In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Dag Anjelierken, nee, ik ben niet ziek geweest van
de vaccinatie, maar ik ondervind wel dat ik
rapper moe ben, toch al een paar dagen,
vandaag voel ik het nog maar het is beter
Niet teveel aan denken en rustig bezig blijven
En fijn dat de soezen gesmaakt hebben
Vandaag de kelder poetsen, elke 3 maand
is het mijn beurt, en de tijd gaat snel,
Allen een fijne dag, er zit een mager zonnetje en het is 7°
de vaccinatie, maar ik ondervind wel dat ik
rapper moe ben, toch al een paar dagen,
vandaag voel ik het nog maar het is beter
Niet teveel aan denken en rustig bezig blijven
En fijn dat de soezen gesmaakt hebben
Vandaag de kelder poetsen, elke 3 maand
is het mijn beurt, en de tijd gaat snel,
Allen een fijne dag, er zit een mager zonnetje en het is 7°
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Dochter (49 jr.) , vaccin iets meer dan een week geleden, heeft geen bijwerkingen buiten een nog beetje stijve bovenarm, niet pijnlijk hoor. Maar een veel jongere collega (begin 30 ) had dan wel uitslag eerst op de ene arm en nadien ook in haar gezicht, het trekt langzaam wel weg.
Het schijnt ( ik zeg wel schijnt) dat hoe ouder je bent, hoe minder bijwerkingen je hebt.
Dat geeft ons dan toch wel moed, dat er toch nog voordelen zijn bij ouder worden hè ?
Het schijnt ( ik zeg wel schijnt) dat hoe ouder je bent, hoe minder bijwerkingen je hebt.
Dat geeft ons dan toch wel moed, dat er toch nog voordelen zijn bij ouder worden hè ?
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Poetske is geweest en alles ligt er weer netjes bij. ze heeft wel vergeten het tapijt met tijger aan mijn kant van het bed te stofzuigen want de zak was vol en dan moest ze van mij een stukje cake ( het restje) proeven. Die is ook door haar goedgekeurd!
heb gisteren een gesprekje gehad met Suus haar buurvrouw. Zij had Hans beloofd om voor haar te zorgen. Ze kampt met geestelijke problemen en was een tijdje niet op fb aanwezig en zal me een foto sturen want ze wil mij beter leren kennen.
Gisteren heb boek ' de beste leugen' uitgelezen boven in bed want we hadden een burgerfest gehouden ( met bestelde hamburgers) die bij aankomst verbazingwekkend warm waren. de koerier was met de fiets! ook stond er in mijn bestelmanifest nog de tekst dat het" zsm moest zijn ivm medicatie-inname". dat stond er omdat ik een een slechte ervaring gehad heb met pizza de hut.
wel, mijn maag was alleszins goed gevuld. nu nog de Burgerkoning in Oostende met bestelling en we zitten gebeiteld! Daarom heb ik het boek uitgelezen. zodat alles goed kon verteren.
wat we vandaag eten daar moet ventje nog om net als mijn leesvoer. hij zou vandaag naar zijn werk moeten voor 4 prints maar werd hem door collega V. afgeraden wegens een nieuwe variant die op het werk rondwaart. Collega H, van de overkant heeft zijn zure spekken geheim gelost, nl waar die te vinden zijn. H. heeft een Franse Bulldog uit het asiel en beestje heeft al meer de dierenarts gezien dan zijn baas. loopt ook nu weer rond met een lampenkap op zijn kop: de hond, niet H!
overdracht van pc verloopt op 21 april ( onze verlovingsdatum)
heb gisteren twee kaartjes gemaakt met stickers voor de dokter en de praktijk. ook een voor een verjaardag. en er zitten er nog twee voor vandaag in de pijplijn. dan moet ik nog twee kinderverjaardagkaartjes maken.
Mei wordt ook moeilijk: drie mannenkaartjes. ( schoonbroer en beide buurmannen)
je vind niet zo rap iets dat bij mannen past. allez vind ik toch.
heb mijn sims al aan het werk gezet, later ga ik achter de dader aan in het wilde westen waar ze ze zien vliegen. ( ufo's) dan volgt de boerderij. mijn draken moeten appels en bananen oogsten.
ik ga niet zo veel meer naar klondike.
dan pas volgt fb.
nu eerst een kopje koffie.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Poetske is geweest en alles ligt er weer netjes bij. ze heeft wel vergeten het tapijt met tijger aan mijn kant van het bed te stofzuigen want de zak was vol en dan moest ze van mij een stukje cake ( het restje) proeven. Die is ook door haar goedgekeurd!
heb gisteren een gesprekje gehad met Suus haar buurvrouw. Zij had Hans beloofd om voor haar te zorgen. Ze kampt met geestelijke problemen en was een tijdje niet op fb aanwezig en zal me een foto sturen want ze wil mij beter leren kennen.
Gisteren heb boek ' de beste leugen' uitgelezen boven in bed want we hadden een burgerfest gehouden ( met bestelde hamburgers) die bij aankomst verbazingwekkend warm waren. de koerier was met de fiets! ook stond er in mijn bestelmanifest nog de tekst dat het" zsm moest zijn ivm medicatie-inname". dat stond er omdat ik een een slechte ervaring gehad heb met pizza de hut.
wel, mijn maag was alleszins goed gevuld. nu nog de Burgerkoning in Oostende met bestelling en we zitten gebeiteld! Daarom heb ik het boek uitgelezen. zodat alles goed kon verteren.
wat we vandaag eten daar moet ventje nog om net als mijn leesvoer. hij zou vandaag naar zijn werk moeten voor 4 prints maar werd hem door collega V. afgeraden wegens een nieuwe variant die op het werk rondwaart. Collega H, van de overkant heeft zijn zure spekken geheim gelost, nl waar die te vinden zijn. H. heeft een Franse Bulldog uit het asiel en beestje heeft al meer de dierenarts gezien dan zijn baas. loopt ook nu weer rond met een lampenkap op zijn kop: de hond, niet H!
overdracht van pc verloopt op 21 april ( onze verlovingsdatum)
heb gisteren twee kaartjes gemaakt met stickers voor de dokter en de praktijk. ook een voor een verjaardag. en er zitten er nog twee voor vandaag in de pijplijn. dan moet ik nog twee kinderverjaardagkaartjes maken.
Mei wordt ook moeilijk: drie mannenkaartjes. ( schoonbroer en beide buurmannen)
je vind niet zo rap iets dat bij mannen past. allez vind ik toch.
heb mijn sims al aan het werk gezet, later ga ik achter de dader aan in het wilde westen waar ze ze zien vliegen. ( ufo's) dan volgt de boerderij. mijn draken moeten appels en bananen oogsten.
ik ga niet zo veel meer naar klondike.
dan pas volgt fb.
nu eerst een kopje koffie.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Ik ben vandaag blij opgestaan want vandaag mag ik naar de kapster. De afspraak daarvoor had ik medio februari reeds gemaakt met de idee dat ik in februari nog kon gaan, maar dat was een misrekening. Mijn haar hangt er echt slordig bij en dat ben ik niet gewoon, manlief ook niet. Bovendien denk ik dat de maatregelen inzake Covid-19 strenger gaan worden en dat de contactberoepen weer dicht gaan gaan. Hoop natuurlijk van niet, maar de cijfers blijven verontrustend stijgen.
Gisteren met de fiets naar de dierenspeciaalzaak geweest voor Matice en op het nippertje een auto die op het tweede baanvak knal door het rood licht reed kunnen ontwijken. De auto op de eerste baanvak begon luid op mij te claxoneren om mij te verwittigen. Waar is de politie als je ze nodig hebt. Niets voor niets draag ik en een fluohesje + een degelijke fietshelm.
Naar de kapper ga ik te voet, anders is mijn haar terug plat als ik mijn helm aan doe. En dat is toch op stapafstand.
Gisteren nog een kleine pluchen bal voor Matice mee gebracht. Die kan daar zo ontzettend dankbaar om zijn als die een nieuw speeltje krijgt. Is een ideale bal voor binnen. Moesten we een € cent krijgen voor elke kwispel, dan waren we steenrijk.
Zo, keuken en living zijn al gedaan, ga door doen aan het HH.
Ik wens jullie allen een hele mooie dinsdag. Liefs en een dikke knuffel voor elk.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes,
nog even koffietijd, de zon is ook al van de partij
maar ik ben nog niet buiten geweest om te weten
of het koud is, 't is natuurlijk nog wel fris 's morgens
maar elke dag wat beter, 't is lente
clive het verkeer is dodelijk tegenwoordig oppassen
is niet meer genoeg, er rijden zoveel gekken rond
maar maak het maar mee.... dubbel voorzichtig zijn aub
en succes bij de kapster/kapper
M-M Suus problemen?, ja het is niet simpel als je alleen komt
Het is vechten tegen jezelf en de hele wereld, ik wens haar sterkte
Bekske, vandaag de poetsvrouw, dan is jouw huisje
ook weer iets properder, ook al doet ze het niet zoals jij
het graag zou willen, denk aan je gezondheid die is belangrijker
Veel sterkte en denk aan jezelf...
granny M, elke mens reageert anders op gelijk welke medicatie of spuit
ik hoop dat de dame snel beter wordt
Alle dames een fijne dinsdag en maak het gezellig, dat moeten we zelf doen
Groetjes allen en tot...............
