Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

gast43

29 jan 2021, 20:39

Horus1
Heeft niets te beslissen over de EU.

Klopt .

Maar dat boycotte E.U. tussen vaccin Leveranciers vind ik ook niet kunnen .
Mensen hebben toch de Vaccin nodig of niet soms .Vind dat geen gepaste moment
hoe ze te werk gaan . Enige waar het echt overgaat is Money wie genoeg betaald staat op nr 1
levering .

Denk dat niemand beseft hoe inpakt dat dat heeft als er zoveel moeten gemaakt worden
en en leveren met zorg .
Laatst gewijzigd door gast43 op 29 jan 2021, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.

bluevelvet

29 jan 2021, 20:39

Weet jij dat dan nu nog altijd niet? Je bent anders zo goed geïnformeerd, toch?
Oh ja ? tiens 8O er zijn al enkelingen die weten dat het geen probleem zal zijn om vrij op een terrasje te zitten, vrij op restaurant te gaan, vrij naar evenementen en concerten te gaan, vrij fitnessen, vrij sporten, enz.......
ik heb daar nog niets over gehoord :roll:
Licht mij eens in E.T. en gast 43 als jullie het al allemaal weten :?:

Horus1 schreef:
29 jan 2021, 20:27
De Raad van Europa? Weet je wel wat dat is? Heeft niets te beslissen over de EU. Eerst eens goed informeren wat die Raad van Europa is voor je dergelijke zaken beweert!
En jij ook beter lezen wat ik schreef :
Elk land kan besluiten om er zich niets van aan te trekken. In België is vaccinatie (nog) niet verplicht ik geloof in Nederland wel. Nu kan elk land aantonen of zij alleen pro-Europa zijn als het hun uitkomt !

E.T.

29 jan 2021, 21:08

bluevelvet schreef:
29 jan 2021, 20:04
Elk land kan besluiten om er zich niets van aan te trekken. In België is vaccinatie (nog) niet verplicht ik geloof in Nederland wel. Nu kan elk land aantonen of zij alleen pro-Europa zijn als het hun uitkomt !
Ik ben benieuwd wat ze ons gaan vertellen !
Weet jij dat dan nu nog altijd niet? Je bent anders zo goed geïnformeerd, toch?

Bij de zaak blijven ... Jij vroeg naar de verplichting ...

:arrow: Coronavaccinatie is in België niet verplicht en trouwens ook niet in Nederland en dat weet jij donders goed!
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

29 jan 2021, 22:03

Horus1 schreef:
29 jan 2021, 20:27
De Raad van Europa? Weet je wel wat dat is? Heeft niets te beslissen over de EU. Eerst eens goed informeren wat die Raad van Europa is voor je dergelijke zaken beweert!
Was het de bedoeling om over de Europese Raad iets te melden, misschien? En daar worden wel degelijk beslissingen genomen die ons allemaal aangaan/treffen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

30 jan 2021, 12:11

Zware gelegaliseerde corruptie in Portugal : president , politiekers , hogere ambtenaren mogen zich eerder laten vaccineren dan verplegend personeel :evil: Burgemeesters hebben zich stiekem laten vaccineren met allerhande smoesjes, en dat terwijl er een tekort is aan vaccins ( Portugal kent pieken rond de 300 doden per dag ).

Dicksy

30 jan 2021, 13:40

Fred1950 schreef:
Dicksy schreef gisteren 19.54 uur:
Natuurlijk gaat ge niet mogen kiezen. Alle vaccins worden op een hoop gegooid (figuurlijk) en verdeeld onder de vaccinatiecentra e.d.
Ben je tegen of heb je minder vertrouwen in dat astrazeneca-goedje, maar het wordt wel aan je :x vaccinatiecentrum geleverd waar jij je moet aanbieden, zal het dat zijn of niks en zal je niet bij de buren kunnen gaan aanbellen omdat daar een vaccin geleverd werd waar je wel vertrouwen in hebt.
Het zal te nemen of te laten zijn voor het gewone volk. Voor de 'elite' zal er een aparte regeling uitgewerkt zijn.

Zware gelegaliseerde corruptie in Portugal : president , politiekers , hogere ambtenaren mogen zich eerder laten vaccineren dan verplegend personeel :evil: Burgemeesters hebben zich stiekem laten vaccineren met allerhande smoesjes, en dat terwijl er een tekort is aan vaccins ( Portugal kent pieken rond de 300 doden per dag ).
Zal het in Portugal alleen zo zijn? Welkom, in the real world. 8O

frits1955

30 jan 2021, 14:11

Het zit er inderdaad dik in dat een bepaald soort zelfbenoemde elite - de profsport en al wat daar rondhangt - vroeger zal gevaccineerd worden en dat met het EK voetbal en de Olympische spelen voor de deur deze zomer.

Dicksy

30 jan 2021, 15:32

Niks zelfbenoemde elite. Het is wel de politieke elite die hun die status van ‘elite’ gegeven hebben. Tous ensemble rode duivels is hier een mooi voorbeeld van.
‘Gekozen’ elite of ‘zelfbenoemde’ elite, het blijft dus de kaste van de elite. In dat wereldje is het ‘ons kent ons.’

tokkio

30 jan 2021, 16:56

Fred1950 schreef:
Ik heb er geen probleem mee, en ik wacht nog op de virologen, de experten, de regering de president, al de minister-president,parlement; en al die andere die staan te roepen dat iedereen moet gevaccineerd worden, maar eerst de uitslag willen afwachten van de "oudere" proefkonijnen,en al die negatieve berichten van Duitsland, en Israël,over bijwerkingen , en overlijdens gaat er zeker geen goed aandoen,het zweet staat in hun handen,zelfs van De Croo senior, die toch al +80 is hoort men niks......
7.3.2. te verzekeren dat niemand wordt gediscrimineerd wegens het niet gevaccineerd zijn vanwege mogelijke gezondheidsrisico’s of niet gevaccineerd willen worden.......

Europa of niet , als een land beslist dat al wie er wilt op vakantie, of zakenreis gaan moet gevaccineerd worden,wat gaat Europa dan doen.....een boete geven, of die landen uit de unie zetten :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

miel

30 jan 2021, 20:02

Vandaag gehoord in het nieuws van 19 u op VRT: reporter Xavier Taverne zegt dat het moet mogelijk zijn dat elke Belg boven 18 jaar tegen september een eerste inenting zou moeten gekregen hebben , wanneer er voldoende dosissen vaccins geleverd worden.
In dat zelfde nieuws is er een bijdrage van Viroloog Pierre Van Damme die zegt dat het mogelijk moet zijn dat iedereen boven 18 jaar tegen de zomer kan ingeënt worden.
Zou de zomer bij VRT in september beginnen?
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

E.T.

30 jan 2021, 20:08

Xavier geeft gewoon door wat hij gehoord heeft bij de Taskforce vaccinatie. Pierre Van Damme geeft zijn eigen mening.
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

30 jan 2021, 21:08

Fred1950 schreef:
Ha, ha, :lol: dát had onze ambtenarenhater uit Limburg nog moeten meemaken. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

miel

30 jan 2021, 21:16

Van Xavier wordt verwacht dat hij juiste informatie brengt ipv de Gazet voor te lezen, mijn gedach.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

E.T.

30 jan 2021, 22:57

Het staat toch gewoon allebei in de krant. Iedereen heeft tegenwoordig z'n waarheid, toch?
Zowel de politiekers als de experten :wink:
VRT laat gewoon beide klokken horen en verder is het aan de kijker om z'n conclusie te trekken.

gast43

31 jan 2021, 06:49

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... li=BBqiQ9V

Duitsland dreigt met gerechtelijke stappen na vertragingen in levering vaccins

De Duitse regering heeft zondag gedreigd met gerechtelijke stappen tegen farmabedrijven die "hun verplichtingen voor levering van vaccins aan Europa niet nakomen". De spanningen lopen op rond de vertraging in de leveringen bij het Britse AstraZeneca.

"Als blijkt dat bedrijven hun verplichtingen niet nagekomen zijn, moeten we beslissen over te gaan tot gerechtelijke stappen", aldus de Duitse minister van Economie Peter Altmaier in een interview met de krant Die Welt. "Geen enkel bedrijf mag een ander land bevoordelen boven de EU."

De toon tussen Europese leiders en het Britse farmabedrijf AstraZeneca is de voorbije weken harder geworden, nu het bedrijf vertraging opgelopen heeft met de leveringen van zijn coronavaccin. AstraZeneca zegt maar een kwart van de aanvankelijk aan de EU beloofde dosissen te kunnen leveren tijdens het eerste kwartaal van dit jaar. Als reden haalt het "lagere rendementen" aan in een Europese fabriek.

De Europese Unie beschuldigt AstraZeneca er evenwel impliciet van om Groot-Brittannië bevoordeeld te hebben bij de levering van zijn vaccins, ten nadele van de contractuele verplichtingen met Europa. De Europese Unie reageerde al door vrijdag een controlemechanisme in te voeren voor de export van vaccins die geproduceerd zijn op zijn grondgebied.

Zoals ik al heb aangehaald , die gaan dat nooit klaarkrijgen tegen de zomer .

“Vaccin moet voorkomen dat je ernstig ziek wordt.”

@IsabelLerouxR
brengt nuance aan in twijfels over beschermingsgraad van verschillende vaccins #terzaketv