Goede middag allemaal,
De zoveelste zonnige dag op rij. Doet deugd

Ben nochtans ziek geweest. Pfff een blaasontsteking. Sinds ik die hysterectomie gehad heb, krijg er daar af en toe last van. Vroeger had ik dat nooit.
Sinds eind vorig jaar heb ik nieuwe buren. En die zijn dat huis aan het renoveren. Geklop en geboor van 's morgens tot 's avonds!
En nu die mensen verplicht thuis zitten gaat dat elke dag door. Zelfs in de tuin blijf ik dat horen. Ik sta daar letterlijk naast want het is een rijwoning. Ik kan wel een uurtje of twee gaan wandelen, langer lukt mij niet en terrasjes zijn dicht...
Deze morgen stond de nieuwe buurman voor de deur met een groot paasei. Toch lief van hem. Hij zei dat de werken opschieten en het meeste lawaai nu wel voorbij zou zijn. Heerlijk!
In onze familie is een eerste overlijden door dat verdomde coronavirus. Mijn nonkel is gisteren overleden in het rusthuis. Helemaal alleen zonder familie. Volgende woensdag is de begrafenis. Alleen zijn kinderen zullen aanwezig mogen zijn. Niemand mag afscheid nemen en een kruisje gaan geven. Zo onwezenlijk - dat verdient toch niemand hé En zo zijn er ondertussen duizenden families in ons land.
Het maakt mij ongelukkig en bang.
Maar het is zoals Corry zegt, we moeten er het beste van maken.
We kunnen en mogen nog buiten en het is een zeer mooie lente tot nu toe.
Rita, je maakt bijzonder mooie foto's! Blijf dat maar doen

En nu ik als "oudere" met de auto tot aan het dichtstbijzijnde groen mag rijden - kan ik ook wat afwisseling in mijn wandelingen brengen
Hoe gaat het met je moeder Vera-maria? Lukt het haar zo op haar eentje? Gelukkig woont ze binnen fietsafstand - kunnen jullie haar toch eens zien.
Omadina geniet jij nog maar van strand en zee. Voor ons, niet kustbewoners, zal het waarschijnlijk nog lang duren voor we naar de kust mogen komen.
Seffens ga ik mij in de tuin installeren met een boek. Kan niet weg want ik verwacht een pakje van coolblue. De opslagruimte van mijn smartphone is bijna vol. Waarschijnlijk door het vele whatsappen met meegestuurde foto's en filmpjes. Heb al zoveel mogelijk verwijderd maar het helpt niet echt. Nu heeft de man van mijn nichtje een bijkomend geheugenkaartje besteld dat vandaag geleverd wordt.
Ben benieuwd of ik dat geïnstalleerd krijg...
Hou jullie goed en geniet van deze zonnige Stille Zaterdag!
Een bloemetje voor iedereen