mag het even iets luchter zijn, namelijk een onbenullig nieuwsfeit

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

twistenopdemaan

23 mei 2020, 11:10

Ik heb zo n grote witte spandoek voor de gevel gehangen: "bedankt lieve buren, schijt elkaar niet uit, zorg voor elkaar" goed he
Spinnst du oder was

Charlie Maru

23 jun 2020, 21:12

Marcel is 90 jaar oud.
Sinds zijn pensionering 25 jaar geleden speelt hij elke dag golf.

Op een dag keert hij volledig ontmoedigd naar huis terug:
'Het is voorbij', zegt hij tegen zijn vrouw. Ik geef golf op.
Mijn zichtvermogen is te slecht geworden ... nadat ik de bal heb geraakt, kan ik niet meer zien waar hij heen gaat.

Om hem gerust te stellen, zegt zijn vrouw tegen hem:
- waarom neem je mijn broer niet mee naar de golfbaan en probeer je het nog een keer.

- Je broer is 103 jaar oud! antwoordt Marcel. Hij kan me niet helpen.
- Hij is misschien 103 jaar oud, zegt zijn vrouw, maar hij heeft perfect zicht!

Dus de volgende dag gaat Marcel met zijn schoonbroer naar de golfbaan.
Hij plaatst zijn bal, slaat en zoekt vervolgens de bal in de verte.
Hij wendt zich tot zijn schoonbroer:

- Heb je gezien waar mijn bal is gebleven?

- Natuurlijk heb ik het gezien. Mijn zicht is perfect.

- Uitstekend! Waar is de bal ?

- Kan me het niet meer herinneren ...... :mrgreen:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

tokkio

24 jun 2020, 17:44

De lockdown en het dagboek van een kleuter.......

Dagboek van een kleuter

Maandag:
Sinterklaas gaan halen bij bomma en bompa. Alleen knikkers gekregen. Stom speelgoed. Heb knikkers op de keldertrap gelegd. Bompa naar beneden getuimeld, geen belang, bompa toch al oud en versleten. Er waren geen knikkers kapot. Klop gekregen, met knikkers spelen mag niet.

Dinsdag:
Hele toffe dag, heb nichtje Suzy gezien op begrafenis bompa.
Hele dag doktertje gespeeld. Heel plezant. Mama kwaad, papa kwaad, tante Angèle kwaad, Suzy niet. Heb klop gekregen. Doktertje spelen mag niet. Stiel leren is verboden.

Woensdag:
Hier en daar in huis chocoladekorrels gelegd. Papa is muizenvallen gaan kopen. Heb korrels opgegeten. Mama viel flauw. Heb klop gekregen. Lekkere chocoladekorrels eten is verboden.

Donderdag:
Heb voor 20 knikkers hele mooie witte muis gekregen van kameraad. In een doosje gedaan en schoon verpakt. Cadeau voor mama. Mama eerst heel blij, daarna krijs gegeven en flauw gevallen. Papa weer heel kwaad. Heb klop gekregen. Cadeautjes geven is verboden.

Vrijdag:
Papa sloot mij op in de kelder, is plezant. Heb van patattenvoorraad frietjes gesneden om mama te helpen. Zwaar werk, wel 100 kilo patatten. Heb klop gekregen. Mama helpen is verboden.

Zaterdag:
Papa sloot mij op de zolder op, ook heel plezant. Heb papa geholpen en dakgoot proper gemaakt. Stond veel volk op straat. Pompiers zijn me komen van dak halen. Papa kwaad, klop gekregen. Papa helpen is verboden.

Zondag:
Papa sloot mij op in het tuinhuisje. Had kou en heb een vuurtje gestookt. Pompiers zijn weer gekomen. Toffe mensen, spuiten alles nat. Klop gekregen. Warm hebben is verboden.

Maandag:
Wou pompiers nog eens terugzien. Heb gebeld en ze zijn gekomen. Mama kwaad en pompiers ook. Heb klop gekregen. Pompiers graag zien is verboden.

Dinsdag:
Stille dag vandaag. Heb niets gedaan. Mama heel ongerust en ambetant. Niks doen is niet plezant en eigenlijk verboden.

Woensdag:
Op bezoek bij bomma, toen ze me zag staan kreeg bomma schuim op haar mond. Mama sloot mij op in de keuken. Stoelen van bomma veel te hoog, heb ze korter gemaakt met de zaag van bompa, nu zijn ze juist goed. Mama kreeg schuim op haar mond. Heb klop gekregen.

