Regeringsvormig
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Afspraak over 2 weken......
https://www.hln.be/binnenland/bericht-v ... ~a064fb4b/
https://www.hln.be/dossier-coronavirus/ ... ~a2feb0cc/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
miel - Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
- Locatie: vlaanderen
Voor de overvolle winkelstraten hebben de ministers zelf gezorgd. Ze sluiten de winkels voor minstens zes weken, dan kan je er op aan dat de mensen vlak voor de sluitingsperiode snel nog gaan shoppen. Zeker als de winkels vlak voor de sluiting zelfs op zondag open mogen zijn.
De sluiting had veel sneller moeten gebeuren of helemaal niet moeten gebeuren. De strengere maatregelen zullen niet het gewenste resultaat brengen zolang de scholen open blijven en de bedrijven nog produceren. Waarom is het veiliger in de supermarkten dan bij de kapper of “geen essentiële” winkels?
De maatregelen zijn toch overal hetzelfde.
De sluiting had veel sneller moeten gebeuren of helemaal niet moeten gebeuren. De strengere maatregelen zullen niet het gewenste resultaat brengen zolang de scholen open blijven en de bedrijven nog produceren. Waarom is het veiliger in de supermarkten dan bij de kapper of “geen essentiële” winkels?
De maatregelen zijn toch overal hetzelfde.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
De regering blijft maar dwarsliggen en fouten maken, de sluiting van de winkels is voor niets nodig,er is geen verschil tussen een colruyt, delhaize,een schoenwinkel, meubelwinkel of wat ook, zelfs cafés en restaurants moeten niet sluiten, het brengt alleen maar miserie, en armoede mee voor de uitbaters,als ze zich aan de maatregelen houden ,afstand houden, handen ontsmetten, en mondmasker op als men niet een of drinkt is er geen probleem,al die uitbaters hebben geïnvesteerd aan veilige opstellingen,en nu moeten ze terug sluiten,als er geen problemen zijn , zoekt de regering wel problemen, en is bezig een tsunami aan faillissementen te creëren.
Trouwens men mag wel op een overvolle bus ,of trein zitten, en staan, maar naar een gewone niet voeding winkel ,verbieden ze........de besmettingen gebeuren niet in winkels, restaurants, en cafés,zelfs niet bij een plaatsbezoek, voor wie een huis wilt kopen of huren ,maar wel bij de illegale feestjes die ze geven ,en bevolkings- groepen die denken dat hun god hen wel beschermd........
Trouwens men mag wel op een overvolle bus ,of trein zitten, en staan, maar naar een gewone niet voeding winkel ,verbieden ze........de besmettingen gebeuren niet in winkels, restaurants, en cafés,zelfs niet bij een plaatsbezoek, voor wie een huis wilt kopen of huren ,maar wel bij de illegale feestjes die ze geven ,en bevolkings- groepen die denken dat hun god hen wel beschermd........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
- Locatie: Antwerpen
Verplicht thuis werk.
Wie gaat bepalen of gij uw functie thuis kunt uitvoeren.
De vorige lockdown heeft mijn klein dochter thuis moeten werken. ( klantenservice en magazijn )
Nu afgeschaft is veel te complex ; plus geen controle op het aanwezige personeel.
En wat de winkels betreft er zijn erbij waar ik nog nooit heb moeten aanschuiven.
En we mogen gaan vissen, maar buiten een pot mais wat chapelure en gemalen kattenvoer zal in niet veel moeten gebruiken.
Wie gaat bepalen of gij uw functie thuis kunt uitvoeren.
De vorige lockdown heeft mijn klein dochter thuis moeten werken. ( klantenservice en magazijn )
Nu afgeschaft is veel te complex ; plus geen controle op het aanwezige personeel.
En wat de winkels betreft er zijn erbij waar ik nog nooit heb moeten aanschuiven.
En we mogen gaan vissen, maar buiten een pot mais wat chapelure en gemalen kattenvoer zal in niet veel moeten gebruiken.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Met mais vangt men dikke karpersEn we mogen gaan vissen, maar buiten een pot mais wat chapelure en gemalen kattenvoer zal in niet veel moeten gebruiken.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
petrol - Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06
Velen hebben zitten te roepen op die knalrode linkse Groenen.
Ze zullen nog wat beleven de volgende jaren.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201110_96591795
Ze zullen nog wat beleven de volgende jaren.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201110_96591795
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Zalig toch, meer van dat.Perrol schreef:
Velen hebben zitten te roepen op die knalrode linkse Groenen.
