Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

11 feb 2021, 22:30

Fred1950 schreef:
Dus .... volgens jou moet men corona zieken dan ook niet meer opnemen in een ziekenhuis, die gaan er toch niet dood van.
“Het Britse vaccin zou minder goed bescherming bieden tegen milde vormen van corona. "Daarover zijn we bezorgd, maar we kijken vooral naar de ziekenhuisopnames en sterftes", vertelt Salim. Er is een nieuwe studie opgezet, maar daarin zijn vooral jonge mensen getest, waardoor ze over de hospitalisatiecijfers niet veel wijzer zijn geworden, zegt hij. "Niemand moest naar het ziekenhuis, ook niet in de controlegroep. We zitten nu met een onzekerheid."
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/11 ... e-variant/

- A propos, gisteren naar Pano gekeken en mijn conclusie was toch correct volgens mij. Die tracking-app is een waardeloos ding.
- Vandaag bij Telefacts gaat het over de betrouwbaarheid van de vaccins. De pro-vaxxers (ik noem ze de niet-kritische denkers) zullen aan hun trekken komen. :lol:

Artesia

11 feb 2021, 22:32

Fred1950 schreef:
11 feb 2021, 22:21
Artesia schreef:
11 feb 2021, 22:09
Fred1950 schreef:
10 feb 2021, 12:08

Zolang je er zelf niet ziek van wordt is de miserie allemaal voor een ander, en dan kan het je niet schelen, juist ? :evil:
Doen alsof iedereen bij bosjes dood valt door Corona is de beste reactie dan?
Dus .... volgens jou moet men corona zieken dan ook niet meer opnemen in een ziekenhuis, die gaan er toch niet dood van.
Het is niet omdat niet iedereen erbij neervalt dat er geen doden vallen uiteraard. Ik heb dat ook nooit gezegd dacht ik. Wat u me in de mond legt is dan ook belachelijke onzin om toch maar iets te zeggen.

Fred1950

11 feb 2021, 22:57

Artesia schreef:
11 feb 2021, 22:30
E.T. schreef:
11 feb 2021, 22:20
In België voorlopig toch nog zo'n VEERTIG per dag 8)
Met of door Corona?
Door corona verdorie ! Dat zijn doden die het gisteren op de corona Intensieven niet hebben overleeft.
Artesia schreef:
11 feb 2021, 22:32
Fred1950 schreef:
11 feb 2021, 22:21
Artesia schreef:
11 feb 2021, 22:09

Het is niet omdat niet iedereen erbij neervalt dat er geen doden vallen uiteraard. Ik heb dat ook nooit gezegd dacht ik. Wat u me in de mond legt is dan ook belachelijke onzin om toch maar iets te zeggen.
Wat is het nu eigenlijk , dodelijk of niet. Als het allemaal niet zo erg is , waarom hebben ziekenhuizen wereldwijd de handen vol en moeten ze zich dan nog uitsloven met het toedienen van zuurstof. Als men op de intensieven terechtkomt is de kans 50 % dat je het haalt. Als men in de situatie terechtkomt dat men zuurstof moet toedienen, en dat dan verzaakt, gaat het dodenaantal gewoon vertienvoudigen, dus geen 40 per dag zoals gisteren maar 400 per dag. Dat worden dan 12000 per maand of 144.000 per jaar aan corona alleen al. Een bos in Vlaanderen telt zelfs niet zoveel bomen. :roll:

boeffer

11 feb 2021, 23:43

Ik vind dat raar, weinig vind je over de behandelingen in de intensieve. Een luchtpomp, op zijn buik liggen en de soorten en hoeveel medicatie weet je niets van. Worden die mensen steeds geupdated?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

12 feb 2021, 08:42

boeffer schreef:
11 feb 2021, 23:43
Ik vind dat raar, weinig vind je over de behandelingen in de intensieve. Een luchtpomp, op zijn buik liggen en de soorten en hoeveel medicatie weet je niets van. Worden die mensen steeds geupdated?
Die krijgen antibiotica tegen longontsteking en eventueel een ontstekingsremmer. Samen met de zuurstof kan men er niet veel meer aan doen .... dan laten uitzieken en hopen dat de longen zich herstellen.

E.T.

12 feb 2021, 11:50

En als je er dan doorkomt ... per week beademing een maand revalidatie :|
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

tokkio

12 feb 2021, 17:25

Vandaag bij Telefacts gaat het over de betrouwbaarheid van de vaccins. De pro-vaxxers (ik noem ze de niet-kritische denkers) zullen aan hun trekken komen.
Tja, de virologen weten dat het brol is,maar ze willen hun winkel niet sluiten, het gaat over geld,en ze weten ook dat de "oudjes" proefkonijn zijn, en als er iemand aan sterft is het gegarandeerd aan onderliggende aandoeningen,zeker niet aan het vaccin,ik heb nog nergens gelezen dat ministers, oud ministers,oud virologen, en al wie BV en VIP is ,dat ze op de eerste rij gaan staan voor hun spuitje.
En het is ook niet verplicht, maar ik ken 2 mensen in het rusthuis die niet wilde gevaccineerd worden, en die moeten nu op hun kamer blijven, en mogen niet in de groep zitten om te eten of te drinken,niet verplicht hé.
Zo zal het ook zijn ,als men niet gevaccineerd is , zal men niet mogen op reis gaan , men gaat zeker in ieder land een bewijs van vaccinatie vragen.
Dictatuur ten top, en voor alles boeten, maar van de rechten van de mens willen ze niet weten, vrij verkeer van mensen en goederen staat niet in hun woordenboek.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Dicksy

12 feb 2021, 19:37

tokkio schreef:
Zo zal het ook zijn ,als men niet gevaccineerd is , zal men niet mogen op reis gaan , men gaat zeker in ieder land een bewijs van vaccinatie vragen.
Misschien zal het in de toekomst zo gaan zijn. Voor alles een bewijs van vaccinatie hebben maar om ons land binnen te komen en te genieten van alle voordelen heeft men geen bewijs nodig, zelfs geen identiteitsdocumenten.
Misschien kan ik dan ook de argumenten 'ik ben mijn bewijs verloren' of 'ze hebben het afgepakt' gebruiken. Ik ben eens benieuwd hoever ik daar mee zal komen? Denk daar maar eens over na.

benq

12 feb 2021, 20:03

Ik mis Ice
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Fred1950

12 feb 2021, 21:00

Ik ook ... :oops: - ge kon er daar nog eens goed tegen tekeer gaan. :) ( en haar schrijfkunst bewonderen )

Dicksy

12 feb 2021, 21:27

Dicksy schreef 07 februari 11.02 uur:
Fred1950 schreef 07 feb 2021, 11:02
Onderling ? 8O Als ge bedoelt dat ze met mekaar gaan vrijen en hierdoor nieuwe kindjes met een ander "profiel" gaan krijgen, dan heb je het mis. :lol: :lol: Dat heb ik al eens aan u geantwoord. De mutaties treden doorgaans op nadat ze eerst een rondje hebben gemaakt langs een dier ( of misschien een mens met een bepaalde onderliggende ziekte of kenmerken ) .
‘Het is een van de dingen die het gemakkelijk maakt om van de ene soort tot de andere te komen. Ik denk dat er geen twijfel over bestaat dat recombinatie in een vleermuis achter het ontstaan zit van SARS-CoV-2’, zegt Díaz-Muñoz. De vrees is dat het nu opnieuw kan gebeuren, deze keer in een besmet mens.'

Uw eerst rondje maken langs een dier kunt ge op uw buik schrijven denk ik. Maar we wachten wel af, over een week of twee zal ik mijn hele post toch weer terug moeten plaatsen zoals ik hierboven reeds gedaan heb als reactie op E.T.. :roll:

Herbesmetting met Zuid-Afrikaanse variant leidt voor eerste keer tot zwaardere infectie
(Bron: TT 12-02-21, 19:31 Laatste update: 19:39 Bron: Belga)

Herbesmetting met Zuid-Afrikaanse variant leidt voor eerste keer tot zwaardere infectie.

'Voor het eerst is er een herbesmetting met de Zuid-Afrikaanse variant beschreven die leidt tot een zwaarder ziektebeeld. Dat meldt de ziekenhuiskoepel van Parijs (AP-HP) op basis van een publicatie in het tijdschrift Clinical Infectious Diseases. Tot nog toe werd ervan uitgegaan dat een tweede besmetting tot een minder ernstig ziektebeeld leidt, aangezien het immuunsysteem daardoor versterkt zou zijn.'

Zou die Zuid-Afrikaanse variant eerst langs een dier gepasseerd zijn vooraleer het die 58-jarige man herbesmet heeft met zwaardere ziekteverschijnselen tot gevolg of heeft het zich gewoon gemuteerd met één van de circulerende varianten met als gevolg die zwaardere ziekteverschijnselen. Hoe zit het nu juist in elkaar? :roll:

https://www.hln.be/wetenschap/herbesmet ... ~af348b26/

Fred1950

12 feb 2021, 21:37

Dicksy schreef:
12 feb 2021, 21:27
.....
Zou die Zuid-Afrikaanse variant eerst langs een dier gepasseerd zijn vooraleer het die 58-jarige man herbesmet heeft met zwaardere ziekteverschijnselen tot gevolg of heeft het zich gewoon gemuteerd met één van de circulerende varianten met als gevolg die zwaardere ziekteverschijnselen. Hoe zit het nu juist in elkaar? :roll:
....
Allez vooruit , gaan we een rondje fantasie draaien ? :lol:

Er is op TV al een getuige geweest die besmet was geraakt , en ervan genas. Die werd nadien terug besmet en dan pas werd die echt ziek. Op dat moment was er nog geen sprake van varianten, de man is door hetzelfde virus herbesmet geweest, maar dan in veel ergere mate ( meer virusdeeltjes opgenomen ) zodat zijn immuunsysteem nog feller tekeer moest gaan. Vergeet niet dat de antistoffen na één maand al terug beginnen te dalen, en als ge licht ziek zijt geweest, dan heb je er sowieso al minder van.

Dicksy

12 feb 2021, 22:06

Fred1950 schreef:
Allez vooruit , gaan we een rondje fantasie draaien ? :lol:
’De Britse overheidsorganisatie Public Health England (PHE) heeft een paper gepubliceerd waarin de Britse B.1.1.7-variant gedetailleerd onder de loep wordt genomen. Opmerkelijk, er doken inmiddels elf stalen op waarbij de E484K-mutatie optrad, een ‘ontsnappingsmutant’ die tot zover enkel opdook bij de Zuid-Afrikaanse en Braziliaanse varianten. ‘Normaal’, volgens viroloog (xxxxxxxxxxx). ‘Als een mutatie heel bevorderlijk is voor een virus, zal deze vaker optreden.’

“Virussen muteren constant”, zo zegt (xxxxxxxxxxxxx). Dat de Britse variant zichzelf een nieuwe mutatie zou hebben aangemeten, is dus niet zo eigenaardig. De nieuwe mutatie kan een gevolg zijn van een recombinatie met de Zuid-Afrikaanse en/of Braziliaanse variant, waarbij beide varianten dezelfde menselijke cel besmetten en zo als het ware ‘samenvloeien. Dit gebeurt soms bij influenzavirussen, maar minder bij coronavirussen.

Maar minder bij coronavirussen wil dus niet zeggen dat het niet kan gebeuren. En dit wordt gezegd door een ‘befaamd viroloog.’

Fred1950

12 feb 2021, 22:18

En wie is die befaamde xxxxxxx viroloog ? 8O "Samensmelten" in dezelfde menselijke cel ? Forget it. Het RNA kan alleen uit zichzelf muteren ....

Dicksy

12 feb 2021, 22:42

Fred1950 schreef:

En wie is die befaamde xxxxxxx viroloog ? 8O "Samensmelten" in dezelfde menselijke cel ? Forget it. Het RNA kan alleen uit zichzelf muteren ....
:lol: :lol: :lol: :P :P Wie denkt ge.

Lees hier het artikel maar. Het is uw befaamde alleswetende slimme goeroe-viroloog Mar(c)xist Van Ranst op 02/02/2021:

https://www.demorgen.be/nieuws/ontsnapp ... ~bbfe1bf8/

En dit terwijl ik dat al schreef op 24 /01/2021:
Coronavirus,........Britse variant, Braziliaanse variant, Zuid-Afrikaanse variant en telkens de ene al gevaarlijker dan de andere.Welk land van de 196 is het volgende? Hoeveel nationaliteiten zijn er in belgie, bij uitbreiding in europa? die familie hebben wonen in een ander continent? :roll:
Ze komen allemaal bijeen en we krijgen de perfecte storm omdat ze onderling ook nog eens gaan muteren. De Britse met de Z-A, de Z.A met de Braziliaanse, de Braziliaanse met de Britse, de........met de...... . 8O
:P :P