Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

20 jul 2020, 10:50

Fazal schreef:
19 jul 2020, 18:12
Mag ik dan vragen wat de tegenstanders van het dragen van die mond-vod als alternatief zien?
Ik ben echt benieuwd, want ik haat dat mondmasker! :twisted:
Hoe ga je om met de jaarlijkse seizoensgriep? Hoe bescherm je jezelf dan?
Of was/is dat niet nodig? :roll: (corona is nochtans ook een griepvirus, álle 8 types....)

Waarom werd daar nooit zoveel ophef over gemaakt, waarom dan jaarlijks geen lockdown/mondmaskers......waren er dan geen maatregelen nodig, ondanks de vele doden, véél meer dan nu? :roll:
Zegt dat niet genoeg hoe we misleidt en gemanipuleerd worden, onnodig angst worden aangejaagd om ons te kunnen dwingen te gehoorzamen en de mondvod te dragen? 8O
Denk eens na..?

boeffer

20 jul 2020, 11:09

Voor dit type (Covid 19) heeft men geen remedie. De overheid doet wat hij kan, en die niet luisteren evtl een boete. Je zou een gevaar voor andere medemensen kunnen worden.
Zelf nog wat gezocht naar Will zijn blaastoestellen https://nl.mashable.com/science/1649/ni ... detecteren
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

E.T.

20 jul 2020, 17:20

Een verstandig mens kan zich laten vaccineren tegen de seizoensgriep en zij die toch ziek worden sterven "rustig" op hun eentje en niet zoals de corona slachtoffers naar adem happend in de gangen van de ziekenhuizen voor de ogen van de media 8)
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

tokkio

20 jul 2020, 17:45

Fazal schreef: ↑

Mag ik dan vragen wat de tegenstanders van het dragen van die mond-vod als alternatief zien?
Ik ben echt benieuwd, want ik haat dat mondmasker!
Ik ben geen tegenstander, maar wel benieuwd wat het voordeel is van dat mondmasker, ik zou graag de resultaten zien,verder lees ik dat de verspreiding in Antwerpen grotendeels van de Joden komen,maar die weerleggen dat in alle toonaarden,en ook de Marokkanen reken op de bescherming van hun god .
https://sceptr.net/2020/07/besmettingsh ... -probleem/
ook in Ledegem is er een familie , 12 van de 15 besmet , alhoewel ze alle regels gevold hebben....
https://www.hln.be/in-de-buurt/ledegem/ ... ~a4a66e23/
Hoe ze de juiste cijfers kunnen doorgeven daarvoor moet men hoge school gedaan hebben, want hoe ze het uitleggen begrijp ik niet. :mrgreen:
Deze tabel wordt dagelijks bijgewerkt. Het 7-daags gemiddelde wordt berekend met cijfers van de afgelopen 14 dagen, met een vertraging van vier dagen.
Bron;
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/in ... ~ad71f33e/
Maar de nieuwe golf ,kan ook een andere soort corona zijn,moeten we terug richting China kijken.....
Maar om van dat mondmasker vanaf te zijn zullen we een corona vaccin prik moeten krijgen,iedereen gerust dan....
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/w ... ~a87d5656/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

meredith

20 jul 2020, 20:45

Mensenlief, dat gezeur over die mondmaskers wordt nu toch een beetje belachelijk. Als je geen mondmasker wil dragen, maak dan een scherm voor je gezicht en blijf anders in je kot. Wet is wet. Je gaat toch ook niet door de rode lichten rijden omdat je het vervelend vind om te wachten.
Eendracht maakt macht

E.T.

20 jul 2020, 22:19

Rood rijders zijn er anders nog genoeg :P
Maar net als in Amerika wil men er graag een politiek statement van maken.
Wie rechts en voor Trump is doet het zonder, wie verstandig is probeert zijn medemens te beschermen.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950

21 jul 2020, 09:00

Fred1950 schreef:
20 jul 2020, 10:40
Das Oberkommando Sciensano hat gemeldet : 187 neue Verschmutzungen :(
Het aantal lijkt zich te stabiliseren rond ongeveer 200 besmettingen per dag. De "staart" is dus dikker geworden. Dat "staart'" fenomeen ziet men praktisch in alle landen terug die over de top heen zijn, en eigenlijk is en blijft dat een gevaarlijke situatie voor een heropflakkering.
Das Oberkommando Sciensano hat gemeldet : 201 neue Verschmutzungen :(
Zelfde bemerking als hierboven .....
Ice

21 jul 2020, 18:47

meredith schreef:
20 jul 2020, 20:45
Mensenlief, dat gezeur over die mondmaskers wordt nu toch een beetje belachelijk. ....
Afbeelding

Fred1950

21 jul 2020, 22:27

Zwijgen ? Mij beletten ze al zeker niet te praten, ik vind het zelfs een gemak omdat ik mijn valse tanden dan niet hoef in te hebben. :lol:
Ice

22 jul 2020, 09:42

Niemand verwacht ook dat gij dat kunt begrijpen, Fred..zuurstofgebrek door mondmaskers verhindert dat.. :twisted:

Fred1950

22 jul 2020, 10:06

Hopelijk worden we hiervan gespaard .....

G.H. Luxemburg :
GHLuxemburg.jpg
GHLuxemburg.jpg (9.59 KiB) 541 keer bekeken
Israel :
Israel.jpg
Israel.jpg (9.4 KiB) 541 keer bekeken
Dit zijn staafdiagrammas van het aantal besmettingen per dag. De cijfers links geven een idee hoeveel dat waren ( 1,5k = 1500 ). Luxemburg had in het dal minder dan 10 besmettingen per dag. Israel had in zijn dal minder dan 50 besmettingen per dag.

Ik zal nog maar eens in herhaling vallen ...
Das Oberkommando Sciensano hat gemeldet : 164 neue Verschmutzungen :(

boeffer

22 jul 2020, 10:49

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... e%2F129%2F Ge moogt soms ook eens een andere gazet lezen
Aha, vroeger werd er minder getest, dus nu met de meer testen stijgt het diagram. En waren er vroeger toch ook besmette die rondliepen(ongetest).
En dat allemaal om uw vakantie te verzuren, mensen geloven alles.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

22 jul 2020, 11:10

boeffer schreef:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... e%2F129%2F Ge moogt soms ook eens een andere gazet lezen
Aha, vroeger werd er minder getest, dus nu met de meer testen stijgt het diagram. En waren er vroeger toch ook besmette die rondliepen(ongetest).
Men test niet zomaar in het wilde weg. Men test alleen diegenen die zich ziek melden, ziekenhuis en WZC personeel ( en zijn bewoners ). En als men meer test betekent dus ook niet dat men meer positieve gevallen zal meten. Als men 100 mensen test met symptomen zullen er misschien 10 zijn met corona, als men 1000 mensen met symptomen test zal men diezelfde 10 ontdekken en 990 zullen negatief blijken.
Ice

22 jul 2020, 12:29

boeffer schreef:
Boeffer, dat is logica die voorstanders van nepmaatregelen en dictatuur niet kunnen en ook niet wíllen begrijpen want het past niet in hun masochistische straatje... :roll:
Nee, ze geloven niet alles want feiten geloven ze nu nét niet, veronderstellingen en leugenaars daarentegen wel. :evil:

Fazal

22 jul 2020, 14:07

Het zijn 'misschien' allemaal nepmiddellen, want het virus blijkt overal te zitten.
Daarom is 'elk' middel goed om het (zelfs vermeend) risico op besmetting te beperken.
Ik heb nog steeds geen alternatief gelezen om o.m. mondmaskers door andere voorzorgsmaatregelen te vervangen. Het lijkt erop dat er binnenkort weer niets anders op zit dan opnieuw voor onbepaalde tijd in ons kot te blijven, of ja, zelfs opnieuw een volledige lockdown in te voeren.
En voor dat laatste moet ik toegeven wèl bang te zijn. want het sociale leven heeft dan helemaal geen waarde meer, en we weten niet wanneer het virus zal verdwijnen, zoniet, wat milder zal worden.
Hierbij dient rekening gehouden met sociale en economische onrust gedurende jaren, of misschien zelfs voor altijd.