Excuses geëist

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

twistenopdemaan

21 jun 2020, 18:28

Daar zal dan wel vlug een mouw aangepast worden door hersenspoeler vrt die nog liever de islam ziet floreren dan bijbelfluisteraars
Spinnst du oder was

frits1955

21 jun 2020, 19:10

Dat zal wel, jongen. De raad van Bestuur van de VRT bestaat exact voor de helft uit Vlaams-nationalisten (4 NVA en 2 VB). Zoals iedereen weet kunnen die zich niet inhouden om de islam te bevorderen.

E.T.

21 jun 2020, 19:12

Kijk nog maar wat naar het fake news op VTM - 4 - 5 - 6
en blijf zeker weg van Canvas
:wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

frits1955

21 jun 2020, 19:15

You are culturebarber!
Ik begot niet. Ik heb wel één en ander in huis van Pete Seeger - de mens heeft op zijn eentje aan de basis van de moderne Amerikaanse folk gelegen. Maar hier zitten Bijbelfluisteraars die bijbelvertelsels uit de 3de eeuw vot uitroepen tot culturele bagage en Seeger en the Byrds tot hypes. Van cultuurbarbaren gesproken :wink:

frits1955

21 jun 2020, 19:16

Kijk nog maar wat naar het fake news op VTM - 4 - 5 - 6
Heb je het tegen mij? Dan ben je wel aan het verkeerde adres met uw VTM vrees ik.

E.T.

21 jun 2020, 19:20

Overlappende berichten ... het mannetjeopdemaan heeft ergens (in de sterren?) gelezen dat de vrt hersenspoelt :oops:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

21 jun 2020, 19:20

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955

21 jun 2020, 19:30

Ja? En? Ik heb hier "De koperen tuin" zitten van Vestdijk, "Onder professoren", "De donkere kamer van damocles" en "Nooit meer slapen" van Hermans; "Max Havelaar" van Multatuli ( Douwes Dekker ) en verder nog de box "Americana" van Zwagerman. Verder zowat alles van Mulisch, Raes, Wolkers etc. Pedante nitwits als jij die niet verder kunnen kijken dan schimmige godsdienstige verzinsels en extreem-rechts gezever moeten mij volstrekt niks komen leren over "culturele bagage". :wink:

Wil.

21 jun 2020, 19:45

Allemaal gekocht op de vrijdagmarkt? In één bananendoos? Maar alleen nog maar in gebladerd, ja, ja.... :roll:

Waar zou Pete zijn inspiratie vandaan gehaald hebben, denk je? Waarschijnlijk van het origineel. Waarvan jij het bestaan niet eens kende, en dat steekt een beetje wanneer je daar met je neus opgeduwd wordt.

"Maar bovendien schamen zij zich niet voor hun onwetendheid, maar gaan er juist prat op."

Maar je hebt blijkbaar gestudeerd, merk ik, want je kent scheldwoordjes - of heb je die pas recent hier opgepikt?

figaretto

21 jun 2020, 20:21

Ik denk dat het de bedoeling is van dit forum om meningen uit te wisselen en gebeurtenissen te becommentariëren. Taalvaardigheid kan dan wel een hulpmiddel zijn hierbij, het neemt niet weg dat het - om het als een politieker te zeggen - om de inhoud gaat. Sommigen kunnen via een sublieme woordkeuze en in prachtige volzinnen de grootste calamiteiten uitstoten. Niet noodzakelijk, wel te verstaan. Anderen in minder fraaie bewoordingen slaan al eens de nagel op de kop. Persoonlijk voel ik er geen noodzaak aan dat iemand zijn belezenheid wil bewijzen ; die is aan de stijl al direct te herkennen. Maar hier speelt zoiets helemaal geen rol.
Om on topic te blijven : als er excuses mogen aangeboden worden, dan van diegenen uit de administratieve krochten van de onderwijswereld die de jeugd opzadelden met moderne wiskunde, moderne leermethodes en allerlei modernismen waardoor we in Vlaanderen steeds dieper zakken in de statistieken van de PISA. En dat de huistaal hier ook een flinke knauw aan geeft valt eveneens niet te ontkennen.

frits1955

21 jun 2020, 20:36

Maar bovendien schamen zij zich niet voor hun onwetendheid, maar gaan er juist prat op."
Kom, ik zal U eens een cultureel tipje gegeven: een historische film vanavond op CAZ ( veel onderbrekingen maar ja). Een commerciële film met op de achtergrond een wat klef liefdesverhaaltje -zelfs voor nitwits als jij moet dat haalbaar zijn, niet? Het gaat om "The last of the Mohicans" - regie van Michael Mann. Ik zal het u even uitleggen: dat is samen met Ridley Scott zowat de beste regisseur van "grote" films de laatste decennia. Jaja, straks moogt ge gaan googelen. Het verhaal is gebaseerd op een -zeker in de VS - bekend verhaal van JF Cooper; die moogt ge straks ook opzoeken. Alles draait om een passage uit de 7-jarige oorlog op Amerikaanse bodem waarin de Engelsen zitten te bakkeleien met de Fransen die zich laten steunen door lokale Indiaanse stammen. Hoofdrol voor de onovertroffen Daniel-Day Lewis en prima muziek van Trevor Jones. Ik weet het, wat veel informatie voor een simpelmans als jij maar toch. Wees gerust, niks highbrow of intellectueels - dat zou ik U niet durven aandoen. Moslims ontbreken helaas dus misschien toch maar beter artikeltjes , grafiekjes en prentjes zoeken over antifa, BLM en bekladde standbeeldjes in Achter-Anatolië? Laat ik U in die richting nog een tip geven: zoek eens wat op over de Boogaloo Bois ( eigenlijk moet dat "boys" zijn maar goed). Bon, ik ga toch nog eens kijken :wink:

frits1955

21 jun 2020, 20:38

Maar hier speelt zoiets helemaal geen rol.
Beste Figaretto - je hebt gelijk hoor. Maar ik heb niet de gewoonte om op mijn kop te laten schijten - zonder aanleiding - door onbenullen die op dit forum denken dat ze koning zijn in het land der blinden.

Wil.

21 jun 2020, 20:56

frits1955 schreef:
21 jun 2020, 20:38
Maar hier speelt zoiets helemaal geen rol.
Beste Figaretto - je hebt gelijk hoor. Maar ik heb niet de gewoonte om op mijn kop te laten schijten - zonder aanleiding - door onbenullen die op dit forum denken dat ze koning zijn in het land der blinden.
Jongens, jongens, toch. Als je een schoolmeester in het hoekje hebt geduwd, dan ga je het bekopen :lol:
Lees jij dan mijn onderschrift niet? Het gaat ook helemaal niet over jou, beste man, maar over feiten. Wanneer iemand je de bron aanwijst waar anderen uit geput hebben, neem dat dan in dank aan i.p.v. de mensen op het forum weer wat uit te schelden voor nitwit, simpelmans ...

We weten al dat je in schelden en brutaal taalgebruik excelleert, zoals ook hier:

Afbeelding

Dat kwam vast al uit een cursus voor gevorderden, toch?

Maar als je toch wil vasthouden aan je visie, dan kan ik enkel Zwagerman laten spreken:

"Maar bovendien schamen zij zich niet voor hun onwetendheid, maar gaan er juist prat op."
Laatst gewijzigd door Wil. op 22 jun 2020, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

21 jun 2020, 23:53

frits1955 schreef:
21 jun 2020, 20:36
Maar bovendien schamen zij zich niet voor hun onwetendheid, maar gaan er juist prat op."
Kom, ik zal U eens een cultureel tipje gegeven: een historische film vanavond op CAZ (...) "The last of the Mohicans"
Ik vond het boek beter :wink:

voorn

22 jun 2020, 08:02

Als ge de Germaanse gevolgd hebt is het nogal logisch dat ge Nederlandse literatuur en poëzie beheerst.
Maar dan ook niet weet wat een labyrint in de techniek betekend.
Ik heb ook Multatuli gelezen in het L middelbaar maar buiten een breder cultureel palet heb ik in mijn werk er nooit iets mee gedaan.