Goede morgen seizoentjes,
't is 'n vroege want ik kon niet meer slapen en ben nadat ventje al een kwartier weg was, dan ook maar opgestaan. Ik hoor de wind in de stoof en dat beloofd niets goeds.
Buiten onze sterren staat/hangt de meeste verlichting hier.
Als Ventje morgen naar de ldl gaat mag hij een paar pakjes batterijen meebrengen. ik moet normaal om mijn leesvoer maar omdat ik mijn een beetje verkouden voel, denk ik dat ik binnen blijf.
Ventje heeft door maagzuur geen oog dichtgedaan.
Gimly is ondertussen een zakje aan het vermoorden. hij speelt nog het liefst met deze met valeriaan in. we hebben gisteren dus speklappen gegeten. we hebben onze grote gietijzeren plaat moeten gebruiken die nu in de afwasbak staat. die kan ik niet alleen afwassen.
Gisteren was het mijn laatste behandeling bij Tom en heb zijn kerstkaartje toegeplakt en opgeschreven in rode stift niet openmaken voor 15 december.
Moeder belde gisteren ook. Carmel, de jongste kat van buurvrouw is overleden. plots dood gevallen. waarschijnlijk hersenbloedingske. Die kat is naar de vee-arts gegaan. zal meegegeven worden met het vilbeluik want ze gaan ze niet cremeren of begraven. ik vraag me af hoe haar zus Praline zal reageren. of de Kids? Die waren namelijk niet thuis. ( Praline wel, maar die zat beneden)
Toen onze film gedaan was: Forrest Gump, ben ik in tranen uitgebarsten, alle verdriet die er in mij zat van de laatste tijd kwam eruit. En Ventje wist niet hoe hij me moest troosten.
Dus we voelen ons verkouden vandaag en morgen heb ik een afspraak met de huisdokter voor mijn check-up en voorschriften voor medicatie. Ik heb wel nog mijn geur en smaak.
ik zal vandaag nog eens bellen of ik wel binnen mag. zal straks meten of ik koorts heb, maar ik maak moeilijk koorts. zou eerder onder de 37° gaan dan een verhoging hebben. 36° is voor mij al normaal. heb ooit een 35° als temperatuur gehad. Verpleegster vroeg of het koud buiten was. ( zou zij eerder moeten weten want toen ze naar haar dienst reed, was het nog donker.)
we gaan dan maar lemontea maken. heb de laatste keer dat we om groenten zijn geweest: de waterkers, er zien liggen en 3 voor 1 euro, dus meegebracht. moet ze nu eerst uit de frigo halen want anders zijn ze niet sappig vanbinnen. en de clementijntjes opeten. heb dan genoeg vit. C binnen om te OD-en, al kan dat niet want alles wordt via de nieren weggefilterd. Ik geloof dat je kan OD en op vit. A. maar ik weet het niet meer zeker. ik heb al lang geen les meer gehad van Dr Google.
Gisteren moest ventje prei meebrengen en toen ik meeging naar de gang zei hij dat ik niets gezegd had. vandaar dat ik zei dat hij tegendraads was. Zijn opvolger is ook gekend. niet degene die het wou, maar iemand die er niet erg mee blij mee gaat zijn. bovendien komt die opvolger pas na april en dan is ventje al in pensioen. Ze mogen nu hun Plan trekken zei ventje. Kreeg wel een telefoon van degene die hem ging opvolgen. Dat zat die jongen ook hoog.
Vandaag dus prei-courgette en komkommer soep maken en zeker de look niet vergeten.
Er is nog een restje waterkers en ik heb nog speklap over dus we gaan niet verhongeren.
De diepvries komt ook maar buiten ijsjes heb ik niets nodig. zal wel de "feestfolder" krijgen, maar we weten nog niet hoe we ons menu gaan samenstellen. Andere jaren weten we het al voor mijn verjaardag, nu niet. ( Ventje moet wel een paar flessen bubbly meebrengen voor mijn verjaardag)
Ik ben er uit met mijn kaartjes dilema. ik ga gewoon nichtje een sturen. Neef en superrijk lief kunnen er om fluiten want ik heb zijn nieuw adres niet en ik ga niet "smeken". Kan er niet aan doen dat ik graag iets anders dan virtuele wensen krijg, dus automatisch van de oude stempel ben. ga wel een briefje bij dat van schoonzus doen met mijn "wensen" - als ze zien dat ik online ben, even een goede dag wensen. meer moet niet. Aan M-A om daar rekening mee te houden.
Zo, ik ga naar mijn drie mailboxen en dan pillen ontbijt. Dan kijken hoe het weer is, maar als het regent en er nog veel wind is, ga ik niet buiten.
Granny M: ook zo'n lavendelfan? ik heb geen bad, maar wel douchezeep met lavendel en voetspray. zo'n zakjes lavendel heb ik niet. We moeten nieuwe planten hebben maar door de Covid konden we geen enkel tuincentrum bezoeken. jammer maar misschien volgend jaar beter. Dan is ventje in pensioen en hebben we "tijd" genoeg alhoewel....
Clive: arme Matice. geen eten en hij was niet eens gestraft.
HVT: Poes zal het je zeker laten weten dat haar pot leeg is. daarom zijn ze ook levende wekkers.
Zo, ik ga een thee-tje maken.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!