politiegeweld

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fazal

26 jun 2020, 19:17

Volledig eens met maior domus.
En iedereen veroordelen zoals er hier een paar doen uitschijnen, doen wij niet.
Het is wel zo dat de goeie het met de slechte moeten bekopen, en dat geldt voor iedereen, ook voor ons.

verhaegen
Support SeniorenNet

26 jun 2020, 19:30

iedereen veroordelen zoals er hier een paar doen uitschijnen, doen wij niet.
Het is wel zo dat de goeie het met de slechte moeten bekopen, en dat geldt voor iedereen, ook voor ons
inderdaad dat klopt als een ........

figaretto

26 jun 2020, 20:20

Horus1 schreef:
26 jun 2020, 19:16
Ik wil de flikken, cipiers van zogezegde vlaamse origine die in "den bak" zitten geen eten geven. Zoals onlangs de antwerpse superfikken en die enige tijd geleden van Boom, en....
Ik denk niet dat hier ooit al iemand heeft beweerd dat er onder de Vlamingen niet OOK wel wat ongure exemplaren rondlopen Horus. Maar wat voor de meeste nuchtere observatoren WEL duidelijk is, is dat er een
buitensporig overtal aan figuren van exotische etnie opdaagt in de criminele wereld.

werewoef

26 jun 2020, 21:56

Toen de agenten, in de jaren vietig een pistool hadden van 7,65 mm , waar je beter het schietijzer naar iemand zijne kop zou smijten dan er mee te vuren , hadden de bandieten reeds een 9mm . Toens de politie een 9mm kregen schoten de bandieten met een 45mm . Toen de politie ook een 45 kregen vlamden de onverlaten met een kaliber magnum . En toens onze politie soms een magnum mochten dragen vuurden de gangsters of terroristen met een kaliber dat door de kogelwerende vesten heen ging .

Even dees nog . Onze befaamde FN fabriek, al eeuwen geroemd , had jaren geleden een mitraljet op de markt gebracht die door het kruim van de politiemachten overal in de wereld werd geprezen en aangekocht . De Belgische politiecorpsen kregen dit fameuse machinegeweer niet omdat de kogel niet door het lichaam van een bandiet heenging, maar zoals een soort "" dumdum " kogel in het lijf rondwaarde . Met het wapen van vroeger ging de kogel door de bandiet heen en kon alsnog een omstaande burger nog raken . Onze regering vond dus dat de nieuwe munitie de gangster of terrorist te fel pijn ging doen .Ondertussen, en ik herhaal wordt dit machine geweer door de elitecorpsen overal in de wereld ongelooflijk gewaardeerd .

werewoef
AMEN en AUM

Wil.

26 jun 2020, 22:20

Horus1 schreef:
26 jun 2020, 15:49
Waarom zou iemand met een ander kleurtje of een ander geloof geen politieagent kunnen/mogen zijn? (...) Politie is er meer dan nodig en die vertegenwoordigen de maatschappij in al zijn geledingen en strekkingen.
In Parijs hebben ze daar een farce mee voorgehad: lees dit

In Texas hebben ze daar al eens serieuze vodden mee gehad: Fort Hood

Nog eentje: in Frankrijk heeft een moslimbekeerling die werkte op het politiehoofdkwartier 3 agenten en een burger neergestoken.

In al deze gevallen lag de loyauteit in hoofde van de dader niet bij de Fransen of de Amerikanen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

27 jun 2020, 12:21

Horus1 schreef:
Ik wil de flikken, cipiers van zogezegde vlaamse origine die in "den bak" zitten geen eten geven. Zoals onlangs de antwerpse superfikken en die enige tijd geleden van Boom, en.... Er zit overal, zowel in de privé als bij de ambtenaren wel bepaalde groepen die misbruik maken en daarvoor achteraf de rekening gepresenteerd krijgen, maar om daarom iedereen te veroordelen. Trouwens Ice met roepen bereik je niets, integendeel.Toch niet bij mij. Maar dat zal dan wel weer geschrapt worden door de "moderatoren", zoals mijn vorige opmerkingen.
Uiteraard moet er weer door de oikofoob met het vingertje gewezen worden naar de uitzondering, het kaf tussen het koren bij eigen volk, om de regel, door de mentaliteit van cultuurverrijkers voor misbruik, te minimaliseren in een poging de oververtegenwoordiging van migranten in de criminaliteit af te zwakken.
Het is niet omdat enkele autochtonen in de fout gaan dat dit de misdrijven van flikken en cipiers met migranten achtergrond goedpraat.
Rechtgeaarde mensen keuren elk misbruik af, ongeacht wie de dader is, oikofoben wijzen dan naar de vlaamse/muis om de migrant/olifant te vergoelijken...typisch voor oikofoben die naar zichzelf wijzen..

Misschien dat het roepen je met rode kaken doet beseffen hoe je blundert door de arm der wet als vertegenwoordiging van de maatschappij te noemen...blijkbaar nog niet.. :roll:
Zoals iedereen zul jij ook de forumregels respecteren of je persoonlijke aanval wordt terecht geschrapt...een forum dient niet voor roddelaars om enkel af en toe forumleden te kunnen komen schofferen en discussies te verstoren met laster. :evil:

E.T.

27 jun 2020, 12:30

Iedereen moet de forumregels respecteren of je bijdrage wordt terecht geschrapt ...
Een forum dient niet voor roddelaars om enkel af en toe forumleden te kunnen komen schofferen ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

27 jun 2020, 12:33

E.T. schreef:
27 jun 2020, 12:30
Iedereen moet de forumregels respecteren of je bijdrage wordt terecht geschrapt ...
Een forum dient niet voor roddelaars om enkel af en toe forumleden te kunnen komen schofferen ...
Wie het schoentje past, trekke het aan.. :twisted:

Horus1

27 jun 2020, 14:06

Blijf je maar wentelen in je onbehagen, veranderen gaat het nooit meer, toch niet zoals jij het wel zou willen. Prettig weekend. Maar dat zal dan wel niet met zo'n ingesteldheid. :D Saluutjes

De kannibaal

27 jun 2020, 14:27

Ice schreef:
27 jun 2020, 12:21
Horus1 schreef:
Ik wil de flikken, cipiers van zogezegde vlaamse origine die in "den bak" zitten geen eten geven. Zoals onlangs de antwerpse superfikken en die enige tijd geleden van Boom, en.... Er zit overal, zowel in de privé als bij de ambtenaren wel bepaalde groepen die misbruik maken en daarvoor achteraf de rekening gepresenteerd krijgen, maar om daarom iedereen te veroordelen. Trouwens Ice met roepen bereik je niets, integendeel.Toch niet bij mij. Maar dat zal dan wel weer geschrapt worden door de "moderatoren", zoals mijn vorige opmerkingen.
Uiteraard moet er weer door de oikofoob met het vingertje gewezen worden naar de uitzondering, het kaf tussen het koren bij eigen volk, om de regel, door de mentaliteit van cultuurverrijkers voor misbruik, te minimaliseren in een poging de oververtegenwoordiging van migranten in de criminaliteit af te zwakken.
Het is niet omdat enkele autochtonen in de fout gaan dat dit de misdrijven van flikken en cipiers met migranten achtergrond goedpraat.
Rechtgeaarde mensen keuren elk misbruik af, ongeacht wie de dader is, oikofoben wijzen dan naar de vlaamse/muis om de migrant/olifant te vergoelijken...typisch voor oikofoben die naar zichzelf wijzen..

