PRO- en ANTIVAXXERS - Wel of niet vaccineren ?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

06 dec 2020, 13:40

De Kannibaal schreef:
Man, U lijdt aan een vreselijke gedragsstoornis. , en het wordt tijd om U laten te behandelen. Of scant U nogmaals het internet af op zoek naar "agressieve dementie".
Het is absoluut niet nodig om collega Fred, de kop in te slagen want de man heeft gelijk, artrose en osteoporose zijn kwalen die meestal voorkomen bij ouderen, als het gaat om mensen met een standaard levenspatroon. De verheerlijking van het lichaam, waardoor overdreven sportprestaties noodzakelijk zijn, geeft aanleiding tot een toename van artrose op jongere leeftijd.
Hier se nog ne leurder in onzin die zijn onzin voor waarheid aan de man tracht te brengen en die het eens zal komen uitleggen. Trek die pellen van uw ogen en lees wat Fred1950 schreef:
door Fred1950 » 30 minuten geleden:
Artrose , osteoporose zijn "oudemensenziektes" . Die treden niet op bij kinderen en jongeren, maar covid-19 treedt bij alle leeftijdsgroepen op.
Leest u iets over de verheerlijking van het lichaam? sportprestaties e.d........Nee? Dacht het al, dus..........brei er nog wat aan om uw gelijk te halen.

En even aanvullen:

Artrose is geen verouderingsverschijnsel

Artrose is geen ouderdomsziekte, maar kan op elke leeftijd optreden. De kans erop wordt wel groter met ouder worden. Van de 55- plussers heeft ongeveer 20% symptomen van artrose. Bij haast alle mensen ouder dan 60 jaar vindt men bij een radiografisch onderzoek artrotische afwijkingen, zonder dat die daarom last hoeven te berokkenen.
Maar artrose kan ook bij jonge mensen voorkomen, vooral in de gewrichten van de nek, onderrug en knieën. .
Maar artrose kan ook bij jonge mensen voorkomen, vooral in de gewrichten van de nek, onderrug en knieën. De laatste tijd wordt het meer en meer vastgesteld bij jongere mensen, zoals sporters.[/b][/i]

Er staat dus niet:

Artrose is geen verouderingsverschijnsel

Artrose is geen ouderdomsziekte, maar kan op elke leeftijd optreden. De kans erop wordt wel groter met ouder worden. Van de 55- plussers heeft ongeveer 20% symptomen van artrose. Bij haast alle mensen ouder dan 60 jaar vindt men bij een radiografisch onderzoek artrotische afwijkingen, zonder dat die daarom last hoeven te berokkenen.
Maar artrose kan ook bij jonge mensen voorkomen, vooral in de gewrichten van de nek, onderrug en knieën. De laatste tijd wordt het meer en meer vastgesteld bij jongere mensen, (zoals) ALLEEN sporters.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 06 dec 2020, 13:54, 3 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

06 dec 2020, 13:41

Prima Vera schreef:
06 dec 2020, 13:32
Fred1950 schreef:
06 dec 2020, 12:43
Prima Vera schreef:
06 dec 2020, 12:35
Ik hoef niets te geloven Fred, ik heb mijn eigen mening maar ik lees wel anderen hun mening. Iedereen heeft recht op zijn eigen waarheid. Hij bent et nu éénmaal ene die enkel zijn mening en waarheid heeft, bijgevolg moet iedereen dat maar accepteren ( dictator eigenschap). Al goed dat het zo niet werkt.
Iemand die in een platte aarde gelooft is bijgelovig .... Moet ik die andere waarheid nu echt gaan lezen en bestuderen ? Daar verlies ik mijn tijd niet mee.
Voila hier wordt mijn stelling bevestigd.
Kompleet gekken hebben ook een mening ... :roll:

Prima Vera

06 dec 2020, 14:14

Fred1950 schreef:
06 dec 2020, 13:41
Prima Vera schreef:
06 dec 2020, 13:32
Fred1950 schreef:
06 dec 2020, 12:43

Iemand die in een platte aarde gelooft is bijgelovig .... Moet ik die andere waarheid nu echt gaan lezen en bestuderen ? Daar verlies ik mijn tijd niet mee.
Voila hier wordt mijn stelling bevestigd.
Kompleet gekken hebben ook een mening ... :roll:
Dat weet jij dan wss ook als de beste.
Ice

06 dec 2020, 14:51

Weer verzandt een discussie door nonsens volledig naast de kwestie, met beschimpen en beledigen van forumleden voor hun tegengestelde, kritische mening ...het gaat nog enkel over wie gelijk zou hebben terwijl jullie geen van allen zouden KUNNEN weten met wélke methode de farma-frankensteins hun vaccin wel zullen ontwikkelen en wat ze precies in die spuit zullen duwen....of zijn jullie zo naïef dat de big farma eerlijk zou zijn, temeer er daar miljardenwinsten aan vasthangen? 8O

Intussen dat jullie kibbelen over nepnieuws, de reputatie van websites, de geloofwaardigheid van wetenschappers, als medische LEEK waant de ingewikkelde vaccin-methodes en zelfs ziektebeelden te kunnen verklaren enz....enz.....trappen jullie dus wéér in de valstrik van "verdeel en heers" 8O
Intussen broeden de politici op de invoering van de dictatuur, ontnemen ze jullie je hele vrijheid, zullen jullie gechanteerd worden met uitsluiting van de maatschappij om onder dwang te gehoorzamen aan deze staatsterreur, ontnemen ze jullie zelfs het recht om zelf nog te mogen kiezen wát jullie nog in je lichaam zullen spuiten... :roll:

Blijkbaar is het belangrijker om gelijk te hebben over iets dat jullie niet kúnnen weten dan het grondwettelijk en MENSENrecht om nog baas te zijn en te blíjven over je eigen leven en je eigen gezondheid alsook voor je nakomelingen! 8O

Prima Vera

06 dec 2020, 14:58

Ice wat mij betreft mag iedereen doen wat hij of zij wilt, we hebben allemaal het recht om te kiezen voor wel een prik of niet. Alleen moeten we nadien niet komen zagen als het fout afloopt omdat men mogelijk de verkeerde keuze heeft gemaakt. We blijven zelf verantwoordelijk. Daarom dat ik ook voorstander ben om zelf zo veel mogelijk informatie op te doen zodat je zelf kan oordelen. Mensen een keuze opdringen is volledig fout! En idd die strijd van de juiste website voor de éne de verkeerde voor de andere, het is en blijft belachelijk.
Op het moment dat je niet openstaat voor andere meningen ben je al verkeerd bezig.

Fred1950

06 dec 2020, 15:29

Prima Vera schreef:
Ice wat mij betreft mag iedereen doen wat hij of zij wilt, we hebben allemaal het recht om te kiezen voor wel een prik of niet. Alleen moeten we nadien niet komen zagen als het fout afloopt omdat men mogelijk de verkeerde keuze heeft gemaakt. ....
Ge moogt nadien ook niet komen zagen als men u weigert op de covid afdeling op te nemen ....

Prima Vera

06 dec 2020, 16:04

Fred1950 schreef:
Prima Vera schreef:
Ice wat mij betreft mag iedereen doen wat hij of zij wilt, we hebben allemaal het recht om te kiezen voor wel een prik of niet. Alleen moeten we nadien niet komen zagen als het fout afloopt omdat men mogelijk de verkeerde keuze heeft gemaakt. ....
Ge moogt nadien ook niet komen zagen als men u weigert op de covid afdeling op te nemen ....
Lees wat ik schrijf ipv onnozelheid te vertellen. Ik heb heel mijn leven afgedragen dus ook aan de ziekenkas. En of ik mij nu wel of niet laat vaccineren, heb jij totaal geen zaken mee én nog minder met het feit dat ik niet zou mogen geholpen worden.
Jij begint echt een misselijk individu te worden.

De kannibaal

06 dec 2020, 16:13

Ice schreef:
06 dec 2020, 14:51
Weer verzandt een discussie door nonsens volledig naast de kwestie, met beschimpen en beledigen van forumleden voor hun tegengestelde, kritische mening ...het gaat nog enkel over wie gelijk zou hebben terwijl jullie geen van allen zouden KUNNEN weten met wélke methode de farma-frankensteins hun vaccin wel zullen ontwikkelen en wat ze precies in die spuit zullen duwen....of zijn jullie zo naïef dat de big farma eerlijk zou zijn, temeer er daar miljardenwinsten aan vasthangen? 8O

Intussen dat jullie kibbelen over nepnieuws, de reputatie van websites, de geloofwaardigheid van wetenschappers, als medische LEEK waant de ingewikkelde vaccin-methodes en zelfs ziektebeelden te kunnen verklaren enz....enz.....trappen jullie dus wéér in de valstrik van "verdeel en heers" 8O
Intussen broeden de politici op de invoering van de dictatuur, ontnemen ze jullie je hele vrijheid, zullen jullie gechanteerd worden met uitsluiting van de maatschappij om onder dwang te gehoorzamen aan deze staatsterreur, ontnemen ze jullie zelfs het recht om zelf nog te mogen kiezen wát jullie nog in je lichaam zullen spuiten... :roll:

Blijkbaar is het belangrijker om gelijk te hebben over iets dat jullie niet kúnnen weten dan het grondwettelijk en MENSENrecht om nog baas te zijn en te blíjven over je eigen leven en je eigen gezondheid alsook voor je nakomelingen! 8O
Een Bischop van de Getuigen van Jehova zou zijn sermoen in de Wachttoren niet met meer overtuiging kunnen brengen. Vooral de voortdurende verwijzingen naar de grondwet zijn meesterlijk. Uit vorig schrijfwerk bleek herhaaldelijk dat onze collega Justitie en al wat ermee te maken heeft, veracht tot in de puntjes van de tenen. Vandaag staat ze op de straat barricades met ontblote borst met de vlag te zwaaien om respect voor de Grondwet af te dwingen. :D :D
Ice

06 dec 2020, 16:25

Prima Vera schreef:
06 dec 2020, 16:04
Fred1950 schreef:
Prima Vera schreef:
Lees wat ik schrijf ipv onnozelheid te vertellen. Ik heb heel mijn leven afgedragen dus ook aan de ziekenkas. En of ik mij nu wel of niet laat vaccineren, heb jij totaal geen zaken mee én nog minder met het feit dat ik niet zou mogen geholpen worden.
Jij begint echt een misselijk individu te worden.
Et voilá, Prima Vera, dát bedoel ik nu!
Pro-vaxxers WEIGEREN antivaxxers ook het RECHT om te kiezen, zij willen ons dwingen tot vaccinatie uit angst en onder het válse voorwendsel van de volksgezondheid en groepsimmuniteit waarover ook weer géén uitsluitsel bestaat. :evil:

Pro-vaxxers beweren dat het vaccin hen zal beschermen en tegelijk ontkennen ze de werking van het vaccin door te beweren dat anti-vaxxers gevaccineerden zouden kunnen aansteken of besmetten. 8O
Enkel om anti-vaxxers zo te dwingen om ook gevaccineerd te worden tegen hun wil :evil: want het kan niet de schuld van anti-vaxxers zijn als gevaccineerden besmet worden want dan werkt hun vaccin helemaal NIET! :roll:

Dus wat dat fout aflopen betreft, fredje: als gij na vaccinatie toch ziek wordt, dan moet gij ook geweigerd worden om op de covid afdeling opgenomen te worden want gij hebt dan ook verkeerd gekozen en dan moet gij óók maar op de blaren zitten! :twisted:
Dat is wel zo rechtvaardig, gelijke monniken, gelijke kappen, punt! :P

maior domus

06 dec 2020, 16:50

Fred1950 schreef:
Prima Vera schreef:
Ice wat mij betreft mag iedereen doen wat hij of zij wilt, we hebben allemaal het recht om te kiezen voor wel een prik of niet. Alleen moet en we nadien niet komen zagen als het fout afloopt omdat men mogelijk de verkeerde keuze heeft gemaakt. ....
Komaan he Fred.
Heeft men ooit radiotherapie of chemotherapie geweigerd aan rokers?
En dan bedoel ik nog niet eens langdurige en dure therapie (op kosten van de ziekenkas, dus de gemeenschap) aan levenslang verstokte rokers?
Ik bedoel maar, als linkse zult ge toch wel voorstander van solidariteitsmechanismen zijn?
Zonder enige discriminatie? :wink:
Ondank is 's werelds loon
Ice

06 dec 2020, 16:57

De kannibaal schreef:
06 dec 2020, 16:13
Een Bischop van de Getuigen van Jehova zou zijn sermoen in de Wachttoren niet met meer overtuiging kunnen brengen. Vooral de voortdurende verwijzingen naar de grondwet zijn meesterlijk. Uit vorig schrijfwerk bleek herhaaldelijk dat onze collega Justitie en al wat ermee te maken heeft, veracht tot in de puntjes van de tenen. Vandaag staat ze op de straat barricades met ontblote borst met de vlag te zwaaien om respect voor de Grondwet af te dwingen. :D :D
Gij gaat nu toch niet durven beweren dat een verplichte vaccinatie geen schending zal zijn van ons grondwettelijk recht op zelfbeschikking? :evil:
En er zijn inderdaad nog mensen die nog waarde hechten aan de grondwettelijke rechten van de burger maar die verdoen hun tijd ook niet door met hun snuit in stoffige boekjes zoals de wachttoren van de jehovah's te zitten om dan te menen anderen daarmee rond te oren te kunnen slaan over de ter ziele gegane rechtstaat. :P :P

hovel

06 dec 2020, 17:03

Prima Vera schreef:
Ice wat mij betreft mag iedereen doen wat hij of zij wilt, we hebben allemaal het recht om te kiezen voor wel een prik of niet. Alleen moeten we nadien niet komen zagen als het fout afloopt omdat men mogelijk de verkeerde keuze heeft gemaakt. We blijven zelf verantwoordelijk. Daarom dat ik ook voorstander ben om zelf zo veel mogelijk informatie op te doen zodat je zelf kan oordelen. Op het moment dat je niet openstaat voor andere meningen ben je al verkeerd bezig.
Helemaal juist. Een mening geven is één ding, het verspreiden van foute informatie is een ander.
Prima Vera schreef:
En idd die strijd van de juiste website voor de éne de verkeerde voor de andere, het is en blijft belachelijk.
Het gaat niet over de website(s) als dusdanig maar over de informatie. Als iemand, naar mijn mening, onjuiste of soms absurde informatie geeft en naar bepaalde website(s) verwijst. Dan ga ik op zoek. Ik raadpleeg de bewuste website(s), doorverwijzingen hierop en meerdere andere websites om mij een beeld te vormen. Als mijn initiële mening wordt bevestigd dan probeer ik dat aan te tonen. Als de websites waarnaar verwezen werd, naar mijn mening, nep informatie geven dan meld ik dat ook.

Prima Vera schreef:
Mensen een keuze opdringen is volledig fout!
Juist. Alhoewel, een keuze opdringen kan niet! Iedereen kiest zelf. Probleem is de informatie op basis van dewelke men een keuze maakt. Als ik zie dat er foute informatie gegeven wordt dan vind ik dat ik dit aan de kaak moet stellen.

wardje

06 dec 2020, 17:05

Kan vaccinatie Covid-19 verplicht worden of niet ?
Volgens Artikel 1 van de Gezondheidswet van 1 september 1945 , wordt de mogelijkheid voorzien om een maatregel op te leggen om besmettelijke ziekten, welke een ALGEMEEN GEVAAR opleveren, te voorkomen of te bestrijden.
De overheid kan dus wel degelijk een verplichting tot vaccinatie opleggen wanneer dit gerechtvaardigd is in het algemeen belang, bijvoorbeeld bij het voorkomen van ernstige epidemie. Personen die weigeren het verplichte vaccin te laten toedienen, riskeren een geldboete van maximaal 800 euro en een gevangenistraf van maximaal een maand. (artikel 5 en 6 van de Gezondheidswet).
Sommigen verzetten zich tegen zo’n maatregel op grond van hun individuele vrijheid.
Namelijk volgens de Wet Patiëntenrechten en het recht op privé-en gezinsleven (artikel 22 Grondwet, artikel 8 Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens).
Overeenkomstig de Wet Patiëntenrechten kan een medische ingreep immers niet plaatsvinden zonder toestemming van de patiënt (artikel 8 Wet Patiëntenrechten).
Denk dat hiermee met het begrip al of niet vaccinatie wat duidelijker wordt.

bluevelvet

06 dec 2020, 17:08

hovel schreef:
06 dec 2020, 13:35
bluevelvet schreef:
06 dec 2020, 12:30
Europese Commissie wil “Corona-desinformanten” bestraffen

De Europese Commissie beraamt – in stijl van totalitarisme – de invoering van sancties tegen “actoren” die naar verluidt desinformatiecampagnes zouden voeren, in het bijzonder tijdens de Coronacrisis.

De plaatsvervangster van Von der Leyen pleitte ervoor om bepaalde acteurs gedurende een langere periode te observeren om degenen te lokaliseren die systematische desinformatie verspreiden. Aan de ‘daders’ zouden kosten kunnen worden opgelegd door bijvoorbeeld adverteerders te instrueren te stoppen met het plaatsen van reclameblokken op aangewezen nieuwsportalen. Sancties tegen “kwaadwillige actoren” zoals bijvoorbeeld in Rusland of China kunnen ook worden overwogen, naar het model van de “Cyber Diplomacy Toolbox”. Dergelijke actoren moeten ook duidelijker aan de schandpaal worden genageld.”

https://www.frontnieuws.com/europese-co ... estraffen/
Uit Knack over de bron:
"Iedere week zoekt Knack naar misleidende informatie op het internet. Frontnieuws.com, een website die in april 2020 online opdook, is de nieuwste leverancier van verdraaide nieuwsfeiten. "
Ah hovel, vraag eens aan KNACK of onderstaande website leverancier van verdraaide nieuwsfeiten is :?: Die berichtte net hetzelfde als Frontnieuws, je weet wel die site, leverancier van verdraaide nieuwsfeiten :roll:

https://www.journalistenwatch.com/2020/ ... fstoff-eu/

Von der Leyens Stellvertreterin plädierte dafür, Akteure über längere Zeit zu beobachten, um Verbreiter systematischer Desinformation ausfindig zu machen. Den „Tätern“ könnten Kosten auferlegt werden, zum Beispiel indem Werbetreibende auf manchen Portalen keine Banner mehr schalteten. Infrage kämen auch Sanktionen gegen „bösartige Akteure“ etwa in Russland oder China nach dem Vorbild der „Cyber Diplomacy Toolbox„. Auch könnten solche Akteure deutlicher öffentlich an den Pranger gestellt werden

Dat de media liegen en bedriegen is wellicht kort door de bocht, maar dat de gatekeeper(s) van mainstream media de wereld vanuit hun eigen eenzijdig standpunt bekijken is al langer duidelijk.
de verdwazing en onbenulligheid van mainstream media

Johan Sanctorum zei over Knack :
“het nieuws is geen informatie maar koopwaar met een Colruytlabel” toen hij een aanbod ontving
in een koeien-van-letters-boodschap: ‘voor 50% van de prijs’. Daar verspreekt Knack zich toch wel: het nieuws is geen informatie maar koopwaar met een Colruytlabel. Het afgeprijsde magazine moet namelijk vooral lezers aantrekken, bij voorkeur geen kritische lezers......
Lees meer

Prima Vera

06 dec 2020, 17:14

[quot=Hovel]Het gaat niet over de website(s) als dusdanig maar over de informatie. Als iemand, naar mijn mening, onjuiste of soms absurde informatie geeft en naar bepaalde website(s) verwijst. Dan ga ik op zoek. Ik raadpleeg de bewuste website(s), doorverwijzingen hierop en meerdere andere websites om mij een beeld te vormen. Als mijn initiële mening wordt bevestigd dan probeer ik dat aan te tonen. Als de websites waarnaar verwezen werd, naar mijn mening, nep informatie geven dan meld ik dat ook.[/quote]

Volledig akkoord Hovel maar zeggen dat je vindt dat het foute informatie is én desnoods één en ander aanhalen is toch volledig verschillend van dat sommige individuen hier proberen te doen. Neem nu maar een Fred of een de kannibaal. Ge zijt in hun ogen enkel goed bezig als je HEN gelooft, iets anders tolereren ze niet! Je eigen gedacht maken tolereren ze niet! Van hen MOET je je vaccineren of je krijgt geen hulp meer. Dat gaat naar een dictatorschap. En laat dat me nu juist tegensteken. Met jouw mening heb ik totaal geen problemen en vind ik niet meer dan normaal (jouw handelswijze en zienswijze)