In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna

07 dec 2020, 17:59

MM, hopelijk een fijne dag gehad vandaag ! 😊😉
Een 'late' gelukkige verjaardag-wens.
Trouwens, mijn kaartje is al een tijdje onderweg, en bij navraag links en rechts, heb ik gehoord dat de andere kaartjes allemaal zijn toegekomen. Dat voor jou zou dus ook al moeten geleverd zijn, of anders verloren..... hopelijk niet natuurlijk. We zullen het er misschien op houden dat het 'te voeten komt..... 🤔

Ben vandaag nogal veel 'uit huis' geweest, geen tijd voor pc. Ook de 2 hondjes van dochter naar de kapper gebracht en gehaald, en ze dan naar hun baasje gebracht. Een mooie attentie gehad voor de hondjes : een feestplastronnetje, heel lief, baasje vond dat ook. Trouwens de eerste keer dat ze daar een nieuwjaar geven voor de hondjes.....

Nu even wat achter de kiezen steken......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende. 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

08 dec 2020, 09:19

Afbeelding

Ik ben de eerste :roll: amaai... :oops: en ik dacht dat ik laat was :?
Goede dinsdagmorgen alle seizoentjes... 't is een koude morgen
maar de zon komt piepen, en ik denk dat het op
veel plaatsen gevroren heeft of toch bijna... :?
Geen nieuws hier dus ga ik verder doen met de huistaken
Groetjes allemaal en tot.... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

08 dec 2020, 09:58

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, ik ben ook laat vandaag , maar heb eerst het licht HH gedaan zodat manlief ongestoord kan werken. Dadelijk beginnen aan een grote strijk. Jij hebt gisteren brood gebakken, hmm, de lekkere geur ervan alleen al, het water komt me uit de mond. En een lange mail gekregen van jouw Oostenrijkse vrienden, fijn zo. Daar begint de avondklok inderdaad vroeg, al om 20.00H . Nu ja, het zal daar dan wel nodig zijn.

HVT, en, veel werk verzet gisteren. Hoop niet dat je een weerbots krijgt. Is jouw oog intussen al terug wat beter.

Granny M, dezelfde vraag, hoe is het met jouw oog ? Beter hoop ik van ganser harte.

Anjlelier, opletten dat Spaanse Woef jou niet pijn doet. Dat beestje weet niet beter natuurlijk. En jouw manlief wordt een echte chef kok :D . Lief van jou dat je aan de vogeltjes denkt. En forceer je arm niet, het werk gaat toch niet lopen :oops:

MJ, en de hondjes zijn weer mooi getrimd. Matice is binnenkort aan de beur, het is nodig want hij heeft echte coronakrullen. Zijn frou hangt in zijn ogen.

Muddy Maddy, gisteren jouw verjaardag goed gevierd ? Hoop van wel.

Wilde eend, alles nog een beetje oké met jou ?

Hier is het echt wel heel erg mistig. En net vandaag moet ik naar de tandarts op halfjaarlijkse controle. Maar van de pneumologe mag ik echt niet in de mist lopen / fietsen. Kan dan ook niet gaan wandelen met Matice. Moet daar om 14.00H zijn, hopelijk is hij dan weg getrokken en kan ik met de fiets. Manlief zei wel dat hij me dan wel brengt als de mist niet optrekt. We zullen zien, want moet ook nog naar de Post postzegels halen en dat is tegenwoordig een financiële aderlating. Ga er 100 nemen en 10 voor het buitenland.

Gisteren het pakje met de krokodil voor Matice niet mogen ontvangen wegens drukte. Geeft niet, want intussen is zijn tweede pakje met de beer op Post NL geraakt en krijg ik ze vandaag alle 2.
Ga ze mooi inpakken en onder de kerstboom leggen op voorwaarde dat hij ze er niet onderuit haalt. Dan leg ik ze wel boven in de hobbykamer.

Gisteren alle kaartjes klaargemaakt , begonnen om iets na 14.00H en het was bijna 19.00H toen ik klaar was. Nu moeten er alleen nog postzegels op. Stuur ze dan bij een paar dagen op.

Zo, ik ga al beginnen aan de strijk. Vanavond de vuilcontainer niet vergeten buiten te zetten.

Ik wens jullie allemaal een mooie dinsdag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Muddy Maddy

08 dec 2020, 10:00

Goede morgen seizoentjes,

Zo, mijn verjaardag zit er ook op, 't was wel heel anders dan andere jaren.
Wat de kaartjes die verzonden zijn betreft, ik denk ook dat er een paar te voet zijn. Jammer, maar niets aan te doen. De enige die geen kik gegeven heeft gisteren was schoonzus. Ik moet nog nagaan op Fb of neef nog gereageerd heeft.
Toen ik in de boekhandel kwam en voor ik op plundertocht vertrok eerst een nieuwe leesbril moeten kopen want het oor van de mijn brak af. Dus we waren al 10 euro kwijt. En dan hebben we ons laten gaan. ik weet het: sparen voor de magere jaren maar dit jaar mochten we ook niet veel dan In Ons Kot blijven. Ik kreeg een videooproep van Suus nadat ik m'n fb had aangezet. heb trouwens de foto's van de trouw gekregen en moet nog een manier zoeken om die hier te laten zien.
We hebben getaterd en ventje werd steeds meer beneveld tot ik naar bed ging en ik ineens weer een soort gebrul hoorde die duidde op het feit dat hij met iemand die niet goed hoort aan de telefoon was. Bleek dat hij terug naar Suus had gebeld dus mijn dutje ging niet door. ben er dan wel weer ingekropen maar ik was niet meer erg vrolijk. ik had honger en de opgewarmde chinees smaakte me dan ook niet. ( te weinig rijst, de veel vet aan de eend en te lang in de microgolf gezeten)
maar vandaag zal het me misschien beter smaken. We eten haaienvinnensoep en garnaalkroketten. en dan vanavond het restje van de chinees omdat ventje geen currysaus wilde maar enkel rijst en zijn rundslapjes in de look. Die kan ook behoorlijk koppig doen, dus hij was niet blij dat ik terug naar beneden kwam en hem als het ware met Suus betrapte. ( hij wou nog wat info over het KI in nederland) Ik denk ineens aan de spreuk wat baten kaars en bril als de uil niet ziene wil. hij gaat nooit of er moet een mirakel gebeuren in Nederland gaan wonen. Maar ja, dan is het ook van zeg nooit nooit.
Vandaag de keuken opruimen want ventje is bezig met werken. morgen en donderdag moet hij ook uitwerken. hij kan zien dat hij zijn middagmaal heeft want ik ken dat. komt ie dan thuis als een leeggeperste citroen en wat heb je dan aan een vent?
Gimly is bezig ondertussen zich weer aan het overeten. Die kwam vanmorgen als ik naar beneden kwam me begroeten wat hij anders niet doet tenzij het Him & Me is. Die is dus van slag, ofwel omdat ik geen rust genoeg gekregen heb en de sfeer gisteren als een pudding ineen zakte.
Enfin, het was een vreemde verjaardag kort gezegd.
Vandaag de kaartjes sorteren op verzenden en buitenland. daarna tellen hoeveel er gebust moeten worden.
En de afwas dan kan ik morgen als ventje niet aan tafel zit te werken eens grondig stofzuigen en misschien moppen al moet ik nadien de prijs betalen. ( meestal is Gimly dan net ziek op de koop toe)
Ventje moet nog om m'n leesvoer ook.
Oops het is bijna 10 uur, kan beter m'n pillenontbijt nemen.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

Muddy Maddy

08 dec 2020, 10:36

Edit: @ HVT: uw virtueel kaartje zat in de gewone inbox! Heel leuk, bedankt!
Cats Rule!

anjelierken

08 dec 2020, 16:36

Hallo iedereen,

MJ: de hondjes zijn al getrimd voor de feestdagen :D .

We zijn net terug van een wandeling in de buurt.Zijn even gaan kijken naar het nieuw geplant bosje, wij hebben daar ook 2 boompjes staan.Is wel goed gedaan, in het bosje zijn reeds wandelpaadjes, zitbanken en hier en daar een gedicht.Ze hebben ook een niveau verschil aangelegd.Als later de bomen volgroeid zijn, zal het er gezellig zijn.

Mijn arm doet beduidend minder pijn, maar kan hem niet gebruiken, dan wordt het pijnlijk.Ga deze week nog naar de huisarts voor voorschrift voor cortisonespuit, denk dat dat het beste is.Volgens manlief had ik beter een spuit genomen , in plaats van 1 week met ontstekingsremmers.Maar ja, ik volg de raad van de arts, en ook, zoiets moet je wat tijd geven.

Ga morgen ook de kerstkaarten schrijven, kan maar gedaan zijn.Moet wel nog postzegels kopen.Denk dat er dit jaar meer kaartjes zullen verzonden worden, aangezien de mensen niet bij elkaar kunnen komen.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

08 dec 2020, 19:34

Vandaag het vervolg van wat ik gisteren niet gedaan gekregen heb.
Omdat het niet meer lukte, niet qua tijd maar wel qua kunnen.
Weer niet alles gedaan gekregen, maar toch al 23 kaartjes van de zeventig die ik er moet /mag schrijven.
Ik ga me toch eens bezig houden met uit te vissen hoe dat gaat met klevertjes voor de adressen.
Ik snapte niet waarom grootvake dat allemaal aan het doen was.
Nu heb ik door dat het de bedoeling was dat die op de overlijdensberichten moesten komen.
Wij hebben die indertijd op de ouderwetse manier met de hand geschreven allemaal.
En dat waren er veel...
Zus belde. Dat was dus weer een uurtje dat voorbij vloog.
Ze verveelt zich te pletter, nu ze de tuin niet heeft om in te werken.
Er was een werkman geweest om haar verwarming te maken.
Die was heel heel streng.
Ze moest in de living blijven en hij zou een verslagje schrijven.
Een paar uurtjes later vond ze het terug in haar mailbox.
Wel zo professioneel.

Nog een fijne avond aan iedereen.

wilde eend 2

08 dec 2020, 19:40

Dag seizoentjes allemaal ,
Anjelierken : ik hoop voor jou voor spoedig beterschap met je arm ..
Granny M en HVT : ook voor jullie snel beterschap met de ogen . Vingers gekruist .
Clive : ook druk bezig als altijd .. Hier ook , daarom iets minder tijd om hier te komen tokkelen ..
Speciaal voor CLIVE : het concert van Andrea Bocelli in Antwerpen is verplaatst naar 5 MAART 2022 !!!
:( :( :( 8O
Hier hoop ik nog steeds dat we volgende weken toch naar de kapper mogen ( EINDELIJK ) :cry: :cry: :( / Mijn kapster werkt altijd alleen , dus dat zou best te doen zijn .....
Je wordt er nog depressiever van als je haar er zo triestig bij hangt ..... ben dat beu .
Verder deze week nog veel werk verzet .... Nog steeds dozen aan het leeg maken , dan kan dat leeggoed tenminste naar het containerpark .
Morgen naar de garage voor 2 nieuwe winterbanden en ze dan alle 4 laten plaatsen. We kunnen wel nergens naar toe .. maar de zomerbanden zijn ook aan vervanging toe ...

Afbeelding

Ik heb eindelijk mijn namaak "haardvuur " terug gevonden. dat was nog van bij mijn ouders :-D // Poes controleert alvast of het ook echt warmte afgeeft :-D
Verder groetjes aan iedereen ... en ik wens jullie een goede nachtrust zonder pijn en ongemakken ..

Helena van Troje

08 dec 2020, 20:36

Clive je vroeg naar mijn ogen.
Dat blijft voorlopig status quo.
Verbeteren kan dat niet meer en die grijze vlek blijft.
Hel zonlicht is moeilijk te verdragen.
's Morgens is het het moeilijkste.
Ik doe dan een zacht nachtlichtje aan tot mijn ogen het licht gewend zijn en dan stap ik uit bed.
Ik moet mij maar troosten met het feit dat de oogartsen allebei blij waren dat mijn centraal zicht niet is aangetast.
Ik ben er goed mee af. Daarmee is dat aneurisma niet weg en weggaan zal dat nooit.
Tja, ik wist waarom ik niet zo heel graag die laser behandeling had.
Typisch voor mensen uit het vak.
Als er iets mis moet gaan dan gaat het mis bij ons...

Muddy Maddy

09 dec 2020, 06:16

Goede morgen seizoentjes,

Kon toch niet meer slapen en ben dus maar mee opgestaan. Ventje gaat werken en ik?
ik ga hier wat brielen. Was gisteren voetbal dus vroeg in bed. heeft me maar deugd gedaan.
Het is koud buiten. ik hoef de deur niet uit.
Gisteren telefoon gekregen van mijn nieuwe buro. ze zouden me maandagmiddag iemand zenden. wij moeten een mondmasker dragen zolang ze er is en er moet voordien verlucht worden. Ramen kunnen op kiep en de verwarming die gaat dan een paar graden lager.
De friteuse is goedgekeurd. de garnaalkroketten waren lekker. de haaienvinnen soep ook maar de terug heropgewarmde chinees dan weer niet. We hebben ons kerstmenu al. 24 december: ik een kreeftje en ventje een steak met hofmeesterboter. dan 25 december: Hutsepot! Op 31 december gaat het waarschijnlijk een tapas schotel zijn of een mini- kaasplankje en op 1 januari: gebraden eend.
Vandaag nog mijn leesvoer uitlezen en zoals ik al zei wat brielen.
Er zaten 2 kaartjes in mijn bus van MJ en Bobijntje. Die van Clive is nog onderweg. die kan morgen in de bus zitten maar evengoed vandaag of vrijdag. we weten niet wanneer onze postbode komt, als die al iets moet ingooien. Ook van een ex- libelleke een reuze verjaardagskaart gekregen met 1 van hun katten erop. moet haar daarvoor nog een berichtje sturen.
Ventje kreeg zijn kerst van mij en Gimly. die mag hij niet opendoen. er hingen zoveel postzegels erop dat zo'n verzamelaar aan het kwijlen ging slaan. Schoonvader had die hobby ook. er liggen boeken vol die waarschijnlijk veel waard zijn. Maar niemand heeft intresse die hobby voort te zetten en neef die voor de post werkt weet waarschijnlijk wel hoeveel ze waard zijn. hij heeft toch gereageerd al was het via mijn tijdlijn.
't zal weer een lastige dag zijn voor ventje vandaag. Ik heb al eten voor deze middag, dan kan ik 's avonds gewoon wat soep opwarmen en een cracker met kaas eten. voor deze middag eet ik kaassteak met gebakken aardappelen en gestoofde fijne boontjes.
Ik had vannacht weer vapeurs met koude voeten. Straks een boek uit de nog te lezen stapel klaar leggen om vanavond mee te nemen want ik heb mijn boek nu bijna uitgelezen.
Vrijdag gaat ventje dan op grote boodschap, eerst de ldl en daarna de carref. Doen we het andersom zijn we meer geld kwijt vind ventje. Het hangt er natuurlijk vanaf wat we zaterdag en zondag op tafel gaan zetten.
Het zijn al kerstfilms die de klok slaan deze week. en anders is het Herh. van een herhaling.
Ik ga een kopje koffie halen. daarna wachten tot ventje gebeld heeft. dan de boerderij en mijn leesvoer inhalen want ik heb gisteren niet veel gelezen. wel op de site van George Takei.
Fijne dag seizoentjes en keep safe + duffel je goed in want het is amper 1° nu.
Cats Rule!

clive

09 dec 2020, 08:43

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, gisteren naar de voetbal gekeken ? 2-2, niet genoeg om door te stoten. Als je vandaag zou gaan wandelen, duffel je dan echt wel warm in, muts, sjaal, handschoenen. Want het is echt ijskoud. Was gisteren toen ik naar de tandarts fietste, mijn handschoenen vergeten en mijn handen waren zowat bevroren. Toen ik terug thuis was, onmiddellijk een paar warme handschoenen in mijn fietstas gestopt. Dan kan ik ze nimmer vergeten de volgende keer.

Anjelier, wat een bijzonder leuk initiatief de aanplanting van een bos. Jouw arm toch nog niet beter, zou ook opteren voor een spuit hoor en hopen dat die werkt en de pijn wegneemt. En na de spuit nog rustig aandoen. Manlief is ook jouw mening toegedaan wat betreft kaartjes schrijven.

HVT, jij ook bezig aan de kaartjes. De mijne zijn sinds gisteren volledig klaar. Gisteren moest ik ze enkel nog frankeren. Was gisteren na de tandarts naar de Post geweest. Had 100 postzegels gekocht en 10 stuks voor het buitenland, dat is een financiële aderlating op manier van spreken. En ze worden elk jaar duurder.
Dan heb jij gisteren de werken moeten stopzetten. Dat gebeurt bij mij ook wel eens.

Wilde eend, fijn jou te lezen. Ja, dat concert, ik weet het. Had dat eerst nog niet door toen ik het ticket afprintte . Was de dag in mijn nieuwe agenda aan het zoeken en natuurlijk klopte die niet. Tot ik fatsoenlijk de datum las. Ja, natuurlijk klopte het niet want het is voor 2022 8O .
Ik hoop ook dat de kappers vroeger open mogen, maar ik denk dat dat een utopie is. Wat een mooie foto van Poes en jouw haardje. Ik heb in de living zo'n klein glazen haardje en daar steekt een ledkaars in. Vind dat wel een mooi. Neem tussen het werken door , ook eens wat tijd voor jezelf.

Muddy Maddy, het is inderdaad ijskoud buiten , maar het is droog. Fijn dat de friteuse goed is gekeurd. Wij hadden vorige zaterdag een nieuwe croque monsieur machine gekocht, waarin je ook 2 spiegeleitjes kunt in bakken. We waren toe aan een nieuwe, want de mijne heb ik gekocht toen ik net 17 was en de ouderlijke woning moest verlaten. Dus dat ding was stokoud en klaar voor het containerpark.
Als je morgen jouw kaartje nog niet hebt, laat het me dan weten, dan krijg jij een nieuw.

Gisterenavond zijn manlief en ik ons haast dood geschrokken. We hadden net gegeten en waren nog wat aan het natafelen. En plots horen we een enorme knal en glas dat brak. We dachten dat er een ruit werd in geslagen. Matice was in de living en manlief en ik ( met GSM noodnummer klaar) naar beneden.
Hal, Matice zijn kamer niets te zien, dus naar de garage. En daar zagen we wat het was. Wij hebben toen we hier introkken een schilderij met glas in de garage gehangen, want wij houden niet van schilderijen op de muren. En die kader was dus op de grond in 1000 stukken gevallen. Wij hebben zoveel geluk gehad, dat Matice boven was, want de kader was gevallen op de plaats waar hij altijd zijn pootjes moet drogen. Die zou alles over hem gekregen hebben , gewicht van de kader + het vlijmscherpe glas. Moet dit echt uit mijn hoofd zetten. Enfin, dadelijk begonnen met opruimen tot de grote stukken glas weg waren, dan met stoffer en blik, dan tegel per tegel gestofzuigd en dan de garage nog gedweild, zodat we zeker waren dat alles echt weg was. De speelgoedbox van Matice volledig leeggemaakt en alles nagekeken of daar geen glas in lag.
Maar het was even schrikken. Dan terug naar de living gegaan, waar alles van het avondmaal nog op tafel stond. Deze dan opgeruimd, alles in de vaatwasser gezet en de keuken nog opgeruimd en afgeveegd.
En toen was mijn lichtje uit.

Ik wens iedereen nog een mooie woensdag en stuur jullie veel liefs en een aantal knuffels.

clive

09 dec 2020, 08:49

Afbeelding
@ Mammyretro, wij wensen jou een heel gelukkige verjaardag. Probeer ervan te genieten.
Heb ook jou een kaartje geschreven, maar ook dat zal wel te laat aankomen.

Liefs en een dikke verjaardagsknuffel.

Oma-C

09 dec 2020, 09:25

Afbeelding

Aan mammyretro een fijne verjaardag
en nog veel wandelplezier :lol:

Oma-C

09 dec 2020, 09:44

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
ik heb nog niks bijgelezen :oops:
dat ga ik seffens doen,...
Heb niet veel zin want M is weer hier
't is eventjes geleden :oops: ik hoop
die rap weer buiten te krijgen :roll:
Kalmte en rust moet nu wel...
Het ziet er koud uit buiten, zo grijs :?
Ik wens iedereen een fijne dag en sterkte
wie het nodig heeft... blijf gezond allemaal

wilde eend 2

09 dec 2020, 09:58

Voor Mammyretro : van harte een fijne verjaardag !
Afbeelding

Groetjes aan alle seizoentjes . ik ga verder met kaartjes schrijven ..