Haar knippen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

dafke

13 dec 2020, 18:12

Is die premie van 4000 euro afgeschaft? In maart was hun contakt beroep nog levensgevaarlijk en nu zeggen ze het tegenovergestelde

voorn

13 dec 2020, 18:33

De dokter is toch ook een contactpersoon.
Neemt mijn bloeddruk en luistert naar mijn hart en longen.
Met mondmasker en handschoenen
Wel op afspraak en maximum 5 man in de wachtzaal 1.5 meter min van elkaar, mondmasker en handen ontsmetten.
Dat moet dus ook gaan bij andere contact beroepen.

Fred1950

13 dec 2020, 18:45

voorn schreef:
13 dec 2020, 18:33
De dokter is toch ook een contactpersoon.
Neemt mijn bloeddruk en luistert naar mijn hart en longen.
Met mondmasker en handschoenen
Wel op afspraak en maximum 5 man in de wachtzaal 1.5 meter min van elkaar, mondmasker en handen ontsmetten.
Dat moet dus ook gaan bij andere contact beroepen.
Een dokter is een "noodzakelijk" contactpersoon, nagelpoetsers en kappers zijn het dat niet.
Ice

14 dec 2020, 09:09

Fred1950 schreef:
13 dec 2020, 18:04
Personen zonder symptomen kom je nog zeker op straat tegen. Als ze jou niet hebben besmet , zullen ze wel iemand anders aan 't besmetten zijn.
Ja, zo noemen normale mensen de 'gezonde' mensen... :P
Smetvrees of mysofobie is een geestelijke aandoening en gevaarlijk voor de geestelijke volksgezondheid want die zien ze vliegen zoals van gucht en vlieghe die horen ook niet thuis op de kijkbuis maar in een dwangbuis. :twisted:

Fred1950

14 dec 2020, 09:17

Ice schreef:
Fred1950 schreef:
Personen zonder symptomen kom je nog zeker op straat tegen. Als ze jou niet hebben besmet , zullen ze wel iemand anders aan 't besmetten zijn.
Smetvrees of mysofobie is een geestelijke aandoening en gevaarlijk voor de geestelijke volksgezondheid want die zien ze vliegen zoals van gucht en vlieghe die horen ook niet thuis op de kijkbuis maar in een dwangbuis. :twisted:
Vraag eens aan de corona zieken die op intensieve liggen of ze nu ook al dan niet smetvrees hebben gekregen.

Dicksy

14 dec 2020, 09:33

Fred1950 schreef:
Vraag eens aan de corona zieken die op intensieve liggen of ze nu ook al dan niet smetvrees hebben gekregen.
Dooddoener. Daar mag je niet binnen.... dus niet van toepassing op wat Ice schrijft. :roll:

Fred1950

14 dec 2020, 09:59

Dicksy schreef:
Fred1950 schreef:
Dooddoener. Daar mag je niet binnen.... dus niet van toepassing op wat Ice schrijft. :roll:
Vraag het hen dan als ze het hebben overleefd en het ziekenhuis mogen verlaten. :roll:
Ice

14 dec 2020, 11:18

Fred1950 schreef:
Dicksy schreef:
Fred1950 schreef:
Vraag het hen dan als ze het hebben overleefd en het ziekenhuis mogen verlaten. :roll:
Je moet al zelf geestelijk ziek zijn om te beweren dat elke corona zieke automatisch de geestelijke aandoening van smetvrees heeft. :roll:
Die kunnen dan inderdaad ook het verschil tussen schrik hebben en geestelijk ziek zijn niet meer maken..... :twisted:

Fred1950

14 dec 2020, 11:24

Ice schreef:
Fred1950 schreef:
Dicksy schreef:

Je moet al zelf geestelijk ziek zijn om te beweren dat elke corona zieke automatisch de geestelijke aandoening van smetvrees heeft. :roll:
Automatisch ? Vraag het hen , en vraag hen hoelang ze met de vrees rondlopen of rondliepen om ergens van 't één of 't ander besmet te geraken. Die psychische reacties zijn heel normaal na wat ze hebben meegemaakt, en zullen mettertijd ook wel terug verdwijnen.
Ice

14 dec 2020, 12:17

Fred1950 schreef:
14 dec 2020, 11:24
Ice schreef:
Fred1950 schreef:

Automatisch ? Vraag het hen , en vraag hen hoelang ze met de vrees rondlopen of rondliepen om ergens van 't één of 't ander besmet te geraken. Die psychische reacties zijn heel normaal na wat ze hebben meegemaakt, en zullen mettertijd ook wel terug verdwijnen.
Weer een tekeningetje nodig omdat je zo verstrikt geraakt zijt dat je niet zelf meer uit je eigen web geraakt? :twisted:
GIJ insinueert dat elke corona zieke aan de geestelijke aandoening smetvrees zou lijden, GIJ beweert dus dat smetvrees een automatisch gevolg zou zijn. :roll:
GIJ maakt geen verschil tussen schrik hebben en geestelijk GEZOND zijn versus smetvrees, dat een geestelijke áándoening is, en dus geestelijk ZIEK betekent. :roll:
Snap je em? GEZOND - ZIEK?? 8O
Als je schrik hebt dan ben je nog niet geestelijk ziek, gij gooit alles op één hoop om dan te ontkennen wat je zelf insinueert... :P :P

Dat komt ervan om weer maar eens je fabeltjes als feiten te willen voorstellen, zoals gewoonlijk en dan moet je achteraf spartelen om je eigen bedrieglijke insinuaties te weerleggen. :twisted:

Fred1950

14 dec 2020, 12:25

Ice schreef:
....
GIJ insinueert dat elke corona zieke aan de geestelijke aandoening smetvrees zou lijden, GIJ beweert dus dat smetvrees een automatisch gevolg zou zijn. :roll:
....
.... en GIJ kunt mijn vorige posting niet eens begrijpend lezen. :| Een angst "op doen" na een verschrikkelijke ervaring is doodnormaal, en die angst verdwijnt meestal ook ....
Ice

14 dec 2020, 12:37

Fred1950 schreef:
14 dec 2020, 12:25
Ice schreef:
....
....
.... en GIJ kunt mijn vorige posting niet eens begrijpend lezen. :| Een angst "op doen" na een verschrikkelijke ervaring is doodnormaal, en die angst verdwijnt meestal ook ....
Stug blijven volhouden, hé? 8O
Die angst betekent NIET dat je ook de geestelijke AANDOENING smetvrees ontwikkelt en dát insinueert GIJ.
En die angst na corona verdwijnt wel maar die aandoening verdwijnt NIET 'zomaar'... :evil:
Het gaat niet over de angst en hoe die verdwijnt maar over de angst versus geestelijke ziekte!
OMG.. 8O
Wie kan niet begrijpend lezen? :roll:

E.T.

14 dec 2020, 12:39

JIJ
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950

14 dec 2020, 12:58

Fred1950 schreef:
14 dec 2020, 09:17
Ice schreef:
Fred1950 schreef:
Wie is er begonnen over smetvrees of mysofobie ? Ik had op mijn woorden moeten letten en het uitsluitend over "angst om besmet te geraken" te hebben, dat was mijn fout. Je verdraait ook alles naar je handje , en zo komt het steeds maar tot zinloze reacties. Ik durf er een pint op verwedden dat jij ooit gescheiden bent geweest van je man ( of zelfs van meerdere mannen :twisted: ).

Fazal

14 dec 2020, 14:58

Al dat bekvechten onder elkaar, dient tot niets!
Het virus zal zijn gang gaan, en zal (zo te zien) zijn gang 'blijven' gaan.
Door eindeloze discussies te voeren zal het zéker niet verdwijnen.
En neen, de ene weet het niet beter dan de andere, anders had het virus al lang het loodje gelegd.
Laten we ons maar beter geen illusies maken, god(sic!) heeft het blijkbaar het eeuwig leven geschonken. 8)

En verder, zal de mens uiteindelijk een keuze moeten maken, nog enige tijd blijven leven of liever niet.
Hiermee bedoel ik, stel, ik zeg wel 'stel', dat er zich een chip in het vaccin zou bevinden, we zullen het moeten aanvaarden. Het zal een keuze worden tussen leven en dood, chip of geen chip.
Soit, de toekomst zal het uitwijzen. Maar dan liefst zo snel mogelijk!

En om ontopic te blijven voor wat die kappers betreft, ons haar zal mettertijd vanzelf uitvallen, alleen al door de ellende dat het virus met zich heeft meegebracht, dan hebben we (toch één goeie zaak) geen kappers meer nodig.
Tja, spijtig voor die kappers dan. :? :wink: