Hoekje: "De oase van rust" 2020
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
@ rietjes, jou stukken werden die afgehaald?
@ rietjes, jou stukken werden die afgehaald?
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie morgen
Vroeg uit de veren en buiten in de friste de krant van gisteren verder gelezen.
Nu eens plannen maken voor de rest van de dag, ik denk dat het ergens een wandeling met een cultureel inslagje zal worden. We kunnen toch niet elke dag fietsen hé.
Menu : vol au vent met rijst; het kippewit komt uit de diepvries (van de vorige keer dat we kip aten), de balletjes zijn al gerold... alleen nog de champignons en de saus.
Meme-RIietje, bedoel je dat vestje en jumpsuit ? NEE, zelfs geen vraag ernaar, ze gaan naar de kringloop met nog wat stukken.
Vroeg uit de veren en buiten in de friste de krant van gisteren verder gelezen.
Nu eens plannen maken voor de rest van de dag, ik denk dat het ergens een wandeling met een cultureel inslagje zal worden. We kunnen toch niet elke dag fietsen hé.
Menu : vol au vent met rijst; het kippewit komt uit de diepvries (van de vorige keer dat we kip aten), de balletjes zijn al gerold... alleen nog de champignons en de saus.
Meme-RIietje, bedoel je dat vestje en jumpsuit ? NEE, zelfs geen vraag ernaar, ze gaan naar de kringloop met nog wat stukken.
Oud maar niet Out
-
weer mooie foto's gezien
en ik ben weer blij
ben juist naar van voor geweest
en de zak met rabarber is weg
toch iemand die hem meegenomen heeft
had er een briefje opgeplakt
gratis mee te nemen
weet niet wie
en ik ben weer blij
ben juist naar van voor geweest
en de zak met rabarber is weg
toch iemand die hem meegenomen heeft
had er een briefje opgeplakt
gratis mee te nemen
weet niet wie
-
Goeieavond
Meme-RIetje, kijk maar eens regelmatig aan je voordeur misschien staat er binnenkort wel een potje heerlijke rabarberconfituur
; zo zou ik het toch doen als ik gratis die rabarber kreeg.
Deze namiddag stadswandelingetje gemaakt in R ?????.
Eigenlijk moest het een kunstwandeling zijn maar er was echt geen lijn te vinden in de opstelling van de kunstwerken de hele stad door zodat we dan maar de stadswandeling aangeduid met klinknagels in de grond gevolgd hebben.

Bootje varen !

Tutjesboom, ooit al van gehoord ? Daar komen de kindjes hun tutje hangen als ze er vanaf moeten.

Een van de kunstwerken.
Ivette jij zegt vaak dat je je niet veilig voelt in de omgeving van het station daar wel dat kan ik best geloven hoor, wat daar allemaal rondloopt
. Eigenlijk zowat overal in de stad trouwens ook in de nochtans mooi verzorgde stadsparken.
Nu tijd voor een heerlijk verfrissend ijsje
, 'k heb vanmorgen peertjes gekookt, 't wordt een Poire Belle Hélène.
Meme-RIetje, kijk maar eens regelmatig aan je voordeur misschien staat er binnenkort wel een potje heerlijke rabarberconfituur
Deze namiddag stadswandelingetje gemaakt in R ?????.
Eigenlijk moest het een kunstwandeling zijn maar er was echt geen lijn te vinden in de opstelling van de kunstwerken de hele stad door zodat we dan maar de stadswandeling aangeduid met klinknagels in de grond gevolgd hebben.

Bootje varen !

Tutjesboom, ooit al van gehoord ? Daar komen de kindjes hun tutje hangen als ze er vanaf moeten.

Een van de kunstwerken.
Ivette jij zegt vaak dat je je niet veilig voelt in de omgeving van het station daar wel dat kan ik best geloven hoor, wat daar allemaal rondloopt
Nu tijd voor een heerlijk verfrissend ijsje
Oud maar niet Out
-
Michelly - Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
De weergoden spelen een raar spelletje met ons. Dan weer temperaturen boven de dertig graden en een dag later twintig of vierentwintig graden gevolgd door en kille avond. Ben net even gaan poolshoogte nemen op het terras en het is behoorlijk fris. Dat zal lekker slapen zijn en ik krijg opgelucht weer voldoende zuurstof om op adem te komen. Maar lang zal dat weer niet duren en dan komt de hittegolf er aan. Daar zit ik nu echt niet op te wachten en ik zal wel niet alleen zijn met die gevoelens. Dan wordt het weer als een kluizenaar binnen hokken met de deuren en ramen dicht om de hitte zoveel mogelijk buiten te houden. Maar we overleven het wel en het is niet alleen, na regen komt zonneschijn maar ook na zonneschijn komt er regen. Of bestaat die spreuk niet? 

Michelly
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemorgen allemaal!
Rita was dat in Roeselare? Ik ken die kant inieder geval niet...mooi om te zien!
Door Corona ben ik dit jaar nog niet in Roeselare geweest, kom er nogtans eens graag maar nu men overal een mondmasker op moet zetten en als het dan warm is blijf ik dan liever thuis!
Michelly ik zie er ook niet naar uit naar die hittegolf die ze voorspellen vanaf woensdag!
Allez meme-rietje je bent dan toch van die rabarber afgeraakt!
Corry deze week een ontmoeting met baby Eleanor, dat zal fijn zijn!
Wij zijn gisterenmiddag uiteten gegaan en zaterdagmiddag ook, niet speciaals en niets duurs...zaterdagmiddag een dagschotel biefstuk friet en gisteren een Italiaans stoofpotje en het heeft iedere keer gesmaakt! De temperatuur buiten was ook aangenaam vond ik, maar vinden jullie dat ook dat je veel moeilijker mensen op straat herkent nu we met zijn allen een mondmasker aanhebben?
Heb een foto bij van mezelf, één van mijn vriendinnen had me bijna niet herkent...

Mijn kleindochter is hier, heb belooft van een verse aarbeienshake te maken dus ik ga aan de slag...
Tot later daag...
Rita was dat in Roeselare? Ik ken die kant inieder geval niet...mooi om te zien!
Door Corona ben ik dit jaar nog niet in Roeselare geweest, kom er nogtans eens graag maar nu men overal een mondmasker op moet zetten en als het dan warm is blijf ik dan liever thuis!
Michelly ik zie er ook niet naar uit naar die hittegolf die ze voorspellen vanaf woensdag!
Allez meme-rietje je bent dan toch van die rabarber afgeraakt!
Corry deze week een ontmoeting met baby Eleanor, dat zal fijn zijn!
Wij zijn gisterenmiddag uiteten gegaan en zaterdagmiddag ook, niet speciaals en niets duurs...zaterdagmiddag een dagschotel biefstuk friet en gisteren een Italiaans stoofpotje en het heeft iedere keer gesmaakt! De temperatuur buiten was ook aangenaam vond ik, maar vinden jullie dat ook dat je veel moeilijker mensen op straat herkent nu we met zijn allen een mondmasker aanhebben?
Heb een foto bij van mezelf, één van mijn vriendinnen had me bijna niet herkent...

Mijn kleindochter is hier, heb belooft van een verse aarbeienshake te maken dus ik ga aan de slag...
Tot later daag...
You only have one life...live it!
-
goeie morgen allemaal
deze morgen stond mijn overbuur aan de deur met een potje rabarberconfituur
en ikke heel blij dat mijn rabarber toch door iemand is gebruikt
Rietjes je hebt gelijk
deze morgen stond mijn overbuur aan de deur met een potje rabarberconfituur
en ikke heel blij dat mijn rabarber toch door iemand is gebruikt
-
Goeiemorgen
Ziezo, fris vanonder de douche.
'k had mezelf deze voormiddag al goed in het zweet gewerkt.
Een hele grote hortensia, had verleden jaar al weinig bloemen, nu enkel nog kleintjes had bovendien een soort zonneslag gekregen
dus die moest eruit.
'k heb me eens goed kwaad gemaakt en met het idee een van de drie (hortensia, spade of ikzelf) moet het hier begeven eraan begonnen en ja na een uur ligt ze eruit
Ik hoor gerommel, laat maar komen een onweertje met wat regen.
Michelly, ik denk dat er niet veel zijn die uitzien naar zo'n hittegolf. We zijn dat niet gewoon hé en met ouder worden kunnen we daar blijkbaar allemaal minder goed tegen. We zullen het toch moeten ondergaan hoor, geen keuze.
Corry, in verwachting
Ja Veve, 't was Roeselare, ook een kant die ik minder goed kende. De winkelstraat ken ik wel maar de rest
, 'k wist niet dat er zoveel groen was zelfs in de stad
maar
ook heel veel vreemdelingen. In het park nabij het water hoorde je nauwelijks nl praten.
Meme-Rietje, smakelijk aan je boke met rabarberconfituur
Ziezo, fris vanonder de douche.
'k had mezelf deze voormiddag al goed in het zweet gewerkt.
Een hele grote hortensia, had verleden jaar al weinig bloemen, nu enkel nog kleintjes had bovendien een soort zonneslag gekregen
'k heb me eens goed kwaad gemaakt en met het idee een van de drie (hortensia, spade of ikzelf) moet het hier begeven eraan begonnen en ja na een uur ligt ze eruit
Ik hoor gerommel, laat maar komen een onweertje met wat regen.
Michelly, ik denk dat er niet veel zijn die uitzien naar zo'n hittegolf. We zijn dat niet gewoon hé en met ouder worden kunnen we daar blijkbaar allemaal minder goed tegen. We zullen het toch moeten ondergaan hoor, geen keuze.
Corry, in verwachting
Ja Veve, 't was Roeselare, ook een kant die ik minder goed kende. De winkelstraat ken ik wel maar de rest
maar
ook heel veel vreemdelingen. In het park nabij het water hoorde je nauwelijks nl praten.
Meme-Rietje, smakelijk aan je boke met rabarberconfituur
Oud maar niet Out
-
JOEPIE, het is al een paar uur gezapig aan 't regenen en 'k hoor mijn gras vreugdekreetjes slagen

