Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

socrates

27 dec 2020, 14:17

Wil. schreef:
27 dec 2020, 14:12
Verklaar je eens nader ...
Oostfronters en andere "verraders" (sic) handelden vanuit een ideologie (ook een geloof) en werden door brave patriotten verweten dat zij het vaderland ontrouw waren. Ik zag daarin een analogie met wat die ontrouwe moslim overkomt vanwege de "brave" moslims.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

27 dec 2020, 14:22

Ik snap de gelijkenis, maar de verschillen wegen m.i. zwaarder:

- de moslim integreert zich in de maatschappij en berokkent zijn medeburgers noch de medemoslims enig lijflijk kwaad. Hij begaat een zonde t.o.v. Allah, maar dat is tussen hem en Allah, denk ik dan.

- de oostfronter 'integreert zich' bij de tegenstrever en berokkent zijn medeburgers wel degelijk lijflijke schade. Het opperwezen wordt door de oostfronters niet 'geschoffeerd' want in hun hoofd doen ze precies wat God van hen verwacht.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

27 dec 2020, 14:30

De aanstokers bij de moslim terroristen blijven bij hun standpunt
Bij de Oostfronters wist de kerk plots van niks meer buiten Borms
Had de Paus de SS tropen niet gezegend tegen het communisme.

socrates

27 dec 2020, 14:38

Ja zoals de CVP dat in Vlaanderen heeft aangetoond is de solidariteit die groeit uit een "bij"geloof; sterker dan alle andere factoren die mensen kunnen verbinden.

Idefix

27 dec 2020, 17:26

socrates schreef:
Wil. schreef:
Oostfronters en andere "verraders" (sic) handelden vanuit een ideologie (ook een geloof) en werden door brave patriotten verweten dat zij het vaderland ontrouw waren. Ik zag daarin een analogie met wat die ontrouwe moslim overkomt vanwege de "brave" moslims.
Zijn die Oostfronters nog niet allemaal overleden.,,,, iS HEEL DIE HSTORIE ONDERTUSSEN GEEN 70 JAAR GELEDEN,??????
De zon is gratis voor iedereen

socrates

27 dec 2020, 17:36

Idefix schreef:
27 dec 2020, 17:26
socrates schreef:
Wil. schreef:
Zijn die Oostfronters nog niet allemaal overleden.,,,, iS HEEL DIE HSTORIE ONDERTUSSEN GEEN 70 JAAR GELEDEN,??????
Het is toch niet omdat Nero, Napoleon, Pinochet, Hitler enz. er niet meer zijn, dat we ze niet meer zouden mogen vernoemen. In kringen van uiterst rechts worden voormalige aanhangers van het Nazisme nog altijd vereerd.
Maar ik wilde enkel een paar voorbeelden aanhalen om te illustreren dat wat met die moslim nu gebeurt, niet exclusief is voor moslims;, denk ook maar aan het lot van "klokkenluiders".

Wil.

27 dec 2020, 18:51

Ik wil hier nog een beetje verder uitweiden: de dubbelspion George Blake is deze week gestorven. Hij werkte voor de Britse geheime dienst en gaf intussen al zijn informatie door aan de Sovjets.

Ik kan begrijpen dat mijn zijn eigen regering of zijn eigen democratisch systeem haat, maar het is nog meer dan één stap verder om vervolgens een dictator te gaan informeren over de plannen van dat westers land. Daarmee heeft hij het leven van tientallen, zo niet honderden westerse agenten in de weegschaal gelegd. Sommigen zijn door zijn toedoen vermoord.

socrates

27 dec 2020, 19:50

Wil. schreef:
27 dec 2020, 18:51
Ik wil hier nog een beetje verder uitweiden: de dubbelspion George Blake is deze week gestorven. Hij werkte voor de Britse geheime dienst en gaf intussen al zijn informatie door aan de Sovjets.

Ik kan begrijpen dat mijn zijn eigen regering of zijn eigen democratisch systeem haat, maar het is nog meer dan één stap verder om vervolgens een dictator te gaan informeren over de plannen van dat westers land. Daarmee heeft hij het leven van tientallen, zo niet honderden westerse agenten in de weegschaal gelegd. Sommigen zijn door zijn toedoen vermoord.
Dubbelspionnen zijn geen uitzonderingen, maar ze traden wel niet enkel op ten gunste van communistische regimes. Het kunnen idealisten zijn maar vaak toch ook mensen die van twee walletjes wilden eten. Men hoeft ook geen dubbelspion te zijn om vaak uiterst vitale informatie aan een vijandige natie te bezorgen.

Wil.

28 dec 2020, 00:19

De dubbelspion wordt achteraf, wanneer duidelijk geworden is aan welke kant zijn voorkeur lag, wel uitgespuwd door de 'eigen' groep.

In die zin zijn ze ook vergelijkbaar met Mo Farah, alleen heeft die de 'tegenstander' niet uitermate bevoordeligd.

Dicksy

28 dec 2020, 10:07

Wil.schreef:
Wil. schreef: ↑Gisteren, 18:51

Misschien is 'De vijand van mijn vijand is mijn vriend' hier wel heel toepasselijk op George Blake. :roll:

Wil.

07 jan 2021, 18:57

In de Franse stad Béziers zullen de scholen opnieuw varkensvlees in de menu's introduceren. Dat wordt niet door iedereen gesmaakt, meer bepaald niet door SOS Racisme (lees moslims) maar de stad zegt dat er elke dag een vegetarisch alternatief is. SOS Racisme is daarmee niet te paaien. Ze vragen de gemeente om haar standpunt te heroverwegen.

socrates

07 jan 2021, 20:04

Wil. schreef:
In de Franse stad Béziers zullen de scholen opnieuw varkensvlees in de menu's introduceren. Dat wordt niet door iedereen gesmaakt, meer bepaald niet door SOS Racisme (lees moslims) maar de stad zegt dat er elke dag een vegetarisch alternatief is. SOS Racisme is daarmee niet te paaien. Ze vragen de gemeente om haar standpunt te heroverwegen.
Het is aan de politiek om te bepalen waar zij de rooie lijn trekt ! Laksheid is in deze problematiek een slecht medicijn.
Ice

07 jan 2021, 23:08

socrates schreef:
07 jan 2021, 20:04
Wil. schreef:
Het is aan de politiek om te bepalen waar zij de rooie lijn trekt ! Laksheid is in deze problematiek een slecht medicijn.
Er is geen rooie lijn om te trekken...in onze cultuur wordt nu eenmaal varkensvlees gegeten én er is het vegetarisch alternatief, er is dus keuze, ook voor moslims, ze hoeven geen honger te lijden. :twisted:
En wie het dan nog niet aanstaat is vrij om te vertrekken...als er vroeger iets niet gesmaakt werd dan had je ook de keuze: leg je kop er naast of eet een boterham met brood... :P
Wij hoeven onze cultuur en gewoontes niet aan te passen aan het bijgeloof van nieuwkomers, dat doen zij in hun land ook niet.
Het is overigens nét racisme/discriminatie om voorkeuren te eisen als minderheid in de gangbare, bestaande cultuur, dat is segregatie en niet integratie.
SOS Racisme is dus racistisch, eet vegetarisch of hoepel op, wij mogen en zullen wel varkensvlees eten want daar draait het om: als moslims dat niet mogen, dan mag niemand dat, net zoals met alcohol. (Dat hypocriete moslims dan geniepig wél drinken) :evil:

Idefix

08 jan 2021, 17:48

Wil. schreef:
Sedert welk jaar is "moslim" een ras of een godsdienst????? Ik dacht dat het een politieke gewelddadige doctrine was verkleed als een geloof.
RAS heeft niets te maken met MOSLIM. Een katholiek is ook geen ras...;

Idefix

08 jan 2021, 17:50

2
Laatst gewijzigd door Idefix op 09 jan 2021, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.