In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2

29 nov 2020, 18:27

AfbeeldingDag seizoentjes allemaal ..
Hier scheen de zon vandaag vanaf 11 u maar er waaide een ijzige wind ...
Heb buiten de echte kerstboom proberen te versieren aan de brievenbus . Het is maar een schraal exemplaar maar als nieuwe bewoner doe ik maar mee met de rest van het dorp en de buurt . De kost prijs was voor een deel voor goed doel ....
Ik hoop dat jullie een fijne zondag hebben gehad .
HVT : zo fijn dat poes nog wat kan blijven ..
GRanny M : oeps : dan zullen jouw oude rookmelders niet veel te "melden " hebben gehad ... Batterij zal wel leeg geweest zijn :-D
Een mens moet ook aan duizend en één dingen denken in een huis hé .
Ben verder al weer vergeten op wie ik wou reageren :oops: :oops: :oops: :roll: maar ik denk aan jullie allemaal en lees graag de verhalen hier ...
Vol goede moed verder en slaap goed allemaal zonder pijn en ongemakken ..XX

mammyretro

29 nov 2020, 18:43

goede avond,
vandaag een grijze dag, was gisteren mooi weer ,dus een eindje gaan wandelen,
we mogen nu 3 uur wandelen ,en op 20 km van ons huis

wilde eend hij is toch mooi geworden je boom
ik heb gisteren begonnen de kerst versiering te zetten
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive

30 nov 2020, 08:19

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Ben al uit de douche en ook de haren zijn gewassen. Wou vandaag vlug klaar zijn in de badkamer, want tussen 08.00H en 09.00H komt de technieker van Mi*le.; De display van onze combi-oven doet zo'n beetje zijn eigen zin. Zo is het bijvoorbeeld haast nimmer te doen op start te drukken en die functie is natuurlijk cruciaal. We hebben een offerte gekregen voor een nieuwe display, wij vielen bijna achterover van de prijs. Maar ja, de oven gebruik ik veel en hij is ingebouwd, dus moet hij werken. Heb er niets aan moeten doen daar ik na elk gebruik de oven uitveeg met product. Manlief zei gisteren nog dat hij er als nieuw uitziet. Vond ik een complimentje.

Gisteren dan ook de kerstboom gezet, hij is echt wel mooi geworden. En ook de hal is op het lang tafeltje met enkele lichtatributen en een mooie kerstbeer versierd. Boven op de buffetkast staat enkel een stenen kerstman en dan de theelichtjes natuurlijk. Op de toog van de keuken een lichtgevende kersthond geflankeerd met 2 kleine kaboutertjes die theelichthoudertjes zijn. Er staat dus niet zo heel veel, juist genoeg.

Wilde eend, je hebt dan toch maar een buitenkerstboom en ik moet zeggen dat hij toch wel mooi versierd is.

Wij waren gisterenavond bijna Matice vergeten eten te geven :oops: . Manlief dacht dat ik hem eten gegeven had en vice versa. Hij heeft dan pas om 19.00H zijn voeding gekregen en wonder boven wonder volledig opgegeten.

Granny M, wat een toeval, ook wij hebben of liever gezegd manlief heeft de de brandalarmen gisteren opgehangen. Die lagen hier van voor Kerst 2019 :oops: :oops: . Maar hij moest ook een nieuw licht hangen en de gang boven en daar hij toch gaatjes moet boren, heeft hij op mijn vraag ze alle 3 opgehangen en getest. Als je daar niet van wakker wordt , dan weet ik het echt niet meer. Toen hij ze ging testen, ze gaan dan alle 3 af, heb ik eerst Matice in de tuin gezet, want zij horen 1000X beter dan wij en ik wou niet dat hij schrok of gehoorschade opliep. Zelfs mijn buren hoorden ze bij de test en die belden even of alles oké was.

Zo, ik moet ervan door, de technieker is er al. Ga hem vragen wat hij wil drinken.

Even zonder namen dan, ik wens iedereen een mooie maandag. Liefs en een dikke knuffel voor elkeen.

Muddy Maddy

30 nov 2020, 09:13

Goede morgen seizoentjes,

Rookmelders! Die hadden wij in engeland en die zijn ettelijke keren afgegaan. Wat een hels lawaai, Ons Mies was er Doodsbang van. En ik hou zelf ook niet van scherpe geluiden dus wij waren solidair. die waren ook verbonden met de electriciteit! voor het geval de batterijen leeg zouden zijn en weten jullie wat? dat zal je ook wel weten! om het kwartier een Piep- toon alsof er ergens een vogel zit. 'k kan je verzekeren als dat om 04. 00 uur begint je rap naar je huisbaas belt! Het was Pasen die dag en ik was blij dat ik aangeboden had mee te doen in het opzetten van het zoekparcours in het parkje rechtover de kerk. Dat gepiep werkte op mijn zenuwen en Mies had een plekje ver achterin de tuin gekozen. Ventje heeft ooit als die dingen door een storing om de haverklap af gingen de huisbaas verzocht om de verbinding met de eclectriciteit te onderbreken want hij had èn een nerveus vrouwmens èn een nerveuze kat. moesten toen wel een papier ondertekenen dat we geen kaarsen of theelichtjes gingen gebruiken gedurende die periode. ( hij had de paar kaarsen gezien die op de salontafel stonden en de theelichthouders op het tv-meubel.)
Wij hebben gisteren alleen onze "zendmastkerstboom" gezet. de rest is voor als ventje pauze heeft. of als ik terug kom van Tom. moet nog zijn kerstkaartje afwerken. en ook een verjaardagskaartje.
Dat kan dan in de bus als ventje terug is van boodschappen want ik heb zin in speklappen.
Moet ook nog soepgroenten hebben, maar het is vuil weer dus wil ik maar pas buiten als ik naar Tom moet.
Moet morgen naar de bank tenzij ventje met mijn kaart terwijl ik bij Tom ben naar de ATM gaat.
Ventje is een beetje tegendraads vandaag want vanaf morgen is het weer de gewone gang van zaken: twee dagen naar brugge en drie thuis.
Zo, ik heb al 1 kopje koffie binnen, tijd voor een tweede. Gimly heeft alles. natjes en droogjes.
de droogjes ( korrels) zijn vers.
Heb in een kast ook nog gezien dat ik nog twee flessen lavendel marseille zeep heb. kan ik morgen weer moppen. vandaag ga ik gewoon swifferen want het is geen mooi weer en je ziet dan ook niets liggen van stof en gruis en zand. ( ook niet met de grote lichten aan :cry: ) Het is hier een donker huis al het buiten donker weer is, maar als de zon schijnt, zie je alles. :?
ik ga aan de kaartjes beginnen.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Oma-C

30 nov 2020, 09:40

Afbeelding

:D Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
Bbbrrr koud is het, het was tegen het vriezen aan
en de eerste keer is dat altijd weer wennen :oops:

clive en Matice niet reclameren voor eten :oops:
braaf beestje :lol: geniet van jullie kerstversiering.

M-M, ook de kerstboom gezet, geniet er ook maar van :)

mammyretro, je mag dan toch al een eindje
verder wandelen... toch maar voorzichtig blijven... :oops:

wilde eend toch gezellig zo'n boom buiten... :)
mooi als het voor een goed doel is, nu maar hopen
dat de opbrengst terecht komt :oops:

granny M, zo'n rookmelder :oops: ik heb er ook hangen
en die batterijen zijn altijd bijna plat in het midden
van de nacht, en dan beginnen die te piepen zoals M-M zegt
heel storend, in het begin dat wij rookmelders hadden hangen
wisten we ook niet vanwaar dat gepiep kwam, tot onze euro viel :oops:
dan heb ik die eraf gehaald en de bijna lege batterijen eruit
om verder te kunnen slapen, in de loop van de volgende dag dan
de batterijen vervangen en teruggeplaatst...
Maar nu moet ik wachten op m'n zoon want ik kan
(mag) niet op een trapje staan, dus moet het blijven
piepen tot hij komt...heel storend is dat...
aan de buren moet ik het ook niet vragen want
dat zijn ook oude mensen, (mooi en veilig maar ellendig) :oops: :oops:
maar ja het is verplicht ....

Alle seizoentjes en aangename koude dag en tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

30 nov 2020, 10:27

Geen gedoe met rookmelders die piepen.
Die worden gemonitord vanuit het bedrijf.
Ik krijg steeds een bericht als de batterijen aan vervanging toe zijn.
In de keuken hangt een hittemelder, want een rookmelder gaat af als je iets laat aanbranden.

Seffens weer een proper huis.

anjelierken

30 nov 2020, 11:10

Hallo iedereen,

Hier ging vorige week de rookmelder af door het ...stof!Naar het schijnt als er teveel stof, is, gaan die ook af.Ik wist dat niet, dacht dat het enkel afging bij rookontwikkeling.

Ben al naar de winkel geweest, de kasten en frigo zijn bijgevuld.

Zeer koud en mistig weer, de buitentemperatuur was 1°.

Vandaag laatste werkdag van Martine Tanghe.40 jaar het journaal gepresenteerd, dat is al wat.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

30 nov 2020, 12:49

Dag seizoentjes allemaal,
Hier was het vanmorgen - 4° .... brrr.... en nu is het plus 4 en mistig ... Het was spekglad en er was een soort hagel/regen gevallen en dat was aangevroren op het dak en overal . Gelukkig moet ik nergens naar toe vandaag.
Ben nog altijd bezig met dozen uitpakken :oops: :oops: :oops: ik heb eindelijk mijn soepmixer "teruggevonden" .... zucht .. Ja, ik heb veel hulp gehad met verhuizen(familie) ... maar soms waren ze een beetje té gehaast en daardoor staan/ stonden de dozen overal verspreid ... 8O 8O :evil: / Ik had liever iets meer tijd gehad om tenminste belangrijke zaken op de juiste plaats te zetten ... Enfin ... stilaan zal het wel in orde komen ..
Gedaan met zagen ....... ik ga nog een beetje verder doen .... Groetjes aan iedereen ..

granny M

30 nov 2020, 16:56

Toch weer een opluchting als je verdwenen spullen tussen de dozen weer terug vindt. Wat een leuk idee om ook een kerstboom met de hele straat naast de brievenbussen te zetten ! De mijne staat nog van achteren, vanaf de 7e mag hij/zij langzaam weer wennen aan de warmere lucht binnen.
De lavendel Marseille zeep heb ik ook ! Vind ik fijn om te ruiken. Als ik wil chillen in bad, heb ik badspul van Kn..p ook lavendel.
En natuurlijk in de kasten boven zakjes met lavendelbloemetjes uit de tuin. Kleinzoon had die voor mij geknipt, omdat ik toen nog niet zo handig uit de voeten (heup) kon.
En vandaag heb ik gewassen precies voor een gezin met veel kinders. 1 w.m. beddengoed, 1 x fijne was , 1 x hoofdkussens ,1 x kussens van de bank + peignoir , 1 x witgoed + badhanddoeken , 1 x moltons van bed en logeerbed. En bijna alles in de (lang leve ) droogkast , behalve een paar truien. Meteen alles gestreken wat moest, was opgeruimd en bed meteen weer opgemaakt.
En toen om 15.30 op mijn luie ... gaan zitten met de "Humo" en lekker gepuzzeld :D
Is Matice nog wezen lessen gisteren ? Toch een zielig beestje, wat geen eten krijgt ....
Tot de volgende, ga aan het eten beginnen en ja, hoor een netjes gedekte tafel hoort daar ook bij nu....

Muddy Maddy

01 dec 2020, 07:28

Goede morgen seizoentjes,

't is 'n vroege want ik kon niet meer slapen en ben nadat ventje al een kwartier weg was, dan ook maar opgestaan. Ik hoor de wind in de stoof en dat beloofd niets goeds.
Buiten onze sterren staat/hangt de meeste verlichting hier.
Als Ventje morgen naar de ldl gaat mag hij een paar pakjes batterijen meebrengen. ik moet normaal om mijn leesvoer maar omdat ik mijn een beetje verkouden voel, denk ik dat ik binnen blijf.
Ventje heeft door maagzuur geen oog dichtgedaan.
Gimly is ondertussen een zakje aan het vermoorden. hij speelt nog het liefst met deze met valeriaan in. we hebben gisteren dus speklappen gegeten. we hebben onze grote gietijzeren plaat moeten gebruiken die nu in de afwasbak staat. die kan ik niet alleen afwassen.
Gisteren was het mijn laatste behandeling bij Tom en heb zijn kerstkaartje toegeplakt en opgeschreven in rode stift niet openmaken voor 15 december.
Moeder belde gisteren ook. Carmel, de jongste kat van buurvrouw is overleden. plots dood gevallen. waarschijnlijk hersenbloedingske. Die kat is naar de vee-arts gegaan. zal meegegeven worden met het vilbeluik want ze gaan ze niet cremeren of begraven. ik vraag me af hoe haar zus Praline zal reageren. of de Kids? Die waren namelijk niet thuis. ( Praline wel, maar die zat beneden)
Toen onze film gedaan was: Forrest Gump, ben ik in tranen uitgebarsten, alle verdriet die er in mij zat van de laatste tijd kwam eruit. En Ventje wist niet hoe hij me moest troosten. :roll:
Dus we voelen ons verkouden vandaag en morgen heb ik een afspraak met de huisdokter voor mijn check-up en voorschriften voor medicatie. Ik heb wel nog mijn geur en smaak.
ik zal vandaag nog eens bellen of ik wel binnen mag. zal straks meten of ik koorts heb, maar ik maak moeilijk koorts. zou eerder onder de 37° gaan dan een verhoging hebben. 36° is voor mij al normaal. heb ooit een 35° als temperatuur gehad. Verpleegster vroeg of het koud buiten was. ( zou zij eerder moeten weten want toen ze naar haar dienst reed, was het nog donker.)
we gaan dan maar lemontea maken. heb de laatste keer dat we om groenten zijn geweest: de waterkers, er zien liggen en 3 voor 1 euro, dus meegebracht. moet ze nu eerst uit de frigo halen want anders zijn ze niet sappig vanbinnen. en de clementijntjes opeten. heb dan genoeg vit. C binnen om te OD-en, al kan dat niet want alles wordt via de nieren weggefilterd. Ik geloof dat je kan OD en op vit. A. maar ik weet het niet meer zeker. ik heb al lang geen les meer gehad van Dr Google. :wink:
Gisteren moest ventje prei meebrengen en toen ik meeging naar de gang zei hij dat ik niets gezegd had. vandaar dat ik zei dat hij tegendraads was. Zijn opvolger is ook gekend. niet degene die het wou, maar iemand die er niet erg mee blij mee gaat zijn. bovendien komt die opvolger pas na april en dan is ventje al in pensioen. Ze mogen nu hun Plan trekken zei ventje. Kreeg wel een telefoon van degene die hem ging opvolgen. Dat zat die jongen ook hoog.
Vandaag dus prei-courgette en komkommer soep maken en zeker de look niet vergeten.
Er is nog een restje waterkers en ik heb nog speklap over dus we gaan niet verhongeren.
De diepvries komt ook maar buiten ijsjes heb ik niets nodig. zal wel de "feestfolder" krijgen, maar we weten nog niet hoe we ons menu gaan samenstellen. Andere jaren weten we het al voor mijn verjaardag, nu niet. ( Ventje moet wel een paar flessen bubbly meebrengen voor mijn verjaardag)
Ik ben er uit met mijn kaartjes dilema. ik ga gewoon nichtje een sturen. Neef en superrijk lief kunnen er om fluiten want ik heb zijn nieuw adres niet en ik ga niet "smeken". Kan er niet aan doen dat ik graag iets anders dan virtuele wensen krijg, dus automatisch van de oude stempel ben. ga wel een briefje bij dat van schoonzus doen met mijn "wensen" - als ze zien dat ik online ben, even een goede dag wensen. meer moet niet. Aan M-A om daar rekening mee te houden.
Zo, ik ga naar mijn drie mailboxen en dan pillen ontbijt. Dan kijken hoe het weer is, maar als het regent en er nog veel wind is, ga ik niet buiten.
Granny M: ook zo'n lavendelfan? ik heb geen bad, maar wel douchezeep met lavendel en voetspray. zo'n zakjes lavendel heb ik niet. We moeten nieuwe planten hebben maar door de Covid konden we geen enkel tuincentrum bezoeken. jammer maar misschien volgend jaar beter. Dan is ventje in pensioen en hebben we "tijd" genoeg alhoewel.... :D
Clive: arme Matice. geen eten en hij was niet eens gestraft.
HVT: Poes zal het je zeker laten weten dat haar pot leeg is. daarom zijn ze ook levende wekkers.
Zo, ik ga een thee-tje maken.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

clive

01 dec 2020, 08:46

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Amai, ik heb gisteren een onderwerp aangesneden, namelijk onze rookmelders :D .
Oma-C, die van jou beginnen dus te piepen op het moment dat de batterijen leeg zijn.
HVT, jij pakt het anders aan.
Anjelier, dat wist ik ook niet, dat stof een brandalarm kan doen afgaan.
Die van ons, daar zouden de batterijen 10 jaar moeten van meegaan. En als er eentje afgaat, dan gaan ze alle 3 af.
Het is een noodzakelijk kwaad, maar wel nodig. Hopend dat we ze nooit nodig moeten hebben.

Wilde eend, gisteren was het inderdaad slecht weer. Hier heeft heel de dag mist gehangen. Ben dus niet met Matice kunnen gaan wandelen, want van mijn pneumologe mag ik niet buiten als er mist hangt en als er een hittegolf is. Beiden zijn slecht voor mijn longen met mist als nummer 1. En dat voel ik ook werkelijk.
En jij hebt jouw soepmixer terug gevonden, hoera :D . Doe maar rustig aan met uitpakken, alles komt wel goed.

Granny M, dat ruik ik ook zo graag, lavendel. Maar ik moet mijn hoogglansvloeren dweilen met HG producten en die geuren niet zo sterk. Bovendien gaat in elke emmer een goede geur Dettol, dus ruikt het daar naar als ik gedweild heb. Maar in de waskamer en de garage heb ik gewone matte tegels liggen en daar kan ik mijn hartje dan ophalen door een flinke geut poetsmiddel met lavendel te gebruiken.
En jij hebt gisteren de wasmachine behoorlijk overuren laten draaien. Fijn hé, als alles fris gewassen in de kast ligt. En ja hoor, Matice is een vreselijk zielig, net nog niet mishandeld hondje :D

Muddy Maddy, verkouden. Ik wens jou heel veel beterschap. Duffel je maar extra warm in als je deze week naar de dokter moet. En Gimly gek op zijn zakje, moet leuk zijn om te zien, een spelend katje.

Onze display van onze combi- oven haperde voortdurend. Dus naar Mie*e gebeld en gisteren om klokslag 08.00H stond de technieker van de firma voor de deur. Met een nieuwe display. Hij moest ook even naar een lichtje in de dampkap kijken en daar moest hij 1 van de 3 filters uithalen. Manlief was erbij, ik was boven bezig. Bleek dat de technieker gezegd had dat manlief wel een heel propere vrouw had, oven brandschoon en de filters zonder 1 spoortje vet. Toen manlief me dat kwam vertellen voelde ik me wel trots. Nu, het prijskaartje was navenant, bijna 500€. Op dat gebied zijn ze wel prijzig , deze firma. Maar ben blij, de oven werkt weer zoals het hoort.

Zo, manlief gaat douchen, dan ga ik meteen de keuken en de living stofzuigen.

Ik wens jullie allemaal een mooie dinsdag. Liefs en een dikke knuffel voor elkeen.

Oma-C

01 dec 2020, 09:25

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
een vieze dag vandaag fijne regen
was al van gisteravond bezig :oops:
dat voelt ineens veel killiger aan...

clive, beter binnen blijven met die mist
van gisteren...je hebt maar één gezondheid :(
en de winter is nog lang...
en ja die rookmelders piepen als de batterij bijna plat is
toen ik hier kwam werd ook gezegd dat ze 10 jaar
zouden meegaan, dat was dus niet zo en het is
niet aangesloten aan de elektra, maar het was bij de woning
Het toestel van mijn 'alarmknop' wel... dat blijft piepen
als we zonder elektra zitten, zelfs als ik de stekker uittrek :roll:

M-M spoedig beterschap met de verkoudheid
en ik denk niet dat de dokter je graag
ziet in de wachtzaal :oops: :roll: best even vragen
hier is voorlopig nog niet veel wind
anders hoor ik die ook rond het huis loeien :oops:

wilde eend, eer je alles teruggevonden hebt
dat duurt wel even, vooral als je het niet zelf hebt ingepakt
ik had de zaken van de keuken in dezelfde dozen gedaan
en op de doos "keuken" geschreven; zo deed ik dat bij elke doos
dat was voor de helpers bij de verhuis ook makkelijk
dan wisten ze waar de dozen moesten gezet worden
dan stond niet alles dooreen, bij de echte verhuis
want dan wordt je gek.... en gewoonlijk moet je
het langste zoeken naar iets wat je regelmatig nodig hebt :oops:
Maar alles komt goed en je hebt tijd, je kan nu met corona
toch nergens naartoe :wink:

granny M, ferm gewassen gisteren, plezant als alles
weer fris is :wink: hier wordt altijd in het weekend gewassen
omdat de stroom dan voordeliger is, ook de vaatwasser
en de broodoven wordt dan in gang gezet, alle beetjes hé :mrgreen:

Helena, bij jou werken die rookmelders samen
met je alarm denk ik :roll: vandaar dat je gewaarschuwd wordt
als het nodig is?...

Alle seizoentjes een aangename dag vandaag
hier nog steeds fijne regen...maak er het beste van :)

PomPon

01 dec 2020, 15:10

Rookmelders moet je idd. af en toe eens goed stofzuigen.

Met een magneetbevestiging is verwijderen van een rookmelder aan je plafond kinderspel als je gebruik maakt van een vlindernetje voor kinderen dat je vastmaakt aan een borstelsteel en met een stalen winkelaakje bovenaan.

De enige goeie batterijen voor rookmelders, tenzij je elk jaar op de ladder wil kruipen om ze te vervangen, zijn trouwens Lithium batterijen.
Jammer genoeg heeft onze regering een extra belasting op batterijen ingevoerd om de herlaadbare te bevoordeligen. Ze wilden groen doen. En de burger betaalt. Maar in het buitenland bestaat die belasting niet. Dus zijn de baterijen daar vaak goedkoper. Ik heb onlangs 9Volt Lithium batterijen gekocht in Duitsland via Amazon. Als je een beetje oplet, kan je twee lithium batterijen kopen in Duitsland voor de prijs van één hier in België bij je doe het zelver of Lidl of zo. Ook Amazon.nl biedt betere prijzen dan in B, en beiden zelfs met verzendkosten erbijgeteld. Bestel ze best in't groot voor al je melders tezamen.

Vandaag zag ik overigens dat dat voor ochot DRIE knoopcellen Mediamarkt ±4,5 euro duurder is dan het Nederlandse knoopcelgigant.be (MM = 18,96 euro en KCG = 11,52 euro. Die laatste worden bovendien in mijn brievenbus gestopt en die van mediamarkt moet ik gaan halen!)

Dus, voor je begint rond te hossen op zoek naar de juiste batterij voor jouw toestel, kijk even rond mbv google en reken uit wat je bespaart.

Oma-C

01 dec 2020, 15:35

Goede middag alle seizoentjes, :wink:
Goed gekleed een wandelingetje
gaan doen want de zon was er na de middag
maar ze verdween al rap weer, ik ben
een klein uurtje weggeweest, en nu
bij een kopje warme thee even komen kijken hier :oops:
straks nog even op eurosport kijken naar snooker
en dan is het weer avond.

Dag PomPon, :) ik koop altijd lithium batterijen voor
de rookmelders, die breng ik gewoon van bij Colruyt mee.
andere batterijen die ik eventueel gebruik zijn oplaadbaar.
en ik koop nooit nog iets bij Media M :oops: :roll:

Ik wens jullie allen een fijne dag verder, en straks een rustige nacht :wink:

anjelierken

01 dec 2020, 16:19

Hallo iedereen,

GrannyM: de wasmachine heeft overuren gedaan, maar ja, dan is ook alles in 1 keer gewassen.In de zomer was ik ook meerdere machines na elkaar , zeker als het beddengoed is zoals kussens, matrasbeschermer enz.worden gewassen.Meestal op een hete dag zodat s'avonds alles droog is.

Clive: met de nieuwe vloer gebruik ik enkel puur water.Vloerder zei ook dat dat het beste is.Toen manlief nog werkte, kwam er wekelijks een poetsdame op de bureau.De vloer zag er ook altijd proper uit, en toen manlief vroeg, welk produkt ze in het water deed, zei die, niks gewoon water, da's het beste.

De vloer is gelegd behalve de plinten.Wanneer die komen , weten we niet.De zaakvoeder was vergeten de plinten te bestellen :roll: .Ja, we zien wel.Alles staat terug op zijn plaats, enkel de grote kast nog niet.Daarmee wachten we tot alles afgewerkt is.

Dames, tot morgen allemaal.