Farma-industrie & corona-vaccin

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Seppe123

28 nov 2020, 10:03

Ice ,

Seppe123 schreef: ↑
26 nov 2020, 23:52
Ice, jij weet zelf niet hoe een vaccin werkt. Je wordt NIET besmet door een vaccin! (ook al zit er een dood virus of een stukje virus in verwerkt)

UW antwoord hierop:
Mensen die na een griepvaccin sterven, sterven inderdaad niet door de griep, wel door de griepprik, daar heb je gelijk in...

Dit is nog maar eens het bewijs dat je niet begrijpend kan lezen!!!
Ice

28 nov 2020, 13:42

Seppe123 schreef:
28 nov 2020, 10:03
Ice ,

Seppe123 schreef: ↑
26 nov 2020, 23:52
Ice, jij weet zelf niet hoe een vaccin werkt. Je wordt NIET besmet door een vaccin! (ook al zit er een dood virus of een stukje virus in verwerkt)

UW antwoord hierop:
Mensen die na een griepvaccin sterven, sterven inderdaad niet door de griep, wel door de griepprik, daar heb je gelijk in...

Dit is nog maar eens het bewijs dat je niet begrijpend kan lezen!!!
Helaas....begrijpend lezen? :roll:
Als je met de griepprik het griepvirus binnenkrijgt en dan toch griep krijgt waar ga je dan aan dood? Een hartinfarct misschien? :P
Een stukje van een virus of een virus....maar dan krijg je toch wel 'het' virus binnen...of niet?
Of kun je ook maar een beetje zwanger zijn? :twisted:
Maar dat zul je vast ook alweer niet snappen... :P

Fred1950

28 nov 2020, 13:47

Ice schreef:
28 nov 2020, 13:42
...
Een stukje van een virus of een virus....maar dan krijg je toch wel 'het' virus binnen...of niet?
...
Bah nee. Ge eet toch ook geen appelsien of kiwi met schil en al. Vergelijk het vaccin met een binnenste van een kiwi. De schil van een patat is ook giftig zoals je wellicht wel weet ( behoort tot de familie van de nachtschaden ), het binnenste ervan bevat echter veel zetmeel.
Ice

28 nov 2020, 14:28

Ah, nu is een vaccin al ne patat... :P
En de schil van de patat proeft niet als patat, zeker? Die heeft ook een heel andere samenstelling? Dat is van karton misschien? :twisted:
Ook een stukje van een dood virus bevat de eigenschappen van dat virus. :roll:
Of ga je die wetenschappelijk bewezen feiten ook nog ontkennen? 8O

Fred1950

28 nov 2020, 15:18

Ice schreef:
28 nov 2020, 14:28
Ah, nu is een vaccin al ne patat... :P
En de schil van de patat proeft niet als patat, zeker? Die heeft ook een heel andere samenstelling? Dat is van karton misschien? :twisted:
Ook een stukje van een dood virus bevat de eigenschappen van dat virus. :roll:
Of ga je die wetenschappelijk bewezen feiten ook nog ontkennen? 8O
De schil van de patat heeft inderdaad een andere samenstelling. En het gehalte aan vergif vergroot nog als hij groen ziet ( als hij niet volledig onder de grond zit wordt wat erboven zit groen ). Het vaccin is als een virus zonder schil, of als een patat zonder schil. :) Een dood virus is dood en kan zich niet meer voortplanten. Het wordt wel als een vreemd dood ding door ons afweersysteem ontdekt, en het afweersysteem gaat er hierdoor specifieke antistoffen tegen ontwikkelen.

Dicksy

28 nov 2020, 15:40

Fred schreef:
Een dood virus is dood en kan zich niet meer voortplanten. Het wordt wel als een vreemd dood ding door ons afweersysteem ontdekt, en het afweersysteem gaat er hierdoor specifieke antistoffen tegen ontwikkelen.
Specifieke antistoffen ontwikkelen tegen dat dood ding....o.k
Maar als men besmet wordt is dat toch door een vreemd levend ding en daar heeft het geen specifieke antistoffen tegen ontwikkelt, enkel tegen dat vreemd dood ding. 8O
Ik kan niet goed volgen, sorry. Leg het mij eens uit? 8O

Wil.

28 nov 2020, 15:50

Dicksy, een bokser traint met als tegenstander een 'dode' boksbal om nadien tegen een levende tegenstander beter voorbereid te zijn.

Idem met ons immuunstelsel.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

28 nov 2020, 16:12

Dicksy schreef:
Fred schreef:
Een dood virus is dood en kan zich niet meer voortplanten. Het wordt wel als een vreemd dood ding door ons afweersysteem ontdekt, en het afweersysteem gaat er hierdoor specifieke antistoffen tegen ontwikkelen.
Maar als men besmet wordt is dat toch door een vreemd levend ding en daar heeft het geen specifieke antistoffen tegen ontwikkelt, enkel tegen dat vreemd dood ding. 8O
Maakt geen verschil. Het afweermechanisme ziet geen onderscheid tussen het "levend" en het "dood" virus. Als het antistoffen opbouwt tegen dat dood ding, dan werken die ook tegen het levend ding. Dat is net de bedoeling van een vaccin ( met "dode" virussen en varianten ), en het verleden heeft bewezen dat dit werkt voor alle virussen waartegen men vaccineert.

bluevelvet

28 nov 2020, 16:41

Dicksy schreef:
Dicksy,

Het probleem is dat volgens virologen een virus noch levend noch dood is! Het kan zich zelfstandig niet vermeerderen en is dus dood of inactief. In deze betekenis zijn het geen levende organismen.
Het heeft een gastheer nodig, en eens een gastheercel binnengedrongen wordt het actief, en kan er sprake zijn van een “levend” virus.
Valt dus te bezien wat onder “leven” verstaan wordt. Alle virologen zijn het er niet mee eens.
Wat we wel wel weten is dat het gevaarlijke ziektes kan teweegbrengen :(

Fred1950

28 nov 2020, 16:50

bluevelvet schreef:
28 nov 2020, 16:41
Dicksy schreef:
Dicksy,

Het probleem is dat volgens virologen een virus noch levend noch dood is! Het kan zich zelfstandig niet vermeerderen en is dus dood of inactief. In deze betekenis zijn het geen levende organismen.
Het heeft een gastheer nodig, en eens een gastheercel binnengedrongen wordt het actief, en kan er sprake zijn van een “levend” virus.
Valt dus te bezien wat onder “leven” verstaan wordt. Alle virologen zijn het er niet mee eens.
Wat we wel wel weten is dat het gevaarlijke ziektes kan teweegbrengen :(
Hetgeen in een vaccin steekt kan NIET meer in een cel binnendringen en kan dus niet "levend" worden. ! Maar het wordt door zijn chemische structuur WEL ontdekt door het immuunsysteem dat hierdoor tegen dat virus antistoffen gaat aanmaken. Duidelijk toch.

Dicksy

28 nov 2020, 17:13

Wil. schreef:
Dicksy, een bokser traint met als tegenstander een 'dode' boksbal om nadien tegen een levende tegenstander beter voorbereid te zijn.

Idem met ons immuunstelsel.
Maar het punt is dat ons immuunsysteem wel dat vreemd dood ding zal herkennen en er antistoffen voor zal aanmaken en bestrijden maar niet voor dat vreemd levend ding want daar is het niet voor getraind. :roll:
Als men dus besmet wordt door een vreemd levend ding weet uw immuunsysteem in principe niet wat het moet doen tenzij ons immuunsysteem zo gesofisticeerd is dat het het kan bepalen dat dit vreemd levend ding idem is aan het eerder vreemd dood ding geïnjecteerd.

Fred1950

28 nov 2020, 18:53

Dicksy schreef:
28 nov 2020, 17:13
...
Maar het punt is dat ons immuunsysteem wel dat vreemd dood ding zal herkennen en er antistoffen voor zal aanmaken en bestrijden maar niet voor dat vreemd levend ding want daar is het niet voor getraind. :roll:
... waar het ge dat gelezen of gehoord .... :roll:
Als men dus besmet wordt door een vreemd levend ding weet uw immuunsysteem in principe niet wat het moet doen tenzij ons immuunsysteem zo gesofisticeerd is dat het het kan bepalen dat dit vreemd levend ding idem is aan het eerder vreemd dood ding geïnjecteerd.
... omgekeerd, het immuunsysteem is te dom om het verschil te merken tussen dat vreemd levend ding en dat vreemd dood ding. Het gaat het allebei op dezelfde manier te keer door er antistoffen tegen aan te maken. Het grote verschil is dat het "dood" ding geen cellen kan binnendringen en dus ook geen schade kan veroorzaken.

Dicksy

28 nov 2020, 19:09

Fred1950 schreef:
Dicksy schreef:
.. omgekeerd, het immuunsysteem is te dom om het verschil te merken tussen dat vreemd levend ding en dat vreemd dood ding. Het gaat het allebei op dezelfde manier te keer door er antistoffen tegen aan te maken. Het grote verschil is dat het "dood" ding geen cellen kan binnendringen en dus ook geen schade kan veroorzaken.
Simpele redenering dan......iets wat dood is moet men niet bestrijden (uw woorden: dat het "dood" ding geen cellen kan binnendringen en dus ook geen schade kan veroorzaken) of het nu de cellen binnen dringt of niet.
Dan lijkt het mij logischer dat men een 'levend' ding injecteert, en het is hier al aangehaald (in verzwakte vorm), om effectief antistoffen aan te maken. Ik baseer mij voor mijn redenering enkel en alleen op de woordjes, misschien in zijn engste vorm, 'dood' en 'levend' die hier gebruikt worden.

E.T.

28 nov 2020, 19:21

Bij virussen kunnen de begrippen 'dood' en 'levend' zelfs in hun engste vorm verwarrend zijn :wink:

Virussen ademen niet, hebben geen geslacht, hebben zelfs geen sex :wink: dat zou IK geen leven noemen
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950

28 nov 2020, 19:22

Dicksy schreef:
28 nov 2020, 19:09
Fred1950 schreef:
Dicksy schreef:
.. omgekeerd, het immuunsysteem is te dom om het verschil te merken tussen dat vreemd levend ding en dat vreemd dood ding. Het gaat het allebei op dezelfde manier te keer door er antistoffen tegen aan te maken. Het grote verschil is dat het "dood" ding geen cellen kan binnendringen en dus ook geen schade kan veroorzaken.
Simpele redenering dan......iets wat dood is moet men niet bestrijden (uw woorden: dat het "dood" ding geen cellen kan binnendringen en dus ook geen schade kan veroorzaken) of het nu de cellen binnen dringt of niet.
Dan lijkt het mij logischer dat men een 'levend' ding injecteert, en het is hier al aangehaald (in verzwakte vorm), om effectief antistoffen aan te maken. Ik baseer mij voor mijn redenering enkel en alleen op de woordjes, misschien in zijn engste vorm, 'dood' en 'levend' die hier gebruikt worden.
Logisch ? Jawel, maar het immuunsysteem denkt niet logisch :lol: , en maar goed ook, zoniet zaten we in een toestand zoals in 1918 toen er van vaccins ontwikkelen nog geen sprake was. Ik heb al geschreven wat mijn grootvader mij ooit verteld heeft nietwaar .... Het immuunsysteem bouwt wel degelijk antistoffen op als het dat "dood" ding tegenkomt. Dat is toch een goede zaak nietwaar.