Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.

15 okt 2020, 14:55

Daarnet de uiterst rechtse oppositieleider van New Zeeland bezig gezien die zo'n virusontkenner van antwoord diende. Zalig gewoon. Een simpel "de aarde is plat, toch?" was voldoende. :lol: :lol: :lol:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

15 okt 2020, 15:27

frits1955 schreef:
15 okt 2020, 13:55
Heb je dat nu nog altijd niet door? Die non-believers ontkennen ook de klimaatopwarming, geloven in allerlei complotten , kruipen bij elkaar in echokamers van het eigen gelijk op internet en construeren op die manier een eigen, verzonnen werkelijkheid. Al wie kritisch staat tav hun gedaas is mainstream, communist, linkiewinkie of iets dergelijks. Zij ontkennen alles wat hen niet aanstaat - kan het nog comfortabeler?
Wel, frits, het is eigenlijk poepsimpel:
De tijd zal leren of de (terécht!!!) kritische geluiden allemaal complotten waren of niet maar dan is het wel te laat, niet terug te draaien en dan zijt gij, je familie en kleinkinderen ook mee geschoren maar blijkbaar deert je dat niet, egoïst......bedenk wel dat je dan hier je gal niet meer vrij moogt komen spuwen want dan moet je naar een heropvoedingskamp zoals in china....dan pas wordt het mondmasker een létterlijke muilkorf.....en dat zal dan nog het minste van je zorgen zijn... :mrgreen:
We hoeven enkel te wachten om te zien wie het bij het rechte einde zal hebben. :twisted:

Maar voor diehard believers is dat allemaal ongeloofwaardig want de overheden zorgen toch zoooo goed voor de bevolking, zij hebben het enkel goed voor en bewijzen dat elke dag meer en meer, juist? :P
Ze doen er alles aan om onze gezondheid te beschermen, er is geen armoede, welvaart alom voor élke burger, geen criminaliteit, geen staatsschulden meer, de economie draait top, ieder pensioen verzekert een menswaardig bestaan...we houden zelfs nog geld over als we het maandelijkse rusthuis betaald hebben, nietwaar? :twisted:
De overheid vormt zelfs democratisch een regering met de overwinnaars van de verkiezingen zoals de bevolking en kiezers bepaalden, nietwaar?????? :evil:
Als dát geen teken van vertrouwen is dat de overheid het goed voorheeft met het volk, hé?! :P

De gevolgen door de maatregelen van deze onbestaande pandemie zal het bedrog bewijzen en die desastreuze gevolgen komen er binnenkort aan....dan kun je de 'complotten' die dit voorzagen eens nader bekijken en jezelf rond de oren meppen dat je je zo hebt laten belazeren en met open ogen in de valstrik bent getrapt, dan mogen jullie terecht in de grond kruipen van schaamte want ondanks de waarschuwingen en de kritiek blijven jullie stug je eigen ondergang verdedigen, in je eigen vel snijden door je vrijheid nutteloos op te offeren voor een levensgroot bedrog, een dodelijke dreiging die er niet is. :roll:
frits1955 schreef:
15 okt 2020, 13:55
Aan de basis van dat alles ligt -behalve grenzeloze domheid - ook de weigering om iets van burgerzin te vertonen, om iets van de eigen vrijheid in te leveren. Maar dat laatste zullen de meesten niet durven toegeven Daarom verzinnen ze allerlei fake artikels op social media, poken ze de haat aan tegen andere meningen en zetten alles wat maar van ver of van dichtbij naar de overheid ruikt in een verdacht licht. Eigenlijk komt het neer op grenzeloos egoïsme.
Wie is grenzeloos dom? Jezelf vrijwillig in je kot opsluiten, je eigen vrijheid opofferen voor een (griep!)virus dat minder doden eist dan de jaarlijkse seizoensgriep? :roll:
Wie is dan de idioot die zich laat vangen? :P
En dan ben jij vast en zeker al proefkonijn voor het vaccin?? (of weiger je burgerzin te vertonen?) Nee? Inleveren die vrijheid van zelfbeschikking voor je burgerzin!
Ga je nu metéén aanbieden om mee een vaccin te vinden of je zit hier ook maar uit je nek te kletsen over burgerzin.
We mogen toch respect verwachten van andere meningen? Blijkbaar niet... :roll:
Lees jij dan maar eens de INHOUD van die vermeende fake artikels met FEITEN, denk eens na en kom dan met concrete weerleggingen gebaseerd op FEITEN ipv je eigen azijnpisserij zonder enig fundament en met algemeenheden rond te strooien. :x

voorn

15 okt 2020, 15:35

Als er een forumlid sterft aan corona mag de familie u dan aansprakelijk stellen
Als hij u geloofde
Laatst gewijzigd door voorn op 15 okt 2020, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

kitten

15 okt 2020, 15:37

Zeer zelden plaats ik nog een antwoord, hoe nodig is het om je te mengen in een bitse zwart/ wit strijd.
maar ik stem in met wat Wiana zegt en ook Hovel 's commentaar schikt mij.
Ik heb toch wel één duidelijke vraag aan Ice, wie zijn "Ze " daarmee bedoel ik wie stuurt het volgens jou bestaande complot? Dat is de hamvraag en wat is hun doel ? wat willen " Ze " ermee bereiken? En kom niet af met schaap theorieën wat dat is wereldwijd gewoon ridicuul.
Ice

15 okt 2020, 15:52

voorn schreef:
15 okt 2020, 15:35
Als er een forumlid sterft aan corona mag de familie u dan aansprakelijk stelle?
En waarvoor zou ik dan aansprakelijk kunnen gesteld worden?
Voor mijn VRIJE mening over corona in een discussie op een openbaar forum? :roll:
Wat een idiote vraag, seg....zijt gij dan ook aansprakelijk te stellen door een discussie over euthanasie als een forumlid sterft aan zelfmoord? :roll: idioot.

voorn

15 okt 2020, 15:56

Daar ben ik nog niet zo zeker van.
Als zij kunnen bewijzen dat hij in uw theorie zou geloofd hebben.
Er is een verschil in vrije meningsuiting en aan zetten tot de regels die gelden niet na te leven.

Fred1950

15 okt 2020, 16:04

Sekte leiders worden inderdaad ook verantwoordelijk gesteld voor wat er met hun volgers gebeurt.

voorn

15 okt 2020, 16:23

En daar er dag en nacht direct repliek is geloof ik dat Ice niet alleen is.
Of gelooft gij misschien toch in de theorie van ons Magie BLIJF IN JE KOT

Wiana

15 okt 2020, 16:39

Fred1950 schreef:
15 okt 2020, 16:04
Sekte leiders worden inderdaad ook verantwoordelijk gesteld voor wat er met hun volgers gebeurt.

Denk je dan écht dat ze zoveel volgelingen heeft, Fred ? :lol:
't Zal een pover proces worden :lol:
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

bluevelvet

15 okt 2020, 16:41

voorn schreef:
15 okt 2020, 11:15
Heb nog nooit geweten dat er met de griep zoveel patienten in het ziekenhuis liggen; op ITC en doden.
Virussen muteren, en als dat zogezegde coronavirus nu eens een variant moest zijn van het griepvirus ?

Van Gucht maakt ons wijs dat er geen griep heerst 😳 is hij geen dierenarts ?

Ben je zeker dat het geen grieppatienten zijn die nu in ziekenhuizen of op IC liggen ? Mensen met griep krijgen soms ook hartproblemen, ademhalingsproblemen......

Weet jij ook hoeveel er overlijden tijdens de jaarlijkse griep, niet zo zeer aan de griep maar door complicaties, o.a. longontsteking ?
We staan er niet bij stil, ook al omdat er niet veel acht aan gegeven wordt in de media.

Recente Overlijdens
Voor de periode van 5 oktober tot 11 oktober werden 139 sterfgevallen gerapporteerd.
Kijken we naar de grafiek dan zijn er meer dan 60 overlijdens van 85+ en +/- 45 in de groep van 74-84 en minder dan 20 bij de groep van 65-74 en minder dan 10 bij de groep van 64-45-jarigen.
Meer dan 100 sterfgevallen van ouderen waarvan meer dan de helft 85+
Of ze nog andere ziekten hadden wordt niet vermeld. Is dat wel het geval dan sterven ze niet door Covid maar MET Covid. Net zoals tijdens de jaarlijkse griep veel ouderen sterven door onderliggende ziektes.
Daarom spreekt men over risicopatienten een of ander heersend virus kan men dan beter missen als de pest.

https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf
Zie onder 2.4

bluevelvet

15 okt 2020, 16:54

E.T. schreef:
15 okt 2020, 14:37
bluevelvet schreef:
15 okt 2020, 13:51
E.T. schreef:
15 okt 2020, 12:35
Zouden Ryan en Harris dat werkelijk gezegd hebben?
“The World Health Organization has finally confirmed what we (and many experts and studies) have been saying for months – the coronavirus is no more deadly or dangerous than seasonal flu.
BlueIce probeer nu eens te begrijpen wat andere mensen posten :evil: Je bent echt van slechte wil hé.

Tweede poging:

:?: Zouden Ryan en Harris werkelijk gezegd hebben dat:
a) de mainstream media ondertussen angstaanjagende krantenkoppen bedacht hebben om het overheidsbeleid te steunen en onnodig angst te zaaien
b) en dit terwijl dit simpele rekensommetje ons laat zien dat de coronasceptici al die tijd gelijk hadden
Zo heel duidelijk was je ook niet. Ik heb nooit beweert dat die tekst aangehaald werd tijdens de “speciale sessie“ . Publiceerders voegen nu eenmaal commentaar toe en dat had ik wel al begrepen, jij blijkbaar niet :roll: :roll:
Dan denk ik dat jij niet begrijpend kunt lezen, is dat al niet gezegd geweest tegen jou, ik dacht van wel :!:

Hobo

15 okt 2020, 17:01

Over dat "volgen" en de eventuele Big-Brother vrees...
stel ik me de vraag of nu iedereen ook verplicht is (of zal worden)
zich een Smartphone aan te schaffen....!?
Enne wie gaat dat betalen of sponseren...
Of moet men (net als een hond) zich onderhuids een chip laten inplanten :!: :?:

Voor m'n buurman "Jules" is het geen probleem,
want die kan men altijd volgen via een...geurspoor. 8)
Sinds hij wat last heeft van z'n prostaat, gaat hij geen enkel paaltje of boom(pje) voorbij,
zonder even de de rits te openen en meewind, wat overtollig vocht te lozen. :idea:

H.

Fred1950

15 okt 2020, 17:07

bluevelvet schreef:
voorn schreef:
Heb nog nooit geweten dat er met de griep zoveel patienten in het ziekenhuis liggen; op ITC en doden.
Virussen muteren, en als dat zogezegde coronavirus nu eens een variant moest zijn van het griepvirus ?
.....
Word toch eens verstandig. Ziet een koe er uit als een varken ? Ik dacht het niet .... Het zijn nochtans allebei zoogdieren ....

tokkio

15 okt 2020, 17:26

Fred1950 schreef:
15 okt 2020, 17:07
bluevelvet schreef:
voorn schreef:
.....
Word toch eens verstandig. Ziet een koe er uit als een varken ? Ik dacht het niet .... Het zijn nochtans allebei zoogdieren ....
Natuurlijk muteren virussen, hebben ze in een normaal jaar telkens mee te maken, als ze de cocktail voor het griep vaccin maken,en ze er weer eens verkeerd zijn.
En als men er de cijfers van het huidige virus bijhaalt, zijn er al verschillende mutaties,men spreekt van dagelijks + 7000 besmettingen,maar tussen de 80 en 90% heeft geen symptomen,ze springen rond als een jong veulen,hoeveel echte corona infecties zijn er dan, en er is oversterfte, waar men in een gewoon griepseizoen,geen rekening mee hield , zijn het nu plots allemaal corona doden, in een" gewoon " griepjaar zijn er 500000 besmettingen ,en in 2018/19 zijn er 2900 meer mensen gestorven dan men verwacht had......
Wie maakt wie ,wat wijs.......
https://www.sciensano.be/nl/gezondheids ... za/cijfers
En lees dit ook maar......
https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... xt/sterfte
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.

15 okt 2020, 17:43

bluevelvet schreef:
15 okt 2020, 16:54
Zo heel duidelijk was je ook niet. Ik heb nooit beweert dat die tekst aangehaald werd tijdens de “speciale sessie“ . Publiceerders voegen nu eenmaal commentaar toe en dat had ik wel al begrepen, jij blijkbaar niet.
...
En weer doe je het BlueIce, jij hebt inderdaad nooit beweert dat dat tijdens de "speciale sessie" is gezegd en dus geef je nu de indruk dat ze het op een ander moment gezegd zouden hebben kunnen hebben 8O

Er was géén enkele aanwijzing in het artikel dat de laatste alinea's toegevoegde commentaar is.
Lees maar na ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet