Mondmaskers verplicht

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

18 nov 2020, 17:41

bluevelvet schreef:
18 nov 2020, 17:37
E.T. schreef:
18 nov 2020, 15:51
En wat deden die "brave" rekruten in 't weekend?
Geen domme vragen stellen als je het artikel niet gelezen hebt, indien van wel
dan zou je het antwoord kennen :idea:
Hoe is het mogelijk je zo dom te kennen te geven. Maar allez, ik zou het al moeten geweten hebben, je werd er al dikwijls op gewezen door een ander forumlid :!:
Door wie en hoe werden ze in quarantaine bevoorraad ? Je kan ook besmet geraken door "dingen" vast te nemen waarop iemand geniest of gehoest heeft ( messen , borden , vorken , conserve blikken , etc ... ).

E.T.

18 nov 2020, 17:59

Er zijn geen domme vragen wel domme antwoorden ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

frits1955

18 nov 2020, 18:48

Beste bluevelvet: met wiens voeten probeer je hier te spelen? Here we go again:

Xandernieuws schrijft: "The Lancet publiceerde in juli de tot nu toe grootste wereldwijde studie naar de lockdowns in verschillende landen. Conclusie: er is geen enkel verband tussen de dwangmaatregelen en het aantal doden per miljoen inwoners.”
jij schrijft: Xandernieuws verwijst de lezers naar een tot nog toe bekende grootste studie van The Lancet betreffende lockdowns en doden per miljoen inwoners. Over die studie zelf schrijft Xandernieuws verder niets :!: Aan de lezers om al dan niet de link aan te klikken om meer over die studie te lezen. "

Bon, ik wil meer lezen over die studie en een normaal mens verwacht dan dat die link naar "The lancet" zal leiden. Neen natuurlijk: die gaat naar de webstek van "AIER "en dat is een rechtse zgn. denktank en heeft geen bal te maken met "The Lancet".

Weer maak je de fout om verschillende bronnen en conclusies door elkaar te haspelen. Het laat me koud welke twitteraars of welke rechtse denktanks wat dan ook te vertellen hebben over die studie. Ik wil de conclusies van "The Lancet" lezen waarin zwart op wit staat dat lockdowns zinloos zijn.

Wat ik bv; lees op de site van "The lancet": "Lockdown therefore appears to have been successful not only in alleviating the burden on the intensive care units of the two most severely affected regions of France, but also in preventing uncontrolled epidemics in other regions. These simple obser­vations support results from other studies which have estimated the impact of lockdown on SARS-CoV-2 spread to be strong.
Enforcement of public health and social measures in combination with important testing, tracing, and isolating capacities will be critical in case of an epidemic rebound to avoid re-introducing a lockdown—a situation for which the economic cost and broader impact on society are considerable.

frits1955

18 nov 2020, 19:46

Aan frits1955 om bewijs te leveren dat de tabel met de bevindingen van de studie onder de rekruten fake is, studie die aantoont dat de extreme maatregelen van de studiegroep de verspreiding van het virus niet heeft kunnen tegenhouden.
Wat lezen we over die test met de rekruten op Xandernieuws? Ik citeer:" .... strenge lockdowns, strenge handhaving van mondkapjes en social distancing, en zoveel mogelijk mensen testen, blijkt averechts te werken, en helemaal NIETS te doen tegen de verspreiding van een virus...."

Nu gaan we kijken wat de organisatoren van die test zelf zeggen het "Naval Medical Research Center : "...

Navy/Marine Corps COVID-19 Study Findings Published in New England Journal of Medicine
12 November 2020 From Naval Medical Research Center Public Affairs

https://www.navy.mil/Press-Office/News- ... nal-of-me/

Wie het fijne wilt weten moet alles maar lezen maar het besluit aldaar is: "...According to the authors, these results suggest the need to augment public health measures with widespread initial and repeated surveillance testing to prevent COVID-19 transmission in group settings.

Conclusie: jij en bij uitbreiding Xandernieuws lullen gewoon uit hun nek. ik heb enkel gekeken naar diegenen die het onderzoek gedaan hebben en er ook conclusies uitgetrokken hebben. Wat rechtse samenzweerders , dubieuze denktanks zoals Americain Institute for Ecocomic Research (AIER) en dito Twitteraars te vertellen hebben boeit me dienaangaande voor geen meter.

E.T.

18 nov 2020, 21:04

frits1955 schreef:
18 nov 2020, 19:46
Conclusie: jij en bij uitbreiding Xandernieuws lullen gewoon uit hun nek. ik heb enkel gekeken naar diegenen die het onderzoek gedaan hebben en er ook conclusies uitgetrokken hebben. Wat rechtse samenzweerders , dubieuze denktanks zoals Americain Institute for Ecocomic Research (AIER) en dito Twitteraars te vertellen hebben boeit me dienaangaande voor geen meter.
Hoe is het mogelijk je zo dom te kennen te geven. - - - - - - - -NOT
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

hovel

18 nov 2020, 21:24

bluevelvet schreef:
18 nov 2020, 15:39
En dan komt het : Even a Military-Enforced Quarantine Can’t Stop the Virus, Study Reveals
De verwijzing naar het artikel op www.aier.org waaruit bovenstaande kop komt is op de website www.redit.com door de moderator verwijderd wegens
"... because it has a sensationalized, editorialized, or biased headline and is therefore in violation of ..."

Verder wil ik ook volgend commentaar aanhalen: (vertaald)
"Ik snap niet hoe dit van toepassing is op mensen buiten het leger, of in ieder geval buiten deze specifieke groep? De rekruten die ze volgden, wonen in gemeenschappelijke woningen, eten in grote groepen, trainen in grote groepen, tijdens de training worden ze gedwongen fysiek dicht bij elkaar te zijn terwijl ze meer ademen. Ik snap niet hoe dit van toepassing is op mensen die in quarantaine gaan met hun naaste familie en niet dagelijks aan honderden andere mensen worden blootgesteld? " Bron: Slykop4th

Wat betreft de studie en de tabel, die zijn echt. Alleen de conclusies, dat de genomen maatregelen geen zin hebben, die sommigen hieruit willen afleiden raken kant noch wal.
Het virus kan (voorlopig) niet gestopt worden maar het kan wel vertraagd of de uitwerking ervan beperkt worden en daar dienen de maatregelen voor.

E.T.

18 nov 2020, 21:27

Jongens, jullie gaan ze boos maken ...

bluevelvet

19 nov 2020, 03:09

The Lancet and the New Engeland Journal of Medicine two of the world’s most prestigious medical journals.

SARS-CoV-2 Transmission among Marine Recruits during Quarantine

Hieronder nogmaals de studie met de tabel te vinden op de site van New Engeland Journal of Medicine one of the world’s most prestigious medical journals !

Ook nog maar eens verduidelijken dat deze studie niets te zien heeft met de studie van The Lancet, zoals ik al eerder uitlegde en hou Xandernieuws erbuiten, we hebben de originele tekst[/b].
https://www.nejm.org/na101/home/literat ... 17_t1.jpeg

Waarom deze studie ?
“De doeltreffendheid van volksgezondheidsmaatregelen om de overdracht van het ernstige acute respiratoire syndroom coronavirus 2 (SARS-CoV-2) onder controle te houden, is bij jonge volwassenen niet goed onderzocht.” aldus het artikel.

Frits1855 zit ook maar uit zijn nek te kletsen en er van alles bij te sleuren omdat hij niet wil toegeven dat de studie aantoont dat zelfs in quarantaine het virus toeslaat ! En anders levert hij maar bewijs dat het artikel en de tabel fake is !
Ik hou het op deze studie (=Xandernieuws) die mij voldoende info verschaft heeft en GEEN leugens bevatten.
Ik wil er nog aan toevoegen dat een groep van 1848 niet niets is om samen in quarantaine te zitten gedurende 14 dagen en onder controle te houden.
Denken we maar aan een afdeling studenten op een campus :!:

P.S. : Journalisten die durven te schrijven tegen de algemene opinie in hebben het niet gemakkelijk. Het zelfde voor wetenschappers, artsen.....
Zij worden weggezet als hoaxsites, complotdenkers .....
Er zouden al meer dan 200.000 video’s van YouTube verwijderd zijn en accounts worden opgeheven. Maar ook Twitter en Facebook censureren dat het een lieve lust is.
Maar ze zijn zich aan het verzamelen, ze willen de waarheid aan het licht brengen van al dat gesjoemel met cijfers, valse berichtgevingen, bangmakerij, ......edm.
Rechtszaken worden aangespannen. We zullen er nog van horen :!:

bluevelvet

19 nov 2020, 03:32

hovel schreef:
18 nov 2020, 21:24
bluevelvet schreef:
18 nov 2020, 15:39
En dan komt het : Even a Military-Enforced Quarantine Can’t Stop the Virus, Study Reveals
De verwijzing naar het artikel op www.aier.org waaruit bovenstaande kop komt is op de website www.redit.com door de moderator verwijderd wegens
"... because it has a sensationalized, editorialized, or biased headline and is therefore in violation of ..."

Verder wil ik ook volgend commentaar aanhalen: (vertaald)
"Ik snap niet hoe dit van toepassing is op mensen buiten het leger, of in ieder geval buiten deze specifieke groep? De rekruten die ze volgden, wonen in gemeenschappelijke woningen, eten in grote groepen, trainen in grote groepen, tijdens de training worden ze gedwongen fysiek dicht bij elkaar te zijn terwijl ze meer ademen. Ik snap niet hoe dit van toepassing is op mensen die in quarantaine gaan met hun naaste familie en niet dagelijks aan honderden andere mensen worden blootgesteld? " Bron: Slykop4th

Wat betreft de studie en de tabel, die zijn echt. Alleen de conclusies, dat de genomen maatregelen geen zin hebben, die sommigen hieruit willen afleiden raken kant noch wal.
Het virus kan (voorlopig) niet gestopt worden maar het kan wel vertraagd of de uitwerking ervan beperkt worden en daar dienen de maatregelen voor.
Dat is uw mening. Ik volg deze (vertaald uit onderstaande site)

”Maar met deze Marine studie heb je een bijna homogene groep op basis van leeftijd, gezondheid en leefdichtheid. En zelfs hier, zie je bevestigd wat zoveel andere studies hebben aangetoond: Lockdowns zijn nutteloos destructief. Ze hebben de ziekte niet onder controle. Ze verpletteren de menselijke vrijheid en brengen verbazingwekkende kosten met zich mee........
De lockdowners blijven ons vertellen dat we op de wetenschap moeten letten. Dat is wat we doen. Wanneer de resultaten in tegenspraak zijn met hun pro-compulsieverhaal, doen ze alsof de onderzoeken niet bestaan en lopen ze vooruit met hun enge plannen om alle sociale functies uit te schakelen in de aanwezigheid van een virus. Lockdowns zijn geen wetenschap. Dat zijn ze nooit geweest. Ze zijn een experiment in sociaal/politiek top-down management dat geen precedent heeft in de kosten voor het leven en de vrijheid.

https://www.aier.org/article/even-a-mil ... y-reveals/

E.T.

19 nov 2020, 12:16

Ik wil er nog aan toevoegen dat een groep van 1848 niet niets is om samen in quarantaine te zitten gedurende 14 dagen en onder controle te houden. Denken we maar aan een afdeling studenten op een campus :!:
Domme vraag, lezen jullie je eigen teksten wel eens na?
Jullie hangen een heel verhaal op om te vertellen over een studie die moet bewijzen dat zelfs in quarantaine het virus toeslaat om dan in de volgende paragraaf de opzet ervan volledig onderuit te halen.

De kannibaal

19 nov 2020, 12:44

E.T. schreef:
ollega
Ik wil er nog aan toevoegen dat een groep van 1848 niet niets is om samen in quarantaine te zitten gedurende 14 dagen en onder controle te houden. Denken we maar aan een afdeling studenten op een campus :!:
Jullie hangen een heel verhaal op om te vertellen over een studie die moet bewijzen dat zelfs in quarantaine het virus toeslaat om dan in de volgende paragraaf de opzet ervan volledig onderuit te halen.
Heeft U al eens gekeken naar de tijden waarop de collega nog aan het posten is. Het loopt naar het einde van de nachtshift. Om 3 uur deze nacht gaat gij ook geen zin meer hebben om U teksten te herlezen. :D :) :)

Fred1950

19 nov 2020, 13:01

De kannibaal schreef:
19 nov 2020, 12:44
E.T. schreef:
ollega
Heeft U al eens gekeken naar de tijden waarop de collega nog aan het posten is. Het loopt naar het einde van de nachtshift. Om 3 uur deze nacht gaat gij ook geen zin meer hebben om U teksten te herlezen. :D :) :)
:lol: 't Is niet de eerste keer dat collega bluevelvet er van wakker ligt dat ze ons niet kan overtuigen. :wink:

Dicksy

19 nov 2020, 13:06

Fred1950 schreef:
:lol: 't Is niet de eerste keer dat collega bluevelvet er van wakker ligt dat ze ons niet kan overtuigen. :wink:
:lol: En het is ook niet de eerste keer als ze jullie met de rug tegen de muur plakken (figuurlijk) jullie uren verdwijnen tot de 'bewuste posting' ondergesneeuwd is en dan terug gewoon verder doen. :wink:

bluevelvet

19 nov 2020, 14:06

Danish Mask Study: Masks Do Not Protect From Coronavirus.
https://lockdownsceptics.org/
Om politieke redenen hadden drie grote tijdschriften eerder geweigerd de Deense studie te publiceren : The Lancet, The New England Journal of Medicine en het tijdschrift JAMA van de American Medical Association.

De Deense gerandomiseerde gecontroleerde studie is nu gepubliceerd in de Annals of Internal Medicine. Zoals verwacht, vond de proef geen statistisch significant voordeel van het dragen van een gezichtsmasker.

https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-6817

https://swprs.org/the-suppressed-danish-mask-study/

Ondertussen heeft de Amerikaanse onderzoeker Yinon Weiss zijn grafieken over maskermandaten en coronavirusinfecties in verschillende landen en Amerikaanse staten bijgewerkt. De grafieken geven aan dat maskermandaten geen verschil hebben gemaakt of zelfs contraproductief kunnen zijn geweest.
Het publiceren van de Deense studie heeft dus al positieve veranderingen gebracht in de grafieken.

De WHO had ook eerst gemeld dat er onvoldoende bewijs was dat het zinvol is dat gezonde mensen een masker dragen.
Op 6 juni veranderde de WHO echter haar standpunt en vond dat regeringen het publiek zouden moeten aanmoedigen om maskers te dragen op plaatsen met veel mensen en waar sociale afstand moeilijk te observeren is. Daarom werd er verwezen naar het onderzoek, met name een door de WHO gefinancierde zogenaamde metastudie in The Lancet, waarin onderzoekers concludeerden dat maskers beschermend bleken te zijn voor "mensen in openbare ruimtes die zijn blootgesteld aan infectie"

Er is echter aangetoond dat de metastudie van de WHO ernstig gebrekkig is.
(Wordt vervolgd)

bluevelvet

19 nov 2020, 14:12

Dicksy schreef:
19 nov 2020, 13:06
Fred1950 schreef:
:lol: En het is ook niet de eerste keer als ze jullie met de rug tegen de muur plakken (figuurlijk) jullie uren verdwijnen tot de 'bewuste posting' ondergesneeuwd is en dan terug gewoon verder doen. :wink:
Ach Dicksy, toont nog eens aan waar ze zich mee bezighouden, in plaats van te argumenteren, omdat ze geen weerwoord hebben. Wie sprak er hier over vijfjarigen :P :P