Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

26 feb 2021, 21:32

Dicksy schreef:
26 feb 2021, 20:32
Prima Vera schreef:
Als ik dat hier allemaal lees , geef toch toe het is voor iedereen niet gemakkelijk , noch jong noch oud.
En wat is de reden we zien dat de vaccinaties niet opschieten , en dat de burger daar het slachtoffer van is.
Er zullen geen versoepelingen toegestaan worden tot aan het verlof ( begin Juli) , de curve zal steeds op en neer gaan en daar gaat de politici zich achter verschuilen , en het is niet anders ze hebben ons onder de knoet en we kunnen geen kant op , jammer genoeg;
Daar ben ik het volledig mee eens.
De jeugd is nog altijd in de meerderheid en hun veer zal mettertijd ook breken. Wij ouderen hebben onze jeugd 'zorgeloos' kunnen doorbrengen, zij zullen hun jeugdjaren niet laten afpakken door nog jaren in een ophok plicht geduwd te worden. Bij hen zal er ook een tijd komen van: "tot hier en niet (meer) verder." En die tijd zal er rapper komen dan ze in Brussel denken ondanks hun boetes en en dergelijke meer.
Ouderen in WZC's e.d. vaccineren terwijl zij tot de laatste moeten wachten met al de beperkingen er aan verbonden :roll: ......no way, ik denk niet dat zij dat nog lang zullen pikken........... en ik geef ze nog groot gelijk ook.
Tenzij .... dat hen verteld wordt dat de meeste corona gevallen die NU op intensieven belanden tieners, twintigers en dertigers zijn ( wat nu ook blijkt te zijn )

Ik sprak vandaag met iemand die net 20 is geworden, en die zou diegenen die in parken en op pleinen gedurende de voorbije dagen stonden te zuipen en te springen "de nek omwringen". Laat je toch niet teveel misleiden door wat "psychologen" in de media komen vertellen, door een paar geselecteerden die bleiten dat ze depressief worden, of door een pak uit de band springende jongeren die gefilmd worden en op TV worden getoond. De echte waarheid ligt misschien niet eens in het midden maar net andersom, t.t.z. afstand houden, contacten vermijden om zo snel als mogelijk van het virus af te geraken, en woedend toekijken op leeftijdsgenoten die dat blijkbaar niet willen snappen.

Dicksy

26 feb 2021, 22:12

Fred1950 schreef:
Ik sprak vandaag met iemand die net 20 is geworden, en die zou diegenen die in parken en op pleinen gedurende de voorbije dagen stonden te zuipen en te springen "de nek omwringen". Laat je toch niet teveel misleiden door wat "psychologen" in de media komen vertellen, door een paar geselecteerden die bleiten dat ze depressief worden, of door een pak uit de band springende jongeren die gefilmd worden en op TV worden getoond. De echte waarheid ligt misschien niet eens in het midden maar net andersom, t.t.z. afstand houden, contacten vermijden om zo snel als mogelijk van het virus af te geraken, en woedend toekijken op leeftijdsgenoten die dat blijkbaar niet willen snappen.
Heeft niks met psychologen te maken maar met het egoïsme van de oudere generatie. Ik maak hierbij de volgende vergelijking:
Kankeren op de regering omdat de schuldenlast van dit land wordt afgewimpeld op de kinderen en kleinkinderen maar als diezelfde regering dit wil vermijden met besparingen door te voeren is het kot te klein voor de oudere generatie. Net die oudere generatie die het meest hebben kunnen en mogen genieten van die welvaart gunnen het die kinderen/kleinkinderen niet.
Hier net hetzelfde........de jeugd wil niet dat hun jeugdjaren verkwanseld worden door als laatste gevaccineerd te worden met de daaraan verbonden beperkingen maar ze krijgen wel de schuld omdat de ouderen in hun bewegingsvrijheid beperkt worden door het gedrag van diezelfde jongeren die dit niet pikken. De grote egoïsten zijn de oudere generaties, zij willen hun vrijheid maar willen niet dat die jongeren dezelfde eisen stellen.

boeffer

26 feb 2021, 22:31

Voor die paar maand later vaccinatie. Als ge die van bxl per dag moet geloven, die draaien nog harder hun windhaan op hun toren dan hier bij ons (contractje en leverhoeveelheid volgens de vooruitzichten).
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

26 feb 2021, 22:37

Dicksy schreef:
26 feb 2021, 22:12
...........de jeugd wil niet dat hun jeugdjaren verkwanseld worden door als laatste gevaccineerd te worden met de daaraan verbonden beperkingen maar ze krijgen wel de schuld omdat de ouderen in hun bewegingsvrijheid beperkt worden door het gedrag van diezelfde jongeren die dit niet pikken. .....
Ge moet dat vanuit een ander standpunt gaan bekijken, denk ik. Men vaccineert eerst de ouderen , puur omdat dat diegenen zijn met de meeste kans om in een ziekenhuis te belanden. Dat is de echte reden.

Jij gaat waarschijnlijk van de veronderstelling uit dat als jongeren gevaccineerd zijn, ze terug van alle vrijheden gaan kunnen genieten, en dat klopt niet. Iemand die gevaccineerd is, jong of oud, kan nog steeds besmet geraken en gedurende enkele dagen het virus doorgeven. Als men alle teugels loslaat voor de jongeren en eigenlijk voor iedereen, gaat het virus blijven circuleren met steeds een hoog aantal nieuwe besmettingen per dag. Dat betekent dat er continu veel afwezigen door ziekte zullen zijn, en dat is bijzonder slecht voor economie en voor de ( geestelijke ) volksgezondheid in het algemeen.

Dus, denk maar niet dat de jongeren er voordeel zouden bij halen als ze als eerste gevaccineerd zouden geraken omdat ze zich nog steeds in hun vrijheid, willens nillens , beperkt gaan worden door eigen ziekteverschijnselen en dat van de vriendjes. De echte vrijheid zal er maar zijn als het virus ook "verdwenen" is zoals dat nu zowat het geval is Australië, Taïwan en China ....

gast43

26 feb 2021, 23:15

Fred1950 De echte vrijheid zal er maar zijn als het virus ook "verdwenen"

Dat klopt als een bus .
De vraag is wanneer
En wie gelooft de regering nog
En dan zouden ze verlangen dat ieder hem aan de normen houdt
Dat werken ze wel zelf in de hand ( Regering) en EU

https://www.hln.be/binnenland/vlaandere ... 7gjZabzivg

Vlaanderen plant volgende week 65 procent meer inentingen dan deze week: zoveel vaccins krijgt uw vaccinatiecentrum
In Vlaanderen worden komende week 129.489 vaccinaties gepland, 65 procent meer dan de 78.422 van deze week. De overgrote meerderheid van de vaccinaties zullen eerste prikken worden bij mensen die nog niet aan de beurt zijn geweest. Daarmee lijkt er een eerste versnelling aan te zitten komen in de vaccinatiecampagne, na de kritiek van vanmorgen dat er honderdduizenden dosissen in voorraad liggen. Voor het eerst zullen ook de 65-plussers in de serviceflats ingeënt worden

Denkt eraan de zorg rustoorden service flats die zijn nog allemaal niet rond .
En wanneer gaan ze aan onze toer beginnen ?
Dat ze beginnen zoals verkiezingsbrief hebben ze alles in één keer , maja zal niet mogen zeker
Van de regering wie gaat bekostigen :D :D :D Administratie verloopt ook niet zoals moet zijn !! Wat had je anders verwacht niks staat op punt ..

voorn

27 feb 2021, 04:14

De jeugd en zeker boven 18 is zwaar getroffen.
Studie via computer
Eventueel kotbubbel
Geen contacten. Geraak maar eens aan een lief
Intussen heeft mijn stamcafé op mijn fietstocht het opgegeven

ferre10

27 feb 2021, 08:49

voorn schreef:
27 feb 2021, 04:14
Intussen heeft mijn stamcafé op mijn fietstocht het opgegeven
dat is pas erg :( 8O :(
grtz
ferre
Mini Mac 2 -2024.

Fred1950

27 feb 2021, 08:55

gast43 schreef:
26 feb 2021, 23:15
Fred1950 De echte vrijheid zal er maar zijn als het virus ook "verdwenen"

Dat klopt als een bus .
De vraag is wanneer
....
Dat hangt van de bevolking af. Als iedereen zou handelen en zich gedragen zoals ik mij al een jaar gedraag waren we van het virus al vanaf. Als iedereen zich vanaf NU zou gedragen zoals ik mij gedraag, dan waren we er binnen drie maanden ook vanaf. De zware lockdown van maart/april van vorig jaar heeft gewerkt met als gevolg dat er in juni/juli rond de 300 besmettingen per dag waren. We zitten nu al weken lang met besmettingen rond de 2000 per dag , dat is meer dan de piekwaarden van gemiddeld 1500 besmettingen per dag in de maanden maart/april van vorig jaar ! Verleden jaar stond iedereen op zijn strepen want "de Chinezen zijn daar" en niets was te min om het virus te gaan bestrijden. Nu is de Britse variant nog een stukske besmettelijker en maakt zieker ( en dodelijker , zie maar naar de gevolgen in het Verenigd Koninkrijk ), en iedereen zaagt over "zijn vrijheid" .... Mensen ? Dat zijn rare dieren ....

De regering mag zoveel doen en zeggen als ze wil, als de bevolking zijn contacten niet beperkt, blijft het virus zijn feestjes houden. Dat virus valt niet uit de lucht, hoor. Dat springt van mens tot mens.

Dicksy

27 feb 2021, 10:05

Fred1950 schreef gisteren, 21:32
Het ene bleiterke is dus blijkbaar het andere niet. :roll:

Wil.

27 feb 2021, 11:13

Fred1950 schreef:
26 feb 2021, 13:13
Niet om er over te zagen, maar om te tonen hoe snel die besmettingen kunnen toenemen op een drietal dagen tijd. 8O
Afbeelding
De idiotie van 'de besmettingen' heeft weer toegeslagen :lol:

1. Het is duidelijk: oude mensen worden nauwelijks nog besmet door het virus :D

2. Hoe zat het met die tabellen 2 maanden geleden?

3. En hoe is de evolutie over de laatste paar maanden van de hospitalisaties in die leeftijdscategorieën?

De vragen zijn retorisch. De denkende mens beseft wel de waarde van wat hier gepresenteerd wordt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

27 feb 2021, 11:36

De cijfers van vandaag .....

Untitled.jpg
Untitled.jpg (64.97 KiB) 455 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 27 feb 2021, 12:12, 2 keer totaal gewijzigd.

wardje

27 feb 2021, 11:57

Tja, er kunnen met die cijfers geen versoepelingen komen , maar dat onze bewindslui eens hand in eigen boezem steken.
Twee maanden terug heeft De Croo zelf geantwoord op de vraag " hoeveel bestellingen ga je plaatsen"?
Z'n antwoord was " We wachten van te bestellen" DUS!!
Ze moeten de farma niet aanvallen ze hebben te laat besteld en niets anders .
Ze zijn al maanden aan het proberen om hun vaccinatieproces op orde te krijgen, en we horen de ene blunder na de andere.
Dat er personen zijn die van de eerste dag zich perfect aan de regels houden zoveel te beter , maar er zullen niet te veel in de rij staan.
En telkenmale komen er andere varianten en steeds hebben ze allen een glazen bol , " in de prik zit er tegen die variant ook bescherming", of ze gaan de prik aanpassen m.a.w. de personen die al een prik gehad hebben vallen uit de boot, het feit is dat het virus rapper is dan ze kunnen of willen vaccineren , en de rest is vijgen na Pasen en Pasen is niet ver meer af.

Fred1950

27 feb 2021, 12:29

wardje schreef:
27 feb 2021, 11:57
....
En telkenmale komen er andere varianten ....
En hoe langer het virus circuleert, des te groter wordt de kans dat er mutaties ontstaan .... Drastische maatregelen op zijn Chinees of op zijn Australisch, niks anders zal helpen om ervan af te geraken ... En als er mutaties ontstaan waarvoor er een nieuw vaccin nodig zou zijn, staan we even ver als in het begin van de pandemie ....

wardje

27 feb 2021, 12:55

Fred 1950;

Conclusie , we geraken er nooit meer van af , gevaccineerd of niet dat virus zal in een tijdspanne van pakweg 10 jaar miljoenen en miljoenen slachtoffers eisen .
Wanneer kan je met enige zekerheid zeggen ik ben voorgoed verlost van dat virus en zijn mutaties , NOOIT!
T'is zeker cru om te zeggen , maar laat alles los en draag er de gevolgen van en houd je enigzins aan de maatregelen tot je genoeg antistoffen hebt aangemaakt en ik reken mij er ook bij dat ik door besmetting er het bijltje bij neerleg , maar geef toe laat dat nog jaren aanslepen zal op duur er toch een maatregel moeten genomen worden ,want zelfs economisch is dat niet houdbaar.
Kijk naar de Spaanse griep in die tijd heeft men het ook moeten ondergaan , nadeel is we lopen er met teveel op deze aardkloot en de natuur beschermt zichzelf tot alles gestabiliseerd is.
We kunnen onze kop niet voortdurend in het zand steken en zeggen het passeert wel , maar geen van die virologen zal dat toegeven men wil geen paniek veroorzaken maar ze moeten wel klare wijn schenken dat we weten wat ons eventueel te wachten staat , volwassenen zijn geen peuters die je met een snoepje blij maakt.

Fred1950

27 feb 2021, 13:40

wardje schreef:
27 feb 2021, 12:55
....
Kijk naar de Spaanse griep in die tijd heeft men het ook moeten ondergaan , nadeel is we lopen er met teveel op deze aardkloot en de natuur beschermt zichzelf tot alles gestabiliseerd is.
....
Het is niet het aantal mensen dat de verspreiding bepaalt, het is het aantal contacten dat je maakt. Ten tijde van de Spaanse Griep moest het virus zich als het ware van dorp naar dorp verplaatsen via de fiets ( als er al iemand ene had ) , of met de boerenkar , of met de trein. Het virus stierf dan lokaal uit, nu maakt het reisjes de wereld rond aan een ongezien tempo.

Als men alles zou loslaten stort de maatschappij ( economie , gezondheidszorg ) als een kaartenhuisje in mekaar. Dan gaan we terug gaan leven zoals in de jaren '20 , want benzine zal niet meer geleverd worden en een elektriciteitspanne zal niet meer hersteld worden als iedereen ziek te bed ligt.

Als het uitsluitend van virologen zou afhangen zouden er andere dingen gebeuren. Men moet niet azen op de angst van mensen, men moet ze de schuld geven ! De bevolking zelf is voor 100 % schuldig dat ze beperkt worden in hun vrijheid, niet de wetenschappers of de politiekers. En niemand weet wat het virus "denkt", dus voorspelling maken van op 1 maart die versoepeling en op 15 maart de andere versoepeling is totaal zinloos. Het schept alleen maar valse hoop en met alle gevolgen vandien als die belofte niet gehouden wordt. Het enige dat men kan doen is versoepelingen "klasseren" op risico gehalte. Dat betekent : als het aantal besmettingen en/of ziekenhuisopnames is gedaald tot een bepaald getal , dan versoepeling nr1. Dalen de cijfers nog meer, dan komt versoepeling nr2 , enz .... Alleen zoiets kan de bevolking "motiveren" om de cijfers te doen dalen zodat versoepelingen mogelijk worden. De punten worden ook maar uitgedeeld nadat de examens werden afgelegd.