Alleen spijtig dat ik er nog door moet naar de slager.
Menu : varkenskotelet, bloemkool in kaassaus, aardappel en fruitsla als toetje

Alleen spijtig dat ik er nog door moet naar de slager.
Menu : varkenskotelet, bloemkool in kaassaus, aardappel en fruitsla als toetje
Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goedemorgen
Rietjes en Veveke, jammer genoeg niet,T. heeft de nacht .....
Ook bij onze kindjes zal het nog tot na de vakantie duren alvorens ze hier komen slapen.
De drukte van vakantiegangers maakt ons onzeker om hen nu op te vangen.
Gisteren telefoon , een plek op het schoonverdiep was vrij.
De Corona maakte deze ontwikkeling.
We hebben uitstel gevraagd, is eenmalig toegestaan. Hopen hier nog lang te blijven.
Straks naar Huis Aan Zee, het vrijwilligers werk ligt terug stil, alleen diegene welke in Oase werken, de ontmoetingsruimte zijn er ook .
Ben telkens bekaf na bezoek, 4 u met masker taterwateren, soms roepen om te worden verstaan. Jullie kunnen daar wel iets bij voorstellen. Ik blijf het ook in deze omstandigheden doen omdat de bewoners er naar uitkijken.
Nu eerst boodschappen doen, voorraad voor één week, vanaf morgen kruip in mijn mollenpijp , de warmte maakt me ziek, alleen in de vroege morgen en late avond kom ik buiten.
Hoe groot mag je bubbel zijn, een heel gedoe.
De samenkomst bij ons dochter daar hebben wij voor gepast zodat ze haar kinderen en kleinkinderen kon vragen.
Resultaat haar oudste zoon papa van onze kindjes kwam ook niet, was reeds lang voordien afgesproken.
Dochter ontgoocheld, wij spijt dat we thuis waren gebleven.
Nog een fijne dag en houd het hoofd en lichaam koel.
Corry
Rietjes en Veveke, jammer genoeg niet,T. heeft de nacht .....
Ook bij onze kindjes zal het nog tot na de vakantie duren alvorens ze hier komen slapen.
De drukte van vakantiegangers maakt ons onzeker om hen nu op te vangen.
Gisteren telefoon , een plek op het schoonverdiep was vrij.
De Corona maakte deze ontwikkeling.
We hebben uitstel gevraagd, is eenmalig toegestaan. Hopen hier nog lang te blijven.
Straks naar Huis Aan Zee, het vrijwilligers werk ligt terug stil, alleen diegene welke in Oase werken, de ontmoetingsruimte zijn er ook .
Ben telkens bekaf na bezoek, 4 u met masker taterwateren, soms roepen om te worden verstaan. Jullie kunnen daar wel iets bij voorstellen. Ik blijf het ook in deze omstandigheden doen omdat de bewoners er naar uitkijken.
Nu eerst boodschappen doen, voorraad voor één week, vanaf morgen kruip in mijn mollenpijp , de warmte maakt me ziek, alleen in de vroege morgen en late avond kom ik buiten.
Hoe groot mag je bubbel zijn, een heel gedoe.
De samenkomst bij ons dochter daar hebben wij voor gepast zodat ze haar kinderen en kleinkinderen kon vragen.
Resultaat haar oudste zoon papa van onze kindjes kwam ook niet, was reeds lang voordien afgesproken.
Dochter ontgoocheld, wij spijt dat we thuis waren gebleven.
Nog een fijne dag en houd het hoofd en lichaam koel.
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
goeie morgen allemaal
hier geen druppel en is inderdaad nodig

hier geen druppel en is inderdaad nodig

-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Gisteren heeft mijn lieve schoondochter me meegenomen naar de Aldi in Handzame waar het heel kalm was. Ik heb een volle kar gekocht zodat ik nu in lange tijd niet moet winkelen in onze drukke Carrefour en ook Christa niet moet lastig vallen vooral als ze graag met haar elektrische fiets naar het werk gaat!
Met de vele plukverse groenten die ik zaterdag van Annelien kreeg ga ik niet doodgaan van de honger.
Ik moet nog de rode bieten klaar maken, is wat werk aan maar toch heel lekker!
Ik heb vanmorgen al het bed in de voorkamer klaargemaakt, daar is het veel koeler en met de voorspelde hitte zal ik wel node maar toch verhuizen als het niet te doen is achteraan.
Vandaag is het goed weer, misschien eens rap van profiteren om eens buiten te komen?
Met de vele plukverse groenten die ik zaterdag van Annelien kreeg ga ik niet doodgaan van de honger.
Ik moet nog de rode bieten klaar maken, is wat werk aan maar toch heel lekker!
Ik heb vanmorgen al het bed in de voorkamer klaargemaakt, daar is het veel koeler en met de voorspelde hitte zal ik wel node maar toch verhuizen als het niet te doen is achteraan.
Vandaag is het goed weer, misschien eens rap van profiteren om eens buiten te komen?
Ivette
-
goeie morgen allemaal
zoals bij vele gebeurd er hier niks

zoals bij vele gebeurd er hier niks

-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen,
Alles bijgelezen en genoten van de mooie foto's. Ja, Roeselare ken ik ook niet zo goed, zeker niet die groene plekjes van je foto's Ritavdm. Ja , als de dochters nog thuis waren gingen we vaak eens ofwel naar Roeselare ofwel naar Kortrijk. Maar dat was, zoals jullie wel kunnen denken: om te winkelen.... ja dan was dat nog geen probleem hé.
Gisteren heb ik bezoek gehad van mijn oudste kleindochter Dascha, en we hebben een mooie namiddag doorgebracht, samen iets gaan eten op een terrasje, en dan een flinke wandeling gemaakt; waar het niet te druk is hé oma, zei ze. Dus zijn we door de "Hoge Blekker" gaan wandelen, en van de mooie duinen genoten.
Ze woont en werkt in KnHeist, en loopt liever niet op de dijk of in de winkelstraat.
Vandaag komt Nathalie, mijn dochter met de meisjes Luna en Maïté. Ze heeft een week verlof, en ik zal blij zijn hen terug te zien. Ze wonen in Herentals, dus zal het wel rond de middag zijn als ze aankomen. Ik denk dat zij wel eens de zee zullen willen zien...
Aan jullie allemaal, een gezellige dag, vandaag wordt het zeker een mooie, niet "te" warm.
Dus kunnen we zeker buiten eten en een wandeling maken, en een beetje schaduw opzoeken. Hou jullie veilig allemaal !
omadina
Alles bijgelezen en genoten van de mooie foto's. Ja, Roeselare ken ik ook niet zo goed, zeker niet die groene plekjes van je foto's Ritavdm. Ja , als de dochters nog thuis waren gingen we vaak eens ofwel naar Roeselare ofwel naar Kortrijk. Maar dat was, zoals jullie wel kunnen denken: om te winkelen.... ja dan was dat nog geen probleem hé.
Gisteren heb ik bezoek gehad van mijn oudste kleindochter Dascha, en we hebben een mooie namiddag doorgebracht, samen iets gaan eten op een terrasje, en dan een flinke wandeling gemaakt; waar het niet te druk is hé oma, zei ze. Dus zijn we door de "Hoge Blekker" gaan wandelen, en van de mooie duinen genoten.
Ze woont en werkt in KnHeist, en loopt liever niet op de dijk of in de winkelstraat.
Vandaag komt Nathalie, mijn dochter met de meisjes Luna en Maïté. Ze heeft een week verlof, en ik zal blij zijn hen terug te zien. Ze wonen in Herentals, dus zal het wel rond de middag zijn als ze aankomen. Ik denk dat zij wel eens de zee zullen willen zien...
Aan jullie allemaal, een gezellige dag, vandaag wordt het zeker een mooie, niet "te" warm.
Dus kunnen we zeker buiten eten en een wandeling maken, en een beetje schaduw opzoeken. Hou jullie veilig allemaal !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !