politiegeweld

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

voorn

28 jun 2020, 15:50

Hier halen zelfs de burgemeesters de beelden van Leopold II weg.
Zie je dat al doen in Engeland met beeltenissen van Victoria om haar oorlog in Zuid Afrika. en elders
Gaan ze de Victoria Cross afschaffen. Ik denk het niet.

E.T.

28 jun 2020, 17:22

Ice schreef:
28 jun 2020, 14:58
Het gaat tenslotte niet om het gebruikte woordje of kromme zin maar om wat ermee gezegd wordt maar daar willen verdoken racisten het dan weer niet over hebben omdat Ecclestone overschot van gelijk heeft....
Jaja veel uitleg over correcte zinsbouw enzo MAAR dhr. Ecclestone heeft GEEN gelijk.
Of de verkeerde vertaling nu bewust of niet bewust was, doet níks af aan de feiten, dat Ecclestone overschot van gelijk heeft, feiten aanhalen en paard en man benoemen kunnen nooit racistisch zijn behalve voor de racisten. En wie zich de arrogantie aanmeet om een verkeerde vertaling, dat ook een vergissing kan zijn, stellig als bewust verkeerde vertaling te bestempelen om anderen maar te kunnen beschuldigen van racisme, is voor mij een walgelijk creatuur.
Beste Ice, die verkeerde vertaling is geen vergissing maar een bewuste poging om het allemaal wat minder erg te maken ... En mensen die racisme proberen goed te praten die zijn pas walgelijk.
Live PD, Police Patrol filmt agenten terwijl ze die arrestaties verrichten.
Wij kijken liever naar de buurtpolitie waar de agenten bruin en zelf zwart zijn (en de misdadigers heel zelden)
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

figaretto

28 jun 2020, 17:49

E.T. schreef:

(.....)die verkeerde vertaling is geen vergissing maar een bewuste poging om het allemaal wat minder erg te maken ... En mensen die racisme proberen goed te praten die zijn pas walgelijk
Bij mijn originele posting heb ik inderdaad benadrukt dat het woordje "soms" hier belangrijk was. De reden hiervoor was dat indien men dit zou weggelaten hebben de boodschap van Ecclestone zou overgekomen zijn als zou hij gezegd hebben dat "zwarten racistischer zijn dan blanken" en dat was dus helemaal niet het geval. Om dit te vermijden was dus een bijwoord zoals "soms", "dikwijls" of een bijwoordelijke bepaling van tijd zoals "nu en dan" of "af en toe" noodzakelijk. Géén bewuste poging van iemand die racisme poogt goed te praten. Ik hou niet van racisme maar ik ben er van overtuigd dat dit geen blank monopolie is.

E.T.

28 jun 2020, 21:42

@ Figaretto, zoals ik reeds eerder schreef met jouw berichten heb ik geen probleem.
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

figaretto

29 jun 2020, 12:13

Mooi zo. Een pak van mijn hart... :lol:

figaretto

18 jul 2020, 12:09

De meesten onder u zullen allicht gehoord hebben over de “Wald-Rambo”, de gewapende man (onder meer met kruisboog) die door de Duitse politie werd gezocht, even opgepakt, ontsnapt en na meerdere dagen zoeken in het Zwarte Woud, nu opnieuw is ingerekend.
Eén fragment uit die zaak is me nogal onduidelijk : bij zijn eerste arrestatie, nu een week geleden, waren 4 gewapende politieagenten betrokken. Vier. Gewapend. Onmiddellijk na zijn aanhouding weet hij niet alleen nog te ontsnappen maar slaagt hij er tevens in de 4 agenten te ontwapenen en met alle wapens op de loop te gaan. Hoe kan nu zoiets ?
Wat ik hier neerschreef zijn gewoon de feiten zoals vermeld in de nieuwsberichten. Wat nu volgt is commentaar of zo u wilt, persoonlijk giswerk.
Hoewel ik de politie-opleiding niet onderschat qua fysieke capaciteiten, vrees ik dat het die mensen de laatste jaren ook wordt ingehamerd dat ze toch maar zéér voorzichtig en beleefd moeten omgaan met allerlei gespuis. Niet zozeer omdat er rekening dient te worden gehouden met de algemene opinie van het merendeel der burgers, maar wel met het vermeend slachtofferschap van daders. Zéér vlug zijn ze het slachtoffer van politiegeweld, reeds nadat ze om hun identiteitspapieren hebben verzocht. Wanneer ik de cijfers lees van het aantal ordehandhavers dat verrot wordt gescholden of meerdere dagen werkonbekwaam wordt gemept, dan hoor je daar weinig reactie op van de kant van de “goede” mensen. Wanneer echter één halve of hele gangster eens scheef wordt bekeken of al eens een draai om de oren krijgt, dan staat het land op stelten. Zie nog maar de wereldomvattende heisa bij het geval Floyd. De agent werd al aan de deur gezet door zijn oversten en bijna overal afgeschilderd als een racistische moordenaar, nog voor er een proces aan te pas komt. Wellicht gaat het hier om onvrijwillige doodslag, dat is iets totaal anders.
Ik denk dat veel politieagenten niet zozeer de daver op het lijf hebben van de misdadigers maar eerder van hun politieke en politionele oversten. Indien ze met dit zwaard van Damocles in hun achterhoofd moeten optreden, dan staan zij en wij burgers, er slecht voor. En de gangsters knikken instemmend en met de glimlach.
Naar mijn gevoel is iets dergelijks gebeurd met de Wald-Rambo in het Zwarte Woud.

E.T.

18 jul 2020, 13:22

Die 'Rambo' had zelf ook een wapen waarvan de politie overtuigd was dat het geladen en schietklaar was. Er was geen tijd om hun eigen wapen te trekken, zonder elkaar in gevaar te brengen, gewoon afgeven was de boodschap. Nu is het ook zo dat politieagenten geen 'doorgeladen' pistool mogen dragen en dus altijd bij een directe en onmiddellijke confrontatie in het nadeel zijn.

tokkio

18 jul 2020, 18:34

En de brave soudanees dient een klacht in.......
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/17 ... e-migrant/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

19 jul 2020, 14:42

E.T. schreef:
Wij kijken liever naar de buurtpolitie waar de agenten bruin en zelf zwart zijn (en de misdadigers heel zelden)
Bruine en zwarte agenten zijn nog steeds een heel kleine minderheid, ze slagen niet voor het examen voor agent tenzij er gefoefeld wordt en ze geen examen hoeven af te leggen voor dat vodje dat ze diploma noemen. :roll: maar dat zul je vast wel weer gemist hebben... :mrgreen:
En in 'de Réchtbank' zijn het anders zélden blánken die veroordeeld worden, daar ziet het zwart van misdadigers.... :twisted:
Ice

20 jul 2020, 11:09

En nu krijgen we ook nog onze eigen floyd?

In Antwerpen werd een 29-jarige algerijnse junkie onder invloed opgepakt omdat hij amok maakte aan terrasjes en tijdens de arrestatie kreeg hij een hartstilstand.
Hij werd nog gereanimeerd maar overleed.
En nu komen de ratten uit hun hol op sociale media om de politie te beschuldigen..van? Racisme, zeker?

Er werd een intern onderzoek naar de politie opgestart?? Voor een verslaafde junk met wellicht een hartstilstand door overdosis?? 8O
Apenland.

tokkio

20 jul 2020, 18:03

Ice schreef:

In Antwerpen werd een 29-jarige algerijnse junkie onder invloed opgepakt omdat hij amok maakte aan terrasjes en tijdens de arrestatie kreeg hij een hartstilstand.
Hij werd nog gereanimeerd maar overleed.
En nu komen de ratten uit hun hol op sociale media om de politie te beschuldigen..van? Racisme, zeker?

Er werd een intern onderzoek naar de politie opgestart?? Voor een verslaafde junk met wellicht een hartstilstand door overdosis?? 8O
Apenland.
Het was een brave die nooit drugs gebruikte volgens zijn moeder....
https://www.hln.be/in-de-buurt/antwerpe ... ~aef0d77e/
En daar hij afkomstig was van Molenbeek wel op betoging, vernieling, en plunderen uitdraaien.......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

21 jul 2020, 18:16

Ice schreef:
Apenland.
En...voilà
Advocaat Sven Mary heeft aan de Antwerpse onderzoeksrechter laten weten dat de familie Kadri zich burgerlijke partij stelt. Volgens de familie is er sprake van racisme en onnodig politiegeweld bij de arrestatie van Abderrahman “Akram” Kadri afgelopen zondag.

Abderrahman “Akram” Kadri kwam niet voor het eerst in aanraking met de politie. Hij was gekend voor verschillende drugsfeiten. Eind februari was hij nog gearresteerd voor enkele diefstallen. Hij zat toen drie weken in voorarrest. Op 20 juni werd hij door de rechtbank in Antwerpen veroordeeld voor verschillende diefstallen.
Daar zijn ze weer met de vinger naar anderen te wijzen voor wat hun schuld is...het gebrek aan opvoeding en zorg voor hun eigen zoon is zijn dood geworden. Je kind blijft levenslang je kind ook al is die volwassen en dan heb je de plicht hem op het rechte pad te houden en van drugs af te helpen.

tokkio

05 aug 2020, 18:50

verhaegen
Support SeniorenNet

05 aug 2020, 19:10

niks met controle waanzin te maken
overtreders moeten gewoon gestraft worden , zeker als het tegen degenen gaan die moeten zorgen van het naleven van regels van de maatschappij
van mij mogen ze die serieus dwangarbeid geven na een zelfde behandeling te ondergaan die hij zelf heeft toegebracht aan orde handhavers
géén kompasse met dergelijke individuen die denken dat ze zich alles kunnen veroorloven

voorn

05 aug 2020, 20:06

Dit is wel een speciaal geval.
Door de controle werd de man als illegaal betrapt
Het door het lint gaan was dus niet over de masker voorschriften maar door zijn illegaliteit