Mens, erger je niet!
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
En polleke vergeet niet dat vele motards (zeker de oudere generatie) veel doen voor onze
o.a.
Organiseren van allerlei goede doelen o.a. het rijden met minder valide mensen (ook de vrachtwagenchauffeurs) om deze een mooie dag te bezorgen en ga zo maar door.
Maar ja dat word vergeten !!!!!
En dat kan niet gezegd worden van de wielerterroristen, die geven U een dag vol frustratie, ga uit de weg of ik sla en of ik spuw op uw smoel.
o.a.
Organiseren van allerlei goede doelen o.a. het rijden met minder valide mensen (ook de vrachtwagenchauffeurs) om deze een mooie dag te bezorgen en ga zo maar door.
Maar ja dat word vergeten !!!!!
En dat kan niet gezegd worden van de wielerterroristen, die geven U een dag vol frustratie, ga uit de weg of ik sla en of ik spuw op uw smoel.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Ik ken datte; en als je dan naroept of ze niet konden bellen, dan reageren velen met - ""Dat weegt te zwaar ""!!
Van motards geklapt, diegenen van tussen de leeftijd 50-60 jaar . Op die leeftijd kunnen ze hunne jongensdroom betalen .Een ietwat deftige Harley bv kost al gauw 800.000 ouwe belgische frank en meer zelfs . Heb een vrouwelijke collega gehad die in een gesprek over motos eens schampertjes de opmerking maakte van -"" Wat wil je, als ze dienne leeftijd hebben willen ze ook iets tussen hun benen voelen """ En daarmee was het school uit ...
werewoef
Van motards geklapt, diegenen van tussen de leeftijd 50-60 jaar . Op die leeftijd kunnen ze hunne jongensdroom betalen .Een ietwat deftige Harley bv kost al gauw 800.000 ouwe belgische frank en meer zelfs . Heb een vrouwelijke collega gehad die in een gesprek over motos eens schampertjes de opmerking maakte van -"" Wat wil je, als ze dienne leeftijd hebben willen ze ook iets tussen hun benen voelen """ En daarmee was het school uit ...
werewoef
AMEN en AUM
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Dan voel ik toch liever deeswerewoef schreef: ↑22 feb 2021, 21:51Van motards geklapt, diegenen van tussen de leeftijd 50-60 jaar . Op die leeftijd kunnen ze hunne jongensdroom betalen .Een ietwat deftige Harley bv kost al gauw 800.000 ouwe belgische frank en meer zelfs . Heb een vrouwelijke collega gehad die in een gesprek over motos eens schampertjes de opmerking maakte van -"" Wat wil je, als ze dienne leeftijd hebben willen ze ook iets tussen hun benen voelen """ En daarmee was het school uit ...![]()
werewoef

genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Ziehier mijn jongens droom .Ene Boss Hoss begot !
https://topgear.nl/autonieuws/motorfiet ... -1-200-pk/
werewoef
https://topgear.nl/autonieuws/motorfiet ... -1-200-pk/
werewoef
AMEN en AUM
-
biwanka - Lid geworden op: 27 sep 2007, 15:57
Fazal is nog iets vergeten in zijn lijstje met ergernissen. Waar ik mij enorm aan stoor zijn mensen die hun vuil niet opruimen. Jongeren die een aantal pizza's gaan kopen, die dan gaan opeten op een gezellig plekje in een bos, en daarna hun lege pizzadozen en hun drankblikjes achterlaten in de natuur. Als je die dozen kunt meenemen als ze nog gevuld zijn, dan zal je ze daarna zeker nog wel kunnen dragen tot bij de dichtsbijzijnde vuilbak.
Of mensen die het kakje van hun hond opruimen met een zakje en vervolgens dat zakje weggooien op straat of in het bos. Dan kunnen ze beter dat kakje gewoon laten liggen, dan verdwijnt het op termijn vanzelf. Maar die zakjes blijven daar maanden of jaren liggen.
De laatste maanden zie je ook regelmatig mondmaskers rondslingeren op plaatsen waar ze niet thuishoren. Asjeblieft mensen, ruim uw rommel op en laat dat niet over aan anderen.
Of mensen die het kakje van hun hond opruimen met een zakje en vervolgens dat zakje weggooien op straat of in het bos. Dan kunnen ze beter dat kakje gewoon laten liggen, dan verdwijnt het op termijn vanzelf. Maar die zakjes blijven daar maanden of jaren liggen.
De laatste maanden zie je ook regelmatig mondmaskers rondslingeren op plaatsen waar ze niet thuishoren. Asjeblieft mensen, ruim uw rommel op en laat dat niet over aan anderen.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Daar erger ik mij natuurlijk ook aan.
Ik zou die lijst gemakkelijk 10 pagina's lang kunnen maken, maar ja ... .
Men zou wel gaan denken dat ik mij werkelijk aan àlles erger, alhoewel dit niet zo ver gezocht zou zijn.
Hier beneden in de inkomhal van ons appartementsgebouw, 'smeten' sommige bewoners (vroeger) reclamefolders, welke ze niet nuttig achtten, gewoon op de vloer. 't Was echt geen zicht.
Tot ik beneden een paar brieven heb uitgehangen met de boodschap dat dit niet door de beugel kon.
En jawel, het heeft geholpen. Sindsdien was er nog zelden een klein papiertje op de vloer te vinden.
Tot ... er nu en dan nieuwe bewoners kwamen welke ik welkom heette, maar hen tevens onmiddellijk op een zo vriendelijk mogelijke manier met hun neus op die uithangbrieven drukte. Bij een paar heeft het toch een paar weken geduurd, maar uiteindelijk was er toch weer niets meer te vinden.
Ik woon op de 4de verdieping, en kan dus niet zien wat er beneden gebeurt. Toch wist ik algauw wie de schuldige was. Ik nam dan hun papierafval mee naar boven en 'smeet' het 'letterlijk' voor hun eigen deur, telkens opnieuw. Zodoende begrepen ze dan toch 'eindelijk' wat de bedoeling was. Ik ging er geen woorden meer aan verspillen.
Het is nu eenmaal zo, dat mensjes over het algemeen niet zo sociaal zijn als we zouden denken. Nee, ik zie de mens in het algemeen niet als een 'sociaal wezen' zoals hij als dusdanig wordt beschreven. Toch vind ik 'mensjes-kijken' boeiend genoeg om er mijn besluiten uit te trekken.
En geloof mij maar, die zijn niet mals! Al bemoei ik er mij niet (altijd) mee, of dan tenminste misschien, op een beleefde vriendelijke en diplomatische manier. Diplomatie is eigenlijk niet mijn sterkste kant, maar ik doe mijn best en houd rekening met iedereen. Meer kan men van mij niet verwachten.
Ik zou die lijst gemakkelijk 10 pagina's lang kunnen maken, maar ja ... .
Men zou wel gaan denken dat ik mij werkelijk aan àlles erger, alhoewel dit niet zo ver gezocht zou zijn.
Hier beneden in de inkomhal van ons appartementsgebouw, 'smeten' sommige bewoners (vroeger) reclamefolders, welke ze niet nuttig achtten, gewoon op de vloer. 't Was echt geen zicht.
Tot ik beneden een paar brieven heb uitgehangen met de boodschap dat dit niet door de beugel kon.
En jawel, het heeft geholpen. Sindsdien was er nog zelden een klein papiertje op de vloer te vinden.
Tot ... er nu en dan nieuwe bewoners kwamen welke ik welkom heette, maar hen tevens onmiddellijk op een zo vriendelijk mogelijke manier met hun neus op die uithangbrieven drukte. Bij een paar heeft het toch een paar weken geduurd, maar uiteindelijk was er toch weer niets meer te vinden.
Ik woon op de 4de verdieping, en kan dus niet zien wat er beneden gebeurt. Toch wist ik algauw wie de schuldige was. Ik nam dan hun papierafval mee naar boven en 'smeet' het 'letterlijk' voor hun eigen deur, telkens opnieuw. Zodoende begrepen ze dan toch 'eindelijk' wat de bedoeling was. Ik ging er geen woorden meer aan verspillen.
Het is nu eenmaal zo, dat mensjes over het algemeen niet zo sociaal zijn als we zouden denken. Nee, ik zie de mens in het algemeen niet als een 'sociaal wezen' zoals hij als dusdanig wordt beschreven. Toch vind ik 'mensjes-kijken' boeiend genoeg om er mijn besluiten uit te trekken.
En geloof mij maar, die zijn niet mals! Al bemoei ik er mij niet (altijd) mee, of dan tenminste misschien, op een beleefde vriendelijke en diplomatische manier. Diplomatie is eigenlijk niet mijn sterkste kant, maar ik doe mijn best en houd rekening met iedereen. Meer kan men van mij niet verwachten.
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Unilever schrapt het woord "normaal" van verpakkingen, foto's en advertenties
Unilever, het bedrijf achter heel wat schoonheids- en verzorgingsproducten zoals Dove of Sunlight, schrapt het woord "normaal". Het is niet meer van deze tijd, vindt het bedrijf.
De volledige tekst staat (stond ?) te lezen bij het aanmelden SeniorenNet. Ik leidde er uit af dat normaal zijn niet meer normaal is of toch niet meer als dusdanig mag gedefinieerd worden bij Unilever. Het zou hier gaan over “normale” haar- en huidskleur, benamingen die kwetsend zouden kunnen zijn voor mensen die niet aan deze kenmerken voldoen. Alleen staat daar niet bij wat Unilever als “normaal” beschouwt.
Toegepast op mezelf : ik dacht een normale blanke huidskleur te hebben en, gezien mijn leeftijd, normaal grijs haar. Blijkbaar vindt Unilever dit ongewenst om daar ruchtbaarheid aan te geven. Volgens hun redenering ben ik een kwetsende verschijning in de huidige maatschappij. Misschien kan ik hulp zoeken bij een psychiater ?
Unilever, het bedrijf achter heel wat schoonheids- en verzorgingsproducten zoals Dove of Sunlight, schrapt het woord "normaal". Het is niet meer van deze tijd, vindt het bedrijf.
De volledige tekst staat (stond ?) te lezen bij het aanmelden SeniorenNet. Ik leidde er uit af dat normaal zijn niet meer normaal is of toch niet meer als dusdanig mag gedefinieerd worden bij Unilever. Het zou hier gaan over “normale” haar- en huidskleur, benamingen die kwetsend zouden kunnen zijn voor mensen die niet aan deze kenmerken voldoen. Alleen staat daar niet bij wat Unilever als “normaal” beschouwt.
Toegepast op mezelf : ik dacht een normale blanke huidskleur te hebben en, gezien mijn leeftijd, normaal grijs haar. Blijkbaar vindt Unilever dit ongewenst om daar ruchtbaarheid aan te geven. Volgens hun redenering ben ik een kwetsende verschijning in de huidige maatschappij. Misschien kan ik hulp zoeken bij een psychiater ?
-
URSULAMI - Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33
Precies dergelijke bedrijven ( Unilever ) misleiden consumenten
Niks mis met ads die grappig of informerend zijn
Ergerlijk wordt het wanneer sluwe psychologische manipulatie gebeurt
Laatst toch wel één goede slagzin gezien in een ad
"Wanneer je maar lang genoeg gewoon doet word je vanzelf bijzonder"
Niks mis met ads die grappig of informerend zijn
Ergerlijk wordt het wanneer sluwe psychologische manipulatie gebeurt
Laatst toch wel één goede slagzin gezien in een ad
"Wanneer je maar lang genoeg gewoon doet word je vanzelf bijzonder"
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Je zult het wel bij het rechte eind hebben, voorn, maar niettemin vind ik het niet normaal dat bedrijven het woord “normaal” uit hun woordenschat verwijderen. Dit lijkt me het zoveelste voorbeeld van taalzuivering zoals al gebeurd is met woorden als “blanke”, “Eskimo”, “allochtoon”, “blinde” (wordt nu “visueel gehandicapte” of “slechtziende”), “zigeuner” (met allerlei afgeleiden zoals “zigeunersaus”) , “negerzoenen” en noem maar op.
Indien men alle woorden uit onze woordenschat verwijdert die ook maar enigszins als kwetsend door enig ander persoon worden aangevoeld, dan staat ons een literaire woestijn te wachten.
Uiteindelijk kan men zich de vraag stellen of Agatha Christie met haar bestseller Tien Kleine Negertjes (ook verfilmd !) wel nog een plaats verdient in de wereldliteratuur. Of we Johan Strauss met zijn operette “Der Zigeunerbaron” niet beter tussen de Entartete Kunst kwalificeren ?
Zelfcensuur kan in sommige gevallen nuttig zijn. Het knielen met de vuist omhoog na het scoren van een doelpunt, als eerbetoon aan een dubieuze figuur als George Floyd (BLM) of het brengen van de hitlergroet aan de nog dubieuzer figuur met die naam, moet naar mijn smaak niet verboden worden maar geeft ergens wel te kennen dat de uitvoerder ervan niet vies is van racistische trekjes. Ik zei het al, het hoeft niet verboden te worden maar een beetje zelfcensuur is hier wel aan te raden.
Normaal haar of een normale huid vallen daar niet onder.