Ze zullen nog wat beleven de volgende jaren.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201110_96591795
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Ontbinding Waalse NMBS-vastgoedfiliaal weer uitgesteld
De Tijd - Wim Van de Velden
De geplande ontbinding van de Waalse NMBS- dochter Eurogare is uitgesteld tot 2023, wanneer de bouw van het geldverslindende station van Bergen klaar is. Dat zei minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo).
Het NMBS-vastgoedfiliaal Eurogare werd opgericht voor de bouw van het station van Bergen, een prestigeproject van de Spaanse sterarchitect Santiago Calatrava. Dat werd in 2013 aangevat. Het moest klaar zijn in 2015, toen Bergen de culturele hoofdstad van Europa was. Maar de werken liepen keer op keer vertraging op.
De NMBS besliste al in 2018 Eurogare en zijn Vlaamse tegenhanger Eurostation af te schaffen, maar dat gebeurde enkel voor Eurostation. De opslorping van Eurogare, waar een handvol mensen werkt, was gepland voor 2020, als het station van Bergen opgeleverd zou worden.Maar er is weer uitstel. Minister van Mobiliteit Gilkinet bevestigde dinsdag in de Kamercommissie Mobiliteit dat Eurogare pas in de NMBS wordt geïntegreerd na de afwerking midden 2023 van het station van Bergen.
‘De Vlaamse tegenhanger van Eurogare is jaren geleden op een efficiënte manier ontbonden. In Wallonië is dat blijkbaar moeilijker. Ook Vincent Bourlard, de huidige CEO en luitenant van Elio Di Rupo, blijft op post met een stevige vergoeding’, zegt Kamerlid Tomas Roggeman (N- VA). ‘Ik roep de minister op deze augiasstal zo snel mogelijk uit te mesten.’
Bourlard, de directeur Stations van de NMBS, ging op 1 oktober met pensioen. Maar de raad van bestuur van de vervoersmaatschappij besliste eind 2016 zijn mandaat als afgevaardigd bestuurder bij Eurogare te verlengen tot 2020. Nu blijft hij op post tot 2023. ‘Ondertussen verdient hij met dat uitdovende mandaat 10.000 euro per maand’, zegt Roggeman.
‘Heel dit zaakje stinkt en is een hallucinant verhaal. Het in stand houden van Eurogare dient alleen voor de afwerking van het megalomane project in Bergen. Een station waar nota bene minder reizigers opstappen dan in het station van Denderleeuw. Maar in Denderleeuw woont geen kopstuk van de PS’ ( Elio Di Rupo, red. ), zegt Roggeman.
En als ge ziet hoe hier in Limburg de stations van bv. Hasselt en Genk erbij liggen...... een echte schande , maar in Wallonië geldt , eigen stations eerst !
De Tijd - Wim Van de Velden
De geplande ontbinding van de Waalse NMBS- dochter Eurogare is uitgesteld tot 2023, wanneer de bouw van het geldverslindende station van Bergen klaar is. Dat zei minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo).
Het NMBS-vastgoedfiliaal Eurogare werd opgericht voor de bouw van het station van Bergen, een prestigeproject van de Spaanse sterarchitect Santiago Calatrava. Dat werd in 2013 aangevat. Het moest klaar zijn in 2015, toen Bergen de culturele hoofdstad van Europa was. Maar de werken liepen keer op keer vertraging op.
De NMBS besliste al in 2018 Eurogare en zijn Vlaamse tegenhanger Eurostation af te schaffen, maar dat gebeurde enkel voor Eurostation. De opslorping van Eurogare, waar een handvol mensen werkt, was gepland voor 2020, als het station van Bergen opgeleverd zou worden.Maar er is weer uitstel. Minister van Mobiliteit Gilkinet bevestigde dinsdag in de Kamercommissie Mobiliteit dat Eurogare pas in de NMBS wordt geïntegreerd na de afwerking midden 2023 van het station van Bergen.
‘De Vlaamse tegenhanger van Eurogare is jaren geleden op een efficiënte manier ontbonden. In Wallonië is dat blijkbaar moeilijker. Ook Vincent Bourlard, de huidige CEO en luitenant van Elio Di Rupo, blijft op post met een stevige vergoeding’, zegt Kamerlid Tomas Roggeman (N- VA). ‘Ik roep de minister op deze augiasstal zo snel mogelijk uit te mesten.’
Bourlard, de directeur Stations van de NMBS, ging op 1 oktober met pensioen. Maar de raad van bestuur van de vervoersmaatschappij besliste eind 2016 zijn mandaat als afgevaardigd bestuurder bij Eurogare te verlengen tot 2020. Nu blijft hij op post tot 2023. ‘Ondertussen verdient hij met dat uitdovende mandaat 10.000 euro per maand’, zegt Roggeman.
‘Heel dit zaakje stinkt en is een hallucinant verhaal. Het in stand houden van Eurogare dient alleen voor de afwerking van het megalomane project in Bergen. Een station waar nota bene minder reizigers opstappen dan in het station van Denderleeuw. Maar in Denderleeuw woont geen kopstuk van de PS’ ( Elio Di Rupo, red. ), zegt Roggeman.
En als ge ziet hoe hier in Limburg de stations van bv. Hasselt en Genk erbij liggen...... een echte schande , maar in Wallonië geldt , eigen stations eerst !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Jep, de ene extra taks na de andere,ze beginnen al met een koolstoftaks,dus op de vervuilende brandstoffen,hout, pellets,gas, mazout en kolen,en ze willen ook de sluiting van de kerncentrales,maar om genoeg stroom te hebben gaan ze die vervuilende centrales terug opstarten, en daarmee zitten we bij de slechtste leerling van de milieuklas.....petrol schreef: ↑11 nov 2020, 09:11Velen hebben zitten te roepen op die knalrode linkse Groenen.
Ze zullen nog wat beleven de volgende jaren.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201110_96591795
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/12 ... -met-meer/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Het zal met een flinstone auto moeten zijn, en op de C0² die we uitademen moeten we dan ook maar C0² taks betalen, want ze willen tegen 2050 C0² neutraal zijn..........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
- Locatie: Antwerpen
Dat de groenen eens komen kijken naar Fort7 in Wilrijk.
En eens kijken naar de milieu maatregelen op dat water eens vergelijken tussen de visclub en Natuurpunt
Zuurstof regeling, waterpeilregeling, algenbestrijding, onderhoud oever en rietvelden kappen dode-en gevaarlijke bomen. Vallen allemaal ten koste van de hengelaars op hun gedeelte. Natuurpunt bezit enkel een hark en een schop; misschien nog een boomzaag. Terwijl de hengelaars een proffesioneel werkhuis hebben tot en met traktor en vlot.
Geweldig die groene natuurmannen.
En nu nog Eneos dwarsbomen, 5000 man voor de bouw aan het werk en 500 arbeidsplaatsen in het Waasland.
En eens kijken naar de milieu maatregelen op dat water eens vergelijken tussen de visclub en Natuurpunt
Zuurstof regeling, waterpeilregeling, algenbestrijding, onderhoud oever en rietvelden kappen dode-en gevaarlijke bomen. Vallen allemaal ten koste van de hengelaars op hun gedeelte. Natuurpunt bezit enkel een hark en een schop; misschien nog een boomzaag. Terwijl de hengelaars een proffesioneel werkhuis hebben tot en met traktor en vlot.
Geweldig die groene natuurmannen.
En nu nog Eneos dwarsbomen, 5000 man voor de bouw aan het werk en 500 arbeidsplaatsen in het Waasland.
-
petrol - Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06
Geen probleem voor Ineos als die Groene onnozelaars moeilijk gaan doen.voorn schreef: ↑16 nov 2020, 10:29Dat de groenen eens komen kijken naar Fort7 in Wilrijk.
En eens kijken naar de milieu maatregelen op dat water eens vergelijken tussen de visclub en Natuurpunt
Zuurstof regeling, waterpeilregeling, algenbestrijding, onderhoud oever en rietvelden kappen dode-en gevaarlijke bomen. Vallen allemaal ten koste van de hengelaars op hun gedeelte. Natuurpunt bezit enkel een hark en een schop; misschien nog een boomzaag. Terwijl de hengelaars een proffesioneel werkhuis hebben tot en met traktor en vlot.
Geweldig die groene natuurmannen.
En nu nog Eneos dwarsbomen, 5000 man voor de bouw aan het werk en 500 arbeidsplaatsen in het Waasland.
Zetten ze hun fabriek weg in Rotterdam.Vijfhonderd jobs weg !!
Simpel,toch?