Misschien dat het roepen je met rode kaken doet beseffen hoe je blundert door de arm der wet als vertegenwoordiging van de maatschappij te noemen...blijkbaar nog niet.. :roll:
Zoals iedereen zul jij ook de forumregels respecteren of je persoonlijke aanval wordt terecht geschrapt...een forum dient niet voor roddelaars om enkel af en toe forumleden te kunnen komen schofferen en discussies te verstoren met laster. :evil:
Ha, :D :D De moderne vreemdelingen hater hanteert tegenwoordig de taal en het woord van de oude Grieken om zijn of haar minachting uit te drukken de oikofoob. Te pas en te onpas zullen wij vanaf heden dit woord moeten lezen in de ellenlange redevoeringen. Spijtig, want het is een bewijs van de taal armoede van de Vlaming. Wie zoveel energie steekt in het verwerven van taalkennis om de vreemde luis op een pseudo-intelligente manier te kleineren, ontgaat de essentie van de zaak. Het ging in Boom niet om enkele autotochtone rechtsgeaarde mensen die van het juiste pad waren afgeweken, maar om een bijna volledig korps, dat de scheve schaats reed.
Het moet mij overigens van het hart. Het hoofd van de oude Vlaming is duidelijk niet gemaakt uit tropisch hardhout, maar uit berk, waar de worm al veel schade heeft toegebracht. Het politiekorps bestaat uit ambtenaren voorzien van een Belgisch paspoort met blanco strafregister, zelfs al zijn ze bruin, islamiet, of boeddhist. Gij autochtoon schrijverke, zult naar hen luisteren of ze bekogelen U met boetes tot Uw laatste cent er is doorgedraaid.

Wil.

27 jun 2020, 15:59

De kannibaal schreef:
Het politiekorps bestaat uit ambtenaren voorzien van een Belgisch paspoort met blanco strafregister, zelfs al zijn ze bruin, islamiet, of boeddhist. Gij autochtoon schrijverke, zult naar hen luisteren of ze bekogelen U met boetes tot Uw laatste cent er is doorgedraaid.
Je bent duidelijk niet mee met je tijd, kannibaal.

Bekogelen doen de flikken niet; die worden bekogeld en moeten dan nog de aftocht blazen ook.
Het regent in Parijs, dus ...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

De kannibaal

27 jun 2020, 17:06

Wil. schreef:
27 jun 2020, 15:59
De kannibaal schreef:
Het politiekorps bestaat uit ambtenaren voorzien van een Belgisch paspoort met blanco strafregister, zelfs al zijn ze bruin, islamiet, of boeddhist. Gij autochtoon schrijverke, zult naar hen luisteren of ze bekogelen U met boetes tot Uw laatste cent er is doorgedraaid.
Je bent duidelijk niet mee met je tijd, kannibaal.

Bekogelen doen de flikken niet; die worden bekogeld en moeten dan nog de aftocht blazen ook.
Het regent in Parijs, dus ...
:D :D Bij ons is in alle geval nog druppel regen gevallen. De Fransen en zeker in Parijs zijn doetjes. Ik heb maar alleen ervaring met de stoot troepen van het Gentse korps, en ik kan U verzekeren dat die spierballen niet achteruitgaan voor een baksteen. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat de commissaris onder politieke druk vraagt om enige tolerantie aan de dag te leggen, maar de mannen zijn tot in de puntjes bewapend en getraind om te weerstaan aan de doorsnee tegenstrever. Maar ik geef eerlijk toe, het is en blijft een moeilijke en vooral delicate zaak.
De frontlijn van de tegenstanders wordt tegenwoordig bemand door vrouwen, weerbare wijven en moeilijk te temmen vechtersbazinnen. Het Gentse korps heeft uiteraard degelijke beschermkleding om te weerstaan aan intimidatie, krabben en beten, maar elke agent is ook maar een mens en een ongelukkig geplaatste greep in een rondzwierende borst kan een zware reprimande tot gevolg hebben. Erger nog, een stamp tegen een pruimelaar, kan ontaarden in een proces van seksuele intimidatie of agressie met schorsing tot gevolg. Er rest eigenlijk alleen nog de mogelijkheid om met een ellenboog, de lip in een tand te slagen. De agent die pech heeft slaagt er de tand uit, maar zodra er één druppel bloed komt bij kijken, muteert dat wild vechtend wijf ineens in een klein luidkeels schreeuwend nonneke, dat omringd wordt door een halve jammerende kloosterorde, die zich zodanig opstellen dat de persfotografen kun zoomlens scherp kunnen stellen op de plaats van delict. Het zal U maar overkomen als ordehandhaver. :oops: :oops:

figaretto

27 jun 2020, 17:48

De kannibaal schreef:

Ha, :D :D De moderne vreemdelingen hater hanteert tegenwoordig de taal en het woord van de oude Grieken om zijn of haar minachting uit te drukken de oikofoob. Te pas en te onpas zullen wij vanaf heden dit woord moeten lezen in de ellenlange redevoeringen.
Reeds meer dan een week geleden gebruikt ik dit woord al. (21 juni, excuses geëist)

Hun kenmerk is oikofobie, d.w.z. bang voor zichzelf en een afkeer hebben voor alles wat hun eigen cultuur betreft. Vooral dat laatste.

Ik leerde het van Thierry Baudet (FvD), die het een paar jaar geleden invoerde in een of ander betoog. Het is bedoeld als een reactie op allerlei neologismen die ons door goedmenenden worden opgedrongen ; door mensen dus die zich graag aan de goede kant van de geschiedenis wensen te bevinden. Nieuwigheden zoals islamofobie en sinds kort ook afrofobie. Deze terminologie wordt gebruikt om die personen aan te duiden die kritische bedenkingen maken over de gebruiken van de islam, respectievelijk de betogingen van BLM en aanverwanten. Dezen worden dus verondersteld te lijden aan fobieën, geestesziektes dus.
Maar zij die ermee bedoeld worden zijn niet van oordeel dat ze gek zijn. Zij vinden dat een kritische houding dikwijls verantwoord is en dat diegenen die denken dat we met z’n allen voor alles en nog wat een mea culpa moeten slaan, een weinig aan flagellisme of zelfkastijding lijden. Dit is wel degelijk fobisch of ziekelijk. Oikofobisch.
Een zeer recent voorbeeld : de grote en bejaarde autosportbaas Bernie Ecclestone zei zopas het volgende, in een vrije vertaling : soms gedragen zwarten zich al eens racistischer dan blanken (….) ik ben van oordeel dat men geen standbeelden moet besmeuren of vernielen. Men moet de kinderen de geschiedenis leren en hen tevens op de donkere kanten ervan wijzen. (einde citaat)
Let ook op het woordje “soms”, vooraan.
Groot kabaal overal. Ecclestone is nog net niet gelyncht.

verhaegen
Support SeniorenNet

27 jun 2020, 17:54

maar gelijk heeft hem

E.T.

27 jun 2020, 19:32

figaretto schreef:
27 jun 2020, 17:48
Een zeer recent voorbeeld : de grote en bejaarde autosportbaas Bernie Ecclestone zei zopas het volgende, in een vrije vertaling : soms gedragen zwarten zich al eens racistischer dan blanken (….) ik ben van oordeel dat men geen standbeelden moet besmeuren of vernielen. Men moet de kinderen de geschiedenis leren en hen tevens op de donkere kanten ervan wijzen. (einde citaat)
Let ook op het woordje “soms”, vooraan.
Inderdaad een vrije vertaling en let zeker op het woordje SOMS - - - dat er NIET staat :mrgreen:

Wat Ecclestone ons wist mee te delen:
In lots of cases, Black people are more racist than what White people are.

Ook onze vrienden van GoogleTranslate zijn het erover eens dat SOMS een foute vertaling is!

Afbeelding

Semantische discussie ? Nee hoor puur (bewust) racisme!
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet