Coronavirus
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Voila, ze zijn al op de kar gesprongen,maar zijn niet zeker dat het paard(of de ezelDicksy schreef: ↑21 aug 2020, 10:32Yiha,![]()
België heeft zijn eerste coronavaccin beet. Allemaal naar de huisarts en reserveren maar. Wat nadien komt zien we dan wel.
En zoals er iemand schrijft in de reacties: "En maar kakken op de Russen met hun vaccin........"![]()
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... /#comments
Maar die firma heeft geen poot om op te staan.
https://www.hln.be/nieuws/vtm-nieuws/pr ... ~a636f8f2/
Maar er zijn er nog 200 andere in de running,nu nog een postbus in Luxemburg zoeken........
https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2 ... taan-we-nu
Als ze met de zelfde ondernemer ,van de "Europese groepsaankoop "gaan werken om aan dat vaccin te geraken , mogen we op onze 2 oren slapen,die mondmaskers en dat beschermingsmateriaal is nog altijd onderweg denk ik.
27-02-2020: Mondmaskers en ander beschermingsmateriaal: België neemt deel aan Europese groepsaankoop
En hier is het verloop en de soap vanaf ;
28-01-2020: Nieuw Coronavirus (2019-nCoV) in Wuhan, China
met per dag de aantallen en de maatregelen.......tot nu...
21-08-2020: Minder besmettingen en ziekenhuisopnames.
https://www.info-coronavirus.be/nl/news/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Lever het bewijs voor jezelf !!!Ice schreef: ↑21 aug 2020, 16:00Wat is het nut om hier tot zelfs pythagoras erbij te sleuren als nog steeds geen enkel wetenschappelijk bewijs kan geleverd worden om de noodzaak van álle gedwongen maatregelen te rechtvaardigen?!
Niet de overheid, niet de veiligheidsraad, niet de (on)deskundige virologen, niet de biostatisticus, niet de media....NIEMAND kan met feiten aantonen dat deze maatregelen nodig en nuttig zijn....NIEMAND!
Schermen met natte-vingerwerk, statistieken, voorspellingen en waarzeggers.![]()
Zoek een besmette persoon op die zich in quarantaine bevindt , en vraag hem om eens flink vanop 1,5 meter te hoesten nadat hij zijn masker heeft opgezet. Vermijd dan zelf gedurende 3 weken zo veel mogelijk contact, en meld ons of ge ziek zijt of niet. Ga dan terug een andere besmette persoon opzoeken die zich in quarantaine bevindt ( de eerste kan ondertussen al dood zijn ), en vraag hem ook om eens flink vanop 1,5 meter te hoesten zonder dat hij zijn masker heeft opgezet. Kom ons eens melden , als ge nog kunt , of ge al dan niet ziek zijt.
Ge zit hier zo van uw tetter te maken, maar ik denk dat ge zelfs niet eens in de nabijheid van een besmet persoon durft te komen. Ik ken ook van die grote lawaaien die als het erop aan komt met de staart tussen hun benen de aftocht blazen.
-
Wiana - Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Voor wie er de tijd wil voor nemen :
Boeiende uitleg door de beroemde Brugse dokter William Degroote, over de ziektes/epidemieën in de middelleeuwen tot nu. (Covid 19)
https://youtu.be/E1Xoty44Opk
Boeiende uitleg door de beroemde Brugse dokter William Degroote, over de ziektes/epidemieën in de middelleeuwen tot nu. (Covid 19)
https://youtu.be/E1Xoty44Opk
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Das nochtans heel simpel hoor ... De veiligheidsraad heeft dat beslist!
Net zoals in de meeste van onze buurlanden.
Ik weet wel dat die brave man niet veel van wiskunde begrepen heeft in z'n humaniora en dan ...
ga ik twijfelen aan al zijn cijfers
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Het begrip “anderhalve-meter-afstand-houden” komt uit het leger. Waar dient het daar voor?
Bij anderhalve meter ruimte tussen soldaten kan met de huidige technologie elk individu tijdens een militaire operatie op afstand worden gevolgd. Ook is inmiddels bekend dat anderhalve meter de minimum afstand is, nodig voor gezichtsherkenning en locatiebepaling met 5G.
Hoe zinvol deze nadrukkelijk als noodzakelijk opgelegde maatregel ‘totdat er een werkend vaccin is’ is, laat zich raden. Dat het afstand houden bedoeld is om besmetting tegen te gaan met covid-19, is erg onwaarschijnlijk.
bron
Meer en meer wetenschappers, virologen, artsen...... bekritiseren de opgelegde maatregelen
tegen Covid-19. Er is heel wat te vinden op het internet en bronnen spreken elkaar tegen.
De overheden trachten ons zo goed mogelijk te beschermen maar er is geen éénheid onder de landen van hoe ze degelijk beleid moeten voeren. Lockdown of niet, de resultaten zijn gelijk als men de cijfers mag geloven.
De bron heeft meerdere onderkopjes die interessant zijn om te lezen.
Zoals :
- Virussen en meer…
- Sterfbed.
- Wat is Corona ?
- COVID-19 is niet geïsoleerd. (daarom zou het niet mogelijk zijn nu al een vaccin te maken, plus dat het virus snel muteert).
- Testen deugen niet. (Zegt de maker zelf).
- Maatregelen tegen corona werken niet.
- Anderhalve meter. (Zie ook hierboven)
- Verspreiding.
- Mondkapje :
Een chirurg draagt een mondkapje om het operatieveld niet te belasten. Niet om zichzelf te beschermen. Mondkapjes verzamelen micro-organismen, terwijl virussen er (vrijwel altijd) dwars doorheen gaan. Het bemoeilijkt de ademhaling en belast het lichaam extra. Kortom het maakt gezonde mensen ziek. Al na een half uur is het dragen van een mondkapje schadelijk voor de longen, ook van die van een gezonde persoon. (*)
- Vaccinaties. (over de gevaren ervan).
- Enz, enz.......
(*) Wat nog meer is, tandartsen trekken aan de alarmbel door het gebruik van mondkapjes. !
lees meer
-
Dus, dan is gaan skiën op 1000 meter ook schadelijk voor de gezondheid omwille van het gedaald zuurstofgehalte in de lucht en de ademhalingsmoeilijkheden die men hierbij ondervindt. Vertel dat ook eens aan de wielrenners die een hoogtestage ondergaan om hun hematocriet gehalte te laten verhogen .....bluevelvet schreef: ↑22 aug 2020, 01:24.....
Een chirurg draagt een mondkapje om het operatieveld niet te belasten. Niet om zichzelf te beschermen. Mondkapjes verzamelen micro-organismen, terwijl virussen er (vrijwel altijd) dwars doorheen gaan. Het bemoeilijkt de ademhaling en belast het lichaam extra. Kortom het maakt gezonde mensen ziek. Al na een half uur is het dragen van een mondkapje schadelijk voor de longen, ook van die van een gezonde persoon. (*)
....
Weet ge hoe dat een virus er uit ziet en hoe dat werkt ? Een virus kan "niet op het droge" leven, het blijft "plakken" aan alles wat enig zins uit een pak moleculen bestaat, dus ook aan een groepje watermoleculen hoe klein ook ( aerosol volume ). Het zal wel degelijk in een masker blijven hangen als dat al vochtig door de eigen uitgeademde waterdamp geraakt. En er zullen er uiteraard ook een aantal via een aerosol druppeltje damp doorheen het masker ontsnappen, maar beter een paar er door laten dan gans een leger van virussen de lucht in te blazen.
En van waar haalt ge de onzin dat het virus nog niet geïsoleerd is waardoor men er geen vaccin tegen kan ontwikkelen ?
Ge haalt blijkbaar ook , net zoals 'Ice' , uw informatie van dubieuze "hoax" sites. Wat de bedoeling van die sites is weet ik niet ( en wil het trouwens niet weten ).
-
... aantal besmettingen in dezelfde groot orde als gisteren ( een ietsje meer ) . Als het aantal nieuwe besmettingen in Antwerpen blijft dalen, betekent dit dat het elders in Vlaanderen blijft stijgen. In Gent blijft het aantal nieuwe besmettingen per dag alleszins licht stijgen ....War room Sciensano reported : 716 new polluted![]()
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
U lijdt dus echt aan tunnelvisie.Fred1950 schreef:Dus, dan is gaan skiën op 1000 meter ook schadelijk voor de gezondheid omwille van het gedaald zuurstofgehalte in de lucht en de ademhalingsmoeilijkheden die men hierbij ondervindt. Vertel dat ook eens aan de wielrenners die een hoogtestage ondergaan om hun hematocriet gehalte te laten verhogen .....bluevelvet schreef: ↑Vandaag, 01:24
.....
....
Weet ge hoe dat een virus er uit ziet en hoe dat werkt ? Een virus kan "niet op het droge" leven, het blijft "plakken" aan alles wat enig zins uit een pak moleculen bestaat, dus ook aan een groepje watermoleculen hoe klein ook ( aerosol volume ). Het zal wel degelijk in een masker blijven hangen als dat al vochtig door de eigen uitgeademde waterdamp geraakt. En er zullen er uiteraard ook een aantal via een aerosol druppeltje damp doorheen het masker ontsnappen, maar beter een paar er door laten dan gans een leger van virussen de lucht in te blazen.
En van waar haalt ge de onzin dat het virus nog niet geïsoleerd is waardoor men er geen vaccin tegen kan ontwikkelen ?
Ge haalt blijkbaar ook , net zoals 'Ice' , uw informatie van dubieuze "hoax" sites. Wat de bedoeling van die sites is weet ik niet ( en wil het trouwens niet weten ).
‘ Tunnelvisie (onderzoek), het bezien van alle aanwijzingen vanuit één als juist aangenomen hypothese, waardoor andere verklaringen over het hoofd worden gezien’
Wat hier duidelijk bij u het geval is:
De term 'tunnelvisie' wordt ook wel gebruikt voor een bekrompen visie. Iemand met zo'n soort tunnelvisie heeft geen oog voor aanwijzingen of argumenten die niet in lijn zijn met de eigen vaste overtuiging.
M.a.w. voor u is de aarde wel degelijk plat. Wie durft beweren dat ze rond is haalt deze info van dubieuze hoax-site’s ——> tunnelvisie.
-
Nee Dicksy, ik heb een neus voor fantasieën en leugens die onmogelijk wetenschappelijk gebaseerd kunnen zijn. Ik zal je een geheimpje vertellen ( twee eigenlijk ).
Ik vroeg als klein gastje van 5 jaar ooit aan mijn vader hoe het komt dat de maan niet meer zo veel licht geeft als de zon en niet meer brandt. Zijn antwoord was : "omdat de kolen opgebrand zijn"
Ik heb hem nooit dergelijke vragen nog gesteld omdat ik toen al het inzicht had dat hij "een goedgelovige domme kloot" was. Het tweede verhaaltje .... De moeder van een vriendje ( en toen waren we al 7 jaar ) had hem wijsgemaakt dat er op de maan éénogige wezens ( cyclopen ) woonden die met telescopen ons aan 't bespieden waren hoe wij atoombommen maakten. Ik trachtte hem van die onzin te overtuigen door te beweren dat er op de maan geen atmosfeer of lucht aanwezig was. Niets kon baten, zijn moeder zou het toch wel beter weten nietwaar, dat was immers een volwassen persoon.
.... sommigen zijn blijkbaar nog steeds even naïef als dat vriendje van destijds.
Maar goed, er moeten er van soorten zijn : sommigen kinderen lezen sprookjesboeken en spelen met Playmobiel en andere spelen met Lego technics of met Meccano .
Ik vroeg als klein gastje van 5 jaar ooit aan mijn vader hoe het komt dat de maan niet meer zo veel licht geeft als de zon en niet meer brandt. Zijn antwoord was : "omdat de kolen opgebrand zijn"
.... sommigen zijn blijkbaar nog steeds even naïef als dat vriendje van destijds.
Maar goed, er moeten er van soorten zijn : sommigen kinderen lezen sprookjesboeken en spelen met Playmobiel en andere spelen met Lego technics of met Meccano .
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 22 aug 2020, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Nee, Fred1950. Hij was geen ‘goedgelovige domme kloot.’ Hij wist gewoon het antwoord niet op een vraag die een ukkie van 5 stelt. Net zoals er nu ook volwassenen zullen zijn die u daar het antwoord schuldig op zullen moeten blijven.Fred1950 schreef:
Ik vroeg als klein gastje van 5 jaar ooit aan mijn vader hoe dat het komt dat de maan niet meer zo veel licht geeft als de zon en niet meer brandt. Zijn antwoord was : "omdat de kolen opgebrand zijn"Ik heb hem nooit dergelijke vragen nog gesteld omdat ik toen al het inzicht had dat hij "een goedgelovige domme kloot" was.
Daar zijn zoveel vragen van zoveel kinderen waarvan men wel eens zegt: “ Waar blijven ze het halen.”
En wat was de vraag van die ukkie van 7 jaar aan zijn moeder, of de aanleiding, dat die moeder hem dat wijsmaakte?.... De moeder van een vriendje ( en toen waren we al 7 jaar ) had hem wijsgemaakt dat er op de maan éénogige wezens ( cyclopen ) woonden die met telescopen ons aan 't bespieden waren hoe wij atoombommen maakten. Ik trachtte hem van die onzin te overtuigen door te beweren dat er op de maan geen atmosfeer of lucht aanwezig was. Niets kon baten, zijn moeder zou het toch wel beter weten nietwaar, dat was immers een volwassen persoon.
(Dus zelfde reactie van mij als bij uw vader)
-
Ik had toen genoeg "maturiteit" om te accepteren dat iemand ( en ook mijn vader ) "ik weet het niet" zou geantwoord hebben. Iets niet weten is geen schande, iemand "iets wijs maken" vind ik al veel erger.Dicksy schreef: ↑22 aug 2020, 11:24.....
Nee, Fred1950. Hij was geen ‘goedgelovige domme kloot.’ Hij wist gewoon het antwoord niet op een vraag die een ukkie van 5 stelt. Net zoals er nu ook volwassenen zullen zijn die u daar het antwoord schuldig op zullen moeten blijven.
Daar zijn zoveel vragen van zoveel kinderen waarvan men wel eens zegt: “ Waar blijven ze het halen.”
Dat weet ik niet ......
En wat was de vraag van die ukkie van 7 jaar aan zijn moeder, of de aanleiding, dat die moeder hem dat wijsmaakte?
...
A propos, dat vriendje is "bankdirecteur" ( filiaalhouder ) geworden en ik ingenieur. Hij heeft veel geld verdiend, ik niet. Voel je aan je vingertoppen waar het verschil zoal kan liggen in de competenties van de creatuur die men mens noemt ?
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Hij deed dan ook de Grieks-Latijnse hé, had hij Latijn-wiskunde gedaan dan wist hem dat de juiste formule voor de oppervlakte van een cirkel =

OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
-
Pas op man, sommige super-super-super begaafden doen zelfs de lagere school niet uit, die wippen meteen vanaf hun 10 jaar de universiteit binnen