Jan toen 6j, zat aan de tafel in de eetkamer zijn huiswerk te maken. Ik was net een dag uit het ziekenhuis en strompelde tamelijk gebukt van de pijn met de hand tussen mijn benen de tafel voorbij.
Jan keek op en vroeg met zijn lief snoetje: "mama, waarom loop jij eigenlijk altijd met Uw hand tussen Uw pagina?"
"Mijn keel wordt altijd wakker van den dorst"
Taakleraar: "onze takelaar"
"Wij moesten onze les opzeggen zonder "broek" (boek)
Ging telefoneren met zijn speelgoedje: "Hallo, kan U komen,3 heten er hier duchenne en eentje dat ben ik."
Hij ging met zijn vader naar den Antwerp (voetbal) en had schrik van de spionkoppen: "Papa de spionnen komen toch niet kijken hé?"
Héél poëtisch. Op een dag hadden we in de tuin een feest met vrienden. Jan was met andere kindjes aan het spelen, toen er eentje met zijn fietsje viel. Door de avondspots lag het kind juist op de rand van licht & donker. Jan zo lief als hij was, ging heel bekommerd naar het kind dat zich pijn had gedaan aan zijn vingertje. "Kijk mama een sneetje in de duisternis!"
Een andere dag zat hij op het toilet, horen we hem daar ineens beginnen gillen. Wij ernaartoe, trekken de deur van het toilet open en vragen geschrokken wat er scheelde. “snik…snik… er zit een MUGGENBEET op de wc!”
Mijn jongste Jorn, moest als huiswerk tegen de volgende dag het weesgegroet leren. Mama aan de kookpot, "ok ken je het weesgegroet al jongen?" "jaja mama zal ik het eens opzeggen?"
Daar gaan we:
"Wees gegroet Maria vol van genade, de Heer is met U en met al zijn vrouwen!"
We hebben hem daarna naar het stedelijk onderwijs gedaan.
We vroegen hem ooit wat hij later ging worden: “dief!”
De juf vroeg wie er allemaal voor het stalleke van kinneke Jezus stond: “nen traktor!”
Onze oudste Jens tussen 4j & 6j
Papa vermanend: "jongen je moet toch luisteren niet?" "Ja, maar ik heb ’n probleem, ik kan wel luisteren, maar mijn oren niet."
"Mama, weet U al wat ik ga worden vroeger?"
"Wij waren bij de oma naar pepi & kokki aan het zien, ze lachten op onze tv, op den Uwe ook?"
Hij stond door de raam naar buiten te kijken: “mama, het regent hier van van voor, ik ga eens kijken of het vanachter ook regent.”
"Als iedereen blij is, wat moeten de klein boelekes dan doen?! "
Jens kwam heel fier zijn eerste zinnetje dat hij moest leren schrijven tonen aan vader. Er stond: “depenis vanjan” Vader beetje verbaasd: "Jens, wat heb je hier geschreven?” “Awel papa, de pen is van Jan, toch!”
Laatst gewijzigd door prutske op 14 feb 2008, 22:32, 3 keer totaal gewijzigd.