? Nog zoiets dat een reconversie en optimalisatie kan ondergaan. Eind jaren '80 bouwde Danilith een prefab woning voor mijn deur in klassieke stijl. Complete gemetselde buitenmuren kwamen er aan en werden te plaatse aan mekaar "geschroefd". De woning staat er nog en is nog niet ingestort. Voordeel is dat de fabricage ( het metselwerk ) geautomatiseerd kan worden, dus veel sneller, met veel minder personeel en met dezelfde kwaliteit.

( 'k Zal straks eens een filmke uploaden hoe men in China een prefab hospitaal opbouwt )
Zoals beloofd , het filmke : http://twobtv.000webhostapp.com/VID-20200201-WA0000.mp4

In Vlaanderen is zoiets nooit denkbaar, veel te veel denken op zijn Italiaans ( er is er gisteren trouwens terug een autobrug ingestort .... )