Coronavirus
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Ik zeg het nog steeds . Waarom kunnen ze in de media de getroffenen van dit virus niet aan het woord laten om ons te vertellen en te waarschuwen hoe erg het is om deze ziekte door te maken ?
Op de cigaretten pakjes staan afschuwelijke fotos van de organen van verstokte rokers . Dit alles om ons te waarschuwen en op ons de feiten te drukken van de gevaren . Waarom kunnen ze in dees geval geen slachtoffers en hun getuigenissen aan het woord laten of eventueel een reportage maken hoe erg het wel is om deze ziekte door te maken ?
werewoef
Op de cigaretten pakjes staan afschuwelijke fotos van de organen van verstokte rokers . Dit alles om ons te waarschuwen en op ons de feiten te drukken van de gevaren . Waarom kunnen ze in dees geval geen slachtoffers en hun getuigenissen aan het woord laten of eventueel een reportage maken hoe erg het wel is om deze ziekte door te maken ?
werewoef
AMEN en AUM
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Men is zelfs bezig het riool water van luchthavens te testen, erfelijk materiaal coronavirus in rioolwater Schiphol stijgt https://www.waterforum.net/kwr-erfelijk ... ol-stijgt/
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik heb er al een paar aan het woord op de VRT gehoord en gezien, maar misschien nog te weinig. Tegenwoordig brengt men liever "leuk" good news , dat lokt meer kijkers.werewoef schreef: ↑18 jul 2020, 22:00Ik zeg het nog steeds . Waarom kunnen ze in de media de getroffenen van dit virus niet aan het woord laten om ons te vertellen en te waarschuwen hoe erg het is om deze ziekte door te maken ?![]()
![]()
werewoef
-
Ietsje minder besmettingen dan gisteren :
Israel kent een tweede golf met nog eens 3 x meer besmettingen per dag ( +- 2000 ) dan tijdens de eerste golf. Tussen de twee golven door hadden ze dagen van slechts gemiddeld 10 besmettingen per dag. Zo zie je maar hoe het kan evolueren ( en dat op iets meer dan een maand tijd ) . Het G.H. Luxemburg kent hetzelfde soort tweede golf, met een "staart" van amper 5 besmettingen per dag en nu terug met gemiddeld 100 besmettingen per dag. En dat is dichter bij de deur, nietwaar.Das Oberkommando Sciensano hat gemeldet : 207 neue Verschmutzungen![]()
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 19 jul 2020, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ice
Voorzichtigheid zal je niet beschermen....Fazal schreef: ↑18 jul 2020, 19:19.......
Het is wel héél erg dat we angst (zouden moeten) hebben (of hebben gekregen) voor anderen, en vooral voor mensen die ons dierbaar zijn,
......
Wie voorzichtig genoeg is, hoeft minder angst te hebben, omdat hij/zij minder kans heeft om zelf besmet te worden, en- of anderen te besmetten.
......
In 6000 jaar menselijke geschiedenis is er nog nooit één dictatuur geweest die de vrijheid zó inperkte, door zelfs menselijk contact te verbieden.
Dat heeft niks meer te maken met bescherming, gezondheid of veiligheid maar wél met dictatuur.
Deze regels vormen een schending van onze rechten.
Meer: ze vormen een schending van ons mens-zijn.
Ze herdefiniëren ons van mensen tot wandelende ziektekiemen…
Iedereen heeft het recht te doen wat je zelf wil om risico’s te beperken (mondkapjes, e.d.).
Maar de overheid heeft niet het recht om alle burgers voor te schrijven hoe ze moeten leven, enkel vanwege een virus.’
‘Als we dit toestaan zijn we voor altijd overgeleverd aan de machtswillekeur van de staat.
Dan is de coronacrisis een keerpunt dat onze maatschappij verandert van een vrije samenleving in een dictatuur.
De coronaregels zullen, als we ze accepteren, nooit meer uit ons leven weggaan, want er zullen altijd virussen zijn.
Na de eerste golf komt de tweede golf, dan Covid-20 of Covid-21, en weer een ander virus.’
Ja, coronadoden bestaan, en corona is een rotziekte.
Maar griepdoden bestaan ook, en treft veelal dezelfde mensen.
Corona is ongetwijfeld een gevaar, net als de griep.
Maar voor een griepepidemie
vermoorden we de vrije samenleving niet,
helpen we de economie niet om zeep,
doen we geen scholen op slot,
verbieden we geen evenementen,
zetten we mensen niet op afstand van elkaar,
en geven we de overheid niet de totale macht over ons leven.’
Maar ik hoor je denken: ‘je bent toch asociaal als je je niet aan de regels houdt, want dan laat je anderen risico lopen op een besmetting’.
Bedenk wat dit betekent: het is niet zo dat is vastgesteld dat jij een besmettelijke ziekte hebt, en een gevaar bent voor je omgeving.
Nee, je wordt bestempeld tot een gevaar voor je omgeving omdat er een virus in het land aanwezig is.
Niet alleen jij, maar iedereen wordt tot gevaar voor elkaar bestempeld.’
‘Het is niet zo dat je in quarantaine moet omdat er aanwijzingen zijn dat jij een besmettelijke ziekte hebt.
De hele bevolking moet vanwege een besmettelijke ziekte in een permanente semi-quarantaine.
Dat zijn twee hele andere zaken.
De implicaties? Er zullen altijd virussen zijn* (* uw lichaam zit er zelfs bomvol mee – X.), dus vanaf nu zijn we in de ogen van de staat per definitie altijd een gevaar voor onze medemens.’
‘Jij bent niet langer een soeverein individu, die zelf keuzes mag maken over de risico’s die jij wenst te lopen.
Jij bent nu virusdrager, die de overheid onder controle wenst te hebben.
Je bent geen rechtspersoon meer, maar een wandelende besmettingshaard, ook al ben je niet ziek.
Je bent geen homo sapiens meer, maar homo virus.
Je bent geen vrije burger meer die tegen gevaar en geweld moet worden beschermd – je bént het gevaar.’
‘En wat doen we met gevaren?
Indammen, bestrijden, opsluiten, isoleren.
Wat jou nu wordt verteld is dat je sociaal bent als je accepteert dat je een gevaar bent voor je medemens.
En dat je asociaal bent als je gewoon je leven wilt blijven leiden zoals je dat een paar maanden geleden deed.’
Ergens anders noemen we dit ‘dictatuur’ en ‘fascisme’
-
Artesia - Lid geworden op: 11 feb 2004, 11:37
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Wie schrik heeft krijgt ook slagen,maar hoe het virus zich echt verspreid daar hebben ze geen antwoord op,maar 2 weken terug was de besmetting in dalende lijn, maar dan hebben we een periode gehad van veel wind, komt het virus met de wind mee, ze controleren het afval water, en ze zien dat er corona Rna in het water is,kan dat verder besmetten,geen antwoord, zelfs binnenhuis kan het virus rondwaren, zijn al die besmette personen altijd binnen gebleven , geen antwoord, zelfs in de tuin kan men besmet worden orakelt de block,ook op de WC stond er in de krant, en door de airco,dus overal dus,sommige mensen sterven aan een banale verkoudheid,of aan de "gewone" griep, andere aan kanker, of door het verkeer,het LOT is willekeurig,het is wat het is......Het is wel héél erg dat we angst (zouden moeten) hebben (of hebben gekregen) voor anderen
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Artesia - Lid geworden op: 11 feb 2004, 11:37
In het heetst van de strijd moest zo'n irritante mondvod niet en nu ineens wel! Van half Maart tot nu gingen we ook naar grootwarenhuizen en andere winkels, toch?
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Die hun best doen om te voorkomen is ok, ik heb daar geen problemen mee.
Wat gebeurd er nog dat het daglicht niet mag zien?
Dit is met de kraan open dweilen.
Wat gebeurd er nog dat het daglicht niet mag zien?
Dit is met de kraan open dweilen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Neen, er toen van ons gevraagd om in ons kot te blijven, tot op 18 mei de maatregelen enigszins werden versoepeld. Sorry Artesia, hier kan ik niets mee, dat is geen antwoord op mijn vraag.
Ik vroeg naar een alternatief om zònder mondvod verder te gaan.
Laatst gewijzigd door Fazal op 19 jul 2020, 21:10, 2 keer totaal gewijzigd.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Ha, het heetst van de strijd moet nog komen schat.
PS het is vandaag 19 JULI
Alternatief: webschoppen en over de grens ... (voorlopig nog en niet overal)
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Het aantal lijkt zich te stabiliseren rond ongeveer 200 besmettingen per dag. De "staart" is dus dikker geworden. Dat "staart'" fenomeen ziet men praktisch in alle landen terug die over de top heen zijn, en eigenlijk is en blijft dat een gevaarlijke situatie voor een heropflakkering.Das Oberkommando Sciensano hat gemeldet : 187 neue Verschmutzungen![]()