Coronavirus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wat ik bedoel is dat als de jongsten zwaar ziek zouden worden dit een psychologische schokgolf van schrik gaat veroorzaken. Dan wordt geen enkele maatregel te streng.Fazal schreef: ↑17 dec 2020, 18:37Oké Fred, maar ik begin te vrezen dat die nooit, maar nooit eerder geziene lockdown maatregelen, eigenlijk al voor onze voordeur staan. Voor wat die jongeren betreft, heeft een zekere Mertens(?)-(als ik mij zijn naam goed herinner), vandaag in Villa Politica erop aangedrongen dat zij in de strijd tegen het virus, voorrang zouden moeten krijgen.Fred1950 schreef: ↑17 dec 2020, 18:04Wie wordt het niet beu ....Moest het virus nu eens zo slim zijn om te muteren zodat kleine kinderen en jongeren er doodziek van worden, dan ..... zijn we binnen 3 maanden van het virus vanaf door nooit , maar nooit eerder geziene lockdown maatregelen, erger dan wat China heeft gedaan ....
Maar ook die zgn voorrang wisselt elke dag. Ik vraag mij zeker niet meer af wie morgen voorrang moet krijgen.
En ik vraag mij ook niet meer af hoeveel besmettingen, opnames en coronadoden er vanavond of morgen zullen zijn.
Ik ben er zeker van dat er morgen en overmorgen (weer) meer- of (weer) minder zullen zijn.![]()
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
En toch ziet ge een paar politiekers op tv hunne kazak draaien 'scholen langer vakantie'. Daar zit de onzichtbare uitwisseling omdat die jongeren het verder doorgeven en zelf soms geen symptomen vertonen.
Dit lijkt op poppenkast van vroeger toen ieder nog geen tv had. Nonkel Bob was daar meestal bij, een echte scout. Dat waren ook patstellingen met die draak op 't laatste(trojan horse).
Dit lijkt op poppenkast van vroeger toen ieder nog geen tv had. Nonkel Bob was daar meestal bij, een echte scout. Dat waren ook patstellingen met die draak op 't laatste(trojan horse).
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Vast wel. We hebben er hier verhoudingsgewijs heel veel. Meer dan in Nederland bv.
Heb je nu al berekend hoeveel coronapatiënten er per hospitaal liggen?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Te veel IC bedden? We hebben er echt niet meer dan dat we kunnen betalen.
In Europa is wat betreft ziekenhuis uitrusting alleen Duitsland een buitenbeentje. En toch is moeder Merkel ...

Deze grafiek slaat op de 'normale' toestand. Het aantal IC bedden in geval van een pandemie is niet alleen afhankelijk van het aantal extra bedden maar ook van hoeveel beademingsmachines op voorraad en belangrijker nog hoeveel geschikte verplegende er beschikbaar kunnen worden gemaakt ...
In Europa is wat betreft ziekenhuis uitrusting alleen Duitsland een buitenbeentje. En toch is moeder Merkel ...

Deze grafiek slaat op de 'normale' toestand. Het aantal IC bedden in geval van een pandemie is niet alleen afhankelijk van het aantal extra bedden maar ook van hoeveel beademingsmachines op voorraad en belangrijker nog hoeveel geschikte verplegende er beschikbaar kunnen worden gemaakt ...
Laatst gewijzigd door E.T. op 18 dec 2020, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Nederland zit duidelijk met een derde golf opgescheept. Eergisteren 11.271 besmetting, gisteren een record van 12.871 besmettingen dat voordien nog nooit gehaald werd.
En wij ? Wij staan aan de voet van de steile berg ..... een derde golf is praktisch niet meer afwendbaar.
En wij ? Wij staan aan de voet van de steile berg ..... een derde golf is praktisch niet meer afwendbaar.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Ik hoorde gisteren van een professor zeggen dat men niet moet spreken over het aantal besmettingen maar over het aantal positieve testen. Nu is het winter en is het goed mogelijk dat 11 miljoen belgen “positief” zullen zijn, met allemaal virusdeeltjes van coronavirus in neus of keel door verkoudheden.
Waarom is het nodig mensen te testen die niet ziek zijn ? Die dagelijkse cijfers geven de mensen alleen maar angst en dat is voor niets niet nodig. Hoeveel mensen zijn er in totaal al getest geweest, hoeveel daarvan “positief” bevonden en hoeveel daarvan opgenomen geweest in ziekenhuizen ? Van de overlijdens betreft 3/4 meestal zieke bejaarden, toch niet moeilijk om te bedenken dat het virus er teveel aan was
Zijn we vergeten dat het ook het geval is met de jaarlijkse griep
Het lijkt wel of dat huidige virus ons zo in de greep heeft dat we niet meer nuchter kunnen nadenken of alle realiteit verloren hebben
Wie had het hier weer over een arts die sadistische trekjes had
Me dunkt dat hij zelf ook sadistische trekjes heeft
Waarom is het nodig mensen te testen die niet ziek zijn ? Die dagelijkse cijfers geven de mensen alleen maar angst en dat is voor niets niet nodig. Hoeveel mensen zijn er in totaal al getest geweest, hoeveel daarvan “positief” bevonden en hoeveel daarvan opgenomen geweest in ziekenhuizen ? Van de overlijdens betreft 3/4 meestal zieke bejaarden, toch niet moeilijk om te bedenken dat het virus er teveel aan was
Zijn we vergeten dat het ook het geval is met de jaarlijkse griep
Het lijkt wel of dat huidige virus ons zo in de greep heeft dat we niet meer nuchter kunnen nadenken of alle realiteit verloren hebben
Wie had het hier weer over een arts die sadistische trekjes had
Me dunkt dat hij zelf ook sadistische trekjes heeft
-
Kent gij het verschil tussen een vlieg en een mug ? Wat is het verschil tussen een "besmette persoon" en een "positief geteste" persoon. Heeft een verkouden iemand het corona virus in zijn neus ?bluevelvet schreef: ↑18 dec 2020, 12:14Ik hoorde gisteren van een professor zeggen dat men niet moet spreken over het aantal besmettingen maar over het aantal positieve testen. Nu is het winter en is het goed mogelijk dat 11 miljoen belgen “positief” zullen zijn, met allemaal virusdeeltjes van coronavirus in neus of keel door verkoudheden.
Loopt gij naar de dokter voor een test als ge niet ziek zijt ? Men test alleen mensen die met symptomen bij de dokter komen. En .... men test de WZC bewoners en het personeel als daar een uitbraak bestaat, ook als die bewoners en het personeel zich niet ziek voelen.Waarom is het nodig mensen te testen die niet ziek zijn ?
Het wordt tijd dat ge eens vijf minuten begint na te denken over hoe het in de werkelijkheid aan toe gaat.
Kijk eens naar https://gent.buurtmonitor.be/dashboard/ ... 19-update/Die dagelijkse cijfers geven de mensen alleen maar angst en dat is voor niets niet nodig. Hoeveel mensen zijn er in totaal al getest geweest, hoeveel daarvan “positief” bevonden en hoeveel daarvan opgenomen geweest in ziekenhuizen ? Van de overlijdens betreft 3/4 meestal zieke bejaarden, toch niet moeilijk om te bedenken dat het virus er teveel aan was![]()
Zijn we vergeten dat het ook het geval is met de jaarlijkse griep![]()
Het lijkt wel of dat huidige virus ons zo in de greep heeft dat we niet meer nuchter kunnen nadenken of alle realiteit verloren hebben![]()
1192 lieten zich testen wegens symptomen op 17 december, daarvan werden slechts 65 positief bevonden. Het merendeel had dus een "simpele verkoudheid" ... Een alleen de "positief" geteste, dus besmette personen komen in de internationale statistieken van bvb. CSSE terecht. Het totaal aantal testen is van minder belang.
Aan sommige kramiekelijke teksten en beweringen te zien zijn er blijkbaar al een aantal besmet geweest zonder het zelf te beseffen.
We hebben vandaag het trieste record van 10.000 corona doden in de woonzorgcentra bereikt.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

Er zijn op 10 maanden zo'n 1200 mensen gestorven door corona in de leeftijdscategorie tot 65 jaar. 120 per maand.
De normale sterfte bedraagt 300 mensen per dag (alle leeftijden) voor het ganse land. Dat zijn er 90.000 op 10 maanden. 1200 overleden mensen uit de actieve bevolking op 90.000 overlijdens, dat vertegenwoordigt 1,33%.
Laatst gewijzigd door Wil. op 18 dec 2020, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Wil schreef :
Ik heb mij misschien verkeerd uitgedrukt in mijn vorige posting als ik schreef over positief testen, daarmee wilde de professor niet bedoelen dat het om geïnfecteerde Covid-19 personen ging. Neen, simpelweg dat er een virusdeeltje of meerdere gevonden werden die niets te maken hebben met het kwalijke Covid-19 virus, die deeltjes zijn dan restanten van bv. een gewone verkoudheid
Ik meen dat er van de 11 miljoen Belgen niemand kan beweren nog nooit een verkoudheid gehad te hebben.
En met al dat geblaat of gewauwel van Fred1950 hou ik absoluut geen rekening mee
Voilá Wil, dat wil ik bedoelen met nuchter nadenken en de realiteit niet ontvluchtenDe normale sterfte bedraagt 300 mensen per dag (alle leeftijden) voor het ganse land. Dat zijn er 90.000 op 10 maanden. 1200 overleden mensen uit de actieve bevolking op 90.000 overlijdens, dat vertegenwoordigt 1,33%.
Ik heb mij misschien verkeerd uitgedrukt in mijn vorige posting als ik schreef over positief testen, daarmee wilde de professor niet bedoelen dat het om geïnfecteerde Covid-19 personen ging. Neen, simpelweg dat er een virusdeeltje of meerdere gevonden werden die niets te maken hebben met het kwalijke Covid-19 virus, die deeltjes zijn dan restanten van bv. een gewone verkoudheid
Ik meen dat er van de 11 miljoen Belgen niemand kan beweren nog nooit een verkoudheid gehad te hebben.
En met al dat geblaat of gewauwel van Fred1950 hou ik absoluut geen rekening mee
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Ik anders wel, omdat o.m. Fred er alleszins meer van weet dan ik.bluevelvet schreef: ↑18 dec 2020, 14:38En met al dat geblaat of gewauwel van Fred1950 hou ik absoluut geen rekening mee
Ik hou rekening met de meningen van iedereen, maar erger mij eerder aan het eindeloos geblaat en gewauwel over covid19, waar eigenlijk 'niemand' het fijne van weet!
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Als u evenveel Google zou gebruiken als Fred1950 doet dan zou u evenveel geblaat en gewauwel weten als Fred1950. Vanwaar denkt u anders dat onze ‘expert in de alleskunde’ dat allemaal haalt?Fazal schreef:bluevelvet schreef: ↑58 minuten geleden
Ik anders wel, omdat o.m. Fred er alleszins meer van weet dan ik.
Ik hou rekening met de meningen van iedereen, maar erger mij eerder aan het eindeloos geblaat en gewauwel over covid19, waar eigenlijk 'niemand' het fijne van weet!
U schrijft het toch zelf:
Hij is daar geen uitzondering op.maar erger mij eerder aan het eindeloos geblaat en gewauwel over covid19, waar eigenlijk 'niemand' het fijne van weet!
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Nog een geluk dat die een "pure homo sapiens is"En dat de zwarte Afrikanen blijkbaar minder vatbaar zijn is een feit.
Ge hebt het trouwens weeral indertijd niet goed gelezen, of ge had een schele bril op. De zwarte Afrikanen zijn nog pure homo sapiens, al de rest van de bleekscheten heeft neanderthaler genen in zich.
https://www.hln.be/buitenlands-voetbal/ ... ~a4a59b2b/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Zijt ge zeker dat het een pure is ?tokkio schreef: ↑18 dec 2020, 15:46Nog een geluk dat die een "pure homo sapiens is"En dat de zwarte Afrikanen blijkbaar minder vatbaar zijn is een feit.
Ge hebt het trouwens weeral indertijd niet goed gelezen, of ge had een schele bril op. De zwarte Afrikanen zijn nog pure homo sapiens, al de rest van de bleekscheten heeft neanderthaler genen in zich.![]()
https://www.hln.be/buitenlands-voetbal/ ... ~a4a59b2b/