Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

09 apr 2020, 20:06

Goeieavond

Nee Veve, geen foto's vandaag.
We zijn eens een dagje niet gaan fietsen buiten een paar noodzakelijke boodschappen die dan toch zo'n 25 km opgeleverd hebben.
Ziekenkas, bakker en home om nog eens te wuiven naar de bomma.

Verder boek uitgelezen en genoten van het mooie weer in de tuin.
Oud maar niet Out

meme-rietje

10 apr 2020, 08:57

goeie zonnige morgen vandaag

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

10 apr 2020, 11:07

Afbeelding

Goedemorgen

Hoe jammer voor al de kinderen welke geen tuin hebben en daarbij nog klein behuisd.

De dagen verlopen hier op zijn sokken, nu en dan neem ik iets onderhanden. Gisteren de aangrenzende muur van buurtje afgeschuurd. Is weer stralend wit.
Vandaag tweede terras schuren.

Dokter komt voor Stafke, hij hoopt dat eindelijk zijn gareel af mag

Voor de rest niet veel te melden, dagelijkse kost , gelukkig veel leesvoer .

Groetjes en tot in den draai, ooit als alles weer vrij en vrolijk zal zijn.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria

10 apr 2020, 13:27

Goede middag allemaal!
Is weer stralend weer 😎 ideale temperaturen warmer moet het voor mij niet worden!
Straks gaan we fietsen is de allereerste keer dit jaar, ik wandel liever maar...we zijn woensdag gaan wandelen en was al te warm voor mij en mijn benen, want als ik wandel bij warme temperaturen krijg ik grote en kleine rode plekken op mijn benen en dijen, blijkbaar werkt mijn bloedsomloop heel slecht in mijn benen als ik lang stap...heb dit al jaren er is niks aan te doen dus in feite mag ik niet lang wandelen bij warme temperaturen maar vergeet het weer elk jaar opnieuw!
Zo zie je maar we hebben allemaal ons kleine mankementen...en als het dat maar is!
Heb een mooi paasprentje mee...
Afbeelding
Al zijn we niet echt in paasstemming met die Corona...Corry ik denk ook dikwijls aan de mensen die heel klein wonen en met kinderen en zonder tuin!
Was vergeten dat het goede vrijdag was want wij hebben vlees gegeten deze middag, maar goede vrijdag of niet ik kijk daar niet naar!
Zo ik ga een tas koffie zetten voor mezelf en mijn wederhelft, hij heeft gisteren hele lekkere paaseitjes gekocht mmm...dus koffie en paaseitjes ik ga smullen!
Tot later allemaal!
You only have one life...live it!

omadina

10 apr 2020, 15:44

Goede middag !

Voor jullie allemaal nog een zonnige namiddag. Oei, nu besef ik echt hoe laat het is.
Deze voormiddag heb ik boodschappen gedaan. Ik ga nu toch ook meer naar de lokale winkels in het dorp.

Ja, anders niet zoveel te vertellen, ja gisteren toch eens tot in Oostduinkerke gefietst, en dan toch ter.ug aangekomen op de dijk in Koksijde en nog een strandwandeling gemaakt. Er was bijna niemand op het strand, want er stond wel een felle zeebries. Goed gekleed was het goed te doen, en de zee lag er kalm en mooi bij, ik kan daar echt van genieten. De meeuwen zijn precies ook meer op hun gemak, nu er geen toeristen zijn.
Het is natuurlijk raar, de beach-bars zijn in aanbouw, de terrassen op de dijk ook, maar niks open... zelfs sommige zitbanken zijn weggenomen...

Ik hoop dat jullie het ook allemaal goed stellen, en weet zeker dat jullie nog altijd druk bezig zijn,
koken, breien, schoonmaken, lezen, fietsen, wandelen enz.
En ja hoor, ik geniet van jullie foto's !

Tot nog eens en hou jullie allemaal gezond !
omadina
...
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

10 apr 2020, 20:41

Goeieavond

Een goed gevuld dagje !

Deze voormiddag een fietsboodschap van 30 km :wink:
't was eigenlijk maar half zo ver maar met een omwegje erbij omdat het zo goed was buiten was het toch middag voor we het beseften.
Daar zijn geen foto's van :wink:

Middag : spaghetti bolognaise uit de diepvries.

Terwijl wij onderweg waren was de Paashaas wel aan de deur geweest, maar goed dat lieve buurvrouw hem ontvangen heeft.
Een dikke Merci lieve Paashaas

Afbeelding

Namiddag hebben we dan nog enkele boodschappen gedaan in de stad en van de gelegenheid gebruik gemaakt om daar eens te wandelen; onze mooie vestingen.
Foto's daarvan heb je al vaak gezien hier maar mijn lievelingsboom moest er toch nog maar eens op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Koekjes bakken heb ik ook gedaan vandaag; lekkere hoor al zien ze er niet zo uit. Mueslikoekjes.

Afbeelding

Kun je begrijpen dat ik nu aan rust toe en ?

Corry, is Stafke zijn gareel kwijt ?
Ik kan me best voorstellen dat het met dit weer dubbel zo lastig is zo ingespannen te zitten.

Oma-DIna, aan zee wonen is nu toch dubbel zo leuk. Kunnen genieten van zon, zee, strand... en zonder al die toeristen; Zalig denk ik.
Oud maar niet Out

corry

11 apr 2020, 09:07

Afbeelding

Goedemorgen

Een prachtige boom met karakter, niet moeilijk dat hij jou voorkeur krijgt Rietjes.
Lang geleden nog bomen gaan kijken, door omstandigheden lukt het niet. Zou er op het ogenblik niet veel aan hebben, oorkristallen geven nog van katoen als ik naar boven kijk.

Voel me tevreden op ons eiland, ga liever niet naar zee, het is daar zo anders, krijg er kippenvel van.
De paaseitjes welke onze kindjes jaren geleden schilderden laten me wegdromen naar toen.
Dienen vandaag als opsmuk en een beetje sfeer. In huis ook wat paasspulletjes.
Afbeelding

Aftellen naar betere tijden..... ?? Heb noch nooit zoveel angst doorstaan bij het denken aan later.

Maar we maken er het beste van.👍

Groetjes en blijf gezond in de zin van , laat deze tijd zo snel mogelijk verleden tijd worden.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

11 apr 2020, 09:46

goeie stille zaterdag allemaal

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

11 apr 2020, 09:47

Goeiemorgen

SSSsssssssssssttttt... 't is Stille zaterdag
maar met heel die toestand zou men haast niet meer weten welke dag het is.

Normaal zouden de kids hier vandaag zijn om samen feest te vieren; helaas.
We hebben de Paashaas op "on hold" gezet
om hem bij betere tijden weer op te starten.
Eitjes zullen dan misschien wel vervangen worden door.... ????

Wie er de kleintjes nog wil verrassen met een extraatje, een lekkere, leuke, leerrijke attentie.... open de banner bovenaan de pagina eens en bestel meteen.

Afbeelding
Oud maar niet Out

omadina

11 apr 2020, 09:56

Goede morgen aan jullie allemaal !

Ondanks deze bizarre tijden, hoop ik dat jullie toch een gezellig Paasweekend kunnen beleven.
Hopelijk kunnen jullie nog een beetje genieten van het mooie weer.

Corry, het is inderdaad eenzaam en verwarrend op de dijk en op het strand. Ik hou ook wel van de gezellige drukte en spelende kinderen, maar probeer nu te genieten van de natuur, de zee, de vogels en de lucht, die toch zuiver is langs de waterkant.
Hopelijk alles ok met Staf .

Ritavdm, zeer mooie foto's van een mooie streek ! Geniet maar ten volle van jullie fietstochten.

VeraMaria, Yvette, Viv, Erika, Michelly, mémérietje, voor jullie allemaal, hou jullie goed en zorg goed voor jullie gezondheid ! Veel goede moed !

Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

vera-maria

11 apr 2020, 11:03

Goede morgen allemaal!
Stille zaterdag en het is echt overal stil, toch als je wat landelijk woont!
Rita, heb op de banner geklikt...mooie boekjes en een goede tip maar Elise heeft al zoveel boekjes en ze heeft ook heel veel huiswerk dus...
Gisteren voor de allereerste keer gaan fietsen dit jaar, we zijn tot bij de zoon gefietst zo een 8 km van bij ons, en we hebben gebabbeld met Elise ook van op afstand weliswaar want er was een groot hekken tussen ons, wij blij dat we elkaar gezien hebben en dan hop weer op de fiets...heb echt genoten van de fietstocht en we gaan vandaag weer fietsen misschien eens tot bij mijn make die woont 7 km van bij ons, ze woont wel op het derde maar we gaan haar bellen zodat ze op haar balkon ons kan zien!
En gisterenavond ging de bel en het was de mevrouw van de Leonidas winkel die dit aan de deur zette...
Afbeelding
Wat een fijne lekkere en welkome attentie!
En nu ga ik in bad...wens jullie allen nog een fijn Paasweekend daag...
You only have one life...live it!

viv

11 apr 2020, 13:01

Goede middag allemaal,

De zoveelste zonnige dag op rij. Doet deugd :-)
Ben nochtans ziek geweest. Pfff een blaasontsteking. Sinds ik die hysterectomie gehad heb, krijg er daar af en toe last van. Vroeger had ik dat nooit.

Sinds eind vorig jaar heb ik nieuwe buren. En die zijn dat huis aan het renoveren. Geklop en geboor van 's morgens tot 's avonds!
En nu die mensen verplicht thuis zitten gaat dat elke dag door. Zelfs in de tuin blijf ik dat horen. Ik sta daar letterlijk naast want het is een rijwoning. Ik kan wel een uurtje of twee gaan wandelen, langer lukt mij niet en terrasjes zijn dicht...
Deze morgen stond de nieuwe buurman voor de deur met een groot paasei. Toch lief van hem. Hij zei dat de werken opschieten en het meeste lawaai nu wel voorbij zou zijn. Heerlijk!

In onze familie is een eerste overlijden door dat verdomde coronavirus. Mijn nonkel is gisteren overleden in het rusthuis. Helemaal alleen zonder familie. Volgende woensdag is de begrafenis. Alleen zijn kinderen zullen aanwezig mogen zijn. Niemand mag afscheid nemen en een kruisje gaan geven. Zo onwezenlijk - dat verdient toch niemand hé En zo zijn er ondertussen duizenden families in ons land.
Het maakt mij ongelukkig en bang.

Maar het is zoals Corry zegt, we moeten er het beste van maken.
We kunnen en mogen nog buiten en het is een zeer mooie lente tot nu toe.

Rita, je maakt bijzonder mooie foto's! Blijf dat maar doen :-)
En nu ik als "oudere" met de auto tot aan het dichtstbijzijnde groen mag rijden - kan ik ook wat afwisseling in mijn wandelingen brengen :wink:

Hoe gaat het met je moeder Vera-maria? Lukt het haar zo op haar eentje? Gelukkig woont ze binnen fietsafstand - kunnen jullie haar toch eens zien.

Omadina geniet jij nog maar van strand en zee. Voor ons, niet kustbewoners, zal het waarschijnlijk nog lang duren voor we naar de kust mogen komen.

Seffens ga ik mij in de tuin installeren met een boek. Kan niet weg want ik verwacht een pakje van coolblue. De opslagruimte van mijn smartphone is bijna vol. Waarschijnlijk door het vele whatsappen met meegestuurde foto's en filmpjes. Heb al zoveel mogelijk verwijderd maar het helpt niet echt. Nu heeft de man van mijn nichtje een bijkomend geheugenkaartje besteld dat vandaag geleverd wordt.
Ben benieuwd of ik dat geïnstalleerd krijg...

Hou jullie goed en geniet van deze zonnige Stille Zaterdag!

Een bloemetje voor iedereen :-)

Afbeelding

Ivette

11 apr 2020, 19:58

Afbeelding
Ik wens alle Sennet maatjes Vrolijk Pasen in deze BLIJFINUWKOT VRESELIJKE CORONA tijd, blijf voorzichtig en gezond.
Het blijft angstaanjagend, elke dag nog meer doden en wij kunnen alleen maar bang afwachten!

Ik ben een heel spannend boek aan het lezen:van Bomann Corina de Jasmijnzussen.
We blijven hopen!
Ivette

Ritavdm

11 apr 2020, 20:16

Goeieavond

Mijn portie beweging en buitenlucht heb ik ruim gehad vandaag met een fietsritje naar Kemmel op zoek naar voorjaarsbloeiers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rustpauze bij de Pool of Peace.

Afbeelding
Oud maar niet Out

Michelly

12 apr 2020, 00:07

Van harte iedereen een fijn en gelukkig paasfeest.
Afbeelding
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)