Donderdag:
Met papa naar de kliniek gegaan. Bomma en mama bezoeken.
Iets kapot aan de zenuwen. Waarschijnlijk familieziekte.
Dokter stak met naald in mama haar arm. Heb met de andere naald die daar lag in de stouterik zijn gat gestoken. Dokter kreeg ook schuim. Van papa klop gekregen. Mama beschermen is verboden.

Alles is verboden denk ik, behalve kinderen kloppen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.

24 jun 2020, 19:29

:lol: :lol: :lol:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

E.T.

30 jun 2020, 14:13

Wetenschappers van de TU Delft hebben in samenwerking met gedragstherapeuten van KU Leuven een dubbel blind onderzoek gedaan naar "misprijzende" berichten op de sociale media in het bijzonder geplaatst door senioren. Er is een beduidende correlatie tussen de verblijfplaats van deze misnoegden (vaak omschreven als ex-schooljuffrouwen en schoolmeesters met een belerend vingertje) en GSM masten met ASTRID antennes.

Ook op het Seniorennet forum werden tal van zulke bijdrage opgemerkt. Kenmerken zijn het steeds weer herhalen van de 'bewijzen' uit allerhande complotten, achterhaalde grafieken en jaren oude verwijzingen naar duur uitziende websites. Denigrerende opmerkingen, verdekte beledigingen en dubieuze woordspelingen ontbreken zelden.

De onderzoekers houden hun hart vast ALS de 5G antennes op die masten in gebruik gaan genomen worden.

:P :P :P
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

figaretto

30 jun 2020, 15:34

Volgens mij is dit een complottheorie. :twisted:
(Komt dat uit uw koker, E.T. ?) :lol:

Wil.

30 jun 2020, 17:14

Ook om te lachen : op de gedenkplaat die werd onthuld bij de 60-jarige onafhankelijkheid van Congo dit detail:

Afbeelding

(Hier de hele plaat)

Als ik een zwarte was, zou ik dat een belediging vinden: voor zo'n belangrijke gebeurtenis er maar een slag naar slaan; als 't voor zwarten is, is het al goed genoeg, zeker?

Die verdomde google translate :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru

30 jun 2020, 18:28

Wil. schreef:
30 jun 2020, 17:14
Ook om te lachen : op de gedenkplaat die werd onthuld bij de 60-jarige onafhankelijkheid van Congo dit detail:
Ze hadden het er beter alléén in het frans opgezet....met daaronder "Et pour les Flamands la même chose"..... :roll:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

E.T.

30 jun 2020, 18:51

@ Figaretto, geloof nooit een cursief tekst, zeker als er geen ernstige bronvermelding is vermeld 8) :lol: 8)
MAAR heb jij ook niet vaak de indruk dat sommige collega's niet sporen :?:
EN zou dat dan niet aan bepaalde stralingen kunnen liggen?
EN zou dat erger kunnen worden bij 5G :?:

figaretto

30 jun 2020, 20:23

Heb je geen makkelijker vragen E.T. ?
Passende antwoorden zullen nog wat denkwerk nodig hebben. Maar ze komen er wel hoor.

figaretto

01 jul 2020, 16:17

E.T. schreef:
30 jun 2020, 18:51
@ Figaretto, geloof nooit een cursief tekst, zeker als er geen ernstige bronvermelding is vermeld 8) :lol: 8)
MAAR heb jij ook niet vaak de indruk dat sommige collega's niet sporen :?:
EN zou dat dan niet aan bepaalde stralingen kunnen liggen?
EN zou dat erger kunnen worden bij 5G :?:
In dit onderdeel van het forum was het de bedoeling van jannieburton die het lanceerde, de zaken wat luchtiger te houden. Het is voor mij, ernstig persoon, dan ook niet eenvoudig om uw vragen met een luchtig antwoord af te haspelen. Noodgedwongen ga ik hier dus off-topic met moeilijke stellingen,rekenend op de breeddenkendheid van de moderatoren.
Punt 1 : cursieve teksten zonder ernstige bronvermelding. Inderdaad, voorzichtigheid is hier geboden. “Cursief” betekent namelijk “schuin” en is etymologisch verwant met het Latijnse woord “currere”, wat zoiets betekent als snel lopen , stappen, marcheren. Een cursieve tekst zou dus afkomstig kunnen zijn van een cursivist of een schuinsmarcheerder. Altijd oppassen dus, zeker met personen wier bedrijvigheid eindigt op -ist. Denken we maar aan racist, communist, fascist, anesthesist of Jean Baptist.
Een moeilijk aspect is natuurlijk de bronvermelding. Staat die ook cursief vermeld, dan weten we al waar ons aan te houden. Behalve uiteraard indien de vermelder ervan een betrouwbaar persoon is. Zo zal niemand bijvoorbeeld ook maar enige twijfel koesteren omtrent de authenticiteit ervan wanneer geplaatst door mij of door u. Het is een publiek geheim dat niemand hier ons ook maar van enige frauduleuze praktijk kan verdenken. Ondenkbaar… Maar er zijn de anderen….
Punt 2 : sommige collega’s die niet sporen. Twee pistes mogelijk. Eerst de letterlijke : naar aanleiding van mijn artikel over edelman Lippens in Knokke, zou dit kunnen betekenen dat sommigen hier op dit forum gehoor geven aan diens oproep en niet meer naar Knokke sporen. De pappenheimers hier kennende, acht ik dit zeer onwaarschijnlijk.
Figuurlijk :“Sporen” in de betekenis van “mee zijn met” ? Zeer delicaat. Ik ben al eens geneigd te zeggen “soms”, maar dan lijkt het me beter “veelal”, of “in de meeste gevallen” te schrijven. Maar “af en toe” stel ik vast dat ironische bijdragen te serieus worden opgevat en ernstige dan weer als ironisch. Kan moeilijk verholpen worden.
Punt 3&4 : door voortschrijdend inzicht ben ik tot de conclusie gekomen dat die verband houden met punt 2 : ASTRID. Eerst wist ik niet wat daarmee bedoeld werd, ik zat te denken aan een van onze vroegere koninginnen. Daarna dacht ik dat je me wou treiteren omdat je weet zou hebben van een vroegere vriendin van mij, Astrid, die me de bons gaf omdat mijn liefdesbrieven onvoldoende romantisch waren. Maar dat leek me te ver gezocht. Uiteindelijk begreep ik dat het over de straling ging die zich zou kunnen voordoen bij het gebruik van 5G. Die schadelijk zou kunnen zijn voor de hersenen.
Ik weet daar niets van. Wat ik me wel nog herinner is dat ik vele jaren geleden me een smartphone aanschafte en dat mijn zoon me toen aanraadde goed te kijken of dit wel een 4G ding was. Toen.
Vandaag las ik bij wetenschappers dat de straling tussen 4G en 5G verwaarloosbaar klein is. Wat dan weer niet betekent dat ze er niet is en niet onschadelijk zou zijn. Hersenschade is iets dat men gelukkig zelf niet vaststelt. Anderen zullen er ons zelf wel op wijzen.
In de hoop je hierbij etc.etc...

E.T.

01 jul 2020, 17:17

Prachtige tekst Figaretto. Vooral dat sporen en je ex-vriendin :lol:

Zou het erg zijn als ik nog zou uitleggen dat ASRTID het aparte communicatienet is tussen alle hulpdiensten of komt dat te betweterig over?

figaretto

01 jul 2020, 18:23

E.T. schreef:
01 jul 2020, 17:17

Zou het erg zijn als ik nog zou uitleggen dat ASRTID het aparte communicatienet is tussen alle hulpdiensten of komt dat te betweterig over?
Helemaal niet. Is hierdoor al begrepen.
Ik wist wel dat de 112 zowat overal gebruikt wordt voor de hulpdiensten. En verder stel ik nu pas vast dat het over ASRTID gaat en niet ASTRID. Hoe dan ook, ik hoop niet te veel gebruik te moeten maken van hun diensten en in geval van wel, zal ik toch eerst informeren of ze wel degelijk 5G geëquipeerd zijn. Een mens wil altijd het beste voor zichzelf.

Dicksy

01 jul 2020, 19:26

E.T. schreef:
We zullen het maar houden op een typo anders zou het echt betweterig overkomen. :wink:

'A.S.T.R.I.D., een afkorting van All-round Semi-cellular Trunking Radio communication system with Integrated Dispatching is een Belgische operator die een TETRA-radiocommunicatiesysteem, een POCSAG-semafoonsysteem (Post Office Code Standardization Advisory Group) en een netwerk van meldkamers uitbaat voor alle Belgische hulp- en veiligheidsdiensten.
:lol: :lol:

figaretto

01 jul 2020, 20:07

Verdorie Dicksy, goed dat je daar even tussen komt ! En ik die dacht dat E.T. een betrouwbare forummer was.... Sjonge sjonge, was ik hier weer bijna in het ootje genomen.... :lol: