Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

02 jan 2021, 13:59

voorn schreef:
frits1955 schreef: ↑Vandaag, 11:38
Ik vrees dat het personeel in de ziekenhuizen- en verzorgingsinstellingen weinig boodschap heeft aan Mathot en zijn idiote uitspraak.
Al wat ze in het ziekenhuis binnen brengen is al ziek dus zeker niet van de verplegend personeel.
Schandelijk dit te beweren. :twisted:
En onze ouderlingen in WZC's voorn, gestorven in de WZC's. Die hadden ook al allemaal corona voor ze er binnen kwamen? :mrgreen:
'Verpleegkundigen die een hoogrisicocontact hadden of uit een rode zone terugkomen, blijven vaak aan de slag in plaats van in quarantaine te gaan. Ziekenhuizen kunnen geen handen aan het bed missen.'
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201010_95085565

Bent u ook zo'n naïeveling van 'mijn kind, schoon kind' 8O en mag het ook niet gezegd worden van u?
Ze gaan net zo goed als anderen op vakantie in het buitenland of elders. Klap nog maar wat in uw handjes voor dat personeel, ze kunnen uw steun gebruiken als ze terug uit vakantie komen.

Wil.

02 jan 2021, 14:09

E.T. schreef:
02 jan 2021, 13:23
Wil. schreef:
02 jan 2021, 12:00
Ik heb voordien al de vraag gesteld hoe de overheid en haar think tanks en experten zouden handelen als wij het vijfvoud aan personeel voor IC-bedden zouden hebben en ook het vijfvoud aan bedden ter beschikking zouden hebben?
E.T. schreef:
02 jan 2021, 12:41
Een vijfvoud aan personeel :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
We kunnen ze nu al nauwelijks genoeg betalen :mrgreen:
't Is duidelijk: abstract denken lukt je niet. Een zinnige uitwisseling van ideeën hierover is met jou niet mogelijk.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix

02 jan 2021, 15:08

tokkio schreef:
01 jan 2021, 17:22
Het gejammer over economisch verlies moet nog maar pas beginnen...en je weet toch al wie dat allemaal zal moeten gaan betalen, hé?
Waarom moeten ze weten hoeveel geld de mensen op de bankrekening hebben denkt u :evil: :evil:
Als de Groenen meer macht krijgen gaan ze u al dat geld afpakken want dat hebt ge allemaal niet nodig om te overleven???????????
De zon is gratis voor iedereen

voorn

02 jan 2021, 15:30

Het is schandelijk deze mensen verantwoordelijk te noemen.
Mijn zoon heeft een pakket uit de voorraad maskers van het bedrijf gehaald en naar de home in de gemeente gebracht.
Omdat in Brussel een stel idioten alles verbrand hadden

Dicksy

02 jan 2021, 15:58

voorn schreef:
Het is schandelijk deze mensen verantwoordelijk te noemen.
Mijn zoon heeft een pakket uit de voorraad maskers van het bedrijf gehaald en naar de home in de gemeente gebracht.
Omdat in Brussel een stel idioten alles verbrand hadden
Ik noem ze niet verantwoordelijk maar hypocrieten. Zolang ze hun hand niet in eigen boezem steken zal die besmetting ook blijven duren, zowel in ziekenhuizen als in verzorgingsinstellingen.
En dat uw zoon dat gedaan heeft is heel nobel maar doet hier niet ter zake. Mij gaat het er om dat men niet moet doen alsof die verplegers in ziekenhuizen, rusthuizen of thuisverplegers heiliger zijn dan de paus, het zijn ook mensen met sociale contacten, kinderen, enz......die zich niet opsluiten na hun shift omdat ze met coronapatiënten in contact komen na hun shift. Zij zijn dan even vatbaar en kunnen het eveneens doorgeven.

voorn

02 jan 2021, 16:05

Dat het in de Woon Zorg instellingen verkeerd liep kwam voor 100% ten laste van de regering.
Die verzorgers hadden gewoon niks.

E.T.

02 jan 2021, 16:19

Mijn idee over wat er zou kunnen als we een 5-voud aan bedden/personeel hadden is dat dat een utopie is.

Maar om toch even mee te gaan meen ik dat als er in de Westerse gezondheidszorg onbeperkt naar adem happende patiënten zou kunnen verzorgen er GEEN Coronacrisis zou zijn. De pandemie en bijhorende aantal overlijdens is dan immers te vergelijken met een deftige griep ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

voorn

02 jan 2021, 17:19

Wie wilt er nu met een bachelor diploma werken aan het loon van de verpleegkundigen?
En het werk is nog niet te onderschatten; zeker de nachtdienst.
Mijn schoonzus staat als verzorgster met de nacht alleen voor 70 bewoners in het rusthuis.

bluevelvet

02 jan 2021, 22:48

image.jpeg
Gegevens vrijgegeven door een NHS aanvraag, bij ons gekend als WOB of “Wet Openbaar Bestuur” en gedeeld op sociale media.
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 03 jan 2021, 07:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

02 jan 2021, 23:32

Fred1950 schreef:
17 dec 2020, 19:12
Fazal schreef:
17 dec 2020, 18:37
Fred1950 schreef:
17 dec 2020, 18:04
Wie wordt het niet beu .... :cry: Moest het virus nu eens zo slim zijn om te muteren zodat kleine kinderen en jongeren er doodziek van worden, dan ..... zijn we binnen 3 maanden van het virus vanaf door nooit , maar nooit eerder geziene lockdown maatregelen, erger dan wat China heeft gedaan .... :|
Oké Fred, maar ik begin te vrezen dat die nooit, maar nooit eerder geziene lockdown maatregelen, eigenlijk al voor onze voordeur staan. Voor wat die jongeren betreft, heeft een zekere Mertens(?)-(als ik mij zijn naam goed herinner), vandaag in Villa Politica erop aangedrongen dat zij in de strijd tegen het virus, voorrang zouden moeten krijgen.
Maar ook die zgn voorrang wisselt elke dag. Ik vraag mij zeker niet meer af wie morgen voorrang moet krijgen.
En ik vraag mij ook niet meer af hoeveel besmettingen, opnames en coronadoden er vanavond of morgen zullen zijn.
Ik ben er zeker van dat er morgen en overmorgen (weer) meer- of (weer) minder zullen zijn. :roll:
Wat ik bedoel is dat als de jongsten zwaar ziek zouden worden dit een psychologische schokgolf van schrik gaat veroorzaken. Dan wordt geen enkele maatregel te streng.
En het is blijkbaar zo ver. De nieuwe Engelse variante blijkt besmettelijker te zijn voor kinderen. Ben Weyts wil de effecten ervan meemaken en pas de scholen sluiten als het aantal besmettingen zou stijgen en dat terwijl men in Nederland al zeker de scholen op slot houdt tot midden januari. :cry:

wardje

03 jan 2021, 05:47

Het is toch overduidelijk dat Weyts zich indekt met te beweren dat virologen en experts zeggen dat de cijfers goed zijn om hier nu de scholen wat langer dicht te houden ( we zijn nog veraf van de beoogde grens van 800 besmettingen per dag), als de Engelse variant hier onder de scholieren de kop op steekt gaan de virologen zeggen het is de regering die beslist.
We worden van het kastje naar de muur gestuurd.
Ze willen de vrijheid van de mensen zoveel mogelijk aan banden leggen , gegarandeerd dat we tegen het einde van de maand aan de derde golf zullen beginnen , en dat zal voor de rest van het jaar op en neer zijn , en hoe langer het duurt hoe meer mensen er genoeg van krijgen en zeker de jeugd.
Je kan geen maatschappij volledig gedurende lange tijd opsluiten , dat lukt niet.

twistenopdemaan

03 jan 2021, 10:20

Het aantal besmettingen is een factor die wetenschappers gemakkelijk kunnen manipuleren: het volstaat om het aantal testen drastisch te verminderen - of net fel op te drijven - om een totaal anders resultaat te krijgen. Wat relevant is, is het aantal mensen dat aan corona overlijdt, en het aantal corona-patiënten op Intensive Care. Heel concreet: België blijft op nummer 1 staan van "meeste overlijdens per miljoen inwoners".
Spinnst du oder was
Ice

03 jan 2021, 10:32

twistenopdemaan schreef:
03 jan 2021, 10:20
Het aantal besmettingen is een factor die wetenschappers gemakkelijk kunnen manipuleren: het volstaat om het aantal testen drastisch te verminderen - of net fel op te drijven - om een totaal anders resultaat te krijgen. Wat relevant is, is het aantal mensen dat aan corona overlijdt, en het aantal corona-patiënten op Intensive Care. Heel concreet: België blijft op nummer 1 staan van "meeste overlijdens per miljoen inwoners".
Heel concreet: dat zijn intussen álle overlijdens, die niks meer te maken hebben met corona, maar wel als coronacijfers geteld worden...manipulatie zoals ze al van in het begin zelf al bekennen...de JOJO....op die manier kunnen ze de coronahoax rekken om de TIJDELIJKE maatregelen te kunnen blijven verplichten want dáár draait het om, gehoorzaamheid en controle en niet om onze gezondheid.

Wil.

03 jan 2021, 10:41

Afbeelding

Zweden heeft in 2020 ongeveer 8.720 coronadoden geteld. (bron: worldometers)
Zie ook hier.

Het aantal overlijdens is in zijn totaliteit stabiel gebleven, misschien zelfs lager dan het gemiddelde van de laatste 10 jaar.

Zonder die 8.720 coronadoden zou er dus een ongelooflijke daling in de staafgrafiek te zien zijn. Dat is onmogelijk want sterftecijfers zijn héél traag veranderende gegevens.

Iemand een verklaring?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

03 jan 2021, 11:01

Als ze hier in buurt elke dag politie zouden sturen tijdens het wisselen van de scholen.
Wordt Antwerpen rijk.
De wet van 200m verplicht mondmasker tijden het wisselen wordt nauwelijks door 50% nageleefd.
Tot zelf aan de poort. En dan nog niet van de samenscholing van ouders gesproken.
Er zijn hier 3 scholen in deze buurt.