Fred1950 schreef:
Ik snap niet waar je je zorgen in maakt. Israel heeft van in het begin dat Pfizer vaccin gebruikt, dat was mij al lang bekend. Dat Israel wat extra onderzoek heeft gedaan of dat vaccin "wellicht" ook tegen de Britse variant werkt, en die "data" aan Pfizer heeft meegedeeld is toch een goeie zaak, of niet ? Wanneer het HLN of Belga iets bekend maakt doet er weinig toe. Op wanneer kranten iets schrijven kan je niet vertrouwen , en op wat ze tegenwoordig schrijven al evenmin.
Zorgen maken? Zou niet weten waarom en waarin. Ik maak gewoon de redenering dat wat er nu aan het gebeuren is in Israël ondanks hun vaccinatie, die al in december begonnen is, zij niet gevrijwaard blijven van besmettingen.
En dat ze na vaccinatie nog kunnen besmet worden is een algemeen gegeven. Het is alleen een beetje onduidelijk (vaag) of er gevaccineerden (2spuitjes) zijn die toch terug besmet zijn en of dit is met een variant waarover in het artikel (Britse variant) van HLN sprake is.
Als Belga bevestigt dat het Pfizer-vaccin bescherming biedt tegen de Britse variant wil ik toch duidelijkheid lezen of die herbesmettingen vastgesteld werd met als resultaat dat dit met Brits variant is of niet en zeker dat Pfizer gebruikt wordt. Als men leest hoeveel % er al gevaccineerd is (2x) en ze zelfs nu al aan de jeugd beginnen mag ik dan niet de bedenking maken dat ze ook achter de feiten aanlopen?
Dat Israël die data doorgeeft is hun probleem. Maar als die data aantonen of kunnen aantonen dat dit Pfizer-vaccin helemaal niet beschermt tegen die Britse variant, zoals Belga communiceert over een ‘nieuwe studie’ die bewijst dat het dat wel doet, tja, dan zitten de kopers van dat Pfizer-vaccin met een probleem en niet ik.
Daarom mag voor mij toch vermeld worden dat Israël dit Pfizer-vaccin gebruikt of niet en dit is wat ik aankaart. Veel mensen lezen alleen de krant HLN en wat in de krant staat klopt. Ik probeer gewoon, voor mezelf omdat ik altijd al een kritische geest gehad hebt, een antwoord te vinden waarom het artikel niet vermeld dat Israël het Pfizer-vaccin gebruikt.