PRO- en ANTIVAXXERS - Wel of niet vaccineren ?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

06 dec 2020, 12:17

wardje schreef:
06 dec 2020, 11:09
....
Het immuunsysteem verzwakt naar mate je ouder wordt dat is nu éénmaal een feit.
...
Het immuunsysteem verzwakt op zich niet, maar het reageert veel trager of reageert helemaal niet meer. In veel gevallen dient men ook een zwaarder griepvaccin toe opdat het afweersysteem het toch maar zou "ontdekken" en er antistoffen zou voor aanmaken. Het probleem is dus dat er bij ouderen te weinig antistoffen worden aangemaakt als men besmet geraakt, het immuunsysteem reageert als het ware "te laks" .

Fred1950

06 dec 2020, 12:23

Prima Vera schreef:
06 dec 2020, 12:13
Fred1950 schreef:
06 dec 2020, 10:01
Prima Vera schreef:
06 dec 2020, 09:27
..... Covid-19 is een oudemensenziekte die voornamelijk ernstige ziekte en sterfte bij mensen op leeftijd veroorzaakt. ....
Wat is dat voor journalistieke zever .... :roll:
Je moet niet alleen openstaan voor je eigen zever, af en toe openstaan voor andere zever mag ook en moet zelfs al eens een keertje.
Artrose , osteoporose zijn "oudemensenziektes" . Die treden niet op bij kinderen en jongeren, maar covid-19 treedt bij alle leeftijdsgroepen op. Denkt ge echt dat die Luc Bonneux dat "oudemensenziekte" woord expliciet heeft uitgesproken of dat de journalist dat er heeft van gemaakt. "oudemensenziekte" is trouwens slecht nederlands en op zich ook al een vertaling van iets dat niet uitgesproken werd of cynisch werd vertaald .... Sta ook eens open voor nuchter nadenken.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 06 dec 2020, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

bluevelvet

06 dec 2020, 12:30

Europese Commissie wil “Corona-desinformanten” bestraffen

De Europese Commissie beraamt – in stijl van totalitarisme – de invoering van sancties tegen “actoren” die naar verluidt desinformatiecampagnes zouden voeren, in het bijzonder tijdens de Coronacrisis.

De plaatsvervangster van Von der Leyen pleitte ervoor om bepaalde acteurs gedurende een langere periode te observeren om degenen te lokaliseren die systematische desinformatie verspreiden. Aan de ‘daders’ zouden kosten kunnen worden opgelegd door bijvoorbeeld adverteerders te instrueren te stoppen met het plaatsen van reclameblokken op aangewezen nieuwsportalen. Sancties tegen “kwaadwillige actoren” zoals bijvoorbeeld in Rusland of China kunnen ook worden overwogen, naar het model van de “Cyber Diplomacy Toolbox”. Dergelijke actoren moeten ook duidelijker aan de schandpaal worden genageld.”

https://www.frontnieuws.com/europese-co ... estraffen/

Dicksy

06 dec 2020, 12:33

Fred1950 schreef:
Artrose , osteoporose zijn "oudemensenziektes" . Die treden niet op bij kinderen en jongeren, maar covid-19 treedt bij alle leeftijdsgroepen op. Denkt ge echt dat die Luc Bonneux dat "oudemensenziekte" woord expliciet heeft uit uitgesproken of dat de journalist dat er heeft van gemaakt. "oudemensenziekte" is trouwens slecht nederlands en op zich ook al een vertaling van iets dat niet uitgesproken werd of cynisch werd vertaald .... Sta ook eens open voor nuchter nadenken.
Man, gij hebt echt ne slag van de molen gehad seg. Begrijp echt niet dat gij uw eigen zever nog niet kotsbeu bent.

Artrose:

'Artrose is één van de bekendste oorzaken van gewrichtspijn. In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt heeft artrose niets te maken met ouderdom of slijtage: het is een vorm van reuma waarbij de kwaliteit van het kraakbeen in de gewrichten achteruit gaat. U kunt de ziekte op elke leeftijd krijgen.
https://www.gezondheid.be/index.cfm?fus ... id=10216#1

osteoporose:

Osteoporose en jongeren
Dat is een onverwachte en ook wel schokkende combinatie.
Helaas komt de combinatie jongeren en osteoporose steeds meer voor. Meestal is er dan een onderliggende oorzaak te vinden voor het verlies van botmassa/botsterkte.

https://osteoporosevereniging.nl/osteop ... -jongeren/

Prima Vera

06 dec 2020, 12:35

Ik hoef niets te geloven Fred, ik heb mijn eigen mening maar ik lees wel anderen hun mening. Iedereen heeft recht op zijn eigen waarheid. Hij bent et nu éénmaal ene die enkel zijn mening en waarheid heeft, bijgevolg moet iedereen dat maar accepteren ( dictator eigenschap). Al goed dat het zo niet werkt.

Fred1950

06 dec 2020, 12:40

Dicksy schreef:
Fred1950 schreef:
Artrose , osteoporose zijn "oudemensenziektes" . Die treden niet op bij kinderen en jongeren, maar covid-19 treedt bij alle leeftijdsgroepen op. Denkt ge echt dat die Luc Bonneux dat "oudemensenziekte" woord expliciet heeft uit uitgesproken of dat de journalist dat er heeft van gemaakt. "oudemensenziekte" is trouwens slecht nederlands en op zich ook al een vertaling van iets dat niet uitgesproken werd of cynisch werd vertaald .... Sta ook eens open voor nuchter nadenken.
Man, gij hebt echt ne slag van de molen gehad seg. Begrijp echt niet dat gij uw eigen zever nog niet kotsbeu bent.

Artrose:

'Artrose is één van de bekendste oorzaken van gewrichtspijn. In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt heeft artrose niets te maken met ouderdom of slijtage: het is een vorm van reuma waarbij de kwaliteit van het kraakbeen in de gewrichten achteruit gaat. U kunt de ziekte op elke leeftijd krijgen.

osteoporose:

Osteoporose en jongeren
Helaas komt de combinatie jongeren en osteoporose steeds meer voor. Meestal is er dan een onderliggende oorzaak te vinden voor het verlies van botmassa/botsterkte.

Jongeren die artrose of osteoporose krijgen hebben een onderliggende aandoening, dat staat er duidelijk. Artrose en osteoporose bij gezonde mensen is een "normaal" verouderingsverschijnsel.

Fred1950

06 dec 2020, 12:43

Prima Vera schreef:
Ik hoef niets te geloven Fred, ik heb mijn eigen mening maar ik lees wel anderen hun mening. Iedereen heeft recht op zijn eigen waarheid. Hij bent et nu éénmaal ene die enkel zijn mening en waarheid heeft, bijgevolg moet iedereen dat maar accepteren ( dictator eigenschap). Al goed dat het zo niet werkt.
Iemand die in een platte aarde gelooft is bijgelovig .... Moet ik die andere waarheid nu echt gaan lezen en bestuderen ? Daar verlies ik mijn tijd niet mee.

Dicksy

06 dec 2020, 13:00

Fred1950 schreef:
door Fred1950 » 30 minuten geleden:
Artrose , osteoporose zijn "oudemensenziektes" . Die treden niet op bij kinderen en jongeren, maar covid-19 treedt bij alle leeftijdsgroepen op.
Jongeren die artrose of osteoporose krijgen hebben een onderliggende aandoening, dat staat er duidelijk. Artrose en osteoporose bij gezonde mensen is een "normaal" verouderingsverschijnsel.
Man, zwemt maar wat verder. Gij gelooft uw eigen zever en als ze u met de neus op de feiten duwen zwemt ge nog harder.
Iemand die in een platte aarde gelooft is bijgelovig .... Moet ik die andere waarheid nu echt gaan lezen en bestuderen ? Daar verlies ik mijn tijd niet mee.
Uw eigendunk is zo hoog dat u geen andere waarheden kunt/zult toelaten. U verliest er uw tijd niet mee gewoon omdat u het niet wil weten. :mrgreen:

De kannibaal

06 dec 2020, 13:03

Dicksy schreef:
Fred1950 schreef:

Artrose:

osteoporose:

Osteoporose en jongeren

Man, U lijdt aan een vreselijke gedragsstoornis. , en het wordt tijd om U laten te behandelen. Of scant U nogmaals het internet af op zoek naar "agressieve dementie".
Het is absoluut niet nodig om collega Fred, de kop in te slagen want de man heeft gelijk, artrose en osteoporose zijn kwalen die meestal voorkomen bij ouderen, als het gaat om mensen met een standaard levenspatroon. De verheerlijking van het lichaam, waardoor overdreven sportprestaties noodzakelijk zijn, geeft aanleiding tot een toename van artrose op jongere leeftijd.

E.T.

06 dec 2020, 13:07

Uw eigendunk is zo hoog dat u geen andere waarheden kunt/zult toelaten.
U verliest er uw tijd niet mee gewoon omdat u het niet wil weten.

En toch draait ze.

al 420 jaar
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

06 dec 2020, 13:16

Fred1950 schreef:
06 dec 2020, 12:23
(...) Denkt ge echt dat die Luc Bonneux dat "oudemensenziekte" woord expliciet heeft uitgesproken of dat de journalist dat er heeft van gemaakt.
Ik dénk dat niet; ik weet dat met absolute zekerheid.
Bonneux was een maand geleden al te gast bij Kanaal-Z en daar kreeg hij de tijd om zijn visie heel rustig uiteen te zetten tegenover een welgemanierde journalist.

Hij zegt letterlijk: "Het is dus typisch een oude mensen ziekte".
Kanaal-Z op 2 november
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Prima Vera

06 dec 2020, 13:32

Fred1950 schreef:
06 dec 2020, 12:43
Prima Vera schreef:
Voila hier wordt mijn stelling bevestigd.

hovel

06 dec 2020, 13:35

bluevelvet schreef:
06 dec 2020, 12:30
Europese Commissie wil “Corona-desinformanten” bestraffen

De Europese Commissie beraamt – in stijl van totalitarisme – de invoering van sancties tegen “actoren” die naar verluidt desinformatiecampagnes zouden voeren, in het bijzonder tijdens de Coronacrisis.

De plaatsvervangster van Von der Leyen pleitte ervoor om bepaalde acteurs gedurende een langere periode te observeren om degenen te lokaliseren die systematische desinformatie verspreiden. Aan de ‘daders’ zouden kosten kunnen worden opgelegd door bijvoorbeeld adverteerders te instrueren te stoppen met het plaatsen van reclameblokken op aangewezen nieuwsportalen. Sancties tegen “kwaadwillige actoren” zoals bijvoorbeeld in Rusland of China kunnen ook worden overwogen, naar het model van de “Cyber Diplomacy Toolbox”. Dergelijke actoren moeten ook duidelijker aan de schandpaal worden genageld.”

https://www.frontnieuws.com/europese-co ... estraffen/
Uit Knack over de bron:
"Iedere week zoekt Knack naar misleidende informatie op het internet. Frontnieuws.com, een website die in april 2020 online opdook, is de nieuwste leverancier van verdraaide nieuwsfeiten. "

Fred1950

06 dec 2020, 13:38

Dicksy schreef:
06 dec 2020, 13:00
Fred1950 schreef:
door Fred1950 » 30 minuten geleden:
Artrose , osteoporose zijn "oudemensenziektes" . Die treden niet op bij kinderen en jongeren, maar covid-19 treedt bij alle leeftijdsgroepen op.
Man, zwemt maar wat verder. Gij gelooft uw eigen zever en als ze u met de neus op de feiten duwen zwemt ge nog harder.
Uw eigendunk is zo hoog dat u geen andere waarheden kunt/zult toelaten. U verliest er uw tijd niet mee gewoon omdat u het niet wil weten. :mrgreen:
We wijken eigenlijk af. Het gaat er niet om of artrose , osteoporose "oudemensenziektes" zijn , maar of dat Covid-19 een oude mensen ziekte is. Dat is het niet, iedereen van kind tot ouderling krijgt het , en kan er van sterven. Punt.

E.T.

06 dec 2020, 13:40

Behalve in Zwitserland :lol:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet