politiegeweld
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
In heel wat landen is dit heel gewoon. Hier durft men niet want men is bang om mensen te "stigmatiseren".
Maar de " etnische inhoud" van onze gevangenissen is wel bekend. Iets minder dan de helft zijn buitenlanders en bij de Belgen rekent men ook de "nieuwe" of deze met de dubbele nationaliteit.
Maar de " etnische inhoud" van onze gevangenissen is wel bekend. Iets minder dan de helft zijn buitenlanders en bij de Belgen rekent men ook de "nieuwe" of deze met de dubbele nationaliteit.
-
Ice
Als gij lid van een forum wordt, dan ga je akkoord met de specifieke forumregels en heb je je daaraan te houden of je wordt geband. PUNTDe kannibaal schreef: ↑25 jun 2020, 16:22Het zou mij ten stelligste verwonderen dat forumregels in strijd zouden zijn met de wetgeving. en in hiërarchie staat de Wet boven forumregels. Als U de mening bent toegedaan dat het wild om zich heenslaan als een driftkikker met woorden, de basis vormt voor een goeie discussie, dan is dat Uw goed recht, maar de vrije meningsuiting is geen vrijkaart om SMAAD of MINACHTING te betonen aan de rechtsinstellingen van dit land.
Dit kromme betoog zet U enkel terug op het goede spoor om foutloos te fungeren binnen de regels van een democratie.
De wet dient voor de openbare ordehandhaving in de maatschappij en bemoeit zich niet met fora waar forumleden in discussie kunnen gaan en hun meningen VRIJ kenbaar mogen maken.
Mijn recht op vrije meningsuiting is absoluut en als gij meent dat ik een misdrijf zou begaan door JOUW interpretatie van MIJN mening, dan moet je zeker een klacht indienen....es zien hoever je komt met je belachelijke mierengeneuk in een poging om mij de mond te snoeren op een forum.
Je moet eens dringend in de spiegel kijken hoe een driftkikker eruit ziet.
En google meteen eens discussie want maar heel weinig reacties die gij post heeft wat te maken met de gaande discussie, laat staan het onderwerp.
Altijd vitten op forumleden over hun meningen die niet in jouw straatje passen om mensen de mond menen te snoeren bij gebrek aan argumenten. En telkens val je door de mand...leer nu eerst eens een discussie te voeren en bij het onderwerp te blijven zodat je eindelijk eens kunt fungeren op een openbaar forum als volwaardig forumlid met respect voor ieders MENING en onthou je nu eindelijk eens van dat walgelijke, persoonlijke commentaar op forumléden voor hun mening.
En dan nog even Fazal gaan beschimpen?
Oei, Fazal, jij waagt het je mening te geven...oppassen of kannibaal zal het psychologisch profiel van je persoontje eens openbaar omschrijven of je erop wijzen dat je een misdrijf begaat..
Dus...eíndelijk ook nog ietske on topic na je nutteloze bladvervuiling:
De kannibaal vindt het dus oké dat islamieten, die wegens hun geloofsovertuiging onze wetten weigeren te respecteren, diezelfde wetten zouden mogen kunnen handhaven bij de bevolking als gewapende ordehandhaver voor wetten die zijzelf weigeren te volgen?
En dan durf je nog het woord racisme/discriminatie in de mond te nemen?
Nee, nee, verhaegen, want dan maak je je schuldig aan racisme en dat mag niet, hé?
-
verhaegen - Support SeniorenNet
ik ben hoegenaamd géén racist hoor , verre van
ik zou dat gemakkelijk kunnen staven , maar dat ga ik nu niet doen en is hier niet aan de orde
ik bén eerder een nuchtere realist
en dat in héél véél dingen
maar men moet de dingen durven en kunnen en mogen benoemen
en net die twee dingen wordt stilletjes aan (eigenlijk al héél hard) verboden
ook die kleine minderheid die daar héél hard gebruik van maakt om de grote stilzwijgende meerderheid hun wil op te leggen
ik zou dat gemakkelijk kunnen staven , maar dat ga ik nu niet doen en is hier niet aan de orde
ik bén eerder een nuchtere realist
en dat in héél véél dingen
maar men moet de dingen durven en kunnen en mogen benoemen
en net die twee dingen wordt stilletjes aan (eigenlijk al héél hard) verboden
ook die kleine minderheid die daar héél hard gebruik van maakt om de grote stilzwijgende meerderheid hun wil op te leggen
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Onze oren? Van wie zijn al die oren? En een zielsverwant?De kannibaal schreef: ↑25 jun 2020, 16:43Ik kan enkel toejuichen dat gij zielsverwanten zijt. Een nicht die schrijft dat Islamieten niet thuishoren bij de Politie. Hoe heerlijk klinkt het in onze oren. Het zou zelfs passen binnen Uw draadje van de racisten of is het discriminatie? Ice, gij en ik kunnen ons helaas voor sommige dingen niet beroepen op vrije meningsuiting, zelfs al zijn wij overtuigd van ons groot gelijk.
Misschien, maar met u, zéker niet, terwijl wij eigenlijk beter allemaal zielsverwanten zouden zijn.
Maar inderdaad! Moslims horen niet thuis bij de politie!
Dat is mijn mening, en niemand hoeft die te delen!
Ze voelen zich zelfs hier, in hun gastland, niet thuis.
Ze horen hier dus helemaal niet. Dat zeggen ze zelf.
± 50% of meer, van alle gedetineerden zijn moslims, of in ieder geval van vreemde origine.
Daar horen en voelen ze zich dus wèl thuis.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ge ... ~a459d4f0/
Neen, de goeie moeten het dan maar met de slechte bekopen, zoals ook wij, allemaal.
En dat heeft helemaal niets met racisme te maken!
Als dat nu allemaal zo heerlijk klinkt in uw oren, of niet, kan mij geen zier schelen, des te beter voor u.
En als jij zo verder forum-schrijvers blijft schofferen, dan hoor jij hier ook niet thuis!
Jij hoort hier bvb niemand een nicht te noemen!
En jij hebt mij niet te zeggen waar mijn mening beter zou passen!
Ik blijf gewoon bij het onderwerp, en jij valt gewoon anderen aan, hetgeen hoegenaamd niet bij het onderwerp past!
Beter nog, als 't u niet aanstaat, hoepel op, want tegenover gasten zoals jij, voel ik mij wèl racist!
Gasten zoals jij zijn een ras apart! Een ras, waar ik een verschrikkelijke hekel aan heb!
Laatst gewijzigd door Fazal op 26 jun 2020, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Horus1 - Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Waarom zou iemand met een ander kleurtje of een ander geloof geen politieagent kunnen/mogen zijn? Je verkoopt zoals altijd.....Maatschappijen veranderen en blijkbaar blijf jij steken in de tijd van voor de oorlog. Iedereen mag hier op dit forum zijn mening geven, niet alléén malcontenten zoals jij. Politie is er meer dan nodig en die vertegenwoordigen de maatschappij in al zijn geledingen en strekkingen.
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Eindelijk toch een actuele klank, van iemand voor wie de tijd niet is blijven stil staan en oog heeft voor de nieuwe culturele gemeenschap. Elke politieagent die dezelfde opleiding heeft doorlopen als vereist door de Wet, heeft recht op deze betrekking, en kan hiervoor het nodige respect opeisen van de totaliteit van de bevolking.Horus1 schreef: ↑26 jun 2020, 15:49Waarom zou iemand met een ander kleurtje of een ander geloof geen politieagent kunnen/mogen zijn? Je verkoopt zoals altijd.....Maatschappijen veranderen en blijkbaar blijf jij steken in de tijd van voor de oorlog. Iedereen mag hier op dit forum zijn mening geven, niet alléén malcontenten zoals jij. Politie is er meer dan nodig en die vertegenwoordigen de maatschappij in al zijn geledingen en strekkingen.