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Voor ik naar de bank, bakker en de bib ga even binnenwippen.
en voor de rest:
Als ik in de nabije toekomst niet langs kom ligt dat aan mijn ogen.
Als ik de pech heb dat hij straks te hard lasert en de ader barst, dan zie ik een paar maanden niets meer uit mijn rechteroog.
Mijn linkeroog is het slechtste van de twee.
Want die troost kreeg ik dan mee: je hebt toch nog een oog.
Het is maar hoe je het bekijkt, letterlijk en figuurlijk...
Positief de zon schijnt, maar het is nog koud me dunkt.
En ik heb vervoer voor straks...
en voor de rest:
Als ik in de nabije toekomst niet langs kom ligt dat aan mijn ogen.
Als ik de pech heb dat hij straks te hard lasert en de ader barst, dan zie ik een paar maanden niets meer uit mijn rechteroog.
Mijn linkeroog is het slechtste van de twee.
Want die troost kreeg ik dan mee: je hebt toch nog een oog.
Het is maar hoe je het bekijkt, letterlijk en figuurlijk...
Positief de zon schijnt, maar het is nog koud me dunkt.
En ik heb vervoer voor straks...
-
@ Hvt: veel suc6 bij de oogarts en sterkte! hoop dat het allemaal goed komt! knuffel en pootje van Gimly.
Cats Rule!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
HVT: succes bij de oogarts.
Ben al een ganse voormiddag bezig in de voortuin.Manlief heeft al gesnoeid.Ik ga alles in 1 keer doen,de grote voortuinschoonmaak.Dat is altijd zo na de winter.Daarna is het enkel een beetje onderhoud.Ga ook enkele planten verplanten.Sommige planten die niet goed groeien, moet je op een andere plaats zetten, vaak komt het dan goed.Planten hebben ook hun voorkeur voor een bepaalde standplaats.
Fijne babbel gehad met buren, da's altijd leuk.Zijn ook tuinliefhebbers en dierenliefhebbers.Spaanse woef weet wel waar hij de hondenkoekjes moet halen
.Eenmaal je daar mee begint, vergeet hij het niet meer
.Staat hij zo smekend te kijken tot het koekje komt.
Manlief gaat in de namiddag waarschijnlijk eens fietsen, ik blijf in de tuin voortdoen.
Dames, tot morgen allemaal.
HVT: succes bij de oogarts.
Ben al een ganse voormiddag bezig in de voortuin.Manlief heeft al gesnoeid.Ik ga alles in 1 keer doen,de grote voortuinschoonmaak.Dat is altijd zo na de winter.Daarna is het enkel een beetje onderhoud.Ga ook enkele planten verplanten.Sommige planten die niet goed groeien, moet je op een andere plaats zetten, vaak komt het dan goed.Planten hebben ook hun voorkeur voor een bepaalde standplaats.
Fijne babbel gehad met buren, da's altijd leuk.Zijn ook tuinliefhebbers en dierenliefhebbers.Spaanse woef weet wel waar hij de hondenkoekjes moet halen
Manlief gaat in de namiddag waarschijnlijk eens fietsen, ik blijf in de tuin voortdoen.
Dames, tot morgen allemaal.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Fijne namiddag, dames,
MH, wens je ook succes als je naar de oogarts gaat. Is het dan zo verslechterd? De duimen doen hier ook hun werk hoor....
Wij moeten straks alle 2 naar de oogarts. We gaan steeds samen, dat is gemakkelijk. Het zal een sterkere leesbril worden voor alle 2, vermoed ik. We zullen wel zien....
Oei, Clive, veel chance gehad, me dunkt. Goed dat fluovestje en fietshelm, je ziet wel.
Doe het toch maar kalm aan verder.
En vandaag naar de kapper, fijn zo. Ik denk persoonlijk ook dat alles terug dicht gaat. Een pandemie hou je niet zomaar tegen.....
Hopelijk geraken we er ooit van af, maar .... tegen welke prijs ?
Men mag er niet aan denken....
OmaC, nog steeds moe, van de prik? En ik las hier ook dat er iemand uitslag van had...... Hopelijk vlugge beterschap.
En nu moet ik zien dat we klaar geraken om tijdig te vertrekken. Ik zal blij zijn als we straks er vanaf zijn terug, de oogarts is nu ook niet mijn favoriet.....
Maar moet wat moet, nietwaar?
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
MH, wens je ook succes als je naar de oogarts gaat. Is het dan zo verslechterd? De duimen doen hier ook hun werk hoor....
Wij moeten straks alle 2 naar de oogarts. We gaan steeds samen, dat is gemakkelijk. Het zal een sterkere leesbril worden voor alle 2, vermoed ik. We zullen wel zien....
Oei, Clive, veel chance gehad, me dunkt. Goed dat fluovestje en fietshelm, je ziet wel.
Doe het toch maar kalm aan verder.
En vandaag naar de kapper, fijn zo. Ik denk persoonlijk ook dat alles terug dicht gaat. Een pandemie hou je niet zomaar tegen.....
Hopelijk geraken we er ooit van af, maar .... tegen welke prijs ?
Men mag er niet aan denken....
OmaC, nog steeds moe, van de prik? En ik las hier ook dat er iemand uitslag van had...... Hopelijk vlugge beterschap.
En nu moet ik zien dat we klaar geraken om tijdig te vertrekken. Ik zal blij zijn als we straks er vanaf zijn terug, de oogarts is nu ook niet mijn favoriet.....
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Goede morgen seizoentjes,
Wij zijn maar opgestaan omdat slapen niet meer lukte. heb wel tamelijk lang gisterenavond in mijn nieuw boek: 7 leugens gelezen tot deel 1 van ventjes dvd ten einde was.
vandaag gaat ventje naar de ldl. er staat o.a. gehakt in promo om vogelnestjes te maken.
Gisteren prei creme gemaakt. morgen kan ik dan kippensoep maken. vandaag zijn het merguezes.
Moet nog een lijstje maken van de vis die ik wil bestellen. ventje wil wel nog een keertje rolmops eten met een kazak. zou dan eigenlijk beter van de overblijvende aardappel preistoemp maken. ( veel prei, weinig stoemp dan voor bij de mergueze)
Gimly wilde vanmorgen eerst een grote knuffel, dan spelen en dan eten. ik zie dat het wagentje de kranten heeft rondgebracht wegrijdt. ( die is laat)
het zou aan het eind van de week, ten minste als we de weerman mogen geloven beduidend zacht weer worden. zoveel te beter.
vandaag verder werken aan de kaartjes. Die voor Suus moet af en naar het postpunt. als ventje naar de drankencentrale gaat vrijdag passeert hij er langs. morgen frituursnacks en 's middags een tas soep met een versneden hammetje. Vrouw van beenhouwer vroeg of ventje die ging opwarmen, anders moet dat in zo'n zak van de kippen. neen, zei hij gewoon opsnijden. ja, zei ze, is lekker bij een teugsje. ( alcoholisch drankje in 't ostends) zaterdag onze laatste pizza die we gaan beleggen naar keuze. Zondag is nog een raadsel. we kunnen nog geen ribben bestellen want ze zijn nog niet vlezig genoeg had de beenhouwer tegen ventje gezegd en eerlijk is het al lang geleden dat we nog lam gegeten hebben. Zullen wel zien. ventje moet ook nog langs de apotheek. voor dafalgan forte.
Ging gisteren rusten en ventje die in de living werkt hoorde ik via skype boven in de slaapkamer nog. denk dat hij zich weer aan het kwaad maken was. dus niet gedut.
Ventje is ook juist opgestaan en gaat inloggen. moet hij op het normale uur stoppen.
Sims zijn al aan het werk. en straks heb ik alle daders en bijna alle bewijzen dat hij/zij de moord heeft gepleegd. Boerderij is een makkie deze keer, 4 boten afleveren. tot einde derby.
eerst weten welke maatregelen ze gaan treffen en anders dienstencheques bestellen.
Voor mijn kapsel is het dan jammer, dan koop ik een flesje lichtbruine verf. was toch van plan om steeds lichter te gaan tot het helemaal grijs zou zijn. dan zou ik kunnen spelen met tijdelijke pastelkleurtjes. die zitten toch maar 1 wasbeurt op je haar.
Gimly heeft een vogeltje gezien
. Is weer zo'n tortelduif die aan het koerren is naar water.
denk van zaterdag na de kranten koekjes te bakken.
vandaag ook alle fleeces vervangen. die van Gimly zal ik eerst moet 'ontharen' met zo'n gele handschoen.
nog een kopje koffie en dan rap op fb gedag gaan zeggen.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Wij zijn maar opgestaan omdat slapen niet meer lukte. heb wel tamelijk lang gisterenavond in mijn nieuw boek: 7 leugens gelezen tot deel 1 van ventjes dvd ten einde was.
vandaag gaat ventje naar de ldl. er staat o.a. gehakt in promo om vogelnestjes te maken.
Gisteren prei creme gemaakt. morgen kan ik dan kippensoep maken. vandaag zijn het merguezes.
Moet nog een lijstje maken van de vis die ik wil bestellen. ventje wil wel nog een keertje rolmops eten met een kazak. zou dan eigenlijk beter van de overblijvende aardappel preistoemp maken. ( veel prei, weinig stoemp dan voor bij de mergueze)
Gimly wilde vanmorgen eerst een grote knuffel, dan spelen en dan eten. ik zie dat het wagentje de kranten heeft rondgebracht wegrijdt. ( die is laat)
het zou aan het eind van de week, ten minste als we de weerman mogen geloven beduidend zacht weer worden. zoveel te beter.
vandaag verder werken aan de kaartjes. Die voor Suus moet af en naar het postpunt. als ventje naar de drankencentrale gaat vrijdag passeert hij er langs. morgen frituursnacks en 's middags een tas soep met een versneden hammetje. Vrouw van beenhouwer vroeg of ventje die ging opwarmen, anders moet dat in zo'n zak van de kippen. neen, zei hij gewoon opsnijden. ja, zei ze, is lekker bij een teugsje. ( alcoholisch drankje in 't ostends) zaterdag onze laatste pizza die we gaan beleggen naar keuze. Zondag is nog een raadsel. we kunnen nog geen ribben bestellen want ze zijn nog niet vlezig genoeg had de beenhouwer tegen ventje gezegd en eerlijk is het al lang geleden dat we nog lam gegeten hebben. Zullen wel zien. ventje moet ook nog langs de apotheek. voor dafalgan forte.
Ging gisteren rusten en ventje die in de living werkt hoorde ik via skype boven in de slaapkamer nog. denk dat hij zich weer aan het kwaad maken was. dus niet gedut.
Ventje is ook juist opgestaan en gaat inloggen. moet hij op het normale uur stoppen.
Sims zijn al aan het werk. en straks heb ik alle daders en bijna alle bewijzen dat hij/zij de moord heeft gepleegd. Boerderij is een makkie deze keer, 4 boten afleveren. tot einde derby.
eerst weten welke maatregelen ze gaan treffen en anders dienstencheques bestellen.
Voor mijn kapsel is het dan jammer, dan koop ik een flesje lichtbruine verf. was toch van plan om steeds lichter te gaan tot het helemaal grijs zou zijn. dan zou ik kunnen spelen met tijdelijke pastelkleurtjes. die zitten toch maar 1 wasbeurt op je haar.
Gimly heeft een vogeltje gezien
denk van zaterdag na de kranten koekjes te bakken.
vandaag ook alle fleeces vervangen. die van Gimly zal ik eerst moet 'ontharen' met zo'n gele handschoen.
nog een kopje koffie en dan rap op fb gedag gaan zeggen.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Gisteren naar de kapster geweest en dat was hoognodig. Ben blij dat ik nog kunnen gaan ben, want ik vrees voor een harde lockdown. Haartjes zijn terug lichtblond en in een mooi coupje geknipt. Ik heb echt geen goed haar, heel fijn en toch had ik op al die maanden weinig droge punten zei de kapster. Daar was ik een beetje verbaasd over. Blijkbaar gebruik ik de juiste haarproducten voor mijn haar. Manlief had graag dat ik het een beetje zou laten groeien tot net over mijn schouders, het hangt nu op mijn schouders, want hij ziet me graag met een verzorgde paardenstaart. Nu kan ik die ook al maken, maar dan is het een kort staartje. Ach, we zien wel. Dat is nu ook niet één van de grootste problemen.
Navenant hoe de gesprekken gaan lopen over de strengere maatregelen, zal ik vandaag tijd moeten maken om nog een paar verzorgingsproducten te gaan halen, voordat ook die winkel weer sluit + naar een andere winkel voor een paar HG poetsproducten. Dat doe ik dan in de late namiddag als boven alles gepoetst is.
Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooie woensdag. Liefs en een dikke knuffel voor elk.
de poetshulp ga nu deze voormiddag komen