Elektrische wagens

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

05 mei 2020, 10:23

Dicksy schreef:
26 mar 2020, 16:22
Aelbrecht schreef:
Zijn er mensen die momenteel nadenken over het kopen van een (nieuwe) wagen, of is dat momenteel iets wat voor de moment kan wachten. En hoe lang?
‘ We zien dat alle dealers sluiten, er is dus geen afname meer. Door de sluiting van de fabrieken stopt ook de aanvoer.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/26 ... zeebrugge/
Iemand wacht al maanden achter zijn Renault ZOE. De wagen is er en staat ergens "geparkeerd" , maar er mag geen transport ervan naar de klant gebeuren.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 mei 2020, 11:52

Rij jij zelf ook al elektrisch, Fred?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

05 mei 2020, 12:06

voorn schreef:
05 mei 2020, 09:43
Hybride wagen in brand in garage (verkoop) in Aartselaar.
Wat is dat toch?
Het is nog niet helemaal duidelijk of het in brand vliegen van die auto iets te maken heeft met zijn "hybride status". Hoe dan ook, Aartselaar blijft voorlopig een uitzondering. Het in brand vliegen van auto's is een fenomeen dat zich meer voordoet in andere regio's. Sommige Brusselse wijken bvb. .Wetenschappers zoeken nog naar de oorzaak.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

05 mei 2020, 12:12

Het coronavirus? 8O :wink:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

05 mei 2020, 12:37

Fazal schreef:
05 mei 2020, 12:12
Het coronavirus? 8O :wink:
'k peins dat Allah daar voor iets tussen zit :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 mei 2020, 13:47

Wil. schreef:
05 mei 2020, 11:52
Rij jij zelf ook al elektrisch, Fred?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

05 mei 2020, 21:19

https://www.vroom.be/nl/dossier/autosal ... to-s-22714

Niet meer brandgevaar

Feuerwehrmagazin publiceerde de volgende conclusies:

1. Geen enkele van de gecrashte auto’s is door de botsing in brand gevlogen.

2. Na een ongeval werd telkens het hoogspanningssysteem automatisch afgekoppeld door de auto.

3. Ondanks de losgekoppelde hoogspanningsbatterij bleef het 12-voltsysteem wel gewoon werken, waardoor de lichten bleven branden en, bij niet vervormde deuren, de ramen konden worden geopend.

4. Door de ontkoppeling van het hoogspanningssysteem liepen de brandweerlui nooit gevaar op elektrocutie tijdens het bevrijden van een slachtoffer uit het wrak.

Omdat geen enkele van de gecrashte auto’s spontaan in brand is gevlogen, hebben de testers bewust een kortsluiting veroorzaakt om toch brand uit te lokken. Conclusie: door de gebruikelijke techniek van blussen met CO2 kon het ontstane vuur heel eenvoudig weer worden gedoofd. Wel beveelt het onderzoek aan om tijdens reddingsacties de temperatuur in het accupakket voor de zekerheid met warmtecamera’s in de gaten te houden. En wanneer het voertuig ook echt brandt, wordt net zoals bij brandende auto’s met verbrandingsmotor aangeraden om gasmaskers op te zetten. Je kan met andere woorden met gerust hart een elektrische auto kopen, want het brandgevaar is niet groter dan bij een conventionele wagen.

Niet veel mooie modellen

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

05 mei 2020, 23:00

gast43 schreef:
05 mei 2020, 21:19
....... Je kan met andere woorden met gerust hart een elektrische auto kopen, want het brandgevaar is niet groter dan bij een conventionele wagen.

....
Die is tegenwoordig al veel kleiner. De batterijen worden nu zo ontwikkeld dat de cellen bij defect of kortsluiting zichzelf ( chemisch ) blussen. Dat betekent dat de batterij op zich niet meer spontaan vuur zal vatten. Rest dan nog de 12 Volt leidingen die men zonder meer kan vergelijken met een conventionele wagen, en die eigenlijk voor de meeste branden zorgen als er ergens een kortsluiting op zit. Maar omdat er geen olie of benzine bij te pas komt, blijft een dergelijke brand ook beperkt. Het grootste brandgevaar bestaat tijdens het snelladen van de wagen met gelijkstroom ( DC ) en dus niet aan een thuislaadpaal ( of stopcontact ).

Modellen ? Voor elk wat wils https://www.egear.be/elektrische-wagens/ en die lijst is allesbehalve compleet. Men is bvb. https://www.vroom.be/nl/nieuws/instappr ... euro-22369 al vergeten.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 mei 2020, 23:04

Wil. schreef:
05 mei 2020, 11:52
Rij jij zelf ook al elektrisch, Fred?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

06 mei 2020, 15:58

https://www.egear.be/elektrische-wagens/

Ah verdomme ... , dat zijn weggeefprijzen. 8O :mrgreen:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

06 mei 2020, 21:51

Fred1950 .

Vroom is goed voor lezen en wat meer te weten te komen , maar zou daar nooit wat bij kopen ,
enorm gevaarlijk . Die Porsche is wel zeer mooi :)

Jaja Fazal zeker weggeefprijzen maar die prijzen was ik al bewust van
Maar de modellen ? zijn weinig uitschieters bij .

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

07 mei 2020, 00:12

Fazal schreef:
06 mei 2020, 15:58
https://www.egear.be/elektrische-wagens/

Ah verdomme ... , dat zijn weggeefprijzen. 8O :mrgreen:
Allé gij ! :lol: Een salariswagen is toch "gratis" ? :lol: Wacht maar, er groeit en bloeit iets om alleen nog wagens zonder CO2 te subsidiëren. Den "Sof" zijn voorstel hieromtrent op gespecialiseerde fora werd blijkbaar serieus genomen. Dus .... in de toekomst gaat ge duidelijk zien wie tot de "happy few" behoort die als ze in pensioen zullen gaan depressief zullen worden ( o.a. ook omwille van het laag pensioentje omdat ze bruto weinig verdienden )

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

07 mei 2020, 07:24

Fred1950 ,

Toch iemand die begrijpt inhoud salaris wagens .
Punt 1)Trouwens staat wel budget voor opgesteld , en willen zij meer kunnen zij zelf opleggen .
Dat beloofd voor hybride wagens ( Kostprijs) Denk dat veel gaan zeggen neen bedankt ( Bedrijfswagens dat verbied zijn eigen ) Maar zo slim zijn ze niet bij de regering , moeten eerst ondervinden .En op dit moment vragen ze zelf om met de wagen naar werk te gaan :evil: zowel bedrijfswagens als privé ( Oesje groen klimaat ) maar ze hebben zelf geen alternatieven , waar gaan ze geld gaan halen ? . Trouwens ze snoeien in personeel die bedrijfswagens vallen ook weg :lol:
Punt 2) dat ze dan maar eens inhoud opzoeken ( Pensioen) Voor later .
Punt 3) km doorgeven per week of maand ( Teller zal wel verwerken :mrgreen: )
Punt 4) Zijn mensen die hun wagen echt nodig hebben om te verplaatsen naar klanten
en die zijn volledig aftrekbaar kun je niet onderuit .
Dat ze maar verder doen bij de regering . We gaan wel zien in de toekomst . Weeral zaak dat niets heeft opgebracht :P :P :P En dan zal zijn oesje auto industrie valt op zijn gat .Minder inkomsten .
Kunnen ze met elektrische bakfietsen op pad zoals vroeger met hond en kar .

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 mei 2020, 11:21

Ik zal dan maar nogmaals reageren:

Niemand gaat met een salariswagen naar een klant of op herstelling .
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

07 mei 2020, 12:10

E.T. schreef:
Niemand gaat met een salariswagen naar een klant of op herstelling .
Kristof De Roeck
De auteur is Managing Director van het communicatiebureau All Colors of Communication.


'Als bedrijfsleider van een jong communicatiekantoor met een 22-tal medewerkers, blijf ik achter de salariswagen staan. Meer nog, bij ons kan iedereen een salariswagen – ook wel bedrijfswagen genoemd -krijgen. Logisch voor diegenen die vaak de baan op moeten, maar dat is niet altijd de belangrijkste reden. De meeste medewerkers hebben een gezin, en stellen vroeg of laat vast dat een wagen onmisbaar is. Zelfs de grootste liefhebber van het openbaar vervoer merkt al snel dat de combinatie kinderen naar school brengen, naar het werk gaan, inkopen doen, kinderen van school ophalen en vervolgens na het eten naar de muziekschool of sporttraining brengen niet echt haalbaar is met alleen de bus of trein ter beschikking
Ik blijf achter de salariswagen staan omdat er voor veel scenario’s eenvoudigweg geen goed alternatief bestaat, zowel voor professionele als privéverplaatsingen.'

Zou hij nu echt de enige zijn die zo denkt of kent hij, als bedrijfsleider, het verschil niet. :roll: :roll: