In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, jouw kerstversiering zal wel mooi zijn en in het bijzonder jouw kanten kersttaferelen.
Anjelier, jij bent vrijdag naar de kine geweest en ik dacht dat je 9 keer moest gaan. En je hebt oefeningen voor thuis mee gekregen en Spaanse Woef wil per se met je meedoen. Misschien denkt hij dat hij een pijnlijk pootje heeft
Mammyretro, dank je wel dat je het gaat zeggen tegen Florian.
Fijn dat je een nieuwe kerstroos kreeg in de winkel. Vind ik ook heel mooi, zo'n kerstroos.
Wilde eend, het houdt maar niet op bij jou
Matice was gisterenochtend precies wat misselijk. Hij wou niet beginnen met te eten, nu dat gebeurt wel meer, maar hij nam ook geen van zijn lievelingssnoepjes aan en toen wist ik het wel zeker. Heb hem dan Riopan ( gaviscon) gegeven en een Motilium voor de misselijkheid. En ik had juist ingeschat, een half uurtje later, at hij alles op en was hij terug vrolijk. Ondanks dat hij gekweekt is op gezondheid en niet op schoonheid, zijn er toch 2 aandachtspuntjes bij hem en dat zijn zijn maag en zijn linker oor.
Zo, ik ga douchen. Boven opruimen en stofzuigen. Beneden heb ik al gestofzuigd en de living doe ik na het ontbijt , zijn meteen alle kruimels weg.
Ik wens iedereen een mooie zondag. Liefs en een dikke knuffel voor iedereen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes,
ik ben via een omwegje binnengeraakt
Het weer ziet er iets beter uit nu, vannacht
heeft het nog altijd geregend en gisteren
bijna de hele dag.... nu is het ietsje lichter
en misschien zien we straks de zon nog even
clive hier een voorbeeldje van de kant voor het raam in z'n verpakking:

aan het raam komen ze veel beter uit.... maar daar kan ik ze niet fotograferen
Een fijne zondag en beterschap voor Matice,
anjelierken ik heb nog een oud croque toestel van 24 jaar of ouder
maar het wordt weinig gebruikt de laatste tijd, (ik moet oppassen wat ik eet)
geniet van je nieuwe toestel..
wilde eend, die techniekers profiteren van een
dame alleen, "die kunnen toch niks"
maar ja wat moet je doen als je er niks van kent
Suc6 met je nieuw toestel, en van die koude plaats...???
daar heb ik ook nog nooit van gehoord
Alle seizoentjes, (sorry voor alle namen een aangename dag,
hopelijk kan ik vanmiddag toch mijn wandelingetje doen
Groetjes allen en tot later....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Al kerstkaartje van een seizoentje ontvangen waarvoor dank: Granny M. heel mooi, precies iets dat ik ook zou kiezen als ik ze niet zelf maakte.
Gimly is nog steeds niet in zijn haak en we zien wel.
Vandaag moeten we de kerstkaartjes doen want gisteren lukte dat aan geen kanten.
Heb gisteren ook een pijnpleister op mijn rug moeten plakken die mag er rond een uur of twee af.
alleen mijn schouder doet nog pijn.
Ga hier alleen swifferen, dat kan Gimly nog aan. Maandag mag nieuwe poets als ze tijd heeft hier dweilen. wou de ramen laten wassen, maar het zal wel weer regenen voorspelden ze. Jammer.
Ons moeder was in d'r babbel want die maakte er niet van dat ik van telefoon moest wisselen en die van ventje moest gebruiken. nog 8 dagen en dan gaat het nieuwe tarief in gang en vliegt de kadukke vaste de deur uit. Normaal zou ik die in een winkel inleveren maar omdat ik geen nieuwe koop zal het vast niet mogen. Dus gaat die richting containerpark.
Wilde Eend: Ventje heeft ook nog nooit gehoord dat een frigo/diepvries te koud kan staan. in de zomer zal hij wat meer verbruiken en rapper verslijten daardoor, maar zoiets heeft hij nog nooit gehoord. hij kent veel mensen die er een staan hebben in hun garage en die hebben ook nooit gezegd dat hun diepvries te koud stond. ventje is dus dezelfde mening aan als die van de manlief van Clive.
Clive: Matice wat misselijk? Solidair met Gimly misschien? ik zal eens contact met Maya: zijn dierendokter opnemen en ook met Janet van de poezenhaven of ik die ook mag gebruiken voor ons Gimly.