Een harde noot om te kraken door de oerconservatieve Vlaming, maar het wordt buigen of barsten. Normaal zouden wij kunnen stellen dat het hier gaat om een uitstervend type, maar helaas hebben velen hun gedachtengoed overgedragen met de paplepel aan hun kinderen en misschien zelfs hun kleinkinderen.
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Mijn persoonlijke mening : met een ander kleurtje ? Helemaal geen probleem, dat zou al een beetje naar racisme neigen. Ben ik niet.
Met een ander geloof ? In principe ook geen probleem, behalve indien dat geloof inhoudt dat de wetgeving ondergeschikt is aan diens geloofsartikelen en daar dan uiteraard ook rekening mee zou kunnen houden.
Ik zou tevens hetzelfde voorbehoud maken voor dergelijke geloofsovertuigingen in alle branches die ook met veiligheid van de burgers te maken hebben zoals leger, security maatschappijen, luchtvaart en dergelijke meer. Onvoorzichtigheid in deze sectoren heeft al tot grote rampen geleid. Ik zei het hier vroeger al : tussen vooroordeel en voorzichtigheid is de grens heel dunnetjes.
-
Ice
Wie heeft het gehad over een ander kleurtje?
En misschien omdat zij met een ander geloof openlijk weigeren onze wetten te volgen en de sharia boven onze wetten stelt?
Die REDEN WAAROM NIET werd overigens reeds aangehaald...wie zoekt en kan lezen, die vindt....
Tiens, de politiek vertegenwoordigt anders wel de maatschappij....
De politie vertegenwoordigt en handhaaft de WET, de wetten die gelden voor IEDEREEN, ook voor andere geloofsovertuigingen
Blijkbaar is er nog steeds onwetend dat de multikul jammerlijk mislukt is en zelfs openlijk en algemeen werd toegegeven door regeringen in europa...en dan loopt de 'conservatieve Vlaming' achter?
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
Als de multikul vereist dat alle "geledingen en strekkingen" overal vertegenwoordigd zijn, dan bedoelt men natuurlijk vooral alle "etnieën".
(En dat "overal" ik denk dat dat enkel maar stopt aan de poorten van het koningshuis.)
En het is nu eenmaal zo dat bij bepaalde etnieën de criminaliteitsgraad een pak hoger ligt dan bij de blanken die hier tenslotte autochtoon zijn in onze samenleving.
Maar goed, men mag in La Belgique niet etnisch profileren.
Maar wie twee ogen en oren heeft, weet al lang dat de blanken statistisch gezien de braafsten zijn hier ten lande.
Alleen al de samenstelling van onze gevangenispopulatie spreekt boekdelen.
Dus, vreemde etnieën laten infiltreren in leger of ordediensten is gewoon een barslecht idee.
Ze nemen hun immers criminele aard mee.
Zopas nog in het nieuws uit La Belgique: allochtone politieman die de drugsmaffia tipte!
En die mensen het leger binnenloodsen is gewoonweg staatsgevaarlijk. Totaal onverantwoord.
En de groenen (ja, wie dacht je anders) doen er alles aan om hun allochtone pionnen in justitie te droppen, liefst op de hoogste posten.
Franklin D. Roosevelt:
"In politics, nothing happens by accident. If it happens, you can bet it was planned that way."
En met deze quote bedoel ik: we zullen elkaar over tien jaar nog eens spreken en zien hoe het dan allemaal "spontaan" veranderd is. Opgeschoven in de richting van de overname van onze maatschappij.
Ondank is 's werelds loon
-
Horus1 - Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Ik wil de flikken, cipiers van zogezegde vlaamse origine die in "den bak" zitten geen eten geven. Zoals onlangs de antwerpse superfikken en die enige tijd geleden van Boom, en.... Er zit overal, zowel in de privé als bij de ambtenaren wel bepaalde groepen die misbruik maken en daarvoor achteraf de rekening gepresenteerd krijgen, maar om daarom iedereen te veroordelen. Trouwens Ice met roepen bereik je niets, integendeel.Toch niet bij mij. Maar dat zal dan wel weer geschrapt worden door de "moderatoren", zoals mijn vorige opmerkingen.