Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

28 jan 2021, 23:08

Fred1950 schreef:
In dat artikel van de Tijd staat toch duidelijk dat Israël een bijkomend akkoord afsloot om versneld nieuwe dosissen te leveren. Ge weet dus nu waarom WIJ die niet binnen de afgesproken termijn krijgen. Money rules ....
Ja, een artikel in De Tijd van 12/01/2021 toen dat nog niet geweten was wat vandaag, 28/01/2021, in dat artikel van HLN staat of door Belga gecommuniceerd werd op 20/01/2021 dat Pfizer bescherming biedt tegen de Britse variant volgens ‘een studie.’
Dus......waarom vermeld HLN het vaccin niet dat de Israeli gebruiken? 8O
Datums zijn belangrijk in deze.

Fred1950

29 jan 2021, 09:02

Dicksy schreef:
28 jan 2021, 23:08
Fred1950 schreef:
In dat artikel van de Tijd staat toch duidelijk dat Israël een bijkomend akkoord afsloot om versneld nieuwe dosissen te leveren. Ge weet dus nu waarom WIJ die niet binnen de afgesproken termijn krijgen. Money rules ....
Ja, een artikel in De Tijd van 12/01/2021 toen dat nog niet geweten was wat vandaag, 28/01/2021, in dat artikel van HLN staat of door Belga gecommuniceerd werd op 20/01/2021 dat Pfizer bescherming biedt tegen de Britse variant volgens ‘een studie.’
Dus......waarom vermeld HLN het vaccin niet dat de Israeli gebruiken? 8O
Datums zijn belangrijk in deze.
Ik snap niet waar je je zorgen in maakt. Israel heeft van in het begin dat Pfizer vaccin gebruikt, dat was mij al lang bekend. Dat Israel wat extra onderzoek heeft gedaan of dat vaccin "wellicht" ook tegen de Britse variant werkt, en die "data" aan Pfizer heeft meegedeeld is toch een goeie zaak, of niet ? Wanneer het HLN of Belga iets bekend maakt doet er weinig toe. Op wanneer kranten iets schrijven kan je niet vertrouwen , en op wat ze tegenwoordig schrijven al evenmin.

Dicksy

29 jan 2021, 09:47

Fred1950 schreef:
Ik snap niet waar je je zorgen in maakt. Israel heeft van in het begin dat Pfizer vaccin gebruikt, dat was mij al lang bekend. Dat Israel wat extra onderzoek heeft gedaan of dat vaccin "wellicht" ook tegen de Britse variant werkt, en die "data" aan Pfizer heeft meegedeeld is toch een goeie zaak, of niet ? Wanneer het HLN of Belga iets bekend maakt doet er weinig toe. Op wanneer kranten iets schrijven kan je niet vertrouwen , en op wat ze tegenwoordig schrijven al evenmin.
Zorgen maken? Zou niet weten waarom en waarin. Ik maak gewoon de redenering dat wat er nu aan het gebeuren is in Israël ondanks hun vaccinatie, die al in december begonnen is, zij niet gevrijwaard blijven van besmettingen.
En dat ze na vaccinatie nog kunnen besmet worden is een algemeen gegeven. Het is alleen een beetje onduidelijk (vaag) of er gevaccineerden (2spuitjes) zijn die toch terug besmet zijn en of dit is met een variant waarover in het artikel (Britse variant) van HLN sprake is.
Als Belga bevestigt dat het Pfizer-vaccin bescherming biedt tegen de Britse variant wil ik toch duidelijkheid lezen of die herbesmettingen vastgesteld werd met als resultaat dat dit met Brits variant is of niet en zeker dat Pfizer gebruikt wordt. Als men leest hoeveel % er al gevaccineerd is (2x) en ze zelfs nu al aan de jeugd beginnen mag ik dan niet de bedenking maken dat ze ook achter de feiten aanlopen?

Dat Israël die data doorgeeft is hun probleem. Maar als die data aantonen of kunnen aantonen dat dit Pfizer-vaccin helemaal niet beschermt tegen die Britse variant, zoals Belga communiceert over een ‘nieuwe studie’ die bewijst dat het dat wel doet, tja, dan zitten de kopers van dat Pfizer-vaccin met een probleem en niet ik.
Daarom mag voor mij toch vermeld worden dat Israël dit Pfizer-vaccin gebruikt of niet en dit is wat ik aankaart. Veel mensen lezen alleen de krant HLN en wat in de krant staat klopt. Ik probeer gewoon, voor mezelf omdat ik altijd al een kritische geest gehad hebt, een antwoord te vinden waarom het artikel niet vermeld dat Israël het Pfizer-vaccin gebruikt.

Fred1950

29 jan 2021, 13:31

Herbekijk eens het VRT journaal van 13h. Men had het over Israel, en een veel van je vragen werden er ook beantwoord waarom en hoe er nog zo veel besmettingen optreden en tegen wanneer men verwacht dat die snel zullen dalen.

voorn

29 jan 2021, 14:25

Dan heeft U ook die bende gekken gezien die er gaan voor zorgen dat het nooit ophoudt.
Dus we kunnen hier in Antwerpen nog wat verwachten.

Dicksy

29 jan 2021, 15:56

Fred1950 schreef:
Herbekijk eens het VRT journaal van 13h. Men had het over Israel, en een veel van je vragen werden er ook beantwoord waarom en hoe er nog zo veel besmettingen optreden en tegen wanneer men verwacht dat die snel zullen dalen.
Ik kijk geen tv en al jaren geen tv-journaal/Terzake/Afspraak/VTM/Familie/Thuis enz....... meer. Hoe het komt staat in dat artikel van HLN ook, de orthodoxe joden en de arabische inwoners. Maar ik dacht dat dat mijn vraag niet is geweest, tenzij jij een andere vraag bedoelt die ik gesteld hebt. Je mag ze hier altijd terug plaatsen (die bepaalde vraag van mij). 8O

Fred1950

29 jan 2021, 16:37

Dicksy schreef:
29 jan 2021, 15:56
Fred1950 schreef:
Ik kijk geen tv en al jaren geen tv-journaal/Terzake/Afspraak/VTM/Familie/Thuis enz....... meer. Hoe het komt staat in dat artikel van HLN ook, de orthodoxe joden en de arabische inwoners. Maar ik dacht dat dat mijn vraag niet is geweest, tenzij jij een andere vraag bedoelt die ik gesteld hebt. Je mag ze hier altijd terug plaatsen (die bepaalde vraag van mij). 8O
Ge hebt toch "nen PC" ? :lol: , zoniet zat ge hier niet te lullen. Surf naar https://www.vrt.be/vrtnu/kanalen/een/ , registreer met Gmail , Facebook , Twitter of expliciet met je email adres en ge kunt alles opnieuw vanaf het begin bekijken ( soms zelfs programma' s die nog bezig zijn ). En de kwaliteit is relatief goed, ge moet geen "fiber" of Telenet kabel hebben. Zelfs via WiFi via de modem van de gebuur lukt alles nog prima :mrgreen: , beter dan de YouTube prullen.

voorn

29 jan 2021, 16:44

Er zijn in Israel maar een klein deel gevaccineerd en velen daarvan een eerste injectie.
Wachten maar met conclusies vindt ik.

Fred1950

29 jan 2021, 16:45

voorn schreef:
29 jan 2021, 16:44
Er zijn in Israel maar een klein deel gevaccineerd en velen daarvan een eerste injectie.
Wachten maar met conclusies vindt ik.
Toch heeft al 1/3 van de bevolking er hun eerste prik gekregen als ik me niet vergis.

E.T.

29 jan 2021, 17:58

29/1 Uit een krant

Israël geeft iedereen het nakijken bij het vaccinatieproces. Bijna een derde van de bevolking kreeg er al een eerste dosis van het vaccin, meer dan 15 procent van de 9,2 miljoen inwoners is al twee keer ingeënt. Van de 70-plussers kreeg zelfs al 80 procent een eerste keer het vaccin en ongeveer twee derde is dubbel beschermd. Afgelopen weekend begon zelfs al het vaccineren van tieners.

Israël bestelde dan ook vroeg vaccins en betaalde er veel meer voor dan andere landen. Door die snelle vaccinatiecampagne én het feit dat in het land al drie weken een strenge lockdown van kracht is, zou je vermoeden dat het land er goed voor staat. Er gelden strenge reisbeperkingen, de niet-essentiële winkels zijn gesloten, openbare bijeenkomsten van meer dan 10 personen zijn verboden. Toch blijven de besmettingscijfers hoog

Israël telt dagelijks ongeveer 8000 nieuwe vastgestelde besmettingen.

Het hoofd van het laboratorium voor immunotherapie legt uit dat bepaalde minderheden zich niet goed aan de regels houden. Volgens hem gaat het om erg orthodoxe joden enerzijds, en de Arabische bevolking anderzijds.

De derde golf is complexer. De patiënten hebben meer complicaties. De ademhalingsproblemen zijn complexer. Een groot deel van de nieuwe besmettingen - 40 tot 70 procent - wordt toegeschreven aan de Britse variant van het coronavirus.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy

29 jan 2021, 18:49

Fred1950 schreef:
Ge hebt toch "nen PC" ? :lol: , zoniet zat ge hier niet te lullen. Surf naar https://www.vrt.be/vrtnu/kanalen/een/ , registreer met Gmail , Facebook , Twitter of expliciet met je email adres en ge kunt alles opnieuw vanaf het begin bekijken ( soms zelfs programma' s die nog bezig zijn ). En de kwaliteit is relatief goed, ge moet geen "fiber" of Telenet kabel hebben. Zelfs via WiFi via de modem van de gebuur lukt alles nog prima :mrgreen: , beter dan de YouTube prullen.
Lulleman, het gaat er niet om dat ik het niet kan. Het gaat er mij om dat heel dat tv-journaal gedoe mij geen kl.....interesseert van al wat die daar zitten te lullen.
Ik probeer voor mijzelf te denken in tegenstelling tot andere hier die deze programma's nodig hebben en hier dat dan komen verkopen als DE wijsheid of als HUN wijsheid. En als mijn denken verkeerd is, so what? Mag het, ja?
Anders plak deze sticker maar op mijn lijf want kritisch zijn is bij jullie gelijk aan complotdenker.

Afbeelding

bluevelvet

29 jan 2021, 20:04

Dicksy schreef:
29 jan 2021, 18:49

Lulleman, het gaat er niet om dat ik het niet kan. Het gaat er mij om dat heel dat tv-journaal gedoe mij geen kl.....interesseert van al wat die daar zitten te lullen.
Ik probeer voor mijzelf te denken in tegenstelling tot andere hier die deze programma's nodig hebben en hier dan komen verkopen als DE wijsheid of als HUN wijsheid. En als mijn denken verkeerd is, so what? Mag het, ja?
Anders plak deze sticker maar op mijn lijf want kritisch zijn is bij jullie gelijk aan complotdenker.

Afbeelding
Dicksy, ge gaat de gele ster als complotdenker niet nodig hebben denk ik :)
Dat nieuws 'geselecteerd' wordt is evident. Al iets gehoord op onze zenders van het volgende :
https://pace.coe.int/en/files/29004/html

De Parlementaire Vergadering van de Raad van Europa heeft op 27 januari een amendement aangenomen waarin expliciet wordt gesteld dat vaccins NIET mogen worden verplicht in de EU, weigeraars niet mogen worden gediscrimineerd, en een vaccinatiecertificaat niet mag worden gebruikt als paspoort.

In het rapport staat onder punt 7.3. te lezen dat de lidstaten en de EU dringend worden opgeroepen om ‘met het oog op het verzekeren van een hoge vaccin acceptatie

- 7.3.1. te verzekeren dat burgers zijn geïnformeerd dat de vaccinatie NIET verplicht is, en dat niemand op politieke, sociale of andere wijze onder druk wordt gezet om zichzelf te laten vaccineren, als zij dat zelf niet willen;

- 7.3.2. te verzekeren dat niemand wordt gediscrimineerd wegens het niet gevaccineerd zijn vanwege mogelijke gezondheidsrisico’s of niet gevaccineerd willen worden.......

Punt 7.3.4. is ook nog interessant :
- transparante informatie te verspreiden over de veiligheid en mogelijke bijwerkingen van vaccins, en met sociale media platforms samen te werken en deze te reguleren om te voorkomen dat misinformatie wordt verspreid.

Elk land kan besluiten om er zich niets van aan te trekken. In België is vaccinatie (nog) niet verplicht ik geloof in Nederland wel. Nu kan elk land aantonen of zij alleen pro-Europa zijn als het hun uitkomt !

Ik ben benieuwd wat ze ons gaan vertellen !
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 29 jan 2021, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

E.T.

29 jan 2021, 20:07

Ik ben benieuwd wat ze ons gaan vertellen!
Weet jij dat dan nu nog altijd niet? Je bent anders zo goed geïnformeerd, toch?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

gast43

29 jan 2021, 20:13

E.T.
Ik ben benieuwd wat ze ons gaan vertellen!
Weet jij dat dan nu nog altijd niet? Je bent anders zo goed geïnformeerd, toch?

Idd je slaagt de nagel op de kop .
Of je dat nu één keer herhaalt of 10 keer iedere dag is anders wat ze naar voorbrengen .
Zij zijn de baas regering en E.U. en daar gaan we moeten mee doen .

Horus1

29 jan 2021, 20:27

De Raad van Europa? Weet je wel wat dat is? Heeft niets te beslissen over de EU. Eerst eens goed informeren wat die Raad van Europa is voor je dergelijke zaken beweert!