Wij zijn eigenlijk vrij laat uit ons bed geduikeld. teken dat we het allebei nodig hadden. gisteren gekeken naar bones. als die uit is dan gaan we weer de ruimte in, naar DS9.
Moet tussen kerst en nieuw naar ons moeder gaan. in levende lijve. er staat daar nog tube schuim voor mijn Face te wachten. ( mijn kerstkado) Rode wijn moet ze niet meer aan ventje geven want die is uit zijn rode wijn periode. Zelf lust ik geen rode wijn. ik zal er wel drinken als het me aangeboden wordt of als die lekker van smaak is zoals een merlot. Papa kocht hem altijd een kratje van 3 uit de Ldl, een die in reclame stond. Papa pluisde alle reclaamblaadjes uit en als een kip bv 10 eurocent de kilo goedkoper was in de Delheize dan fietste hij naar daar. Kreeft was het goedkoopst in de colruit. Diepvrieskreeft wel te verstaan.
ik heb een vers gekookt kreeftje besteld bij Ldl voor kerstavond. Ventje haalt zichzelf wel een entrocote.
Zie net dat Joyce kerstkaartjes aan het bussen is. de mijn gaan maar dinsdag in de bussen.
De te verzenden kaartjes morgen en dan maar zien hoe laat ze aankomen.
Ik ga mijn pillen pakken want voor ik het weet is het aperitieftijd, tijd om chicago fire te bekijken met aansluitend het nieuws waarop het middagmaal dan wordt geprepareerd: ardeense oester met kroketten. ( we hebben nu eenmaal een friteuse gekocht
) Ventje vind het makkelijker dan de frituurpan waar je echt geen idee had wanneer die warm genoeg was.
Fijne zondag en Keep Safe!
Al kerstkaartje van een seizoentje ontvangen waarvoor dank: Granny M. heel mooi, precies iets dat ik ook zou kiezen als ik ze niet zelf maakte.
Gimly is nog steeds niet in zijn haak en we zien wel.
Vandaag moeten we de kerstkaartjes doen want gisteren lukte dat aan geen kanten.
Heb gisteren ook een pijnpleister op mijn rug moeten plakken die mag er rond een uur of twee af.
alleen mijn schouder doet nog pijn.
Ga hier alleen swifferen, dat kan Gimly nog aan. Maandag mag nieuwe poets als ze tijd heeft hier dweilen. wou de ramen laten wassen, maar het zal wel weer regenen voorspelden ze. Jammer.
Ons moeder was in d'r babbel want die maakte er niet van dat ik van telefoon moest wisselen en die van ventje moest gebruiken. nog 8 dagen en dan gaat het nieuwe tarief in gang en vliegt de kadukke vaste de deur uit. Normaal zou ik die in een winkel inleveren maar omdat ik geen nieuwe koop zal het vast niet mogen. Dus gaat die richting containerpark.
Wilde Eend: Ventje heeft ook nog nooit gehoord dat een frigo/diepvries te koud kan staan. in de zomer zal hij wat meer verbruiken en rapper verslijten daardoor, maar zoiets heeft hij nog nooit gehoord. hij kent veel mensen die er een staan hebben in hun garage en die hebben ook nooit gezegd dat hun diepvries te koud stond. ventje is dus dezelfde mening aan als die van de manlief van Clive.
Clive: Matice wat misselijk? Solidair met Gimly misschien? ik zal eens contact met Maya: zijn dierendokter opnemen en ook met Janet van de poezenhaven of ik die ook mag gebruiken voor ons Gimly.
Wij zijn eigenlijk vrij laat uit ons bed geduikeld. teken dat we het allebei nodig hadden. gisteren gekeken naar bones. als die uit is dan gaan we weer de ruimte in, naar DS9.
Moet tussen kerst en nieuw naar ons moeder gaan. in levende lijve. er staat daar nog tube schuim voor mijn Face te wachten. ( mijn kerstkado) Rode wijn moet ze niet meer aan ventje geven want die is uit zijn rode wijn periode. Zelf lust ik geen rode wijn. ik zal er wel drinken als het me aangeboden wordt of als die lekker van smaak is zoals een merlot. Papa kocht hem altijd een kratje van 3 uit de Ldl, een die in reclame stond. Papa pluisde alle reclaamblaadjes uit en als een kip bv 10 eurocent de kilo goedkoper was in de Delheize dan fietste hij naar daar. Kreeft was het goedkoopst in de colruit. Diepvrieskreeft wel te verstaan.
ik heb een vers gekookt kreeftje besteld bij Ldl voor kerstavond. Ventje haalt zichzelf wel een entrocote.
Zie net dat Joyce kerstkaartjes aan het bussen is. de mijn gaan maar dinsdag in de bussen.
De te verzenden kaartjes morgen en dan maar zien hoe laat ze aankomen.
Ik ga mijn pillen pakken want voor ik het weet is het aperitieftijd, tijd om chicago fire te bekijken met aansluitend het nieuws waarop het middagmaal dan wordt geprepareerd: ardeense oester met kroketten. ( we hebben nu eenmaal een friteuse gekocht
Fijne zondag en Keep Safe!
Cats Rule!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Mammyretro: van een verrassing gesproken, je verwacht dat niet hé.
Clive: ik moet 9 keer naar de kiné gaan, 1x per week.Verder dagelijks oefenen.
Wilde eend2: over die diepvries.Manlief wist dat dat een diepvries niet kouder mag staan dan 10°.Normaal staat dat vermeld in het infoboekje.En de zaakvoerder had dat moeten zeggen.Mijn diepvries staat ook in de garage , daar is het steeds boven de 10°.Enkel de dure diepvriezers kunnen tegen de koude.
En over een verrassing gesproken: gisteren toen ik hier een berichtje postte en even bleef rondhangen op het net, keek ik naar buiten en ...op straat stonden 3 kerstvrouwen op de fiets te zwaaien.Wij naar buiten , de kerstvrouwen waren van de plaatselijke vrouwenbeweging die hun leden een geschenkje kwamen aanbieden en een fijn eindejaar wensen.Denk dat niemand van de leden hiervan wist
.Dus van een verrassing gesproken.
Dames, tot morgen allemaal.
Mammyretro: van een verrassing gesproken, je verwacht dat niet hé.
Clive: ik moet 9 keer naar de kiné gaan, 1x per week.Verder dagelijks oefenen.
Wilde eend2: over die diepvries.Manlief wist dat dat een diepvries niet kouder mag staan dan 10°.Normaal staat dat vermeld in het infoboekje.En de zaakvoerder had dat moeten zeggen.Mijn diepvries staat ook in de garage , daar is het steeds boven de 10°.Enkel de dure diepvriezers kunnen tegen de koude.
En over een verrassing gesproken: gisteren toen ik hier een berichtje postte en even bleef rondhangen op het net, keek ik naar buiten en ...op straat stonden 3 kerstvrouwen op de fiets te zwaaien.Wij naar buiten , de kerstvrouwen waren van de plaatselijke vrouwenbeweging die hun leden een geschenkje kwamen aanbieden en een fijn eindejaar wensen.Denk dat niemand van de leden hiervan wist
Dames, tot morgen allemaal.
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond
angelierken neen,ik had dat niet verwacht, ,ik was juist gegaan om te vragen
wat ik kon doen,papie heeft de andere al verpland,nu gerusd laten,
de nieuwe die ik kreeg stond ook onder water ,
clive hij kent je wel niet,maar zal toch tevreden zijn
en met kerst en de volgende dagen is er hier een uur instelling,zelfs tussen oud en nieuw
om 20 uur in je kot, we zullen moeten eten met een smijtlap ,(vlug)
angelierken neen,ik had dat niet verwacht, ,ik was juist gegaan om te vragen
wat ik kon doen,papie heeft de andere al verpland,nu gerusd laten,
de nieuwe die ik kreeg stond ook onder water ,
clive hij kent je wel niet,maar zal toch tevreden zijn
en met kerst en de volgende dagen is er hier een uur instelling,zelfs tussen oud en nieuw
om 20 uur in je kot, we zullen moeten eten met een smijtlap ,(vlug)
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-

kevén en florian ,florian met zwart sweat
Laatst gewijzigd door mammyretro op 13 dec 2020, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-

uittreksel van de krant met flo
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
@ mammyretro, proficiat aan Florian en jullie
Knappe gasten zijn het op de foto...
Nog een goeie nacht straks...
Morgen moet ik al op tijd bij de oogartse zijn
met zoon, hij heeft ook een afspraak
ik zal dus niet vroeg hier kunnen komen
Niet ongerust zijn, ik kom wel als ik terug thuis ben
Knappe gasten zijn het op de foto...
Nog een goeie nacht straks...
Morgen moet ik al op tijd bij de oogartse zijn
met zoon, hij heeft ook een afspraak
ik zal dus niet vroeg hier kunnen komen
Niet ongerust zijn, ik kom wel als ik terug thuis ben
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Mammyretro : je mag terecht heel fier zijn op je kleinkinderen !!
Clive : ik duim dat Matice zich terug beter voelt .. Gelukkig weten jullie wat te doen en merken ook altijd snel als hij zich niet Ok voelt ..
OMa C : wat een mooie kantwerkjes : héél speciaal ! Iets om zeker van te genieten en te bewaren ..
Anjelierken : ik zie het zo voor me : jij doet je oefeningen en spaanse woef doet mee ... zo grappig
Dat van die diepvries had ik nooit eerder gehoord .... Maar nu hij in de keuken staat , werkt hij normaal .... ( straf .. ) maar inderdaad : de zaakvoerder of verkoper of leverancier had dat moeten vermelden ....
En dat zei de technieker ook : dat de dure modellen beter tegen de kou kunnen ....
Wat doen ze dan in Rusland of Siberië ??? maar ja , daar kunnen ze het voedsel buiten in de sneeuw zetten ...
GRanny M : ik heb een vraagje voor jou : wil je in een privé bericht jouw adres aan mij doorsturen aub ?? Ik wil jou graag ook een wenskaart sturen . Ik lees altijd zo graag jouw verhalen .. Ik denk dikwijls : " had ik maar zo iemand al naaste buur "
MM : Gimly weer een beetje ziekjes ... Hopelijk betert het ...
Hoe zou het zijn met MJ ?? HVT : alles OK ?
Sorry , als ik weer iemand vergeet , maar ik denk aan jullie allemaal . Slaap goed , straks XXX
Clive : ik duim dat Matice zich terug beter voelt .. Gelukkig weten jullie wat te doen en merken ook altijd snel als hij zich niet Ok voelt ..
OMa C : wat een mooie kantwerkjes : héél speciaal ! Iets om zeker van te genieten en te bewaren ..
Anjelierken : ik zie het zo voor me : jij doet je oefeningen en spaanse woef doet mee ... zo grappig
Dat van die diepvries had ik nooit eerder gehoord .... Maar nu hij in de keuken staat , werkt hij normaal .... ( straf .. ) maar inderdaad : de zaakvoerder of verkoper of leverancier had dat moeten vermelden ....
En dat zei de technieker ook : dat de dure modellen beter tegen de kou kunnen ....
Wat doen ze dan in Rusland of Siberië ??? maar ja , daar kunnen ze het voedsel buiten in de sneeuw zetten ...
GRanny M : ik heb een vraagje voor jou : wil je in een privé bericht jouw adres aan mij doorsturen aub ?? Ik wil jou graag ook een wenskaart sturen . Ik lees altijd zo graag jouw verhalen .. Ik denk dikwijls : " had ik maar zo iemand al naaste buur "
MM : Gimly weer een beetje ziekjes ... Hopelijk betert het ...
Hoe zou het zijn met MJ ?? HVT : alles OK ?
Sorry , als ik weer iemand vergeet , maar ik denk aan jullie allemaal . Slaap goed , straks XXX
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hier alles oké. Ik probeer pc tijd te beperken.
Kwestie van mijn oog een beetje te sparen.
Ik heb vandaag heel hard gewerkt tot na de middag.
Toen vond ik het genoeg geweest.
Morgen gaat er hier één niet goed gezind zijn vrees ik.
J. gaat van haar schema moeten afwijken.
Beneden en boven is alles gekuist, behalve de badkamer.
Die gaat ze nog mogen doen en dan vliegt ze de garage in.
Ik wil dat wasplaats en garage geschuurd worden.
Ik zal wel helpen met alles te verzetten.
Dan moét ze wel overal onder kuisen...
Ik reclameer niet hoor, maar af en toe moet het naar mijn goesting en niet op haar manier..
Wie zullen zien.
Nog een rustige avond en deugddoende nachtrust.
Kwestie van mijn oog een beetje te sparen.
Ik heb vandaag heel hard gewerkt tot na de middag.
Toen vond ik het genoeg geweest.
Morgen gaat er hier één niet goed gezind zijn vrees ik.
J. gaat van haar schema moeten afwijken.
Beneden en boven is alles gekuist, behalve de badkamer.
Die gaat ze nog mogen doen en dan vliegt ze de garage in.
Ik wil dat wasplaats en garage geschuurd worden.
Ik zal wel helpen met alles te verzetten.
Dan moét ze wel overal onder kuisen...
Ik reclameer niet hoor, maar af en toe moet het naar mijn goesting en niet op haar manier..
Wie zullen zien.
Nog een rustige avond en deugddoende nachtrust.
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
De Kerstboom staat er nog altijd niet, gisteren was hij natuurlijk kletsnat van de regen ( weeral een excuus ) dus nu staat hij AL in de garage. Het is gewoon een kwestie van even doorzetten, maar ja geduld is een schone zaak. Ik heb wel iets leuks ontdekt in de kist met kerstdingen. Had zoveel jaar geleden in de kringloop winkel een soort beeldje van vroegere tijden gekocht, een oude Kerstman van steen of porselein met staf en lantarentje met pakjes / vogeltjes aan zijn voeten in de sneeuw op een plateautje,ong. 25 cm groot. Nu was ik het even aan het schoonmaken en ineens hoorde ik : "ping" en nog eens "ping". Bleek dat het bij een aantal keren ronddraaien het een soort speeldoosje is, dat het een vrolijk deuntje laat horen. Echt leuk, het zegt natuurlijk wel iets over mijn schoonmaak manieren van de afgelopen jaren
Mammyretro : 2 heerlijke jongens, courage voor FL. en wat een mooi artikel.
Oma C, je hoeft dan al niet alleen te gaan, succes hoor ! En ook ik vind die kanten kerstvers. wel zo mooi .. uniek toch ?
HvT, niks helpen met verzetten, denk nu even aan je eigen gezondheid aub, je hebt toch niet voor niets een "Poetske" en ik denk niet dat jij zo'n slavendrijfster bent voor de rest
Anjelierke, je oefeningen goed blijven doen hoor , ook al heb je af en toe misschien geen puf of goesting ( net als ik soms..) Maar het is echt wel voor je bestwil en neem dan maar iets lekkers naderhand + iets voor Spaanse woef ook dan, doe ik ook als beloning voor mezelf. Een blokje kaas / stukje chorizo / of een kerst chocolaadje gaat er bij mij altijd in
W.E. Ben al blij voor jou, dat er weer iets opgelost is. Spijtig dat het dan weer geld moet kosten en geen vriendelijke na-service.Weet je dan weeral voor een vlg. aankoop.....
En ik hoop dat Gimly en Matice weer aan de beterhand zijn, gelukkig hebben ze allebei baasjes die echt goed voor ze zorgen !
Hèhè, ben ik nu hopelijk niemand vergeten ?
Sloppel voor straks allemaal !
Mammyretro : 2 heerlijke jongens, courage voor FL. en wat een mooi artikel.
Oma C, je hoeft dan al niet alleen te gaan, succes hoor ! En ook ik vind die kanten kerstvers. wel zo mooi .. uniek toch ?
HvT, niks helpen met verzetten, denk nu even aan je eigen gezondheid aub, je hebt toch niet voor niets een "Poetske" en ik denk niet dat jij zo'n slavendrijfster bent voor de rest
Anjelierke, je oefeningen goed blijven doen hoor , ook al heb je af en toe misschien geen puf of goesting ( net als ik soms..) Maar het is echt wel voor je bestwil en neem dan maar iets lekkers naderhand + iets voor Spaanse woef ook dan, doe ik ook als beloning voor mezelf. Een blokje kaas / stukje chorizo / of een kerst chocolaadje gaat er bij mij altijd in
W.E. Ben al blij voor jou, dat er weer iets opgelost is. Spijtig dat het dan weer geld moet kosten en geen vriendelijke na-service.Weet je dan weeral voor een vlg. aankoop.....
En ik hoop dat Gimly en Matice weer aan de beterhand zijn, gelukkig hebben ze allebei baasjes die echt goed voor ze zorgen !
Hèhè, ben ik nu hopelijk niemand vergeten ?
Sloppel voor straks allemaal !
-
fijne avond ,bisous
grannyM dank je wel ,
grannyM dank je wel ,
-
Goede morgen
,
,les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi